[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:13

Lekker hoor onley

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:14

kootmiradrum, Wauw wat kun je bij haar goed zien waar de beeb ligt :D

kitzbi, Daar begint ook een bescheiden buikje te komen, oei en stout geweest gisteren foei :D

Linda, lekker weer is het he, groot gelijk dat je mams en kind even buitengegooid hebt :D
Zal even kijken wanneer ik kom, waarschijnlijk vrijdag, want ik voorlopig de vrijdagen vrij :D

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:15

vrijdag is prima hoor :D
stoute kitzbi een haflinger trekje }>

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:18

goed dan hou vrijdag maar aan hoe laat weet ik nog niet.
Ga nu even lekker wat rommelen bij de paardjes. Heb me vanalles voorgenomen om te doen. weien opruimen (lees stront scheppen :D )Het hooi dat bij het hooihok op de grond ligt eens bijelkaar vegen. Buifoto's maken van de dames. Bonfire aan de longe slingeren enzo.
Dus ik ben weg doei fijne middag allemaal!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:23

prima tot vrijdag dan :D

pardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:41

Kom ik weer met mijn vragen, maar alles is dan ook nieuw voor me }:0 :
Waar kan ik meer info vinden over dekbonnen? De vader van mijn tinkie wordt dit jaar gekeurd en ik begreep dat ik dan iets als een bewijsje kreeg ofzo?
Hoe kan ik het verschil zien tussen een dik paard en een drachtig paard? denk dat ik binnenkort ook maar eens buikfoto's ga maken.
Hoe doen jullie dat met de dierenarts? komt die nog wel eens om "op te voelen" halverwege de dracht ofzo? Of laten jullie die pas komen als het veulen er is?

Ben boos trouwens! Woont bij ons in buurt van stal een oud mannetje die denkt verstand van paarden te hebben. (hij had altijd een dik ponietje in de drek staan, altijd alleen, waar hij 1 x in de week een karretje achter spande)
Die zag mij lopen met Djira en begon te zeuren over dat ik toch eerst een ander paard had... ja die heb ik niet meer.....die is hemelen.......
Oh zegt hij: dan was hij zeker bevangen! |o en je moet deze heel schraal houden hoor, en je moet r een paar uur aan t hek vastbinden, dan kan ze wennen aan trekkers en ander verkeer.
Toink! je wilt niet weten hoeveel verdriet ik heb dat mijn lieve Q er niet meer is en ja ik ga Djira ff aan t hek binden voor een paar uur... doe ff normaal zeg! >;) Kwam hij gister ook nog langs rijden, begon hij weer te zeuren, dat ze op ijzers moest enzo en wanneer ze voor de kar gaat, want het is een echt karrepaard.
pffff klinkt zo denigrerend... en slaat trouwens nergens op, ijzers krijgt ze pas als het nodig is en een menpaard is hardstikke mooi en mijn Djira is helemaaaaal mooi!
Waar bemoeien mensen zich mee? -:(-

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:48

@pardy: Sommige mensen.... Zucht, kan begrijpen dat je boos bent, zou ik ook zijn...

Hier komt de VA pas wanneer het veulen er is.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:31

Lekker dan zo'n buurman, Pardy! Laat hem lekker zijn eigen zaakjes regelen en jij de jouwe!

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:51

horsii schreef:
Haha voetbaltalent in hengstvorm.

Ik hoop op een merrie met een mooie witte bles :P

Haha het liefst wil ik een merrie'tje uit deze dame ;) al ben ik dan bang dat ik haar zelf zou willen houden :P En qua kleur.... ** even in men topic kijken wat haar kansen ook alweer waren **
even kopieren:
28.13% - Silver Buckskin
28.13% - Silver Bay
9.38% - Silver Smoky Black
9.38% - Silver Black
9.38% - Buckskin
9.38% - Bay
3.13% -Smoky Black
3.13% -Black

Dat zijn de opties, en alles behalve de 3 onderste staat op mijn wensenlijst, maar eerst natuurlijk maar eens gezond eruit :) Heb in ieder geval maar +/- 15% kans op een kleur die ik liever niet wil :P Zwart en smoky black mag opzich ook nog wel, maar bruin liever niet... Niet zo gewenst bij het ras helaas.... :(

Maarja dat zegt eigenlijk ook weer niets want bij een andere combi had ik deze kleur kansen:
28.13% -Silver Buckskin
28.13% -Silver Bay
9.38% -Silver Smoky Black
9.38% -Silver Black
9.38% -Buckskin
9.38% -Bay
3.13% -Smoky Black
3.13% -Black

en toen kreeg k een silver smoky black :D Het blijft leuk de kleurtjes, dit jaar helemaal bonte happening haha :P Ik mis alleen mijn spotted mountain horse nog(bonte editie :)) ). Helaas bleek degene die ik had een ondermaatse baarmoeder te hebben en niet geschikt voor de fok :( Maar ooit komt er nog weer eens een bonte :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:51

Hier is de veearts het laatst geweest op ongeveer 6 weken dracht en komt hopelijk ook niet meer. Normaal gezien laat ik die niet komen als het veulen geboren is, tenzij er iets mis is.

pardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:56

Nou ja, ik trek t me ook meer aan dan dat moet, maar kom niet aan Quinty want daar doe je me echt pijn mee en ook over Djira geen slecht woord!
Sommige mensen kunnen echt tegen je praten alsof je een debieletje ben en al ben ik echt zo jong niet meer, dat raakt me toch nog steeds.
En voor je t weet gaat zo iemand daar weer verder over zeiken en komt dat bij de staleigenaar terecht en dat heeft die niet verdient. Maar ach laat ik niet op de zaken vooruitlopen en hem in zn sop gaar laten koken... ik probeer mezelf voor te houden dat hij het goed bedoelt.......

