Tienn schreef:Vandaar! Heeft iemand foto's van zijn merrie op ongeveer 156 dagen??
Vinga is 158 dagen drachtig van haar eerste veulen. Foto is van gisteren.
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Tienn schreef:Vandaar! Heeft iemand foto's van zijn merrie op ongeveer 156 dagen??
Mag ik mij ook melden

Hopelijk kan je binnenkort weer voluit meekletsen!
) gefeliciteerd met een mijlpaal 

) nog helemaal niet bezig… Daar is nog tijd genoeg voor 

Hij is dan ook heel erg hengst naar haar toe
. De merrie zelf heeft zomerexzeem, maar haar hengst Wessel en veulen Jippie leken het beide niet te hebben. Nu is Jippie ook een beetje begonnen met schuren, en Wessel ook een ietsiepietsie (al is dat bij hem nog niet echt zeker of het wel exzeem is)
.. nou ja, op zich geen ramp, dan maar een burka erop en voor zes uur naar binnen later
Citaat:De merrie zelf heeft zomerexzeem, maar haar hengst Wessel en veulen Jippie leken het beide niet te hebben. Nu is Jippie ook een beetje begonnen met schuren, en Wessel ook een ietsiepietsie

Mag natuurlijk ook wel zo ver in de dracht 

muesli bleef in de bak liggen, maar de voordroog speelde ze gretig binnen! En ondanks 2x een rit van ongeveer 40 à 45km doorheen de duinen en het strand, lijkt ze wél verdikt op twee dagen tijd
gek paard, maar ben er wel blij om!
hij had niet gedacht dat Tinkerbell sneller kon rennen (in het begin dan he
)dan zijn koerspaard

ik zou geen paardje willen met exceem, maar dat kiest iedereen uiteraard zelf. weet je zeker dat wessel enzo zich nu niet schuren omwille van rui? lijkt me laat op het jaar om nu nog te beginnen met zomerrui!
het gaat gelukkig alweer véél beter, we hadden gedacht dat ze het niet ging halen...

Milo (het veulen) krijgt wel veulenbrok.

Chubby schreef:Chub is een Tinker en dus redelijk sober.. En ze krijgt ook een Tinkerbeebje, dus ook redelijk sober.. Merriebrok bevat vooral veel extra eiwitten, wat niet per definitie goed is voor een dergelijk sober ras.. En zoals je zegt: in het wild eten ze helemaal geen brok..
Ze krijgt overigens wel meer van alles: meer brok, meer muesli en stapels hooi naast haar weidegang..

Spannend hoor
En die buik is idd al goed in zicht!
)
Ben ook niet helemaal weggeweest, bijgelezen heb ik wel gedaan maar echt bij was ik niet. Komt wel weer!
Ik kan me voorstellen dat je (misschien) spoken gaat zien als ze drachtig is! Heb ik ook wel eens gedaan
Maar normaal zie je nog niet zo heel veel van het veulen op dag 156 dacht ik.

vrijalover schreef:Marlijn Ja, leuk he, iik zie ook weer super veel bekende namen voorbij komenBen ook niet helemaal weggeweest, bijgelezen heb ik wel gedaan maar echt bij was ik niet. Komt wel weer!
Ik zie dat Missy weer drachtig is! Leuk! Welke hengst? Hoelang zijn ze al drachtig?
) dus wordt een vol broertje/zusje van Maddox van afgelopen jaar
Spirit is ook weer drachtig, met haar heb ik meegedaan in het dbt van 2005 maar ik schreef pas heel laat, ik weet nog wel dat bijoux geboren werd, maar durf niet te zeggen of ik toen alleen meelas of dat ik al schreef 

Waarschijnlijk draagt ze gewoon heel zwaar, niet iedere merrie draagt hetzelfde.
maar het schijnt zeker wel goed te zijn voor merrie en veulen om merriebrok te voeren. Naar gelang behoefte natuurlijk, ik heb ook een paard wat slecht tegen eiwitten kan dus overvoeren ga ik ook zeker niet doen! Ik begin er ook zo in de 8e maand mee. Capriola krijgt nu musli zonder haver vermengd met ponie brok en straks doe ik de musli zonder haver vermengd met de merriebrok.
,ojee,het komt er gewoon nooit van!