Wat heftig inge! Sterkte! Ik hoop dat ze het overleefd.
Jolandje: ik zou eerst het alarm om doen pas op het moment dat ik het verwacht, maar gisteravond heb ik het toch voor het eerst om gedaan. Had zoiets van kan mezelf wel voor de kop slaan als ze toch bevalt met niet al te vol uier en dat ding ernaast in de kast ligt..
Inge, wat een spanning voor jullie! Mijuimen draaien ook. Hoop echt dat Libby de 2de bloedtransfusie overleeft.
Cynthia, de uier van Fi is echt bomvol zou je zeggen!
Dagmar, wat een leuke foto zo. Creatief hoor.
Kiki, Bo groeit rustig door.
DDDara
Geplaatst: 01-05-23 08:37
Jeetje inge wat een drama voor jullie maar ook voor je merrie wat een lijdensweg. Hopelijk knapt ze snel op en is alle energie en het geld dat je er ingestoken heb het waard geweest. Hoe snel zou de hematoom af moeten nemen, wanneer kunnen ze je zeggen of het echt de goede kant uit gaat? Het lijkt me vreselijk in jou schoenen te moeten staan en dan bedoel ik niet eens alleen het verdriet maar ook de keuzes die je moet maken om steeds wel of niet door te gaan met de behandelingen. Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat we snel te horen krijgen dat je merrie de goede kant opgaat. Shadow en Jolandje ik snap jullie twijfel over het alarm helemaal. Ik wou hem ook pas om doen als er tekenen waren van een naderende bevallig, maar op een gegeven moment komt de datum zo dichtbij dat ja eigenlijk niet meer zonder alarm durft maar nu me paard al weer dagen met alarm om staat en er echt geen enkel teken is van een naderende bevalling heb ik hem overdag toch weer afgedaan. Snachts belt ze me op slaapstand echt ieder uur wakker, maar dan durft ik toch niet meer zonder. Maar aangezien ze aan huis staat en ik overdag meerdere keren kan gluren hoe ze erbij staat durf ik hem overdag nu wel af te doen zo lang ik nog geen tekenen zie van een naderende bevallig. Maar ik denk ook dat je gewoon naar je merrie moet kijken als ze geen moeite heeft 24/7 met het alarm ronde te lopen zou ik hem lekker om laten maar mijn merrie vindt het echt niet fijn die wil veel rollen en ze krijgt snel singeldrukkingen dus ik moet een beetje kiezen tussen 2 kwaden.
Toffee doet er nog wel een paar dagen bij naar mijn gevoel.. vannacht heeft ze wel heel erg veel gelegen. En haar staart staat alle kanten van het schuren. Uier staat echt super gespannen, maar ph nog altijd 8 . Misschien dat hij achter wel nog een klein beetje voller kan. Dit zijn foto’s van gisterenavond.
DDDara, die ellende had ik vorige keer ook, record staat op 19 keer alarm op 1 nacht
imani_abby, ze gaat wel steeds voller vullen.
Vandaag een woordje met Bo gesproken. Wie jarig is trakteert, dus trakteer maar op een veulen. Vrees enkel dat ze niet gaat luisteren. En toen ik haar box zag, tja daar was een ander cadeautje. Mest lag overal, allemaal kleine hoopjes. Terwijl ze normaal graag stapelt.
Vannacht dat ik op de camera keer
Uier vanmorgen. Langzaam aan steeds een klein beetje meer
jolandje
Geplaatst: 01-05-23 09:53
dddara je hebt gelijk, en Eowyn is geen platslaper tot nu toe, dus ik doe hem vanavond maar om, ik heb een halsteralarm, daar heeft ze geen last van, ik gebruik deze al jaren, werkt goed .
inge mijn duimen draaien gewoon door voor libby, wat een ellende zeg , zij moet het gewoon wel halen
uierfoto van Eowyn vanmorgen , begint toch wel te vullen nu
Over het birth alarm: wij hebben onze merries overdag 'in het zicht' lopen, dus doen die alleen 's nachts om. Maar wel vroegtijdig, daarvoor heb je die dingen immers? Beter een paar keer te vaak wakker dan dat het je ontkomt. Wij hebben ook nog een camera trouwens, als het er op begint te lijken kijken we iedere nacht een paar keer.
