[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 10:53

xLaraaj schreef:
Ben ik de enige met een rare merrie ?
Ik merk dan nooit maar echt bijna nooit dat ze hengstig is. Soms een mini beetje hengstenplasje maar that's it.. Gisteren haar voor de hengst gezet en hij werd helemaal zot maar Frosty viel gewoon in slaap ... >;)

Haha... geen intresse? Tooske is mega duidelijk hengstig. Als ik haar roep begint ze direct te plassen... leuke begroeting;-)

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 11:34

Ldenboer72 schreef:
pradadaan schreef:
Spannend allemaal!

Voor mij is het ook nog wachten tot donderdag op de 16 dagen scan.
Maar ze is nog niet hengstig en haar gedrag is alweer duidelijk anders. Dus ik heb goede hoop!

Wat merk jij al aan verandering? Ik hou tooske natuurlijk ook scherp in de gaten of ik wat merk. Ze is nu 9 dagen geleden voor de 1e keer geinsemineerd.

Ja heel duidelijk! Ze is 2 mei geïnsemineerd en 3 dagen later was ze al compleet anders.
Ze blijft naar ons wel heel lief en in de kudde ook nog wel. Maar het zijn kleine dingen.
Ineens weer extreem beschermend naar haar dochter Giv (die al bijna 6 is)
Als ik aandacht aan Giv geef compleet door het lint gaan.
In de paddock en wei rennen en bokken (normaal is ze de rust zelf)
Ik loop altijd met meerdere paarden vanaf de paddock naar de stallen en ik doe Prada en Giv altijd samen met nog 1 ander paard en gister accepteerde ze dat ineens niet (terwijl dat al dik een jaar de normaalste zaak van de wereld is). Ze doet dan niks omdat ik het zeg maar dan loopt ze een partijtje flink te chagrijnen :=

Kelszz_

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 12:57

xLaraaj Hier ook zo'n merrie. We dachten oh die is niet hengstig en bleek dat er een heel groot ei op springen stond. Altijd leuk dat soort merries

Pradadaan Ik hoop dat je merrie straks drachtig is! Wel al een grote verandering!

Hier is het rustig op het moment. Moeten dinsdag de lancet merrie scannen op dracht dus dat is weer een spannende dag. Artalou (de merrie met cystes) word vandaag weer geïnsemineerd. Dus hopen dat daar ook maandag het eitje gesprongen is. Verder komende week ook nog met de Caruso merrie scannen dus we hebben het er maar druk mee.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 13:16

Pradadaan Super spannend om al zo snel verandering te zien. Hopelijk donderdag goed nieuws...herken je wat van haar vorige dracht?

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 17:00

Ja ze is altijd zo als ze drachtig is.
Heel knuffelig. Normaal is het ook een heel erg lief paard maar ze is nogal kopschuw en nu stopt ze echt haar hoofd helemaal in je shirt ongeveer. Ze wil ineens op haar hoofd en aan haar oren gekriebeld worden terwijl oren normaal echt een no go zijn :+
En ze wordt dus heel fel naar andere paarden als ze drachtig is. Ze is de baas in de groep dus ze is altijd vrij beschermend naar mij en naar Giv maar nu wordt ze al gek als een paard op 5m afstand staat :=

sharonsemme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 17:34

Jaa leuk zn topic!! Ik meld me ook graag!! *\o/*

30 maart is mijn knappe paint merrie Indian Lucky Fay geïnsemineerd. De knappe papa is Baron Exactly!! Het allerleukste vind ik ook nog dat mijn vriend (dieren/paarden arts) Fay heeft gescand en uiteindelijk geïnsemineerd, we willen haar volgende week nog eens scannen om te kijken hoe het zich ontwikkeld!

Ben heel benieuwd welke kleur het veulen gaat hebben. De grootste kans is valk aangezien mijn paint uit een vos mama is gekomen. Verder ben ik een leek wat betreft fokken en word dit ons eerste veulen avontuur! Fay heeft wel al op jonge leeftijd een knap paint veulen op de wereld gebracht al was dit voor dat ik haar kocht.

Dan nu het knappe stel!

Afbeelding
mama Fay net 6 jaar geworden, 1.48 hoog.

Afbeelding
En knappe papa Exactly, NRPS van 1.65 hoog met de kleur perlino!

En een foto van van mama en papa en de eerste scans!! <3

Afbeelding

links onder is de eerste scan, op 13 dagen
rechts bovenin was na ongeveer 30 dagen

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 17:36

Jaaaaa Sharon wat leuk! *\o/*

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 18:11

Hier ook hormoonsveranderingen. Maar op het laatst kijk je ze ook drachtig :+ maandag eindelijk scannen.

Sharon mooie paarden! Welkom :)

Whahaha twinklebel, redbull. Ik lach even :P

Ook hier gefeliciteerd inowa!!

Gefeliciteerd en welkom salatina :D

Ik moet echt vaker reageren :')

Vandaag weer bij mijn pony haar pleegveulen geweest. Gaat super met dirk <3
Afbeelding
Afbeelding

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 20:12

Dirk *\o/*

Succes voor iedereen die al lang moet wachten op hengstigheid of scannen op dracht!

