Op deze foto zie je goed het verschil in linker en rechterkant van de uier, de dunne kant loopt naar de tepel waar ooit een ontsteking in heeft gezeten, 2 kwartieren van de speen werken niet meer, ik denk dat dat het verschil verklaard.
Van achteraf gezien ziet het er helemaal maf uit, kijk maar... Alsof ze een klophengst is
Momenteel is dit haar favoriete houding (intussen is ze wel gepoetst hoor ) Zien jullie de enorme zuchtbulten aan haar buik? Het zijn echt enorme platen
Laatst bijgewerkt door desillies op 22-04-09 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Dik loeder stond net binnen een uur met dikke witte harsjes op d'r tieten EN allemaal melk over d'r benen heen.
hiboune
Geplaatst: 22-04-09 20:28
Wieteke is een half uurtje geleden van een prachtig vos hengst veulen bevallen! Helemaal gezond en zo klein! Zo klein had opa ze nog nooit gehad! Terwijl wieteke zo dik was en nog is..mm haha
De kleine moet nog ff de melkbar vinden maar is goed op weg! Nageboorte was er binnen het half uur af en het mannetje stond al na 5 min en nu half uur oud rent het al door de stal.. Nog nooit meegemaakt!
Dus hij moet nog ff drinken en poepen dan issie helemaal perfect Straks uitgebreid met foto's!
Vanochtend had tinkerbell bij de melktest aan de rechterzijde 14 vanavond aan de linkerzijde 14.5, niks spectaculairs dus, tot ik voor de lol dan ook maar eens rechts ging meten: 19
Ze heeft vanavond voor de eerste keer BA op, al verwacht ik nou nog niet meteen vannacht iets, maar ze kan er beter een paar daagjes op voorhand aan wennen
*zal je zien, morgen heeft ze weer 11 ofzo *
suffie
Geplaatst: 22-04-09 20:33
Harinaatje, wat een ontzettend mooi veulen! Heel veel spannende uiers, merries en buiken gezien. Hier is het (nog steeds) rustig. Het uier van Dana begint iets te groeien, maar het is echt nog minimaal. Hier in het oostelijke puntje van de Achterhoek is het nog steeds prachtig weer, we zijn volop aan het inkuilen en zaterdag gaat het laatste gras in de kuil, dan hebben we ruim 40ha gehad.
Uier vorige week: Uier vandaag: Buik vorige week: Buik vandaag, andere houding, maar is nog niet veel veranderd.
Ik zou toch echt gek worden hoor, van die melktesten! Daar begin ik dus maar niet aan....
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 22-04-09 20:43
Hiboune, gefeliciteerd!!! Snel foto's plaatsen, en ik ben ook benieuwd wie papa was.
Suziejj, dat ziet er veelbelovend uit!
Frenia, ik begin steeds meer te twijfelen met die refractometers. Maar mijn gezond verstand zegt me toch dat Neon nog niet zo ver is, dus vaker meten heeft nu geen zin. Misschien morgen of zo, begin nu toch wel onzekerder te worden.