Na een onrustige nacht met weinig slaap (mijn verzorgster en ik dan, Fi sliep heerlijk) kegelt ze nu
DDDara
Geplaatst: 01-05-23 10:30
JA het zou echt oerstom zijn als ik straks een veulen heb terwijl het birthalarm nog in de kast ligt..... Ik heb er ook van die gemengde gevoelens over..... Me gevoel zegt dat veulen komt echt nog niet, maar ja hoe langer ze drachtig is hoe groter de kans wordt dat het er toch echt een keer uit gaat komen. En omdat ze al zo veel ongemakken heeft door die dikke buik wil ik het haar zo comfortabel mogelijk maken dus dan overdag dat ding maar af. Maar toch ben ik iedere keer bang dat als ik net niet kijk er een veulen uitkomt dat misschien mijn hulp nodig heeft..... (en ik wil het ook gewoon niet missen omdat ik het zo iets moois vind)
OH spannend cynthia....... kom maar op met die merrie!
Spannend Cynthia, laat het o zo gewenste merrie veulen er maar uit komen.
Inge hier duimen wij ook volop voor Libby voor een goede afloop.
Setteli
Geplaatst: 01-05-23 10:40
Zo spannend Cynthia, heel benieuwd naar jouw veulen en of je dan eindelijk je zo gewenste merrie krijgt. Ik duim voor je!
Inge, wat een zorgen om Libby. Ik hoop zo dat ze hier doorheen komt. En jee wat een kosten. Ik begrijp dat een universiteitskliniek duurder is, maar dit wel echt enorm. Voor de keizersnede bij mijn paard was ik 3000 euro kwijt, incl. 17 dagen stalling en alles erop en eraan.
DDDara, ik zou hem in de nachten gewoon om doen en dan misschien wel de slaapstand eraf. Ik heb ook 1 keer eerder gehad (geboorte van Phoebe) dat ik de Birthalarm vrijdags had opgehaald, zaterdag alles geinstalleerd en wilde hem in de avond om doen. Maar toen was het al niet meer nodig. Phoebe was al geboren, nageboorte eraf. Gelukkig was alles goed gegaan, maar als dat niet het geval is, wil je toch graag een seintje krijgen.
jolandje, dat begint erop te lijken. Hoever is ze nu?
kiki, dat zou mooi zijn, een veulen op haar verjaardag!
imani, die ziet er toch wel heel vol uit hoor. En qua dagen mag ze wel een keertje gaan.
Phoebe zit vandaag op 304 dagen. Uier doet nog niks, maar hoeft ook niet. Gisteren hebben we onze jaarling hengst en 2 jarige hengst naar de opfok gebracht. Dus nu kunnen onze merries eindelijk op de wei. Gisteravond hebben ze er even een uurtje gestaan, maar heerlijk dat ze het vonden.
Zal straks even foto's maken van haar. Ben fijn thuis aan het werk, dan kan dat allemaal!
Setteli ja ik hoop toch echt dat ze deze week gaat. Want ben heel de week thuis.
Hoe lang liepen jullie merries rond met een bomvolle uier?
Luna2006
Geplaatst: 01-05-23 11:50
Spannend cynthia! Kom maar op voor die Fi baby!
Sun 335 dagen vandaag, ze doet het zo anders als vorig jaar! Uier heeft een heel andere vorm als haar vorig veulentje. Toen was ze uiteraard wel maiden.
Imani, vorige jaar heeft een merrie hier weken met een vol uier rond gelopen. en een week staan melk lekken, en dat als maiden merrie
Spannend Cynthia! Ben benieuwd of ze weer zo een prachtige baby er uit wipt en voor jou hopelijk een merrie.
Boston is sinds gisteren officieel veilig. Nu hopen dat ze haar baby nog even 3 weken binnen houdt, mijn vakantie begint dan pas en dan kan ze mij wakker houden.