[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 22:43

Magic_Ice schreef:
SA, wat heftig zeg!! Kan een fysio of osteopaat misschien er wat aan doen?

Daar ga ik morgen voor bellen indd.

Ik heb haar zojuist weer gedraaid. ik blijf die binnenkant van de anus die nu naar buiten steekt een beetje griezelig vinden, maar ze heeft iig net ook gemest en dat ging verder netjes. ik weet niet of ze zo wel urine zou laten lopen, het is in ieder geval wel mogelijk zo liggend, maar ik hoop dat ze dat zelf niet te lang wil ophouden. Ze had een poging gedaan om op te staan, dus ze lag 20 cm dichter tegen de voorwand aan. moet ik haar straks bij de volgende draai dus eerst een stukje verschuiven, anders komt ze weer tegen de wand aan. Ze eet haar handje wortelen met smaak en is vrolijk en blij om aandacht te krijgen en ze mist haar boxgenootje, die is natuurlijk even verhuisd van box. Dus nu roept ze hem steeds. Ze heeft net de eerste pillen gehad.

Ik geef haar nu steeds een paar worteltjes zodat de bezoekjes nog wat aangenamer zijn, ze mag wel lekker verwend worden natuurlijk.

Ik was bijna vergeten te vertellen: shanaya heeft sinds 2 dagen geen zucht meer in het kleine beetje uier dat ze heeft, het is leeg! Op zich een goed teken, normaal gaan ze dan harsen daarna... Ik hou haar iig ook streng in de gaten.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 22:43

zitake schreef:
Veulen hoest nou nog steeds, morgen nog maar eens overleg. Want het gaat maar door en door.

Krijgt hij droog hooi, nat hooi of kuil?

Spannend dat Hala alle tekenen vertoont....

SA je doet alles voor de kleine meid, hopelijk krijgt dat resultaat. Ik duim voor haar!

Twee merries met zwangerschapsverlof.

Onley flink heibel gehad op stal.

Ben benieuwd hoelang Bibi nog wacht.

Hier k*tbui, wifi valt weg in de ruimte die ik wilde gebruiken, de boer zegt dat dat niet gek is, zolder ligt vol met metaal/ijzer.
Paarden hebben heerlijk lopen dollen terwijl ik met laptop rondliep.

Ik heb nu even wat anders aan mijn hoofd, morgen is de laatste dag in dit leven van een van onze poezeltjes. 't Is tijd. ;(

Snoevie

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 22:44

KMD wat naar van je poezen! Sterkte

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 22:44

SA, als het een ontsteking is, zouden steroïden spuiten dan niet helpen?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 22:47

Goh Neon, jij hebt wel veel medische kennis, werk je ook in die richting? (meen met te herrineren dat je iets technisch deed met machines programmeren?)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 22:50

Snoevie schreef:

Een maar hoor. Ze is nierpatientje en heeft chronische diarree, fijn joh, inteelt :(

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 22:52

Neonlight schreef:

Ze heeft 3 of 4 verschillende dingen gehad, maar volgens mij ook steroiden indd.

Het is zo jammer dat niemand kan zien hoe ze reageerd als ik haar wil draaien, ze is zo eigenwijs, ik moet haar dan plat duwen om haar over de rug te kunnen rollen, en dan laat ze zich eerst wel plat zakken, maar met haar gezicht naar me toe gedraaid, dan legt ze haar hoofd met een diepe zucht ook maar plat en net als ik wil beginnen komt ze eerst weer wat omhoog en moet ik haar opnieuw plat leggen.

Vanmiddag op het zeil ook he, ze lag daar prinsheerlijk als een klein koninginnetje rond te kijken terwijl ze versleept werdt en voor er voldoende mankracht was om haar te verslepen was ik bij haar op het zeil gaan liggen terwijl we op meer hulp wachtten, toen ging ze ook plat liggen met haar neusje uitgestrekt tegen mijn mond en neus aan... Ze is ook zo'n lekker ding, een heerlijk karaktertje!

