Gefeliciteerd Sultan! Wat een aparte bles, jammer dat die niet zichtbaar blijft.
Silly1972
Geplaatst: 23-06-17 10:16
Gecondoleerd Noisy en heel veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies
Verder iedereen die ik in de tussentijd gemist heb van harte gefeliciteerd met de veulens, heb echt prachtige exemplaren voorbij zien komen.
pretty
Geplaatst: 23-06-17 11:22
Sultan van harte!! Knappe man!! Aparte bles.
Fotsy
Geplaatst: 23-06-17 11:57
oh gefeliciteerd sultan, wat een aparte bles en een maanoog, lijkt me ook vrij zeldzaam in jullie ras, toch? heel speciaal, even wennen altijd die aparte blessen, vind ik maar bij hem zal je ze naderhand niet meer zien
Bedankt allemaal! Hij is heel apart, vind het wel wat hebben! hier net wel de DA over de vloer gehad, de nageboorte is er nog niet af. Net gespoten en over een uurtje weer spuiten en dan komt het hopelijk nog vanzelf eraf...
Janine, ahh neee sterkte!! we horen het verhaal wel als je daar zin en tijd voor hebt...
Janinevv
Geplaatst: 23-06-17 13:24
Nou het verhaal..
Gister avond niks aan de hand en vannochtend ook niks bijzonders, gewoon aan het werk gegaan en me pa zou nog wel keertje kijken.
Prima om 11 uur kwam me vader aangerend op het werk dat ik nu mee moest komen!
De buurvrouw heeft gebeld dat 1 allemaal aan het rollen was en er wat achter hing en ja we waren te laat zo uit het niets veulentje was helaas al dood, da was er met 5 minuten maar ging helaas niet zo makkelijk de schouders zaten klem weer klem
Met 4 man schoot veulen eindelijk los twee tegen houden en twee trekken.
Toen merrie mee naar huis en haar afgespoeld en gekoeld voor 20 minuten zit nog bandage om haar staart er is wat van binnen naar buiten gegaan nu houden we haar strikt in de gaten. Ze eet gelukkig wel weer en was blij dat ze weer bij de rest kon.
Pff ben er echt weer kapot van precies het zelfde als vorige jaar nu moeten er nog 3 en ben er helemaal klaar mee!
Mooie foto's maritb en heb je hem al getest? Ik ben stiekem heel benieuwd. Hij is in ieder geval heel goed gelukt.
Sterkte janinevv al verschiet ik er helemaal niet meer van En begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen mensen die wat pony's hebben en omdat ze anders toch teveel kosten wat gaan fokken met de hengst van de buren omdat hij er toch maar loopt en dan denken als de veulens drie jaar zijn en nog leven dat ze er alleen maar sterker zijn van geworden. Weet alleen dat er zo nog meer risico's zijn aan verbonden. Hou alvast je merrie in het oog want als ze een prolaps van haar baarmoeder heeft gehad dan loopt dit vaak ook niet goed af bij paarden. Iedereen doet wat hij wil met zijn eigen paarden maar meningen mogen ook gezegd worden en je kan er alleen maar uit leren. Succes ermee.
linda2008
Geplaatst: 23-06-17 13:51
wat vreselijk zeg eerste wat ik me wel ook af vroeg of je geen camera en alarm hebt ofzo? niet dat je het dan altijd kan redden hoor. Je kunt alsnog te laat zijn natuurlijk... en wéér klem? Is dat al eerder voorgekomen dan? of is dat een typ-foutje?
Vorige jaar zat bij andere merrie ook klem met schouders, en nu haar dochter waar veulen ook klem zat.
Ik kan evt wel even foto's maken van de achterkant, da zijn er twee geweest hebben er allebei niet veel over gesproken of dit slecht kon aflopen goed koelen kijken of ze plast en blijft eten.
Ik snap dat er veel bij komt kijken maar naar al die pech stoppen we er mee, we hebben een prachtige kudde en ben dankbaar dat ik zoveel veulens heb zien mogen opgroeien en uitbloeien tot volwassen ponys en ja er kan veel mis gaan maar het is klaar ik vindt dit echt sneu en triest.
En heb geen zin om nu allemaal te gaan verdedigen etc.
pretty
Geplaatst: 23-06-17 14:24
Sterkte Janine . Je moet mij niet vertellen dat fokken met die kleintjes lastig is. Als ik wat geleerd heb door de jaren is het dat je er met je neus bovenop moet zitten. Je MOET alles doen wat je kan om erbij te zijn en dan nog kan het slecht aflopen. Als je dat niet kan dan doe je het beter niet inderdaad. Ik ben wel benieuwd naar foto's,arme Beauty ook.
Marit wauw mooie foto's! Wat ziet de merrie er ook goed uit.
Je waakt dus niet met camera en alarm begrijp ik... Je hoeft je voor mij niet te verdedigen hoor, maar stoppen klinkt als een verstandige beslissing. Gelukkig kun je tevreden zijn met de kudde die je momenteel hebt. Ik zou de merrie ook zeker de aankomende periode temperaturen, dat is het minste wat je kunt doen en kan een hoop ellende besparen
polleman
Geplaatst: 23-06-17 14:26
pretty dat begint inderdaad al ergens op te lijken ze ziet er super goed uit. gefeliciteerd met de verkoop van de knappen mannen
Noisy heel veel sterkte
echt naar van Gambler zo jong net bij de nieuwe eigenaar en dan overkomt je dit. sterkte fokker en eigenaar.
sultan15 gefeliciteerd wat een aparte bles en een maan oog gaaf hoor hopelijk is nu de nageboorte er af,
Silly1972 hoe gaat het met jou paardjes op de nieuwe stal?
MaritB mooie foto
Janinevv jeetje wat een verhaal, heel veel sterkte voor jou en de merrie hopelijk houd ze er niet te veel aan over, en hersteld ze snel.