[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:03

yfkelover schreef:
Stom maar ik heb geen idee wat voor garantie ik heb en levend veulen garantie had ik nog nooit van gehoord is misschien in België wel anders als hier in Nederand

Ik denk dat het eerder ras gebonden is. Vorig jaar en jaar ervoor Duitse hengsten en ook levend veulen garantie.

tiwi1969

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:06

Toch zat ik vorig jaar nog best gezellig in het dbt2018 in juni en ook blijven posten tot het laatste veulen. In de winter wel een poos stil geweest.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:26

Heel veel mensen op het wachtbankje inderdaad! Ik duim voor iedereen *\o/*

De pony-dames worden morgen gescand, Mika zit dan op 14 dagen (ivm evt. tweeling) en Myrthe zit dan op 16 dagen. Amora is inmiddels ook geinsemineerd en het eitje is gesprongen, dus die mag de 28e voor de 16-dagen scan =:)

Mika is sinds een aantal dagen super-zen en teruggetrokken, Myrthe boos op alles en iedereen en super claimend, en Amora is ineens een dikke stalker :') Maar ik durf het gewoon niet te hopen!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:40

Vulina schreef:
Noisy schreef:
Nou, dat wordt een babyboom half april haha, zoveel mensen op het wachtbankje

Is het daarna weer lekker rustig in het topic, zodra veulen geboren is verdwijnt de helft en de andere helft post nog maar de helft van wat ze ervoor posten :D

True story..
Gelukkig horen wij komend jaar bij 1 van de eersten, dan zit iedereen nog met smart te wachten op "vers van de pers baby's" :D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:50

Maar je mag wel gewoon blijven posten over je veulen straks? Of word dat niet op prijs gesteld, enkel de dracht? :=

Nou ja ik zal wel blijven posten, ook omdat ze volgend jaar weer gedekt word als goed is :Y)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:52

Nee, dat mag echt niet!
_O-
Tuurlijk mag dat, graag zelfs! Maar er zitten vaak mensen in dit topic die vertrekken zodra hun eigen veulen is geboren en ze genoeg aandacht hebben gekregen om het zo maar te zeggen :o

Interesse in de latere veulens van anderen ontbreekt helaas nogal eens

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:55

Zo zijn wij toch ook Cynthia? Eigen eer en glorie en voor de rest op niemand reageren :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:56

Het is wel lastig! Mijne is ook al geboren en ik krijg geen enkele reactie als ik een update plaats dus daar ben ik mee gestopt _O-
Heb met de geboorte wel veel fijne woorden gehad, ook omdat hij wat vroeg was en het moeilijk op gang kwam dus dat vond ik erg fijn. Geeft een fijn gevoel dat mensen meedenken en mee willen helpen.
Zie dat er ook nu mensen binnen komen vallen met: ik heb een merrie op 333 dagen dus i kkom mee kletsen. Dus ik hou het allemaal niet bij. Nu vanaf het begin wel! Dat scheelt!

2 jaar geleden dacht ik nog dat dit topics waren voor zwangere vrouwen. Dus ik klikte ze nooit aan :roll: :roll: :roll:

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 22:01

Noisy schreef:
Zo zijn wij toch ook Cynthia? Eigen eer en glorie en voor de rest op niemand reageren :')

Dit topic draait ook om ons toch? :roll: :')

Dat ook ja, op het allerlaatste moment binnen komen vallen terwijl wij er al een jaar veel tijd in stoppen ;)
Of alleen over zichzelf en hun eigen paard(en) praten en op niemand reageren wat Noisy zegt... open dan gewoon je eigen topic.

Een topic voor zwangere vrouwen _/-\o_

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 22:02

Cioccolato schreef:
2 jaar geleden dacht ik nog dat dit topics waren voor zwangere vrouwen. Dus ik klikte ze nooit aan :roll: :roll: :roll:

:') _O-

Mijn veulens waren de afgelopen jaren laat, dan blijf je inderdaad langer hangen :+

Hopelijk zijn ze na deze ronde alle 3 vol, zitten we ook eens op tijd.
Morgenochtend weer scannen en waarschijnlijk hengstig spuiten.

Hier trouwens ook nog droog, paarden wel van de wei gehaald. Volgens Piet zou er nog wel wat moeten komen. Opzich kunnen we het wel hebben. :j

Ben trouwens wel benieuwd naar foto's van de combis die iedereen gemaakt heeft! Leuk voor de beeldvorming :D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 22:05

Ik probeer netjes op iedereen te reageren, al is het soms wel wat veel. :')

4 jaar terug dit topic niet gezien. Of misschien wel en ook aan zwangere vrouwen gedacht oid. :P

Pfff ik ga vrijdag denk ik janken met de scan van Eli. :+

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 22:18

Ik zal eerlijk toegeven dat ik hier vooral wat van jullie hoop te leren omdat ik niet zo ervaren ben.
Maar ik zat ook in die van 2017 en heb het volgehouden tot de laatste er was, hetbis toch fijn om te weten of het bij iedereen goed gaat, blijft toch spannend. Daarna haak ik toch wel af inderdaad, ook omdat ik niet door fok dus er een beetje uit raak.

