[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Venthe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:22

Ego post!!!

Venthe is goed *\%/*
DA vond dat Ze er goed drachtig uit zag!
Eerst gelongeerd op de volte dat was goed. Toen scan gemaakt en niks meer op te zien *\o/*
Mogen nu ook weer wat galopwerk doen. Lekker rijden en genieten zei hij. Maar nog niet te veel vragen maar dat was meer ivm de dracht dan haar pees. En dan na haar dracht weer echt aan het werk.
Kortom ik ben blij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:46

Goed nieuws!! Gefeliciteerd!!

Ik vond de tijd juist heel snel gaan. :j
Maar we hadden ook veel aan ons hoofd.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 16:05

Wat een goed nieuws Venthe,gefeliciteerd!

Chris nette pony heb je daar hoor. Ze krijgt al n buikje.

Dat belooft Inowa al die geboortegolven! Hier nog 4 ooien die moeten lammeren en dan is dat ook weeral gebeurd tot de zomer.

Kbk nu gaat het idd snel gaan. En eens die 300 dagen dan komen de zenuwtjes langzaamaan.

Dankje voor de verjaardagswensen!

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 16:16

Pretty. Dankje :) ja ze begint nu wel buikje te krijgen. Elke X probeer ik is tijdje haar buik in de gaten te houden of voelen zonder deken. Maar nog steeds niks zien of voelen bewegen:(

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 16:26

Luna, wat een leukerd is Maylinn. Ook lekker ondeugend zo te zien, haha
_Patrick, hoe gaat het nu met Whisper?
Oh Inowa, ik vind jouw paardjes zo leuk <3 Hoe gaat het met het kleine stiertje? Hoeveel kalveren krijgen jullie zo door het jaar heen?
AZ, jij hebt ook van die heerlijke dieren. En jeetje, die jaarlingen; wat zijn ze alweer groot. Gaat hard hè? En dat haar! Bijna lente, haha
Pretty, happy birthdaaayyyy!! *\o/* De Horse Cam voor je verjaardag gekregen? Goed kado! Hopelijk krijg je het makkelijk aan het werk. En leuke foto's van je kanjers. Hoog en droog :D
Knolselder, wanneer verwacht je jouw wondertje? Geniet er nog maar van...
Succes met je tentamens Lisanne!
Hier krijgen de merries van tevoren ook geen brok. We hebben wel altijd Pavo Lac (ja, ook al) staan voor de eerste nachten; dan gaan ze standaard met veulen op stal. Verder staat hier nog zoveel gras en krijgen ze evt ruwvoer bij wanneer nodig.
Wat goed van Venthe!!! Wat een opluchting.
Peetjuh!!! Gezellig dat je erbij bent hier :D Ben zo benieuwd naar je veulen! We hebben geprobeerd er goed bij te zeggen wat het eindproduct moest zijn, dus moet goedkomen, haha. Vast een mooie mix van Chinouk en Chester.
Oh ik krijg zo de kriebels van al die veulens. Leuke kriebels dan hè? Kan bijna niet wachten, maar zal toch nog even moeten ;-)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:16

Luna zit vandaag op de 318 dgn. Uier is vergelijkbaar met dat van Aziza, er begint vorm in de speentjes te komen :D Verder weinig nieuws te melden. De merries lopen nog de hele dag op het land en halen hier nog veel gras weg. Met zo'n groeizaam najaar hebben mijn paarden geluk, zij mogen altijd van september tot februari volop op het land, zomers is het beperkt weidegang i.v.m. de koeien.

Net als bij Inowa verwachten wij de komende weken enorm veel kalveren. Alle hokken zijn schoon, de emmers hangen klaar en de koeien lopen/liggen in de grote strostal. Gelukkig hebben wij weinig slapeloze nachten, de meesten redden zichzelf of kalven op gunstige tijden :j

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:19

Inowa en suffie, ook leuk die kalfjes!
Inowa, druk geweest dus, maar alles is er klaar voor?!

Pretty, GEFELICITEERD!!!! :D

Chrisje, mooi buikje heeft je haf hoor! Maar misschien is het ook leuk als je soms op de foto's van andere probeerd te reageren...

Venthe, wat een goed nieuws!! Wauw! :D

KBK, gaat toch hard!! (Al gaat het soms natuurlijk niet hard genoeg ;) ) Star vandaag op 260 dagen, dus ze gaan redelijk gelijk op, leuk!

