[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 21:20

Fijn dat het te opereren is RX! Maar wat voor andere narigheid hadden ze gezien?

Helaas is bij onze hond niet te opereren. Die heeft op een niet te opereren plek een aangeboren vernauwing van het ruggenmerg. Maar gelukkig gaat het de laatste anderhalf jaar goed.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 21:28

Kiki fijn dat het nu goed gaat niet fijn dat ze het niet kunnen verhelpen.

Eerlijk gezegt was het aardig wat, ik was toen helaas buiten op een drukke plek en kom moeilijk alles onthouden.
Ze zou alles nog eens voor de operatie uitleggen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 21:39

Hier gaat milk op date met :D yuma liet enorme souplesse zien in zijn gangen en vind t echt een prachtige hengst.
Hij is echt wat ik zoek in een hengst, ze gaat eind mei naar yuma
Afbeelding

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 22:25

Passoa vanmiddag succesvol gedekt door Hot Color :D
Afbeelding

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 00:05

Zo die is ook prachtig!

En is dat niet de yuma van jolandje hier op bokt?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 11:21

Jullie praten echt veel, als ik het even druk heb met school zijn jullie 10 pagina's verder :')

Eerste merrie bewust gedekt aan de hand hier nu. Merrie had dit jaar echt ene schitterend veulen, kopie van vader gekregen dus hopen op nog een mooi veulen volgend jaar.
Merrie die weggehaald was bij Guess is nog hengstig dus zal niet gepakt hebben.

Voor wie trouwens nog vroeg over het ontsnappen, we hebben een L vorm weide. In de L zelf liggen twee weides. Ernaast ligt een afgezette koeienwei (heg en alles) en iets schuin er tegenover is een stuk wei dat ook in twee stukken is afgezet. En daarvoor liggen 4 weides. Dus in de meest rechtse L wei stond merrie met veulen, de wei ernaast stonden de merries, de wei schuin ervoor stond de hengst met ruin. We denken dat ze geschrokken zijn omdat er loslopende herten zijn en de boer net die morgen de koeien buiten gezet had voor de eerste keer (zullen dus hebben gesprongen). Nu zijn de merrie met veulen bij de merrie kudden gekomen, en is een van de merries in de hengstenwei gekomen en is daar door de draden van die wei gegaan (maar wel in dezelfde wei gebleven). Dus alle andere paarden zijn braaf op hun stuk gebleven, alleen is die merrie denkelijk door onze ruin opgejaagd geworden, en is merrie en veulen door alle commotie ook door de draad gegaan. Er is een mogelijkheid dat de stroom er af is geweest (aangesloten aan een huis dat verkocht is geworden, wij zijn niet op de hoogte gebracht over alles, water was ineens afgesloten en ze hebben veel aan dat huis zitten sleutelen dus wie weet hebben ze de stroom afgezet voor even...) maarja we zullen het niet weten. De hengst durft niet door de draad, maait er niet naar en de ruin is bang voor de stroom (heeft een ongeluk gehad in de draden ooit). En de merries zijn normaal gezien ook echt bewust van de stroom dus ik vind het ook maar vreemd dat niet alleen een merrie maar ook merrie met veulen uitgebroken zijn. En er was buiten de paaltjes in de hengsten wei niets kapot... Ja, de ingang poortgreep van een van de 3 draden was kapot. Dus hoe ze dat geflikt hebben?

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 17:17

Mijn merrie Ice is vrijdag terug gekomen van het dek station!
Woensdag ochtend gebracht, gelijk gescand en het ei was al groot genoeg, maar nog niet zacht genoeg :P
Uiteindelijk donderdag avond geïnsemineerd en vrijdag ochtend was het ei eraf en kon ik haar weer ophalen. *\o/*

Gelukkig alles snel en vlot verlopen, nu de lange 18 dagen wachten om te scannen.
Eigenlijk durfde ik me hier nog niet aan te melden, dan is de teleurstelling misschien nog groter als ze niet drachtig is :+
Maar ik wil het zooo graag dat ik me toch alvast maar aanmeld om mee te praten, als dat goed is natuurlijk :D

Mijn merrie is trouwens gedekt door Kharamel van Faline.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 17:18

Jaaaaaaa mag ik ook nog meedoen hier? *\o/* *\o/*

Ik heb gisteren mijn welsh a merrie Waterland's Azia op date gestuurd bij Caeglas Elfryn :D :D

Azia:
Afbeelding

Elfryn:
Afbeelding

Dit wordt (als alles goed gaat) mijn allereerste veulen, dus ik lees graag mee om van jullie te leren! Ze is gisteren meteen gedekt, en vandaag weer. Het is bij Azia eigenlijk slecht te peilen wanneer ze hengstig is, de bedoeling was om gisteren alleen ff te laten ruiken of ze hengstig genoeg was maar ze was in 1 klap zo hengstig dat ie er meteen op zat, dus dat viel alles mee! Ik laat haar daar staan tot ze afslaat, ik hoop morgen of overmorgen..

