[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noisy

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:38

Dat zou ook mijn drijfveer zijn om het weg te laten halen

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:52

De wond zou zich meer moeten gaan sluiten. Over een maand of twee moet ze opnieuw onderzocht om te kijken of het goed geneest. Dat kon eventueel thuis en dan gewoon opvoelen. Of terug op de kliniek en dan scopen. Persoonlijk zie ik dat liever, maar dat zien we over twee maanden.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:59

Helaas is het vruchtje van Joan verdwenen -O- Ze was wel echt drachtig want ze heeft nu pas weer een follikel van 2,5 en is beginnend hengstig. Donderdag opnieuw scannen en dan bepalen wanneer ze weer naar de kliniek mag om te insemineren

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:43

Wat balen Noisy -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 19:02

Balen noisy. Hier hetzelfde verhaal.

Ze heeft nog geen hengstigheids symptomen bij mij. :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 19:14

Balen Noisy!

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 19:32

helaas hier ook geen dracht kunnen vinden bij igora...typische ten op zichte van andere keren is dat ze nu niet al hengstig oogt er zit ook nog geen echt ei maar een vruchtje was ook niet te vinden. wellicht heeeel kort drachtig geweest en geresorbeerd wie weet. Nu maar eens goed nadenken wat ik ga doen..had met mezelf af gesproken om het 2 cyclussen te proberen, beide niet gelukt maar igora is nog zo topfit en volgend jaar vind ik haar echt te oud. twijfel twijfel

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 19:45

Balen allemaal zeg, wel ik mag me aansluiten bij de balers, geen dracht hier. Nog niet direct hengstig, vrijdag opnieuw scan en dan kunnen we terug beginnen. Nog niks verloren toch?

Ze zat nu op 14-15 dagen na ovulatie en je zag direct dat ze niet drachtig was. Baarmoeder was 1 grote zwarte vlek terwijl die wit moet zijn bij dracht. Dus ik snap niet zo goed hoe sommige da er kunnen over twijfelen :')

Wat goed dat ze terug thuis is woogy

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:12

Angelpam: moeilijke, maar juiste keuze volgens mij.. ik hoop dat ze snel terug drachtig mag worden.

Woogy, toch weer voorzichtig positief nieuws dus, hopelijk blijft het zo doorgaan.

En verder veel niet drachtig helaas... veel geluk bij de volgende poging allemaal!

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:16

Angelpam, moedige beslissing! En Inverness is ook een hele knappe jongeman!

Woogy, tjee, ziet er toch behoorlijk uit dat gat. Was hechten geen optie?Hopelijk blijft de ontsteking weg en geneest het mooi.

Wat een hoop teleurstelling met de niet drachtigen, hopelijk met de volgende hengstigheid meer succes voor fotsy, inkepink, blaze08, noisy , Eef95 en iedereen die ik vergeten ben!

Rhino :\ helaas ook al van dichtbij meegemaakt enkele jaren geleden. Bah bah, wat een narigheid.

Juval, EMS of IR heb ik nog niet eerder van gehoord. Is je merrie niet in orde?

Ik moet nog een weekje geduld hebben voor mijn 40 dagen scan. Daarnaast staat ze inmiddels op boxrust vanwege een gezwollen pees..? Mevrouw moest weer eens maf doen in de wei en trapte beide ijzers af.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 22:29

Hoop niet drachtige.... hopelijk de volgende ronde wel!

Hier mag mijn dame van het weekend naar het dekstation *\%/*
Nu met haar blessure komt t dus even dubbel zo goed uit dat ze dit jaar aangedekt gaat worden, ze moet sowieso nog n maand tot 2 maanden rust hebben (overvulde peesschede).

Voor mij komt t ook wel goed uit, na alle ellende vd afgelopen weken kijk ik er naar uit om weer eens goed nieuws te krijgen (hopelijk!) en daarnaast staat er voor mij n vakantie op de planning (eind Juni ga ik 3 weken terug naar waar we 2 jaar gewoond hebben (USA here I come <3 ).

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 06:21

Balen voor de niet-drachtige inderdaad. :(:)
Gaat nog zooo makkelijk niet dit seizoen.

Woogy fijn dat ze weer mee naar huis mag! Nu duimen dat de wonde snel geneest.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 07:23

Wat balen zeg noisy , blaze en fotsy.. Hopelijk snel weer vooruitgang. Ach we hebben nog eventjes. Al blijft het natuurlijk zuur.

Spannend CubaLibre! En heerlijk even op vakantie :D

Balen cheyenne. Loopt ze ook kreupel?

Inkepink balen zeg. Hoe oud is ze? Wij hebben het bij mijn pony op 17 jarige leeftijd steeds geprobeerd. Bleek ze cushing en suikerziekte te hebben. De kans op dracht was 1 %. Logisch dat het niet lukte. Vrijwel onvruchtbaar dus.

Angelpam dappere keuze!! En mooie nieuwe keuze. Maar everdale had toch wffs? Of heb ik nu de verkeerde in mijn hoofd. Aangezien dat in Inverniss zijn lijn zit. Of is hij getest?

