Lucy : ja iedreen stond te grazen vandaag op het nieuwe gras ,en zij stond er echt bij van "voor mij hoeft het echt niet"...en ik kan je verzekeren ,Iris eet hèèl graag
Ik zie nu pas de prijzen, dat heb ik er dus niet voor betaald Ik heb de ruif van 1 meter breed en 1.60 m hoog en heb er precies 102 euro voor betaald.
jennyk
Geplaatst: 22-04-09 21:20
hiboune: gefeliciteerd!
sokjes: zal ze vannacht?
Sandra: met cream gaat het prima! Geen bijzonderheden te melden eigenlijk. Morgen nog 2 weken (misschien) Wordt je veulen al makkelijker met buiten zetten?
Gem
Geplaatst: 22-04-09 21:21
Dank je wel! Zoiets vind ik in mijn weitje ook handig. Een dakje er op en hooi blijft droog .
Tinkerbell heeft al een behoorlijke uier.. 19 klinkt al goed! Ik vind het ook erg raar dat je merrie's zo overdragen dit jaar.. Ik vind het ook erg grappig dat KMD zo geduldig is, zo van: Nee hoor, ze zit pas op dag 337. Hahaha.. Mijn geduld is met 320 dagen eigenlijk altijd wel op.
Fenneke: Ja, baasje van Puzzel treint al een week iedere morgen en avond op en neer vanuit Den Bosch om de bevalling niet te missen.
Hiboune: Gefeliciteerd!
Puzzel heeft de hele dag lekker gras staan eten, af en toe witte 'hars' (het is niet zo hard als hars, maar het drupt ook niet echt) en af en toe druppelt ze lekker door. Nu staat ze rustig op stal te slapen. Ik ben benieuwd wat ze gaat doen!
KootMiraDrum
Geplaatst: 22-04-09 21:33
sokje87 schreef:
Dik loeder stond net binnen een uur met dikke witte harsjes op d'r tieten EN allemaal melk over d'r benen heen.
Spannend joh!!!
KootMiraDrum
Geplaatst: 22-04-09 21:35
Lucy_1 schreef:
Ik zou toch echt gek worden hoor, van die melktesten! Daar begin ik dus maar niet aan....
Kun je ook beter niet doen, of wil je die van mij hebben??
foto's lukt helaas niet staan wel al op de mail maar kan ze niet uploaden! balen!
iig wel ff het verhaal
vanmiddag liep wieteke erg met haar staart omhoog maar nagenoeg geen uier.. ik was rond 18.00 uur naar huis gegaan en rond half 8 belt opa ja nu wieteke! 1 min later was ik er..
ze lag nog in de wei.. ze heeft wel getelt 2x geperst toen floepte hij er zo uit! wat een klein ding.. hij lijkt helemaal vos maar misschien straks opgedroogt wat wit aan de voetjes.. hadden toch gehoopt op een bont veulentje aangezien ze door een top bonte hengst was gedekt vilas van de hoge laars. maar we zijn veels te blij na het gedoe met silke dat we weer een gezond veulentje hebben! ik heb de kleine naar binnen gedragen en opa nam moeders mee.. hij probeerde eigenlijk meteen al te gaan staan ik heb hem 1x geholpen en hij stond meteen en ook al aardig stevig! wieteke schrok wel van de nageboorte en had wel flinke na weeen doordat alles zo snel is gegaan.. ze heeft niet eens gezweet! nageboorte was er na 20 min al af mooi heel toen was het ergste voor wieteke weg en gaf ze de kleine de kans de weg naar de melkbar te zoeken.. we hebben haar even met rust gelaten en via de cam gevolgt..net ff geweest het drinkt en poept
het is wieteke haar eerste veulen nou echt een top mama ze wist precies wat ze moest doen!
naam hebben we nog niet maar ik doopte hem al calimero
toen ook prima donna maar naar binnen gehaalt strak gespannen uier!
nou nog 5 veulies te gaan!
KootMiraDrum
Geplaatst: 22-04-09 21:47
snowdon schreef:
Wil je er al van af dan, KMD?
Het wordt binnenkort weggeven of hij belandt tegen de stalmuur, in heeeeeeeeeeele kleine stukjes Ach, het zet je weer even met beide benen op de grond, je kunt Moeder Natuur niet dwingen, jij had van je maidenmerrietje vast ook al verwact dat ze 2 weken geleden haar spruit op de aarde had gezet.
Mira hinnikte vanavond heel hard toen ze mijn stem hoorde en toen ik later even de stal in liep om op de PIEPmeter te kijken, draaide ze zich heel alert om en zei HUHHUHHUH tegen me.... Ze staat vaak met haar staart omhoog, binnenkant van kling wordt roder, maar nog niet zo rood als bij de klingfoto op de vorige pagina van Punette. Ik ben in ieder geval vrijdag ook vrij, gebeurt er niks, dan heb ik in ieder geval genoeg te doen, moet de paspoorten ophalen bij de veearts, en moet achter afzetmateriaal aan + nieuwe accu voor het stroomapparaat + een zak muesli ofzo voor Mira. Aan merriebrokken ga ik niet beginnen.
Hiboune, gefeliciteerd!!! Mail mij je foto's anders, dan zet ik ze wel online? info@drumshambo.com
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 22-04-09 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Gefeliciteerd Hiboune ben heel benieuwt naar de foto's iedereen met veulens gefeliciteerd
Suus94
Geplaatst: 22-04-09 21:51
Hiboune gefeliciteerd!!
Punette heeft druppels melk aan haar uiers hangen!!!!!! Zou het dan toch de 23e worden??
manueeltje84
Geplaatst: 22-04-09 21:52
Gefeliciteert met de veulens!
Morgen ochtend komt hier de DA scannen bij wet look, ze zouden eigenlijk vrijdag komen, maar denk dat het dan al te laat is, want ze is me toch hengstig....... Ze laat zich gewoon tegen de muur aan vallen en staat te p*ssen waar ze staat. Als een paard al naar dr kijkt dan wet ze niet meer hoe ze moet gaan staan. Met dr benen heul wijd, alles is lekker..... Ben erg benieuwd hoe groot het ei morgen ochtend is
En morgen middag ga ik naar een opfok bedrijf kijken, alvast voor Enjoy. Hier maar 18 km vandaan, niet te groote groepen (max 6 stuks) Ziet er allemaal er leuk uit, dus ook daar ben ik benieuwd naar!