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 17:57

Mooie pony's beide!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 18:01

Haha die ijdele hoop heb ik ook altijd dat ze snel afslaan. Mijn ene merrie laat zich gemiddeld 10 dagen dekken. De andere is ook een ruime week hengstig vaak. Al was de veulenhengstigheid nu iets korter had ik de indruk. Maandag voor het eerst hengstig en vandaag weinig meer gehoord of gezien.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 18:04

Dankje chimello!

O haha Cemlys dat wordt niks zo snel denk je? Beter langer laten staan?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 18:11

Gewoon tot ze afslaat. Mn andere merrie is vorige jaar 2 laatste dagen van de hengstigheid gedekt en was drachtig. Je weet nooit wanneer ze een ei hebben. Of je moet scannen natuurlijk

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 18:12

jullie gaan hard hoor, al lees ik nog niet echt veel merrie's drachtig of vergis ik me? Is ook nog best vroeg. :j

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 18:30

Wát een knapperd is Hot Color, zeg!! <3

O, Icecrystal, daar heb je een prachtige hengst mee gekozen!! Mogen wij een foto zien van je merrie? :D

Mooie combi, Bellarose!

Ik heb bij Dais ook allang opgegeven dat ze snel afslaat. Bij Ti liet ze zich 5x dekken (10 dagen hengstig) en bij Fi 4x (8 dagen hengstig). Vandaag wordt ze voor de 3e keer gedekt, dus ik ga ervan uit dat ze nog erg gewillig is vandaag :j

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:06

Bellarose; leuke combinatie zeg!

Cynthia; Ik vind hem ook echt prachtig :~

Dit is Ice:

Afbeelding

Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:10

Heeft ze echt alleen maar één bruin oog en verder helemaal wit? Supercool!!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:32

Hier op stal zijn de paarden eindelijk de weide opgegaan gisteren, nu nog ff opbouwen.
Temperatuur ophoog en dan kan Bo gaan daten met Ryon *\o/*

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:53

Daisy is net voor de derde keer gedekt :)

Spannend, Kiki, nog eventjes!

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:05

Mijn dame heeft vandaag haar prins ontmoet. Beetje geschreeuw en geschop in het begin maar het werd al vrij snel rustig. Was best wel verbaast, normaal is ze zo gewelddadig als de pest haha

Afbeelding

Afbeelding

Dus nu op naar een 2016 veulentje *\o/*

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:07

Heerlijk is dat, als ze eindelijk weer het land op gaan :))

Wat leuk dat je Daisy ook weer laat dekken, ik volg je topics altijd! Wordt ze door dezelfde hengst gedekt als bij Ti en Fiore?

Azara; Wauw wat een gave hengst <3

Ice heeft nog een half bruin oor, een vlekje op d'r flank en onder haar voorpluk.
Het grappige is dat haar mams vooral bruin is.

Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:16

Ja paardjes waren in ieder geval weer super blij.
Nu nog ff afwachten dat de nacht temp weer wat omhoog gaat en dan kan ze heen. Staat nu nog met de nacht op stal, en bij Ryon 24/7 buiten (straks bij ons op stal ook weer)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:21

Ja, Dais wordt weer door Sublime gedekt :j

Als je mijn topics toch altijd volgt; In mijn OS staat een link naar mijn volgtopic voor als je het leuk vindt :)
Gaaf paard de moeder van Ice!

Dus volgende hengstigheid, Kiki?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:28

Ik hoop het! Ik heb dr nu nog niet hengstig gezien. Maar nu moet ik zeggen dat je haar pas echt hengstig ziet midden in de zomer. Maar haar kennende verwacht ik dat ze dan wel redelijk snel hengstig is als ze bij hem staat (was vorig jaar ook zo).
Ze moest nog nog niet hengstig worden, en was aan het einde van de middag nog totaal geen teken ervan. Maar 'savonds, pfffff zeikmerrie eerste klas. En lied zich al direct dekken ook

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:31

@ Icecrystal, apart! Ze hebben wel beide wat bolle buikjes valt me op.. Of op de foto drachtig?

Azara, lekker landschap ook! Heerlijk! Veel succes voor het tijdelijke echtpaar :D

Onze fries was vanochtend niet hengstig. Wel een beetje gek eigenlijk... Donderdag had ze een bloed ei en een ei van 3,5 (of zoiets). Vandaag was het kijken of het bloed ei het andere ei aantastte. Nu hadden we vandaag een andere veearts (zelfde praktijk) en nu was er geen bloed ei meer (opzich is dat prima, kan weg gegaan zijn) en op de andere eierstok zat een eitje van 2.9. Die is dus gekrompen :+ Maar zag er prima uit, volgens deze da... Vrijdag andere merrie scannen op dracht, dan haar weer bekijken..

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:39

Ice gewoon een gras buikje, moeders inderdaad drachtig van haar op de foto!