[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tinniie

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 22:45

Ooh de merries van skaay en ice maken het weer spannend, gaat er vannacht een veulentje geboren worden? :D

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 22:53

We hebben geel op de test en witte melk! *\o/* *\o/* *\o/*
Afbeelding

Maar ze staat nog rustig :')

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 23:03

Dat word een veulentje vanacht/morgen :D woehoe :):) leuk!! We raakte al bijna weer uit de veulenmood :')

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 23:06

goed zo skaay! we zijn wel weer toe aan een veulentje!

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 23:13

spannend......

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 23:17

Dat word een veulentje vanacht! Ben heeel benieuwd...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 23:41

Go go go lenthe, ziet er veel belovend uit

Oh dyonne, kan je bordje ophangen, opgepast zwenkt uit :+

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 00:05

Oehhh spannend skaay!! Ben heel erg benieuwd!!!!

Kabayo mini's zeggen ze 300 dagen maar spook is een Welsh A dus reken ik toch wel 320 voor. Ik heb zelf ook maar een paar mini's gehad die voor de 335 zijn bevallen. Empty is 2x op 320 bevallen later in het jaar en 1x op 335 begin juni. Dus met haar hou ik zeker rekening dat het eventueel altijd eerder kan. Men maidens weet ik niks van, maar alles moet eigenlijk gewoon op de datum bevallen anders gaat men schema niet meer zoals het moet :P

Aniek heeft een klein duiveltje als pony :P

Dyonne inderdaad voor een maiden een aardige buik hoor!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 00:26

Jullie gaan hard.
Veel mooie tietjes voorbij gekomen en ronde buikjes.
Misschien wel een veulentje vannacht. Spannend.

Onze missy vandaag 1 week jong. Ze doet het super. Haar fokker kwam vandaag even kijken. Goed gekeurd. We hebben de merrie drachtig gekocht dan ben je bij het kwpn niet de fokker. Alleen de eigenaar.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 07:07

Skaay nog geen veulentje?

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 09:09

Nee helaas nog niet -O-
Ze zit nu op dag 330.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 09:10

Lekker nachie is dat dan geweest Skaay haha. Fopmerrie. Zullen je ogen nu ook op half 7 hangen ...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 09:22

Nou Skaay... een schrale troost. Bij jou gebeurd er tenminste wat!! Kan nu niet lang meer duren.

Hier echt gewoon niks. Ze slapen veel, schuren maar verder staan ze me nog elke keer verbaasd aan te kijken als ik weer een bezoekje kom brengen. Ik ga er nu 1x per nacht standaard even uit om te controleren maar hier voorlopig niks helaas... jammer!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 09:30

Skaay er komt toch echt wat aan hoor bij jou.

Caesar jou dames wachten gewoon op beter weer.

Hier weinig spannends.
Stond gister tegen m'n merrie te banketstaaf, blijk ik tegen haar dochter bezig :') m'n vriend had ze omgewisseld. Ze lijkt dus enorm op haar moeder haha. Benieuwd hoe ze fokt straks

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:47

Haha ines,ze lijken idd al zoveel op elkaar.
Mooi 2span samen.

Ik heb ook zo'n foto van de onderkant van de buik gemaakt.
Best grappig want je ziet aan 1 kant precies een bobbel waar het veulen ligt.

Afbeelding

Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:36

Leuk al die "onderkant-buik" foto's :D

Zal kijken of ik er van de week nog 1 van Jazzy kan maken in de wei. Had hem laatst in de stal gemaakt, maar dat was toch best donker.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:51

Echte fopmerrie die lenthe. Achja het komt er ooit uit :D en bij jou eerder dan bij mij :P

Inowa wat leuk om te zien! Wat zou het zijn? Een hoef?

Spannend zeg ceasar!

Oh vandaar DL. Het zal er vast wel uit zijn rond 330 dagen :)

Hihi dankje carmuh :o

Dikkiedik dyonne

Ik had de mobiel op de grond gelegt en met de frontcamera een foto gemaakt :) en idd leuke foto met zijn tween hihi

Ik baal als een stekker. Heb pH strips besteld. Ze waren al in NL. Krijg ik nu een mail dat alles gecanceld is omdat ik niet heb betaald -O- t punt is dat ik 100% heb betaald, dus vind het echt rot. Nahja tis gelukkig maar 60 cent. Waar kan ik in NL strips halen? Drogist?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:10

Oei Kabayo wat balen!
Bokker Robynn verkoopt ze ook. Even een PB doen.

Cesaer jammer dat ze lijken stil te staan. Maar dat zet dan ineens door hoor. En dan komen ze allemaal. :(:)

DL leuk Spook 300 dagen!

Wow Peppertje toch die buik. :+

Skaay dat kan toch niet lang meer duren hoor! Elk moment... Spannend!

Aniek ze verschillen inderdaad best in buik,snap dat je dan twijfelde maar ik vind ze beiden mooi drachtig. Knappe poowns. <3

Dyonne dat is inderdaad een beste buik voor een maiden!

Cynthia zo leuk een teken van leven! Fijne vakantie!

Chantall druk met de lammetjes! Wij hadden 1 vierling maar er zijn er twee van gestorven helaas. Doe ons ook maar tweelingen. Hier nu iets van 30 lammeren en nog 5 ooien te gaan.

Ennasil zo ja dat begint te komen!

Fotsy knappe hangbuikzwijntjes. Zo een zwijntjes mogen hier ook wel komen. :D

Silly schiet lekker op toch al! Spannend.