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 22:56

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 22:56

Charaz schreef:
Goh Neon, jij hebt wel veel medische kennis, werk je ook in die richting? (meen met te herrineren dat je iets technisch deed met machines programmeren?)

Officieel chemisch analist, nu werkzaam in de mechatronica, dus helemaal niets medisch. Alleen smul ik van medische wetenschap, van kinds af aan kijk ik al naar medische programma's bijvoorbeeld, en sla ik al die info op. Bovendien heb ik een moeder die voor de medische wetenschap een zeer interessant object is, je kunt het zo gek niet bedenken of die heeft het. :+
En qua ontstekingen heb ik ook kennis vanwege mijn eigen medische historie, ben zelf bekend met steroïden, aangezien ik zelf reuma-patient ben. ;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 23:05

ShamalArabs schreef:
Neonlight schreef:

Ze heeft 3 of 4 verschillende dingen gehad, maar volgens mij ook steroiden indd.

Het is zo jammer dat niemand kan zien hoe ze reageerd als ik haar wil draaien, ze is zo eigenwijs, ik moet haar dan plat duwen om haar over de rug te kunnen rollen, en dan laat ze zich eerst wel plat zakken, maar met haar gezicht naar me toe gedraaid, dan legt ze haar hoofd met een diepe zucht ook maar plat en net als ik wil beginnen komt ze eerst weer wat omhoog en moet ik haar opnieuw plat leggen.

Vanmiddag op het zeil ook he, ze lag daar prinsheerlijk als een klein koninginnetje rond te kijken terwijl ze versleept werdt en voor er voldoende mankracht was om haar te verslepen was ik bij haar op het zeil gaan liggen terwijl we op meer hulp wachtten, toen ging ze ook plat liggen met haar neusje uitgestrekt tegen mijn mond en neus aan... Ze is ook zo'n lekker ding, een heerlijk karaktertje!

Klinkt helemaal geweldig! Toch leuk als ze zo schattig zijn! Ik hoop voor je dat ze er goed uitkomt.
fysio/osteo zou ik mee opletten, zeker als je niet zeker weet wat er aan de hand is. stel er zit zwelling of breuk ofzo, kan er meer schade aangericht worden. ontstekingsremmers (cortico's/dex) zal ze wel gekregen hebben, ik zou vooral daarvan het effect eerst afwachten.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 23:41

KootMiraDrum schreef:
Snoevie schreef:

Een maar hoor. Ze is nierpatientje en heeft chronische diarree, fijn joh, inteelt :(

:(:) arme poes........

ik ga Ravina denk ik over niet al te lange tijd met verlof sturen,ze blijft dan voorlopig wel dagelijks een half uurtje in de stapmolen gaan,en ik wil ook een keer of 2 per week onder het zadel blijven stappen

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 00:55

Hey allemaal, ik heb nog niet bijgelezen maar ik ben sinds vanavond weer online. Leuk hoor verhuizen ....
We zitten nu een dikke maand op onze nieuwe stek en hebben sinds twee weken de paarden aan huis.

Afbeelding

Tussen alle drukke bezigheden even aan de rand van het weiland staan kijken, geeft echt een te gek gevoel.

Ik ga nu even bijlezen, zijn maar 200 pagina's of zo :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 08:06

goedemorgen meiden!

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 08:21

Goedemorgen iedereen

ShamalArabs: hopelijk wordt je merrie beter door de pillen die ze nu gekregen heeft.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 09:03

de eerste slapeloze nacht achter de rug... Shanaya heeft weer een klein beetje vulling.

Kleintje heeft zich bijzonder goed aan de situatie aangepast, ze kruipt gewoon een beetje als het hooi ineens verder weg ligt of ze niet bij een worteltje kan :+ gedurende de nacht lijkt ze wel ietsjes meer kracht in haar benen te hebben gekregen, maar het is maar heel subtiel en nog veel te weinig. Ik merk zelf alleen dat ik iets steviger vast moet houden als ze terugtrekt en als ze duwt moet ik ook iets meer kracht gebruiken om haar tegen te houden. Ook is ze zwaarder met omrollen en slaat ze iets meer met haar benen tijdens het rollen. De binnenkant van de anus die naar buiten steekt is iets minder gezwollen dus dat is ook prettiger. Rond 10 ga ik haar weer draaien...