Hier zitten we momenteel even in niemandsland, ze kwamen ook allemaal tegelijk, dat is handig, maar daarna ook weer een heel tijdje niks te doen :)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 22:09

Dirk <3 Wat een ukkie is het nog, die heeft echt nog wel schade in te halen.

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 23:20

Haha, Ldenboer. Dat is wel heel overdreven hengstig :') In iedergeval niet te missen!

Zo te horen is die wel drachtig pradalaan! Hopelijk is de scan ook positief!

Sharon, een bekend gezicht :D Echt super leuk dat Fay een veulentje krijgt, knappe paps heb je uitgekozen! En wat handig dat je vriend ook nog eens dierenarts is, helemaal volgend jaar met de geboorte.

Spannend weer Kabayo, een probleemloze dracht is vooral jou zo gegund! Ahh, Dirkje <3 Brengen ze hem nu met de fles groot?

Ik moet ook vaker reageren, zo houd ik het niet bij. :Y) Maar ik lees alles braaf hoor!

Hier nog niks nieuws te melden. We wachten op de volgende ronde.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 01:03

Dirk is echt leuk! <3

Ik las iets over namen. Mijn merrie naam staat al vast, voor een hengst twijfel ik tussen 2 namen.
Namen zijn voor mij vrij lastig omdat ik rekening moet houden met de letter en onze veulens hebben altijd een land/plaats naam.

Halstertjes heb ik nog liggen van Giv, maar als het een hengst wordt heb ik wel al een heel schattig its a boy halster gezien <3

sharonsemme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 09:14

Wat leuk evita, jouw knappe merrie ook?? Ja dat geeft me wel een rustgevend gevoel ja voor de geboorte.. Al heeft hij nu al gezegd echt niet mee te gaan slapen op stal haha

Moet zeggen heb gisteravond heel wat pagina's terug gelezen maar nog niet alles haha.

Pradadaan, spannend donderdag! En gaaf dat je al zo duidelijk het verschil merkt! Fay was bij de tweede scan zo hengstig als wat.. Was er zeker van dat het er niet meer zou zitten. Maar toch! Begin nu te merken dat ze heel volgend word en nog meer knuffelt dan normaal.

Kabayo, wat een leukert is Dirk!!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 09:29

Wat fijn dat je Dirk hebt bezocht en dat het goed met hem gaat Kabayo, ik had het zo met hem te doen, arm kereltje.

Ik lees dat jullie het over gedragsverandering hebben. Ik laat me daar niet meer door misleiden. Vorig jaar duidelijke gedragsverandering bij mijn merrie maar die bleek toch niet drachtig uiteindelijk. Nu denk ik eerst zien en dan geloven.

Ik heb ook even een periode met weinig te melden nu. Pony staat daar prima en we wachten maar gewoon af nu.

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 10:35

Even ego :D

Follikels weer weg dus ik mag mijn merrie weer ophalen :D nu weer aftellen tot de dracht controle scan weer op 15 dagen gok ik ivm twee follikels

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 15:39

Kimsel94 schreef:
Even ego :D

Follikels weer weg dus ik mag mijn merrie weer ophalen :D nu weer aftellen tot de dracht controle scan weer op 15 dagen gok ik ivm twee follikels

Spannend!!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 16:36

Hopelijk morgen pepper en Estelle ophalen....

Pepper drachtig gescand!!!!

Super blij met deze combi en dat pepper nog altijd in 1x drachtig word.

Finn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 16:49

Ze oogt hengstig zat Murosch :')

Balen Luna2006! Hoop houden voor woensdag

Gefeliciteerd salatiga1995!

Gefeliciteerd Inowa!

xLaraaj, nee hoor, ik merk aan mijn merrie ook nauwelijks dat ze hengstig is. Je hebt er rare merries tussen zitten :P

Welkom Sharonsemme!

Dirk ziet er goed uit Kabayo, fijn dat je hem hebt kunnen bezoeken!

Spannend Kimsel94!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 17:57

Vienna lijkt helaas weer hengstig te worden....al is dat wel erg snel. Zou nog een week moeten duren. Ze is negen dagen geleden geïnsemineerd.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:01

Das balen zeg twinklebel :(

Fijn dat ze morgen weer thuis is inowa :)

Kimsel spannend! Hopen dat het nu goed gaat

Pradadaan dat zijn leuke halsters. Maar de kwaliteit is echt bagger. Veulen ging 1x er vandoor en hele halster in tweeën. Echt rommel.

Dankjewel Evita <3 hoop dat alles goed gaat nu

Dankjullie wel allemaal <3 Dirk moet inderdaad wat inhalen nog, maar ben blij dat het zo goed gaat. Hij eet ook al gras en hooi en drink goed melk. :D

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:14

Wat fijn dat Dirk het zo goed doet! Is niet niks, twee keer je mamma kwijt raken.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:14

Twinklebel schreef:
Wat fijn dat Dirk het zo goed doet! Is niet niks, twee keer je mamma kwijt raken.

Zelfs 3 keer... Erg sneu

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:19

Kabayo schreef:
Twinklebel schreef:

Zelfs 3 keer... Erg sneu

Oh, getver...nog een pleegmamma?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:19

Fokker van mijn merrie had een jonge merrie die haar veulen en daarna haar pleegveulen kwijt raakte, ook zo sneu.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:25

Twinklebel ja zijn moeder. Pleegmama en daarna lady..
Da's ook sneu