[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Diane65

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:25

Mooie foto's Muzefee (vooral die snor en baard!), Grapje en Alice (de foto's in je topic zijn ook super!
Neonlight: het ziet er inderdaad naar uit dat ze nu verder is dan vorig jaar deze tijd. Hopelijk komt het veulen ook iets sneller.
Inowa: mooi huisje hoor. Toch opvallend dat Pepper in beweging zo slank lijkt, maar op de standfoto is toch duidelijk een buikje te zien.

Bridie is momenteel ook een 'stilvaller'. Ik baal daar dus wel een beetje van. Ik had gehoopt op een veulentje rond a.s. dinsdag (hahaha).
Sinds gisterochtend staan de paarden bij ons een paar uur op het land, dus de sfeer op stal onder de paarden is vooral erg loom (lekker uitbuiken van al het eten).
Eindelijk vanmiddag de laatste hechting uit Bridie's been weten te krijgen. De veearts had er niet 1 (zoals hij zei), maar wel 3 laten zitten. Ik ben blij dat ik zoveel vertrouwen krijg van mijn paardje dat ze mij haar laat pijnigen als het nodig is ;-). Vanaf morgen maar flink gaan smeren met de vitamine E littekenzalf, heeft bij mij ook goed geholpen.

Snoevie

inowa,leuk huisje zeg.

en wat heeft neon een lief blank uiertje,toch zie je wel dat ie al iets vult

Ravina's uier is nu net zo groot of misschien wel bijna groter als bij het vorige veulen vlak voor ze beviel,dus het zegt niks hoor skygirl

Muzefee

Een maiden merrie krijgt sowieso niet veel uier, maar na 352 dagen zou er toch wel eens wat vulling moeten zijn. Echter kan dat van de één op de andere dag zo gevuld zijn.

Ben je echt niet zeker, misschien laten voelen. :)

Eilinora

denk dat zelfs pepper meer heeft.
ze is echt 100 % zeker drachtig?

@zilvermoon; klopt,het heeft een portugese stijl...die vrouw daar is namelijk een portugese

@diane; pepper trekt haar buikspieren heel erg op als ze draaft..

wat vinden jullie trouwens nu van pepper in vergelijking met paar dagen terug?
ik vind dat ze al behoorlijk hard groeit met der buik...baby heeft wat in te halen volgens mij.
ik hoop echt dat ik weer een merrieveulen bij pepper krijg,puur al voor de naam die die gaat krijgen haha

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:27

Mooi huis Inowa! En dat buikje veranderd, lijkt meer uit te zwaren naar achteren. :j

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:28

Zilvermoon schreef:
Wow skygirl dat is idd geen uier... Is ze wel drachtig gescant??

Ja dat wel, maar niet herhaalt. Alleen qua gedrag is ze wel helemaal anders en ze heeft nu ook een flinke buik. Merkte het met rijden ruim een maand geleden ook al. Ze kreeg het met een rondje galopperen toch wel moeilijk met haar adem en buigen ging ook niet lekker meer door die buik.

Ze is ook weleens echt flink te dik geweest en dat zag er heel anders uit dan nu. DA is laatst voor iets anders langs geweest en heeft even gekeken, maar die vond haar wel drachtig tonen. Alleen uier is minimaal, maar wel duidelijk meer dan een guste merrie.

Afbeelding

Die buik is ook pas de laatste 2-3 weken flink gegroeid. Was daarvoor ook niet super duidelijk, maar komt ook door haar bouw een beetje.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:28

Skygirl, kan het niet zijn dat jullie de inseminatiedatum toch goed hadden opgeschreven en de datum op het dekbewijs verkeerd is?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:29

Zo, ik meld me weer ;) Niet meer bijgelezen, even een weekendje druk geweest met hengstenkeuring enzo ;) (Ab zou niet gedekt worden dit jaar, en hou héb ik me toch een lekker ding gezien ;) ) Zodra ik er een foto van zie zal ik m ff showen ;)

btw: maddy [KS-ITP] Haflo-Arab Lady Madonna 10 mnd

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:30

Neonlight schreef:
Skygirl, kan het niet zijn dat jullie de inseminatiedatum toch goed hadden opgeschreven en de datum op het dekbewijs verkeerd is?

