Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nimber schreef:Ooooh Nadja ik weet wat je meemaaktvorig jaar was mijn eerste keer nu heb ik er 3 drachtig. wel een beetje verspreid als het goed is dus tussendoor kan ik weer even bij slapen.
Hinke d'r been leek gister minder dik en ze was er ook wel weer normaal op dus gaat de goede kant op.
Geen idee wie de klap heeft uitgedeeld ze staan met een groepje.
Koekiesgek schreef:Iemand weleens gehad dat de drachtige merrie hengstengedrag ging vertonen?
Normaal is ze zo makkelijk in de wei, maar op het moment blijft ze lastig met hengstige merries.
Ze springt er bovenop, ze heeft het imponerende gedrag waarbij ze in elkaars benen bijten... ze is zo verschrikkelijk anders.
Heb haar gisteren op stal moeten houden de eerste helft van de dag en dat was niets, blijven hinneken, antwoord krijgen, rondjes door de stal draaien, trappen, hinneken... echt ellendig.
We hebben het land nu in 2 stukken verdeeld, hengstige merries komen even niet bij mijn merrie in de buurt, ik wil niet dat er gewonden vallen door mijn truttekop of dat mijn truttekop gewond raakt.
Barb schreef:Neonlight: als ze nu op 15 dagen zit waarom wacht je dan nog een maand?
maroes schreef:ZE zeggen dat dit gedrag komt doordat de merries die een hengstveulen verwachten,meer mannelijke hormonen hebben en zich dus als hengst gedragen.
Dus de merries die dit doen krijgen hengstveulens,ben benieuwd of het klopt.
Mausie schreef:@ Petraaken: drachtig van Fiderhit, ben zeer benieuwd naar zijn veulens. Heeft die dit jaar al veulens lopen of wordt volgend jaar zijn eerste jaargang?
maroes schreef:ZE zeggen dat dit gedrag komt doordat de merries die een hengstveulen verwachten,meer mannelijke hormonen hebben en zich dus als hengst gedragen.