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:34

Afbeelding

Afbeelding

Dione was gisteren 300 dagen drachtig..
Hier staat ze lekker in de bak bij fokker ..
Ze stond vandaag lekker rustig op stal denken dat de zenuwen wel weg bij der zijn

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:57

Hahaha, Crines, zo´n merrie heb ik ook! Volgens het boekje als het gaat om aanwijzingen zoals kegelen enzo, maar de laatste twee keer 15 en 12 dagen overtijd -O-
Favoriet tijdstip heeft ze dan weer niet. Van de 4 veulens bij mij waren de tijdstippen: 20:30, 07:30, 01:30 en 23:00 uur. Dus tja...
Ik ben trouwens ook groot fan van Cavalor. Daisy (20 jaar) krijgt nu Strucomix Senior. Als deze zak op is, koop ik een Senior en een Probreed en dan ga ik mengen, zodat ik op ongeveer 10 maanden volledig ben overgestapt op de Probreed.
Mijn 2-jarige krijgt de Strucomix Junior van Cavalor.

pretty schreef:
Cynthia Oei lig je zelf in de lappenmand,of is Kees gewoon zo in vorm? *D

Nou, lappenmand is het niet, maar ik heb best veel pijn in mijn lijf en zeker met deze kou is de pijn erger en ben ik stijver en Kees draaft dan sowieso sneller :)
GEFELICITEEEEEEEEEEEEEEEEEEERDDDDDDDDDDD!!!!!!!!!!! *\%/* Y)(^) :)F *\o/*

Venthe schreef:
Cynthia wat leuk dat je met Kees door hardlopen! Goed voor beiden :) fijn dat het goed gaat met haar!

Is zeker goed voor ons :) Alleen moet het wel nog wat fanatieker. Ik wil eigenlijk iedere vrijdag en zondag gaan hardlopen met haar en dan opbouwen tot 5 km aan één stuk rennen, zodat ik de Ladiesrun ook weer netjes uit kan lopen in mei. Maar ik heb nu pas twee keer met Dais hardgelopen, intervalletjes. Vandaag niet gedaan, omdat mijn lijf echt pijn doet. En nu baal ik van mezelf, dus wil ik morgenochtend misschien even alleen gaan. Tot ik opsta van de bank. Dan denk ik: Misschien beter van niet :)

Hoe was de scan van Venthe?
edit: *\o/* *\o/* *\o/* Nou, geniet ervan!
En balen van je scriptie zeg! -O- Succes ermee nog!

Vientje, een merrie!!!! Nu maar hopen dat je gevoel en de pendel niet liegen :D

Ik ben zo benieuwd naar de baby van Aziza!!

Wat een leuk cadeau, Pretty! Succes met installeren zondag!

Marije, ik vind Flexie erg leuk!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:04

Bonnydione, 300 dagen al :wow: wauw gaat hard!!

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:39

Daar heb je gelijk in. Ik ga t meer proberen te doen.

linda2008 schreef:
Inowa en suffie, ook leuk die kalfjes!
Inowa, druk geweest dus, maar alles is er klaar voor?!

Pretty, GEFELICITEERD!!!! :D

Chrisje, mooi buikje heeft je haf hoor! Maar misschien is het ook leuk als je soms op de foto's van andere probeerd te reageren...

Venthe, wat een goed nieuws!! Wauw! :D

KBK, gaat toch hard!! (Al gaat het soms natuurlijk niet hard genoeg ;) ) Star vandaag op 260 dagen, dus ze gaan redelijk gelijk op, leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:52

Pff, het gaat nu echt spannend worden! Al meerdere merries bij de 300!!

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:16

KoudbloedKim schreef:
Pff, het gaat nu echt spannend worden! Al meerdere merries bij de 300!!

Ja, echt cool dat er al een aantal merries weer zo ver zijn! Kan ik mooi nog even bij jullie spieken hoe het allemaal is gegaan.

Mijn merrie zit vandaag op 213 dagen *\o/* , vind het eigenlijk best snel gaan tot nu toe.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 01:34

Zo, ik val ook weer even binnen aan het einde van de werkweek.
Nog bedankt voor de lieve berichtjes over m'n enkel. Gelukkig gaat het na een week achter m'n bureau zitten wel weer een stuk beter! Dagje skiën dat voor dit weekend op de planning stond maar wel even uitgesteld, maar ben weer aardig mobiel ;)

Inowa, de stallen maar beter vast klaar hebben inderdaad. Wij moeten hier ook maar eens wat gaan verzinnen.

Venthe, wat een topnieuws! Straks na het veulen dus weer lekker rijden!

Chrisje, wat een mooi buikje heeft ze al!

BonneDionne, knap vosje heb je toch hoor!

Verder ben ik in m'n vrije uurtjes nog bezig geweest met de sneeuwfoto's van vorig weekend. En ik ben er nog steeds niet doorheen :o
Maar wou wel alvast m'n schrikmomentje delen;
Afbeelding
Even slikken toen ik dit buikje zag...

