Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DMHorses

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 20:47

Tinne, sol is de laatste maand ook heel erg aangekomen, dan gaat het in ene hard he, zo heb je nog redelijk slanke merrie en zo staat er een dikke muts op stal....

Kenne de eerste 100 pagina's niet verwijdert worden ofzo? Vind het wel fijn om gewoon hier te kletsen...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 20:51

Hier zijn al vrij veel vliegen idd. Maar die komen ook ontzettend op de koeien af, dus ja.. dat heb je als je op een boerderij staat he Knipoog. En Ivanka's wei is ook naast het pad waar langs de koeien naar binnen gaan om gemolken te worden, en waar koeien lopen.. daar is poep Knipoog. Maar nu heeft ze daar weinig last van gelukkig Lachen.

Ivanka heeft een tijdje heel slecht hooi gegeten, maar sinds ze in haar nieuwe stal staat, eet ze alles weer op Lachen. Merriebrok eet ze in etappes. Als ik die in haar bak gooi, dan eet ze daar eerst een deel van op, dan even wat hooi. Even rust en dan nog een keer dat ritueel Tong uitsteken.
Alles in 1x doet ze dus ook niet meer, zoals voorheen.

Ik vind dit ook een heel gezellig topic! Je zit allemaal in hetzelfde schuitje en je begrijpt elkaars onrust, spanning, zenuwen, etc. etc. Haha!.

Het 2e topic komt ook weer op KS hoor MissSol Lachen. Dus we kunnen gewoon hier blijven kletsen, maar dan in een ander topic Ja.

Mij viel het ook al op dat Sol de laatste weken een stuk ronder en voller is geworden! Maar ze ziet er nog steeds super uit hoor, die merrie van jou. Arabieren zijn niet echt mijn ras, maar Sol vind ik echt mooi Ja ! Zelfs nu ze zo dik is Tong uitsteken.
Alleen moet ze maar snel weer slank worden, ben benieuwd naar wat erin zit.
Maar ik had gegokt op donderdagnacht denk ik he? Hmm.. Dan moet ze nog wel heel erg snel zijn Clown.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 21:07

morgen is ivanka 310 dagennnnnnn!!! Hyper!

Even alvast onderschrift veranderen Tong uitsteken.

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 21:12

Ik ben bang dat het ook niet vannacht word, maar je weet het nooit he! Mijn vriend heeft paar maanden geleden al gezegt dat het de 18de zou komen, dus wie weet krijgt ie nog gelijk...
Nog 10 dagen en dan zit Ivanka in het veilige gebied! Was altijd bang dat die van sol te vroeg zou komen en was blij toen ze 320 dagen was, en nu loopt ze gewoon over Gestoord

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 21:21

Daar ben ik bij Ivanka ook altijd heel bang voor geweest, maar nu ze bijna tegen de 320 dagen aan zit en nog niet echt tekenen geeft dat de baby snel gaat komen.. heb ik wel hoop dat we de 320 halen Lachen.

Maar in het weekend dus, dat dacht je zelf toch ook al?

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 21:34

ik weet niet meer wat ik moet denken Frusty die merrie van mij houdt mij totaal voor de gek, dus ik blijf maar afwachten. kan ook niet veel meer doen geloof ik

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 21:49

Heej Dor!
Ik hoop voor je dat het veulen snel komt hoor!
Nog even af wachten! ik denk dat het op de nacht van zondag op maandag gebeurd Lachen

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 21:51

ik bedenk me trouwens net dat haar kling vanmorgen helemaal beetje opgezwollen was, eigenlijk niet meer aangedacht, maar weet iemand of dat een teken is dat het al snel komt?

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 22:50

arme miss sol, ik weet zeker dat het komt hoor, maar wanneer he?
het is ook een ellende, die vervelende veulens, die komen maar wanneer ze zelf zin hebben...een opgezwollen kling is inderdaad ook een teken, maar kannie heeft dat 3 weken gehad,(niet om je te ontmoedigen) is ze nou helemaal niet meer aan het harsen??
twinkel: ik heb het halstertje niet direct na de geboorte aangedaan, omdat de kleine niet zo snel was met opstaan enzo, dus had eerst andere dingen aan mijn hoofd, maar het gaat prima zo hoor, ik doe het halstertje om als we naar de wei gaan, aangekomen op de wei, doe ik hem weer uit, vind het iid ook een beetje eng om het heel de dag aan te laten, bovendien past het niet echt helemaal geweldig, vooral als hij zo doet als op de foto;
Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 07:32

YES Gisteravond is Lania bevallen van een mooi zwart veulen!
Ik weet nog niet of het een hengst of merrie is (dus de naam kan ik ook nog niet zeggen) Want ik ben gisteravond niet naar stal geweest maar ik heb het via het internet gevolgd!
Vandaag veel foto's maken Tong uitsteken