Dat dacht ik eerst ook, maar we hebben afgelopen week nog contact gehad met de hengstenhouder en die heeft het nagekeken. Was echt 1 april. In eerste instantie hadden wel verkeerd genoteerd en zou het iets van 18 april zijn. :+

Trouwens heeft ze wel een soort witte vlekjes bij haar tepels, maar dat kan geen melk zijn lijkt me. Het is ook niet hard zoals hars.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:38

Die uier kan op het laatst nog vollopen dus daar zou ik niet zo naar kijken, maar zijn haar banden al wat losser van achter?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:44

En kun je zelf niet nagaan wanneer je merrie is gedekt? Heeft ze daar langere tijd gestaan of niet? Mijn staleigenaar en zijn vrouw wisten zo ook zeker dat Neon niet op een maandag was gedekt, dat was een zaterdag (volgens de een) of een zondag (volgens de ander). Ik wist zeker op maandag. :+ Aan de hand van de berichtengeschiedenis hier op bokt was het ook bevestigd dat het 23 mei was, pinkstermaandag. Neon is maar 1 keer geïnsemineerd, dus dat kan verder niet missen. Hun waren in de war omdat het dus wel een feestdag was, dat was ik weer vergeten.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:44

@Diane65
Ik vind dat heel moeilijk te zien eerlijk gezegd.. Haar lichaam is nogal veranderd sowieso. Hoe kan ik dat precies zien?

Trouwens vanmiddag knipoogde ze van achter? :\ Was wel na het urineren, dus misschien een soort uitpersen? :') Ze is niet hengstig, dat weet ik absoluut zeker, want dat is bij haar niet te missen. Dan had ze de hele dag staan kleffen bij de ruinen en gemeen gedaan tegen andere merries.

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:45

Wat een leuke veulentjes toch weer!!
Neon krijgt ook een uiertje!
Balen dat Mendy en Sjol niet opschieten!

Zo skygirl, dat is echt niks geen uier. Mijn andere merrie, daar dachten we ook van dat ze drachtig was. Wel dik, maar ook niet zo dik dat je zegt: die is 100 % zeker drachtig. Kreeg ook helemaal geen uier. Niet hengstig echt hengstig geweest in al die tijd, 2 keer maar dat was niet overduidelijk zoals ze dat altijd is. Nu is ze trouwens nog altijd niet hengstig geweest..
Ze was drachtig gescand bij de vorige eigenaar, heb daarna in oktober nog een zwangerschapstest gedaan en die was positief.
Dan in maart de DA laten komen en toch niet drachtig.
Dus zou zomaar kunnen dat er niks in zit.
Is ze nog wel gescand later op 3 maanden?

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:47

Ufoline vandaag 312 dagen. Ze stond lekker op het land. Alleen ze dacht datze met haar dikke buik wel de berg op kon klimmen want daar was het lekkerder om te eten terwijl daar nieteens gras staat. Ze is momenteel wel onwijs lief aan het zijn moet haar overal kroelen enzo.
Afbeelding

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:48

Neonlight schreef:
En kun je zelf niet nagaan wanneer je merrie is gedekt? Heeft ze daar langere tijd gestaan of niet? Mijn staleigenaar en zijn vrouw wisten zo ook zeker dat Neon niet op een maandag was gedekt, dat was een zaterdag (volgens de een) of een zondag (volgens de ander). Ik wist zeker op maandag. :+ Aan de hand van de berichtengeschiedenis hier op bokt was het ook bevestigd dat het 23 mei was, pinkstermaandag. Neon is maar 1 keer geïnsemineerd, dus dat kan verder niet missen. Hun waren in de war omdat het dus wel een feestdag was, dat was ik weer vergeten.

Ze is daar 1x een nachtje gebleven. We zijn toen later nog een keer terug geweest en toen was er al een kloppend hartje te zien. Dus dit moet haast wel kloppen. Alleen ik herinner me ook nog iets van een 2de keer voor de zekerheid? Maar dat was denk ik rond dezelfde ovulatie nog. :) Anders kan het namelijk niet.

@Steffi_H: Nee dat niet. :(

Ik ga zelf wel uit van in ieder geval (schijn)dracht, want ze is qua gedrag echt heel erg veranderd. Alleen in dit stadium kun je toch alleen nog laten opvoelen? ?Wil het dan liever afwachten ivm eventuele risico's. En schijndrachtigheid gaat toch ook vanzelf weer over? Of moet je daar ook nog iets tegen doen?

