Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 08:34

Gefeliciteerd Irene.

Ik heb de merrie's vanacht buiten gelaten, het is hier echt geweldig weer, en lekker warm!
Dus moet kunnen, zal zometeen even op de scooter gaan voeren en wat hooi bijvoeren(Er staat genoeg gras op maar toe maar Haha!)

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 09:13

Ivanka loopt al sinds eind april 24/7 buiten Tong uitsteken. Vannacht dus ook weer niet anders Haha!.

Irene, gefeliciteerd!! Mooi kereltje Ja! Ben benieuwd naar de naam.

En Djesseka, ik ben er qua naam ook nog niet helemaal uit. Ik heb er wel eentje voor een hengst en eentje voor een merrie, maar nja.. weet het nog niet helemaal zeker Knipoog.

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 09:19

Wij hadden een naam voor een hengstje, maar toen ik hem vanmorgen zo zag staan, wist ik ineens dat het een andere moest worden. Op de een of andere manier paste de naam die we hadden niet bij hem.
Na heel even nadenken waren we er al uit, aangezien hij heel donker van kleur wordt, gaat hij LATINO heten Knipoog

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 09:22

Welke naam had je eerst dan? Schijnheilig
Latino past idd wel bij hem, leuk!! OK dan!

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 09:26

We hadden Lento in gedachten, maar dat vind ik toch meer passen bij een licht veulen, vraag me niet waarom, maar het klopte gewoon niet Haha!

Ga zo maar eens even het geboortebericht invullen, vind ik altijd wel een leuk moment, als je voor het eerst de officiele naam opschrijft, Anckerwaerdt's Latino.
Wie weet wordt het ooit nog een beroemde dekhengst Schijnheilig Haha!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 09:30

Gefeliciteerd Irene!!!!!!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 10:03

Irene: Gefeliciteerd! Mooi veulentje en idd een leuke naam!

MissSol:En ???

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 10:08

Party!! Gefelciteerd Irene Party!!
Wat een leuk dingetje Lovers en mams mag er ook wezen Ja

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 10:47

sorry was er gister even niet, heb tijdje in de stal gehangen... maarre nog steeds niks hier hoor, uier heeft nu wel een megavorm aangenomen, lijkt wel een koeienuier. Maar het harsen is weer eens gestopt....

Gefeliciteerd Irene, prachtig ventje! Wel jammer dat geen merrie is, maar weest maar blij dat het gezond is, ik vind hem prachtig!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 10:51

Tinne schreef:
Ivanka loopt al sinds eind april 24/7 buiten Tong uitsteken. Vannacht dus ook weer niet anders Haha!.

Irene, gefeliciteerd!! Mooi kereltje Ja! Ben benieuwd naar de naam.

En Djesseka, ik ben er qua naam ook nog niet helemaal uit. Ik heb er wel eentje voor een hengst en eentje voor een merrie, maar nja.. weet het nog niet helemaal zeker Knipoog.

Heeft ze schuilstal ?
Onze niet n.l,vandaar altijd dat gezeul met binnen en buiten zetten maargoed Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 10:52

Maar de uier is groter! Wie weet zit de uier nu vol met melk en komt de melk er later op de dag in straaltjes uit Tong uitsteken.
Spannend hoor!

parouscha, Ivanka's stal staat in de wei. Vandaar dat het bij haar niet zo moeilijk is om haar 's nachts buiten te laten Knipoog.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 10:57

Irene: Gefeliciteerd. Fijn dat alles goed gegaan is.
Latino vind ik een leuke naam. Veel plezier ermee.

Gitta: klinkt niet echt opwekkend:winkelhaak.... Houdt de merrie daar blijvend letsel aan over? Is ze nu weer drachtig? In ieder geval fijn dat ze zo naar een andere wei gaan. Anders zou je ze toch niet rustig buiten willen hebben. Succes.

Lavanta: Bij mij ook. Kan soms wel koffie gaan drinken als ik verzenden heb ingedrukt.

MissSol: wat ik ook doe niks help geloof ik, ik bezit geen paranormale krachten oid. Sorry.
Heel veel succes.

Tinne: Kan Ivanka zo vanuit haar luxe paleis de wei inlopen??Hoezo paardenparadijs??

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 11:03

HM Jofamosa zou weer eens in dit topic moeten verschijnen, even Soleda een woordje toespreken.. Knipoog

twinkel, als je op deze foto kijkt, dan zie je rechts naast Ivanka haar stal staan en achter haar de wei Tong uitsteken
Afbeelding
En dit is haar uitzicht vanuit de stal:
Afbeelding
Rechts de tuin van de buurman, de rest is van Vannie Haha!.

