[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sultan15

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 14:42

Nageboorte is geen milineter verschoven :( da komt zo met een nieuwe techniek (met water?) de nageboorte eraf halen...

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 14:44

Bedankt allemaal we gaan ons best doen om goed mogelijk te verzorgen twijfel alleen wanneer ik de staart uit de bandage zal halen. Dan kan het in de open wond gaan irriteren lijkt mij.

Hier hebben ze de nageboorte er uit getrokken wat me beetje apart leek maar goed..

Ben benieuwd sultan hoe dat gaat met water.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 14:47

open wond? moet DA dat niet even hechten en ontsmetten?

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 14:48

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 14:48

Nee het is idontknow ze hebben het al gezien hoor! De "wond" weet niet hoe je het anders moet verwoorden de plek is helemaal dik en beurs zou zo even fotos maken in spoiler werd zelf ook beetje misselijk van..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 14:50

Janine, heel veel sterkte. :(:)
En hier ook gewaakt met camera en alarm, maar het ook net gemist, alarm is niet afgegaan omdat de merrie net niet helemaal plat met haar hoofd lag. Ook die hulpmiddelen zijn niet heilig, en een mens kan ook niet dagen zonder slaap en dus 24/7 op de camera turen.

Is het weer dezelfde merrie? Is ze misschien te nauw om een veulen te kunnen baren?

Sultan, spoelen met water inderdaad, schijnt een fijne techniek te zijn, mijn DA-en zijn er laaiend enthousiast over, en hier in het topic zijn er ook zo een aantal merries behandeld.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 14:53

Nee niet de zelfde merrie die hebben we niet meer laten dekken, die heeft voor dat veulen ook al 3 gezonde veulens en nette bevallingen op de wereld gezet.

Het is de dochter van de merrie van vorige jaar.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 15:03

Tanja nog gefeliciteerd met het veulen, was het door het nieuws van Noisy even vergeten.
Sultan: Stoere aftekening bij het veulen, hopelijk gaat de nageboorte er goed af door de watermethode. Je hoort er wel veel positieve dingen over inderdaad!
Janinevv: erg verdrietig om een veulen te verliezen, maar ik denk dat het inderdaad een slimme keuze is om te stoppen met fokken als je niet meer middelen in kan zetten om de drachtige merries te monitoren. Succes met het verzorgen van de merrie en ik hoop dat de andere 3 merries zonder complicaties bevallen.

Ik keek net even naar de statistieken en hier had ik toch wel een tijdje op zitten wachten... Momenteel is er een perfecte 50/50 verhouding tussen merrie en hengstveulens :D
Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 15:12

polleman schreef:
pretty dat begint inderdaad al ergens op te lijken
ze ziet er super goed uit.
gefeliciteerd met de verkoop van de knappen mannen

Noisy heel veel sterkte :(:)

echt naar van Gambler zo jong net bij de nieuwe eigenaar en dan overkomt je dit. sterkte fokker en eigenaar.

sultan15 gefeliciteerd wat een aparte bles en een maan oog gaaf hoor
hopelijk is nu de nageboorte er af,

Silly1972 hoe gaat het met jou paardjes op de nieuwe stal?

MaritB mooie foto

Janinevv jeetje wat een verhaal,
heel veel sterkte voor jou en de merrie hopelijk houd ze er niet te veel aan over,
en hersteld ze snel.

Wat lief dat je het vraagt, ja gaat super goed, we hebben het allemaal naar ons zin.
Ze staan nu 24/7 in de kudde met andere merries en veulens, en ben haar rustig weer ana het oppakken, wat ze erg goed doet.
Cashmiro gaat ook super goed, die zit met 3 maanden al op de 1.30 haha :+

Afbeelding

Afbeelding

Daar ook alles goed?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 15:42

Sultan alles goed inmiddels met de merrie?

Silly leuk zo echt in de kudde! Ze leren er zo veel van.

Mooney bijzonder! Dat komt allemaal door dat ene merrieveulen van mij he. :')

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 15:53

Sultan, dat is een erg fijne methode ontwikkeld door mijn DA. Vraag eventueel uit voorzorg om AB of om de merrie extra te spoelen. Mijn merrie is bevangen geweest hierna, en ook een andere merrie van bokt staat nu bevangen, ondanks dat er met deze methode niets zou achterblijven.... Succes ermee!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 15:55

De fotos staan expres in spoiler het is gelukkig al heel stuk opgeknapt! Het linker gedeelte met de dikke ei stond helemaal naar buiten dus je zag dat rode heel goed die is nu weer terug geklapt!
Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Nummer 3 zet gas er op
Afbeelding

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 16:25

Mooney ik ben kei benieuwd naar de resultaten van je enquête :)

Proficiat voor Sultan15! Heel mooi zo met dat blauwe oog :)

Sterkte janinevv! Altijd heel erg hoewel ik me ook wel in Fotsy haar uitleg kan vinden..