Mirjam, janken van blijdschap hoop ik!? :D
Laatst bijgewerkt door rensju op 19-05-19 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 22:19

Ik hou topics nooit bij, ben met vlagen actief.
Ik volg sowieso meer op de achtergrond waarschijnlijk. Zal af en toe met vragen binnen komen vallen :=

Ik ga ook wel proberen op de meeste te reageren (later), maar het gaat vrij hard als je niet ieder uur op Bokt kijkt :=

xHylkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 22:28

Wauw inderdaad, het wordt een volle wachtbank zo :D Spannend allemaal, en succes met het afwachten!

Een levend veulen garantie had ik nog nooit van gehoord! In de friezen is het vaak 30% reductie op het volgende jaar mocht de merrie gust blijven... Welke hengst gebruik jij Rensju?

Ik probeer het topic goed bij te houden, maar gaat idd best heel snel zo! Lees wel alles mee en hoop veel te leren en te kunnen vergelijken met iedereen! Wordt hier de eerste keer een veulen aan huis en wil alles zo soepel mogelijk laten verlopen voor de merrie!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 22:40

Ik denk dat we beter als het seizoen wat af is gelopen de combi's kunnen plaatsen. We blijven bezig _O- _O-
Mijn combi's staan er teminste al, heel wat paginas terug. VInd een overzicht wel fijn moet ik zeggen. Maar hoe dan?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 23:09

Ik reageer ook niet op iedereen, dat is gewoonweg onmogelijk. Maar als je zelf al weken super actief bent met je eigen drachtige merrie, foto's van uiers, buiken, staarten etc, en je verwacht daar een reactie op natuurlijk, dan is een wel gemeende 'gefeliciteerd' bij de geboorte van een veulen toch niet teveel gevraagd?

Sommigen verwachten er bv 3. Je kunt precies zien wanneer die bijna aan de tijd zijn, dan zijn ze er weer even. Daarna nog zo nu en dan een veulen foto, maar zero interesse voor anderen. Idem voor het drachtig maken, in de scan-dek periode actief, hun eigen drachtig? Dan zie je ze 10 maanden niet weer. Stom. Dat vind ik het.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 23:31

Ik doe mijn best om op iedereen te reageren maar door een hersenbeschadiging is het lastig voor mij om overzicht te houden. Vooral als er veel dingen door elkaar lopen zoals wachten op scan of een nieuwe ronde. Verder heb ik heel veel moeite met namen.

Sommigen hebben in mijn hoofd een bijnaam zoals chocolaatje met haar mooie bonte veulen van 2018. Maar hoe het dier heet???

(Van paard gevallen met nieuwe cap, wil er niet aan denken hoe het zonder zou zijn afgelopen)

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 23:34

Heel herkenbaar! Ik probeer ook zoveel mogelijk te reageren, soms lukt het even niet. Ik lees zoizo wel elke dag bij :j

Cioccolato. Ik vind het ook lastig om al de combi's bij te houden :') elke keer weer terug zoeken is geen doen!

Bij de rij paarden komt 'levend veulen garantie' volgens mij niet veel voor. Maar vaak komt de hengstenhouder wel tegemoet met een dood veulen. In mijn ervaring dan...

Faline. Duimen draaien

Van de week zijn er foto's gemaakt op het dekstation van mijn dametjes. Ik wist van niks <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu maar hopen dat de visjes op plaats van bestemming komen en dat ze mooi ovuleerd.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 23:38

Mooie foto’s. Smelt....

Bij ons op stal niemand een veulen dit jaar, mis het wel.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 01:49

_O- "stille" meelezer wil toch even reageren, Ha ha ik blijf altijd netjes tot het eind met feliciteren. En soms zelfs meer ondanks dat.ik zelf niet meer fok. Heel veel suc6 allemaal op naar de 2020 veulens.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 07:08

AMH, wat een plaatjes <3

Cynthia, wat is de achterliggende gedachte om op 6 weken te scannen? Zit daar nog een bepaalde theorie aan vast?

Een overzichtje van de combinatie's zou leuk en handig zijn. Misschien op de eerste pagina bij de opening van deel 2? (3, 4 en 5) Vooral de mensen die in het dbt2017 zaten blijven nog wel hangen. Met de rest heb ik wat meer moeite, maar dat komt vanzelf als er later meer foto's geplaatst gaan worden.
Wellicht is het ook een idee om in het onderschrift te verwerken welke combinatie bij jou hoort?