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 09:35

Gefeliciteerd Dundijk!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 11:24

iedereen die een veulen heeft gekregen gefeliciteerd.
bij ginger nog steeds niks helaas
hier nog een foto van haar dikke buik 2 weken geleden (inmiddels nog dikker)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
misschien dat iemand het aandurft om te gokken wat voor veulen eruitkomt (bont of niet bont en welke kleur)

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 12:29

hier weer even een update van ons:
Sol heeft nog geen veulen maar het begint er steeds meer op te lijken dat het niet zo heel lang meer zal duren(hoop ik). Haar kling is sinds gister behoorlijk opgezwollen en vanmorgen begin ie onderaan al een beetje open te staan. Haar is uier is flink en de tepels zijn ook weer groter geworden, alleen komt er dus nog niks uit. Haar kont is net pudding en ik kan haar staart op haar rug leggen.
Ik stond haar vanmorgen even te poetsen in het land en toen ging ze in eens heel vreemd staan, scheef en met haar hoofd naar haar buik gericht, dit deed ze paar keer achter mekaar. Kan natuurlijk zijn dat ze jeuk had, maar meestal gaat ze dan ook met haar lip kriebelen en doet ze het niet meerdere keren achter mekaar, dus misschien weeën?? Terwijl ze zo stond leek ze net een hengst haha, kon goed zien dat ze echt een vol uier heeft nu... Ik hoop dat dit nou toch echt wel tekenen zijn dat het er aan zit te komen....

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 13:05

De eigenaar van het veulen van Summerfee was gisteren om te kijken hoe ver sum al was.
En hij vond haar er super uit zien.
Hij rade ons aan om haar in het land te laten bevallen, ik weet niet of ik dat een goed idee vind hoor, met al die sloten voor 't zelfde geld gaat ze dicht bij de sloot bevallen kukkelt het veulen er zo in.
Nee ik denk toch op stal.

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 13:52

Parouscha, heb al vaker verhalen gehoord dat het veulen verdronken is in de sloot! Bij ons wil de stalhouder ook dat de merries op stal bevallen en ik ben hier ook wel blij mee, op stal kunnen ze haar goed in de gaten houden en het komt bijna niet voor dat ze het missen...

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 14:46

@MissSol, dan denk ik dat het veulen vandaag wel zal komen!
Nienke (eigenaresse Lania) zag al die "verschijnslenen" gisteren rond 6 uur ook bij Lania, en Lania is gisteren om 22.00 uur bevallen van een merrie veulentje Haha!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 14:57

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 15:30

Gefeliciteerd Dundijk

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 15:44

Dankje

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 15:50

DunDijk: gefeliciteerd!

Ginger18: ik gok bruin bomt, maar dat is puur omdat ik het bij de merrie zo leuk vind staan! Lachen

Parousha: zou ik ook niet durven hoor, brrr naast zo'n sloot. Lekker op stal doen!

MissSol: nu gaat toch echt gebeuren!!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 16:28

nou bij ginger gaat het vannacht gebeuren denk ik.
Er hingen vanmiddag flinke druppels aan haar uier meer als vorig jaar dus ik hoop dat het nou eindelijk gaat gebeuren.

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 17:08

met mijn merrie weet ik het ff niet meer.
Mevrouw gaat vanaf een paar heel graag mee naar stal terwijl ze dat voor die tijd helemaal niet had. En ze roept me de hele tijd ik mag niet eens meer weg.
hebben die van jullie dat ook?

een uiertje begint ze nu al te krijgen en haar banden worden zins een paar dagen ook steeds slaper en we zitten nog maar op 308 dagen

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 18:17

Dundijk, gefeliciteerd!!

MissSol, nu begint het pas écht spannend te worden! Misschien was het veulen wat aan het proefdraaien? Dat ze daar last van had? Misschien dus toch dit weekend Party!!!!!

Ik ben ook voor in de stal bevallen. In de wei heb ik 's nachts ook niet genoeg licht om te filmen (:P , grapje hoor Knipoog ).
Maar nee, op stal vind ik zelf ook wel een fijner idee. Maar ja.. als ik wil dat Ivanka op stal bevalt, moeten we die deuren klaarzijn Clown. 1 deur is klaar.. nu die andere nog Clown.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 18:29

Ik kom ook weer even aanwaaien...ben al te lang niet meer geweest Bloos

MissSol: Heel heel veel succes en veel plezier bij de bevalling. Ik hoop voor je dat het veulentje niet te lang op zich laat wachten.
Tinne: Ben echt benieuwd wat het wordt...je stal is erg mooi geworden!

Update Lady:
Ze is weer drachtig, dit keer van Tije (minder mooie hengst dan Anton...maar dat ik mijn mening) . Was met de eerste veulenhengstigheid al weer raak.
Ik ben weer rustig begonnen met opbouwen en het gaat gooeeddd!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 18:38

Tije! Die ken ik zelfs, als A-frieskenner Haha!! Die heeft een keer een fries gedekt die op de stal stond waar ik heb gewerkt, is toen echt een mooi veulen uit gekomen Ja !
Anton is idd wel mooier, dat ben ik wel met je eens.. Maar is Lady nu van jou, of hoe zit dat?