De meeste mensen hier waken de ziel uit hun lijf maar toch wordt er ook nog veel gewoon maar op los gefokt. Ik voel me de laatste tijd bijna een hulplijn.. na dat berichtje van de redbag laatst, kreeg ik van de week weer een filmpje van kennissen... lethal white veulen :( zo zielig!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 16:28

Ik snap dat ook heel goed hoor maar we werken op eigen bedrijf en dat gaat nu gewoon niet samen beiden kost teveel energie maar ga alles op alles zetten en de laatste veulens gezond op wereld te krijgen.

Hoe kan dat dan? Hadden ze niet geweten dat hengst of merrie ook dat gen droeg? Ook erg sneu :(

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 16:46

Bedankt allemaal! Het kwam er met het water niet helemaal af dus ze is als of gepeld en gespoeld. En natuurlijk AB :) morgen en zondag komen ze nogmaals spoelen en AB geven :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 17:06

Fijn Sultan, dat het er nu af is! Kun je nu gaan genieten ipv steeds naar de nageboorte te kijken...

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 17:39

Fijn sultan

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 17:43

Het ziet er pijnlijk uit Janine,arme Beauty. :(:)
Zou ze al lang met het veulen er half uit gelopen hebben?
Pas op met die staartbandage te lang omlaten ivm bloeddoorstroming. Misschien kun je de staart straks invlechten in de plaats. Of zeker de bandage op tijd controleren!
Vliegen etc ook oppassen met open wondes. En koorts in de gaten houden ivm die nageboorte eruit trekken..

Sultan oef..fijn dat het er af is nu! Nu hopelijk genieten.

Tinnie oh...wat zielig inderdaad. ;(

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 17:46

We hebben geen idee, wil daar eigenlijk niet aan denken vindt het echt triest gewoon.

Even jullie mening gevraagd, we willen drie andere die nog moeten op weitje zetten waar we goed zicht hebben vanaf huis zou dit teveel stres opleveren nog? Wouden ze straks er in zetten. Zo kunnen we allemaal kijken.

Aangezien ik het meeste nu waak en me pa zo af en toe tussen door. Dan kan me moeder ook mee waken die heeft niks met pony's.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 17:49

Met 3en bij elkaar? Dan hebben ze elkaar, denk niet dat dat veel stress oplevert.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 17:50

Klopt met zn drieën, niet hele grote wei maar genoeg om apart te staan en even de beentjes te strekken we doen ook stuk langs kas er bij. Wordt helemaal afgezet.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 17:54

Tuurlijk kan je dat doen. Ze hebben elkaar nog.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 17:56

Oke!
Hier loopt weer een op knappen dus na het eten gaan we ze gelijk ophalen.

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:01

mooney ik ben ook heel benieuwd naar de uitslag van je enquete
en ja pretty heeft met haar merrieveulen de boel rechtgetrokken :P :*

jeetje tinniie , das sneu. Veel mensen kennen dit ook niet.
Kennissen van ons hadden ook eens hun overo merrie laten dekken door een overo hengst, toen ik ze vertelde van het lethal white, vielen ze uit de lucht, nog nooit van gehoord, hengst en ik moet zeggen een heel bekende dure 'als 2.500 euro voor potje zaad hengst', helaas niet getest. Gelukkig liep het daar wel goed af.

gelukkig sultan dat het nu goed gaat, had eens gehoord dat hoe sneller de bevalling loopt, hoe moeilijker de nageboorte eraf komt. Iemand die ervaring?
en bij jou was het een speed bevalling :D

janinevv ziet er heel pijnlijk uit, staat ze aan de AB? ik zou ze misschien op de ab zetten want met al die vliegen nu en de nageboorte die er uitgetrokken is, wat zei de DA.

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:04

Nou hier dus een ervaring! Haha :P
Ik hoop maar dat het hier bij blijft en dat ze geen koorts ofzo krijgt.

Wel super schattig, ze heeft volgens mij echt gewacht totdat ze weer in de groep stond. Heb haar rond 6 uur buitengezet en om ff over 7 is ze bevallen.

Levert leuke plaatjes op :D en 5 minuten later mocht niemand er meer bij :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding