En wat een toffe prijzen Corina, leuk om te winnen
Hier vandaag beetje stress, merrie is na 1,5 uur in de kudde staan wel klaar ermee, lekker bij het draad heen en weer lopen. Ze mag ook van 1 paard niet naar de rest van de kudde en ze is zo beduusd van wat er nu gebeurt dat ze ook niet van zich af durft te trappen Daardoor wel waarschijnlijk het draad op een of andere manier vast gehad, waardoor ze dat los getrokken heeft. Beest was helemaal over de zeik en kletsnat. Uier ook weer terug naar echte theezakjes, maar met dat ik dit typ, zie ik wel het veulen bewegen, pak van mn hart.
Het veulen is vanmorgen weer getest op antistoffen. Ze zat veel te laag. Dus de DA heeft plasma gehaald. Kon gelukkig thuis gegeven worden. De merrie moest wel gesedeerd worden voor de veiligheid van ons. Twee balen stro in de stal gelegd. Het veulen is plat gespoten en op de balen stro gelegd. Daarna werd het infuus aangelegd. Plasma wat volgens de dierenarts “goud” was liep lekker vlot in. Het veulen is nu nog wat sloom maar heeft wel alweer gedronken. Nu hopen dat het genieten van merrie en veulen eindelijk kan gaan beginnen.
Hè wat een gedoe Fleuribelle, hopelijk gaat het genieten dan nu echt beginnen. Balen ook dat de merrie zo beschermend is, maar dat zal vast met de tijd wel beter worden
Ondanks de buik blijft ze zo ontzettend vrolijk! Ze heeft nog geen moment nukkig of chagrijnig gedaan ondanks dat ze het echt zwaar heeft! Ik hoop voor haar (en een beetje voor mezelf) dat het nu snel mag gaan
Tinkerbellz; wat een knappie met die aalstreep en donkere ogen
Cheyenne: wat fijn dat jullie erbij waren om te helpen, gelukkig goed afgelopen en wat een rust als veulen direct drinkt
Cio; wat een bijzonder kolletje, het staat hem goed
Orchidee: al nieuws? iig een fijne verjaardag nog!
Fleuribelle; wat jammer van het tekort aan antistoffen, goed dat je het hebt laten doen, maar wel sneu.. Ze vertelden mij dat hij 4 zakjes nodig zou hebben en dat elk zakje een half uur duurde voordat het erin zat.. Duurde het echt zo lang?
Luca: die is net zo breed als dat ze hoog is haha
Melody: succes!
Hier gaat het ook weer beter. we hebben gisteren kleden tussen de afscheiding van de twee stallen opgehangen, hierdoor werd de merrie een stuk rustiger. Vanmiddag kon ik haar zo uit stal leiden gelukkig en hebben ze samen paar uurtjes buiten gestaan. Wat een geluk dat het kon, duurde alleen erg lang voordat het vandaag wat warmer werd
Cheyenne, als het echt niet gaat, valt er wel wat te regelen. Maar ik geef het een week, dat heeft ze voorgaande jaren ook nodig gehad om te wennen aan de omslag van stal naar wei.
Vandaag is onze loge gekomen. Een maiden merrie van 11 jaar. 26 april uitgerekend. Ze is van een klant van ons en die zit het niet zitten ,thuis bevallen. Dus ze staat nu bij ons. Ik wacht nog steeds op Cassio. En dan dus deze kiara en daarna onze tuigers nog. Meijs 8 mei en Diantha 9 juni.