Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Moestuin schreef:Kom op, alsof DDDara de enigste in dit topic is die misschien wat ondoordacht kweekt. Er wordt hier genoeg oeh en ah geroepen bij andere bokkers die er ook maar een hengst op kwakken voor het kleurtje. Dat is wel ok dan?
Moestuin schreef:Kom op, alsof DDDara de enigste in dit topic is die misschien wat ondoordacht kweekt. Er wordt hier genoeg oeh en ah geroepen bij andere bokkers die er ook maar een hengst op kwakken voor het kleurtje. Dat is wel ok dan?
LaDonna75 schreef:Maar goed, wat baudyh al zegt: iedereen moet het zelf weten. En ik heb ook geleerd niet overal op te duiken en soms dingen maar zo te laten
kiki1976 schreef:Een leuk kleurtje erbij willen fokken is een leuke bijkomstigheid, geef ik ook toe. Maar dan wel met een hengst die bij je merrie past en verbetert.
Kijk geef eerlijk toe dat mijn dochter (die ook eigenlijk het veulen fokt uit mijn merrie) ook een voorkeur had voor een leuk kleurtje. Maar wel de eis dat de hengst goed gekeurd was en Bo moest verbeteren.
Ze had ook een andere leuke hengst gezien, en met bewezen nafok.
Maar ondanks dat kozen we toch voor WD, ook na overleg met verschillende fokkers. Ik ga geen namen noemen, maar ook iemand hier op bokt die fokt mee gesproken. En zonder mijn input ook aangaf dat WD een hele goede combi was met BO. Niet dat die andere hengst slecht was, maar die sloot eigenlijk teveel aan op Bo ipv verbeteren.
En voor het geld? Nee die andere hengst was goedkoper![]()
Dus ja we een bewuste keuze waar goed over nagedacht, niet dat we voor de papierloze hengst van de hoek zijn gegaan