Bij hoeveel dagen over tijd raden jullie aan om een DA erbij te halen? Ik wil het voorlopig wel gewoon even aankijken. Dacht zelf rond 21 dagen? En als ze dan drachtig blijkt te zijn wat zijn dan de opties als ze nog geen uier heeft? In laten leiden en biest elders vandaan halen?
Laatst bijgewerkt door Kahawa op 10-04-11 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:49

poesnoes wat een leuke merrie heb je,hele lieve uitstraling

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:51

Skygirl, het kan nog maanden na de inseminatie en de eerste en tweede scan nog misgaan. De merrie kan het vruchtje zelf afbreken. Banden slap is dat je als je middenachter staat, je de billen betast en naast de staart en kling pudding voelt. Alles aan de billen is dan slap. Vaak is er dan ook een dakvorm te zien, dan vallen de billen naast de staartaanzet in. Als dat niet aan de hand is, denk ik dat je het best nog een keer de veearts kunt laten komen om op te laten voelen. Als ze die tekenen ook niet geeft, vermoed ik dat ze niet drachtig is.

laffayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:58

mooi huis inowa!!
wat een kanpperd poesnoes...woow..

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:02

Normaal doet ze altijd haar oren plat en kijk niet krijg nooit mooie foto`s. Maar vandaag stond ze echt heerlijk en met haar oren naar voren..

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:06

de zuhracam is online! Ik zoek een paar mensen die dit jaar mee willen kijken zodat we de geboorte zeker weten niet missen, wie wil?
Zuur is nu 317 dagen drachtig, heeft tjoepkes een puntkont en het lijkt niet lang meer te gaan duren. Sinds gisteren is ze ineens niet meer chagrijnig en wil gelukkig weer uren gekroeld worden, daar was ik echt superblij mee. De afgelopen maanden was ze namelijk echt niet te genieten :P

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:21

Heb je een link Ineke H87? Ik waak al een week bij mijn merrie via camera die op tv aan is gesloten. Als ik mijn merrie check ( zet snachts een keer de wekker en ze heeft birth alarm) kan ik ook wel even naar die van jou kijken

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:22

Iedereen met veulentje, gefeliciteerd!

En Grapje, ik zie dat je een Moneymaker x Fabricius merrie hebt (gehad)! Wat leuk! Kwal is een kleindochter van Fabricius, haar vader is Manno :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:22

ik kan helaas niet,zit vanaf volgende week zonder internet dus zal dan de komende tijd zeer afwezig zijn..
heb wel internet daar maar heb zelf geen computer helaas.

zijn er nog meer mensen die het verschil zien bij pepper?

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:25

Wat een heerlijk koppie heeft Ufoline.
Grapje, lekkere veulentjes hoor! Ariebombarie, vriendinnetje Cheveyo (ze is helaas in nobember overleden) haar Paintbaby heet Bombarie :)
Oh ,dat huisje........... <3 kom jij maar in Den Haag in mijn 4 kamer benedenwoning met tuin op het zuidwesten wonen met je vrjient, dan ga ik wel met Vent, katten, hond en peerden naar lImburg toe.
Zet aub eens wat foto's van Pepper onder elkaar aub?
Venus wat beter.
Prachtig moment Alice.
Neon loopt duidelijk voor hoor.

Ik heb gelogen, wel iets vanderingbij Mira, overal staat flink spanning op, alleen de onderste 1-2 cm van de spenen niet.
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 10-04-11 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:26

Inowa, huisje?? huisje?? Dat is gewoon een huis joh!

Alice wat een scheetje en dan mams met d'r bontje om d'r neus die even komt neuzen.

Grapje en Ariebombarie, die namen geweldig!!
Ik met mijn Hupsakiedee zou niet eens uit de toon vallen.

Prachtige drachtige dames komen er weer langs en zo te horen gaat iedereen het ervan nemen.
En het veulenen uitstellen?

Sjol doet nog steeds de Sjol...
Me skippy bal vandaag, iets meer uier (in minimini maten en 1 speen wat ronder), verder is ze gewoon Sjol.
Wel heeft ze heel Tobago zijn snuit onder gepiest :+ :D , die wou lekker teutemienen en Sjol dus duidelijk niet.
Die zoef staart zwaaide en gaf hupjes en die gek stond er net achter. Bah!
Hele Sjol staart onder de zooi en Tobago ook.
Afbeelding Afbeelding

Ze laat voor zich zorgen en alles aanslepen...
Afbeelding

We zuchten... verder.. en wachten af..
Afbeelding