Maar gelukkig kon ik terugscrollen in m'n camera naar het moment dat Lies de wei in kwam lopen:
Afbeelding
:wow: daar was ie dus gebleven :+

Nu lekker m'n bedje in en morgen lekker pony-knuffelen (in de weer teruggekeerde natte drap -O- )

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 02:21

Aniek, fijn dat je weer iets mobieler bent. En mooi hoor die sneeuwfoto's! Wat een pak zeg! Ik heb hier geen vlokje gezien in al die dagen.
Haha baby-lies was duidelijk overdwars gaan liggen :') mooie buik! Maar kan me voorstellen dat je even schrok hihi

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:14

Jammer dat jullie niets hebben gezien (als je er van houdt tenminste). Hadden hier echt een hele mooie laag inderdaad.
Laatste keer dat ik "sneeuwfoto's" had gemaakt van Lies en Roos waren ze 1,5 en 2,5, en toen was het ook een beetje een armoedig laagje :o Dus ik was er heel blij mee, want vind het prachtig ;)

Maar Lies mag me inderdaad niet meer zo laten schrikken :P

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:24

Aniek dat had ik een tijdje terug ook bij pepper,en die heeft al 2x verworpen dus had meteen ff paniek maar gelukkig was het een dwarsligger.

Soms kunnen ze je zo aan het schrikken maken.

Dit weekend ben ik thuis dus helaas geen update van de dames.
Tenzij mijn mannetje een foto stuurt vandaag.

Had overigens vorige week uiers bekeken maar daar gebeurd nog helemaal niks mee.
Normaal begint pepper rond dit aantal dagen wel wat minimale veranderingen te krijgen maar zelfs dat niet.

Zou ze voor het eerst ooit de tijd gaan volmaken? En misschien voor het eerst zelfs overdragen.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:59

Er zijn weer prachtige mijlpalen gehaald zie ik! Nog een klein maandje en het veulenseizoen is dan helemaal op gang.

Ben heel benieuwd wanneer aziza gaat gaan. En hopelijk een merrie dit jaar!

Luna staat nu op een mix van senior en zo suikervrij mogelijke brok. Ze heeft hele zware gekneusde hoeven dus heb zo'n medelijden met mijn meisje :( denk dat ik dinsdag fotos van kan gaan maken...

Marley moet nog 118 dagen tot ze de 300 heeft gehaald en veilig kan bevallen.
Afbeelding

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:13

Wij hebben ook eerst 8 ooien die moeten lammeren en daarna het veulen van floor.

vraagje de schapen lopen nu ook bij de paarden of achter de kudde aan.
floor staat straks met veulen apart van de kudde. maar die wou ik dus samen bij de schapen zetten maar gaat dat eigenlijk wel samen? ooien + lammeren en paard + veulen? of ik de kans groot dan floor de lammeren trapt ter bescherming van het veulen?

lees nu dat er hier mee schapen bezitters zijn :D
afgelopen jaar zo'n schattig rammetje gehad. met een roze neusje ♡

Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:16

Je kunt ze rustig bij elkaar zetten.
Wat je wel kunt doen is een draadje trekken achterin de wei ofzo waar de schapen onderdoor kunnen.

Mocht veulen bijvoorbeeld besluiten om lammetjes te plagen dan kunnen die gewoon onder de draad door naar een veilig en rustig stuk gaan.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:37

Tijd voor een bijlees na mijn ego post van gisteren ;)

Marije, fijn dat het zo goed gaat met Flexie. En amy duurt ook al niet lang meer, spannend!! Grappig dat je andere drachtige dame zo reageerde op het veulen. Gelukkig is de uier weer wat afgenomen.

Pretty fijn zeg dat je er straks een cam bij hebt, misschien kun je dan wat rustiger slapen :)

KBK als je nu kim ziet snap je bijna niet dat je je zo’n zorgen maakte :+ Tjonge wat is ze gegroeid!

Noisy, mooie buik! Ze ziet er prachtig uit. Ik durf ook niet te veel te voeren bang dat het veulen ook opeens veel gaat groeien ofzo, voor mijn merrie is het ook het eerste veulen.

Inowa wat leuk zeg al dat kleine grut wat jullie verwachten, lammetjes, kalfjes en veulens! Stallen zien er mooi uit.

Chrisje mooie haf ze ziet er goed uit en lekker buikje al

Pretty nog gefeliciteerd :)

Bonnydionne, hihi ze ziet er echt heel tevreden uit op die foto’s. spannend hoor al bijna!

Cynthia, wat leuk van die ladiesrun mooi doel. Welke ladiesrun wil je aan mee doen?

Aniek :’) hahaha kan me voorstellen dat je schrok maar die foto eronder is overduidelijk een dwarsligger haha

Elmars_Floor oooooh die foto van die lammetjes wat onwijs schattig!