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:37

banketstaaf van die man, Pardy, maar trek het je niet aan.. hij weet niet beter..en jij wel..

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:02

melanie_h schreef:
kootmiradrum, Wauw wat kun je bij haar goed zien waar de beeb ligt :D

Op dat moment wel ja, maar soms steekt rechts ook zo uit, ik denk dat hij nog wat ruimte heeft om in te zwemmen, zal wel gauw over zijn met de extra ruimte, denk ik zo ;)

Citaat:
kitzbi, Daar begint ook een bescheiden buikje te komen, oei en stout geweest gisteren foei :D

Ik zie wel een buikje, maar idd heel bescheiden.

@ Pardy, schud het van je af, of is die vent al je energie waard? Laat l*llen joh.

Ladies, kijk nou toch hoe schattig! Roze MET glitters :D
http://www.nickyskeet.nl/index.php?main ... ts_id=2599

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:06

mocht ik zeker zijn van een merrieveulen zou ik mij zoiets nog durven aanschaffen :-)

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:06

Hallo meiden
Ik heb leuke stiekies voor je paard of voor je dochters met lang haar
50 stuks in een zakje ze kosten 1,46 per zakje..
Mijn dochters vlechten kitzbi best vaak in en zijn de stiekies super voor...
Afbeelding
9 verschillende kleuren

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:17

kelly007 schreef:
mocht ik zeker zijn van een merrieveulen zou ik mij zoiets nog durven aanschaffen :-)

Ik koop em niet, mijn merrie is zoveel meer sjaggo dan tijdens de drachten van haar 2 dochters dat ik blijf zeggen dat er dit keer een hengst uit komt ( :D dat zei ik de vorige 2x ook :D ).
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 17-01-11 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:28

KootMiraDrum schreef:
Ladies, kijk nou toch hoe schattig! Roze MET glitters :D
http://www.nickyskeet.nl/index.php?main ... ts_id=2599

Plaats dit soort dingen toch niet :D . Voor het veulen is het veel te groot maar op mijn witte merrie staat zoiets ook wel erg schattig :o .

Ik heb heel neutraal een paars halster voor het beebje liggen.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:28

Haha ik vind hem wel heel gaaf... Met 4 veulens moet er toch eignelijk wel minstens één merrie bij zitten...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:30

Hier komt die ooievaar toch alleen maar hengstveulens brengen, tot nu toe al 19. Die 2 merrieveulens die tussendoor afgeleverd zijn moet gewoon een foutje geweest zijn. :+

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:37

19 wow wat veel!

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:53

haha, hier heb ik een heel mooi fluriserend rose babyhalstertje voor de beebjes. Tja als er hengstjes geboren worden helaas dan lopen ze maar voor paal met rose.
Ofja rose is toch nu volgens de mode ook in voor de mannen toch. :)*

Trouwens heb een heerlijke middag gehad, voel alleen mijn armen niet meer na al dat geveeg :=
Ga nu eerst even koken en kom strakjes met nieuwe buikfoto's van de dames :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:11

Even een peeps update:

Peeps der poep was weer helemaal goed woensdag, dus weer kuil gegeven ipv hooi en ging gewoon goed.
De poep bleeft goed.Vanaf zaterdag avond weer een halve kilo merriebrok en 6 worteltjes per dag gekregen en gister was de poep al wat dunner, vandaag was de poep weer veel te nat, kwam erg veel vocht uit.
Telefonisch overleg gehad met da maar werd er niet wijzer van, morgen tussen 8 en 9 terugbellen voor overleg met een van de dierenartsen want die warwen niet aanwezig.
nog een andere da gebeld en die zegt van het kuil afhalen en hooi geven en woensdag terug bellen hoe het gaat, maar mij lijkt het dat het door de brok of wortel komt?
Morgen bel ik zoiezo de delta nog terug, die was ook geweest vorige week zondag.
Jullie tips?
temp. is goed. 37.1.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:14

Horsii: Ik heb wel eens een paard gehad die van wortellen aan de diaree ging.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:17

melanie_h schreef:
haha, hier heb ik een heel mooi fluriserend rose babyhalstertje voor de beebjes. Tja als er hengstjes geboren worden helaas dan lopen ze maar voor paal met rose.
Ofja rose is toch nu volgens de mode ook in voor de mannen toch. :)*

Trouwens heb een heerlijke middag gehad, voel alleen mijn armen niet meer na al dat geveeg :=
Ga nu eerst even koken en kom strakjes met nieuwe buikfoto's van de dames :D

Zo één wilde ik ook, maar ik heb een halstertje voor mijn verjaardag gekregen, uitgezocht door mijn man en zonen... dus dan krijg je geen roze ^).
Laatst bijgewerkt door Sharani op 17-01-11 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:17

ze krijgt elke winter wortelen maar nooit last gehad.
Maar haal der nu denk ik twee dagen van de brok en peen af en als de poep dan dinsdag goed is krijgt ze vanaf woensdag weer brok, blijft het dan goed gaan geef ik geen peen meer.
ze krijgt 6 worteltjes per dag.
Maar voor vanavond en morgen heeft ze alleen oud wit stokbrood en kuil, geen brok en peen.