Woogy fijn dat ze weer thuis is!! N pff wat een gat zeg. Zal wel pijn hebben gedaan

Juval heb je uitleg voor de afkortingen?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 07:54

Wat balen dat er nu meerdere merrie's niet drachtig zijn. Succes met de volgende ronde!

IR als in insulineresistent en emr is equine mobile ..
Ik ben gaan googlen na de probleempjes die Smarti onlangs had. Hoesten, hoefbevangenheid, niet tonen hengstigheid en overgewicht...

Toen kwam ik dus daarbij uit, schijnt toch wel veel voor te komen. Ik ga uiteraard de dierenarts nog om advies vragen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 08:14

Ik lees aantal merries niet drachtig? Balen..

Wij denken wat aan onze merrie te zien dus willen vanavons met haar naar de hengstenhouden. Kijken of we het goed zien.
Ik denk dat we voor Jilbert van t Ruyterahof gaan. Hengst spreekt me erg aan en denk dat hij een leuke aanvulling is, maar gaan we ook nog bespreken met de hengstenhouder.

Ego post. Jullie gaan zo snel _O-

Amarillesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:08

Ook wij willen deze maand mijn merrie laten insemineren. :D
Dit word voor mijn merrie zover ik weet haar eerste veulen.

Win win Sollenburg is een Ferro x Silvio I

Mijn keuze is gevallen op For Gribaldi <3

Winnie:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

For Gribaldi:

Afbeelding

Afbeelding

Ben zeer benieuwd of het gaat lukken!

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:15

Een boel merries niet drachtig, erg jammer! Gelukkig is het seizoen nog niet voorbij!

Spannend CubaLibre! Veel plezier op vakantie!

He balen Cheyenne. Loopt ze nog wel goed?

Juval, EMR heb ik in een college weleens van gehoord. Zou wel balen zijn als ze dat heeft zeg! Ben benieuwd wat de dierenarts ervan zegt. De hoefbevangenheid en overgewicht kunnen er ook los van staan natuurlijk. Lastig lastig! Beterschap aan je paardje!

Spannend Ciocollato!

Welkom Amarillesx! Leuke combi! Ga je het veulen zelf houden?

Amarillesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:24

@wings_love : ja het veulen blijft bij ons. :D

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:32

Angelpam goede doordachte keuze. Hopelijk is ze snel opnieuw drachtig, op naar een mooi gezond veulentje volgend jaar!

Woogy, fijn dat de prognose eigenlijk nog erg goed is! Hopelijk is de wond over 2 maanden een stuk verder genezen. Ga je er nog wel mee dekken dit jaar of?

Noisy wat jammer zeg.. Gelukkig is het seizoen nog vroeg en kan je hopelijk snel weer insemineren.

inkepink misschien nog 1 of 2 keer proberen, als je het echt graag wilt en er vertrouwen in hebt?

Fotsy ook weer een nieuwe poging, hopelijk slaagt deze wel!

_cheyenne_ oei pezen zijn nooit leuke verhalen. Wij zijn nu 7,5 maand verder na een check ligament blessure. Hoop voor je dat het mee valt.

CubaLibre spannend! En heerlijk dat je weer even op vakantie gaat naar de USA. :D

Amarillesx ontzettend leuke merrie, en leuke combi. Ik ben erg benieuwd!

Wij gaan denk ik vrijdag scannen op dracht. Na alle verhalen hier dat het niet is gelukt heb ik niet veel hoop. :=

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:42

Angelpam goed over nagedacht en de juiste keuze denk ik.

Woogy dat is een flink gat, op naar een voorspoedig herstel hoor!

Cheyenne wat balen van die peesblessure zeg, beterschap!

Wat balen van alle niet drachtige merries, helaas kom ik het lijstje aanvullen.
Ben net terug van de kliniek en mijn merrie is ook niet drachtig. Nu 2x dat alles er prachtig uit zag etc. dus waarom het niet lukt is een raadsel.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:50

Supersnelle egopost, reageer vanavond op de rest, maar pony is ein-de-lijk hengstig! *\o/* *\o/*

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:06

Ah wat fijn Imre!! Hopelijk dan in 1x drachtig!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:10

Barb schreef:
Wat balen van alle niet drachtige merries, helaas kom ik het lijstje aanvullen.
Ben net terug van de kliniek en mijn merrie is ook niet drachtig. Nu 2x dat alles er prachtig uit zag etc. dus waarom het niet lukt is een raadsel.

Soms ziet het er uit alsof alles goed is, maar zit er toch een bacterie in de baarmoeder. Ik zou even een swabje laten nemen..

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:18

Ja dat kan alleen als de baarmoedermond open staat dus ik moet even wachten tot ze goed hengstig is want dat had ik idd voorgesteld.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:54

Imre: succes ermee :D

Amarillesx: Wat een super goede combinatie, een korte ronde hengst op je langere merrie. Super passend :)

absque_dubio: Mocht Ebba niet drachtig zijn dit jaar, word ze niet opnieuw gedekt. Hoe meer gerommel van binnen, hoe groter de kans dat het mis gaat met haar verwonding.