Ik heb Karin gisteren wat gefatsoeneerd,oh boy wat een haar kwam er af,het zat allemaal een soort van vastgekoekt dus die furminatorbeurt was echt nodig. Ook wat geschoren aan flanken en uier en een streep aan haar borst en ik zag weer een gelukkige pony vanmorgen in de paddock!

Sorry voor de slechte GSM-foto's..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

FlokiFjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:16

Kabayo schreef:
Ik baal als een stekker. Heb pH strips besteld. Ze waren al in NL. Krijg ik nu een mail dat alles gecanceld is omdat ik niet heb betaald -O- t punt is dat ik 100% heb betaald, dus vind het echt rot. Nahja tis gelukkig maar 60 cent. Waar kan ik in NL strips halen? Drogist?

Ik kreeg die mail ook, terwijl ik die dag ervoor de strips gwn in de birevenbus gekregen had! Dus mss komen ze nog? :') Maarja je weet t nooit met die dingen uit china... gaat wel vaker mis...
Ook bijvoorbeeld dat je schoenen besteld en 2 verschillende maten toegestuurd krijgt... :P

Die buik van pepper!! Die groeit maar door :+

Skaay, dat gaat vast niet lang meer duren!! En Lenthe's baby komt vast ook heel snel, hopelijk :o

Chantall druk met de lammetjes! Zo leuk! Ik afgelopen week 2 nachten gewaakt, gwn 0 :( Dus wij rond een uur of 10 de volgende ochtend maar is rii huis, naar bedje. Kijk ik smiddags rond 1 uur op de webcam, zijn er gwn 4 ooien bevallen. Vervolgend die nacht nog 9... Heel fijn, NOT :+ }>

Met Fjool dit weekend nog 2 rondjes gereden, dr buik begint nu wel echt duidelijk te worden en ook beetje in de weg te zitten, ze vind t allemaal wat zwaarder worden maar gaat nog erg graag mee! Dus we doen het lekker rustig aan :j

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:18

Kabayo schreef:
Echte fopmerrie die lenthe. Achja het komt er ooit uit :D en bij jou eerder dan bij mij :P

Inowa wat leuk om te zien! Wat zou het zijn? Een hoef?

Spannend zeg ceasar!

Oh vandaar DL. Het zal er vast wel uit zijn rond 330 dagen :)

Hihi dankje carmuh :o

Dikkiedik dyonne

Ik had de mobiel op de grond gelegt en met de frontcamera een foto gemaakt :) en idd leuke foto met zijn tween hihi

Ik heb mijn ph strips van een tuin winkel vandaan omdat ph strips gebruikt worden om de ph waarde van vijvers op te meten! Gewoon een beetje Googelen op Internet en kijken welke het handigste lijkt. Ik heb meer kleurtjes van 10 ph tot 3 ph geloof ik. Ik had ze de volgende dag binnen en ze werken hetzelfde als die "voor de paarden". Ph strips zijn ph strips :D

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:21

Nog geen Lenthe veulen zag ik, ze fopt jullie wel goed met de melktest. Maar dag 330 zou ook redelijk vroeg zijn. Ben benieuwd wanneer het zover is!
Leuke foto op stal met dat kalfje, die kijkt of het dr moeder is haha.

Wat een omvang Inowa! :oo
Leuk om onder de buik te zien hoe het veulen ligt! :D

Kabayo, dat is balen zeg van die strips! Ik heb ze bij de drogist gehaald, waren ook niet duur.

Zo! Daar zat vast een flinke pak haar op Pretty! Nu nog steeds wel, maar ze is je vast dankbaar dat je de kriebelharen weg hebt gehaald! :j
Die van mij poets ik dan ook gewoon buiten en die gaan erbij staan of ze high zijn :') Eindelijk die kriebels aangepakt!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:23

skaay zal echt niet lang meer duren, spannend

oh pretty wat ene knapperd is het toch en tof dat ze het fatsoeneren zo apprecieerde vanmorgen

uier vult gestaag

ja bij pepper ligt het veulen wel in een bultje, zo grappig eigenlijk

hier had ik ook al eens onderkant foto's gemaakt, ik hou gewoon mijn toestel onder hun buik en klik, doe ik met de uier ook altijd en dan hopen dat er eentje goed bij zit.
Valt hier zo best mee :+ , ze dragen echt beiden meer naar beneden.

Afbeelding

Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:01

Wat een buiken komen hiervoorbij zeg!

Ga vd week ook alles maar en gereed maken wat betreft camera plaatsen enzo. Dan kan het voor mij straks ook echt beginnen :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:31

FlokiFjola schreef:
Kabayo schreef:

Ik kreeg die mail ook, terwijl ik die dag ervoor de strips gwn in de birevenbus gekregen had! Dus mss komen ze nog? :') Maarja je weet t nooit met die dingen uit china... gaat wel vaker mis...
Ook bijvoorbeeld dat je schoenen besteld en 2 verschillende maten toegestuurd krijgt... :P

Ooh oke! Dan wacht ik nog een weekje! Mochten ze er dan nog niet zijn kijk ik even bij de drogisterij en de tuin winkel. Heb 2 lieve pbs ontvangen van bokkers die nog strips over hebben!

Hihi fotsy. Modderbuikje

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:52

Kabayo schreef:

Heb jij ook besteld bij AliExpress? Ik had namelijk ook daar besteld en kreeg een mail dat ik niet betaald zou hebben. Meteen de bank gecheckt en het was allemaal netjes betaald. Toch nog maar een setje besteld, voor de €0,60 dacht ik ach.... Inmiddels heb ik ze beiden binnen, dus misschien toch nog even wachten. Het is echt een piepklein plastic envelopje :+