Nou Venthe zit inmiddeld op 202 dagen :) Wilde op 200 al foto maken maar was zo druk met mijn scriptie dat het er niet meer van is gekomen. Dus vandaag haar buikje maar op de foto gezet

Afbeelding

Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:30

*\%/* wauw Venthe, wat een super nieuws *\%/* Zo fijn als je weer groen licht krijgt. Weer een zorg minder en het buikie ziet er mooi uit. Nu nog ff die scriptie binnen slepen en dan is het echt feest voor je.

EF,inderdaad een schattig rammetje. Is hij nog bij jullie? Schapen bij paarden geeft toch ook een verhoogd risico op leverbot? Dat hebben ze mij verteld tenminste, geen idee of het klopt.

Luna, ik hoop dat het meevalt met Luna. Weet je ook hoe het komt dat ze gekneusde hoefjes heeft?

Nog 16 dagen en dan mag ik aftellen van 100 naar ..?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:37

wat een mooi bescheiden buikje heeft ze zeg!

hoe of wat weten we niet juist :( kan zijn van het vriesweer of van dom zijn of... ze staat nog steeds op een volle pijnstiller terwijl we moesten afbouwen normaal maar dan gaat ze hele dagen liggen.

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:58

Venthe schreef:
Tijd voor een bijlees na mijn ego post van gisteren ;)

Marije, fijn dat het zo goed gaat met Flexie. En amy duurt ook al niet lang meer, spannend!! Grappig dat je andere drachtige dame zo reageerde op het veulen. Gelukkig is de uier weer wat afgenomen.

Pretty fijn zeg dat je er straks een cam bij hebt, misschien kun je dan wat rustiger slapen :)

KBK als je nu kim ziet snap je bijna niet dat je je zo’n zorgen maakte :+ Tjonge wat is ze gegroeid!

Noisy, mooie buik! Ze ziet er prachtig uit. Ik durf ook niet te veel te voeren bang dat het veulen ook opeens veel gaat groeien ofzo, voor mijn merrie is het ook het eerste veulen.

Inowa wat leuk zeg al dat kleine grut wat jullie verwachten, lammetjes, kalfjes en veulens! Stallen zien er mooi uit.

Chrisje mooie haf ze ziet er goed uit en lekker buikje al

Pretty nog gefeliciteerd :)

Bonnydionne, hihi ze ziet er echt heel tevreden uit op die foto’s. spannend hoor al bijna!

Cynthia, wat leuk van die ladiesrun mooi doel. Welke ladiesrun wil je aan mee doen?

Aniek :’) hahaha kan me voorstellen dat je schrok maar die foto eronder is overduidelijk een dwarsligger haha

Elmars_Floor oooooh die foto van die lammetjes wat onwijs schattig!

Nou Venthe zit inmiddeld op 202 dagen :) Wilde op 200 al foto maken maar was zo druk met mijn scriptie dat het er niet meer van is gekomen. Dus vandaag haar buikje maar op de foto gezet

[ [url=m/4MaWws.jpg]Afbeelding[/url] ]

gelukkig staat ze nu rustig niet zo gestrest meer.

AniekR schreef:
Zo, ik val ook weer even binnen aan het einde van de werkweek.
Nog bedankt voor de lieve berichtjes over m'n enkel. Gelukkig gaat het na een week achter m'n bureau zitten wel weer een stuk beter! Dagje skiën dat voor dit weekend op de planning stond maar wel even uitgesteld, maar ben weer aardig mobiel ;)

Inowa, de stallen maar beter vast klaar hebben inderdaad. Wij moeten hier ook maar eens wat gaan verzinnen.

Venthe, wat een topnieuws! Straks na het veulen dus weer lekker rijden!

Chrisje, wat een mooi buikje heeft ze al!

BonneDionne, knap vosje heb je toch hoor!

Verder ben ik in m'n vrije uurtjes nog bezig geweest met de sneeuwfoto's van vorig weekend. En ik ben er nog steeds niet doorheen :o
Maar wou wel alvast m'n schrikmomentje delen;
[ [url=m/bR6nmQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Even slikken toen ik dit buikje zag...

Maar gelukkig kon ik terugscrollen in m'n camera naar het moment dat Lies de wei in kwam lopen:
[ [url=m/zVGfDg.jpg]Afbeelding[/url] ]
:wow: daar was ie dus gebleven :+

Nu lekker m'n bedje in en morgen lekker pony-knuffelen (in de weer teruggekeerde natte drap -O- )
Dank je wel :)

Dione is over 4 dagen 10 maanden drachtig. gaat nu wel heel snel

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door BonnyDione op 23-01-16 19:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:58

Ylona kreupel....kan haast niet lopen.
Ze staan nu allebei op stal.