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 09:04

Goeie morgem,

Sa sterkte met je meisje , arm dotje , nou hopelijk word ze er alleen maar sterker door!

Naat met een zieke poes.. diarree blehh arme poezel..

Dat alle lappemandjes er maar snel uit komen.

Gister djessey ff weer op de foto gezet en een goktopic gemaakt.
Ze was gister als ik t goed heb alweer op dag 260..
Afbeelding
deze kant laat t veulen zich niet zo vaak zien...

Afbeelding
deze kant wel , daar hoef je soms niet eens te voelen want je ziet t al te keer gaan

Afbeelding
achterkantje

Afbeelding
voorkantje

ik vind dat ze best netjes draagt helemaal niet te dik ofzo.. (deze merrie heeft altijd wat last gehad van overgewicht
ze geniet er nog volop van en barst van de energie we rijden haar nog zonder zadel en dit vind ze allemaal best.. wel vind ik als ik dan afgestapt bent dr rug wat ingezakt :? dus heb nu zoiets van is t niet tijd voor verlof...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 10:21

@sa; sterkte ermee,hoop dat het helemaal goed gaat komen
@KMD; sterkte met je poes,is nooit leuk zoiets....hoe oud is ze?
@xWhitneyx ; erg mooie merrie met mooi buikje!!

misschien heel dubbel maar kreeg een algemeen mailtje van een oud leraar,hij heeft 2 poezen opgevangen van een meisje die overleden is,daar word een goed tehuis voor gezocht..
zijn 2 gesteriliseerde poezen van 3 jaar oud.
het liefste samen weg..

dus mochten jullie nog iets weten dan hoor ik het graag..

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 10:23

SA, jemig wat een toestanden, sterkte ermee en hoop dat ze snel opknapt!

Las iets over n zieke poes, sneu zeg!

Bij sommigen begint het echt te lijken nu, spannend hoor!

Hier is Ruubs ( zonder dat ik bij Joto gespiekt heb) 310 dagen( dacht ik)
Nog even geduld dus!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 10:27

AS: Sterkte en succes.
KMD: Sterkte vandaag.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 11:45

SA: wat een toestand zeg, heel veel sterkte en succes!

Gister ben ik even bij arthur geweest, allemachtig wat wordt die groot zeg, hij is nog bijna net zo groot als zijn rijpaardvriendjes en een keer zo breed....

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 12:04

Goedemorgen!
SA: goed wel, dat ze het zelf niet opgeeft en lekker eigenwijs blijft!
KMD: sterkte vandaag!!

Kelsey zit morgen op 230 dagen.
Tarinka's uier begint toch meer te vullen sinds gisteren. Ik ga dus zelf toch voor drachtig! :)
Foto:
Afbeelding

horsii

Kmd: sterkte vandaag.

Marlis

Zit wel een verandering in ja.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 12:19

Even vluchtig bijgelezen...

KMD Sterkte! Lijkt me vreslijk om je poesje in te moeten laten slapen... :(:)

SA sterkte met de kleine!

Steffie er lijkt inderdaad wel verandering in te zitten...

Whitney lekkere stevige tante maar niet overdreven dik nee... Leuke foto's!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 12:53

kmd sterkte met poezie :(:)

Ze lijkt dus iets aan te sterken SA?

Mooie buikjes weer voorbij zien komen!

Greet blijft een beetje hangen in de staldeur..En tis ook niet zo dat ze dan lekker op let dus dat gaat van bonke bonk.
310 dagen vandaag, denk dat ik over een dag of 15 wel een beebje heb :D

Afbeelding

Afbeelding
En we hebben een uitpuiler 8-)

Afbeelding

Afbeelding
Het blijft maar groeien :o