Het bijhouden van het topic is best een tijdrovende klus. Ik kan me goed voorstellen dat het lastig is om alles perfect bij te houden. Zelf zie ik niet zo de meerwaarde van het reageren om het reageren, dus ik reageer alleen op hetgeen een reactie behoeft in mijn ogen.

Ik heb bedacht om gewoon (met geknepen billen) af te wachten tot de 32 dagen scan (volgende week). De hengstigheid die de buurvrouw op vrijdag gezien heeft zie ik zelf niet. Ze hinnikt wel naar de buurman, slaat met haar voorbenen en brult de boel bij elkaar, maar ik zie zelf niets qua pisgedrag. Wel zie ik dat ze heel beschermend is naar mijn andere twee paarden. Die worden vakkundig bij het hek weg geleid als ze te dicht bij de buren komen. Verder is haar interesse in de buurman vrij beperkt. Eigenlijk alleen als de tweejarige op onderzoek uit gaat.
Het kan zijn dat de hengstigheid al voorbij is en dan ben ik nu toch al te laat of het is geen hengstigheid en ik maak me druk om niks. Ik hoop uiteraard dat laatste.
Ik las op internet dat hengstig gedrag gedurende de dracht voort kan zetten en dat vanaf de dag van de miskraam de cyclus opnieuw zou beginnen. Ze is vrijdag 10 mei drachtig gescand, dus 7 dagen later zou denk ik ook een beetje kort dag zijn om op de top van haar hengstigheid te zitten. Met die gedachte wacht ik nu dus maar gewoon rustig af tot volgende week. (fingers crossed)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 07:22

Andrea, zo heb ik het altijd geleerd. Op 16 dagen scannen op dracht en op 6 weken checken of het er nog zit en het hartje klopt. Jij gaf zelf ook 6 weken aan in je vorige post toch?

En er staat toch een overzicht in de OP met de combinaties en de bijbehorende Bokker? Of begrijp ik je nu niet goed? Bedoel je met foto’s?

Schattige foto’s, AM <3

Ik zat zelf in het DBT 2011, 2013, 2016 en 2017 en er zitten altijd mensen tussen die er vooral voor eigen aandacht zitten.
Niemand verwacht dat je op iedereen reageert, dat gaat ook niet. Zeker niet meer als het maart/april wordt _O-
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 20-05-19 07:28, in het totaal 1 keer bewerkt

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 07:26

Pff niet te doen soms om het hier bij te houden.. Ik lees braaf mee maar op iedereen reageren gaat ook niet altijd lukken hoor :+

Wachtbankje wordt al aardig vol zo zeg, als alles pakt dan is dat idd een babyboom in april zo! Mijne komt dan net iets eerder :Y)

Leven veulengarantie had ik ook nog niet van gehoord, wel hele fijne regeling vooral bij hoog dekgeld..

Zelfde probleem hier tiwi! Mis de veulens op stal.. Moet ik zelf maar voor gaan zorgen dus haha :')

En Cynthia is Vie echt al 3?!? Wow oké mind=blown hahaha naar mijn idee is ze nog steeds net geboren haha

Cio ja die combi’s zijn echt lastig! Vooral met die rijpaarden dan haal ik echt snel alles door elkaar.. :roll:
Van dbt2018 weet ik ook niet alle veulens meer, een paar ken ik nog wel maar de veulens van die bokkers die af en toe binnen kwamen vallen die zijn vooral niet blijven hangen :=
Tiwi ik denk dat je Nacho bedoelt? Van pradadaan?

Ik moet zeggen dat ik op het einde ook wel een stuk minder reageerde in het topic dan in het begin toen ik er nog volop in zat.. Is toch anders om drachtige merries te volgen als je eigen veulen al een aantal maanden oud is, je feliciteert natuurlijk nog wel als het gezond en wel geboren is maar verder moet ik eerlijk zegge dat ik het dan niet echt meer actief volg..

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 07:42

Ik met mijn ‘ik wil heel graag een palominomerrie...’
ik zit net de pedigree van Brad Pit te bekijken. Drie generaties terug kom je de eerste vos tegen. Dus het kan... maar dat vosgen kan inmiddels ook verdwenen zijn 8)7
Even aan de hh en de vorige hh gevraagd of zij weten of hij wel eens een vos nakomeling heeft gehad.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 07:47

Weekje op vakantie geweest, gelijk 40 pagina's erbij. :D
Dus ik doe het maar even zo:
Iedereen die zit te wachten succes en de drachtige merries; gefeliciteerd.
Ik las ook sommige met 2 eitjes, pfff balen.

Orange ondertussen weer 6 x gedekt.
Woensdagavond gedekt en ik heb donderdagmiddag laten scannen.
Zat een mooi eitje op die op springen stond, vrijdag nog naar de hengst maar ze was niet meer drachtig.
Dus wie weet! Afwachten maar weer.
2 juni wordt ze geschouwd.