Mevrouwtje heeft het niet slecht idd Knipoog.

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 11:48

Missol: en het wordt warmer en warmer en ineens is het er gok op een hengstje Haha!
twinkel: Tja volgens de da komt het weer helemaal goed moet als de zwelling enz weg is nog aan elkaar gehecht worden en nee ze is niet drachtig wel waren we juist toch erover aan het denken haar te laten terugdekken met dezelfde hengst ( dat zou dan over 2 weken geweest zijn) maar die beslissing hoef ik niet meer te nemen dat gaat dus niet lukken Verdrietig
Tinne: nee miep heeft zeker niks te klagen wat een stal en wat een uitzicht Cool

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 12:40

Gefeliciteerd Irene!
Leuk beestje! Ja

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 12:58

@sjoert en irene, gefeliciteerd met de leuke veulentjes OK dan!

@Gitta, wat jammer dat je je merrie nu niet kan laten dekken Ach gut maar gelukkig houdt ze er niks blijvends aan over he!

@Tinne, wow die stal, lekker verwend Lachen Bij jou wordt het ook stilaan spannend he!

Ik ben hier lang niet geweest, wegens examens raak ik hier nooit bijgelezen Lachen (bij deze iedereen die ik ondertussen heb gemist; gefeliciteerd met de veulies)

Ik meld me ook weer aan voor volgend jaar, devie is 21 dagen drachtig, maar het is nog bang afwachten tot ze de 6 weken voorbij is, ze heeft erge last van kisten in de baarmoeder en zo is ze vorig jaar het eerste vruchtje ook kwijt geraakt...
Maar ik heb 'het' dus gezien en het is al 25 mm groot Haha!

Met finesse gaat alles prima, die is vandaag precies 1 maand en is gisteren naar de grote weide verhuisd, is wel even wennen om ze niet meer vlak aan huis te hebben... (is maar 2 minutjes fietsen naar de wei hoor, maar toch Knipoog )

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 14:28

@ Irene: Van harte gefeliciteerd joh!! Party!! Gaaf veulentje en je heb een hele leuke naam in gedachten: Latino Ja

@ Vrijalover: Het is idd haar eerste veulen Lachen Ik zal vandaag wel even foto's maken hoe ze er nu uitziet, en dan gelijk ook eentje van d'r uiers. Als het veulen nu komt, dan heeft ie het weer tenminste goed uitgekozen Haha!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 15:12

Irene: Van harte gefeliciteerd! Haha! Wat een leuk veulen! Ik vind latino ook een leuke naaM Haha!

Evy: Joehoe! Haha! Odin uitgerekent! Ik ben benieuwd naar de foto's Ja

MissSol: Spannend Hyper! Gaat vast niet lang meer duren Knipoog

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 15:40

Party!! Yes!! Party!!

Ik kan weer meedoen
Mijn merrie is nu 17 dagen drachtig van Uptown!! *o/*

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 16:08

@mistral, proficiat!! Dan zitten we volgend jaar samen in de stress, mijne is nu 21 dagen Haha!

Ik zit eigenlijk nu ook nog een beetje met een 'dikke buik' mijn beste vriendin, waar ik in gent een appartementje mee deel als we studeren, d'r merrie is 20 juni uitgerekend, maar ze hoopt stiekem dat ze heel erg overtijd gaat want ze heeft nog tot 30 juni examens (ocharme)
Ga je zien dat dit de enige merrie bij ons in de buurt is die op tijd gaat gaan Hamer
Ach, als het maar gezond is he Lachen, maar het is niet makkelijk om je op de boeken te concentreren als er zo'n klein ding rondhuppelt, dat heb ik ook al ondervonden Bloos

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 17:09

miss sol: ik denk ook dat zometeen de melk er uit gaat lopen,en dan zal je zien: ineens heb je zo'n kleine drol
irene: gefeliciteerd, wat een scheetje!als DAT geen beroemde dekhengst wordt, dan weet ik het niet meer hoor...
met kannie en al dente gaat het goed, vandaag zijn halstertje aan gehad, ze rennen samen zo heerlijk door de wei, kan er wel de hele dag naar kijken, ben echt verliefd... Lovers

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 17:53

Vandaag heb ik foto's gemaakt van Odin op de 11de maand!! Pling
Ze ziet er heel erg goed uit vind ik, en vanaf vandaag ga ik jullie elke dag lastig vallen over hoe het gaat Haha!

Achteraanzicht
Afbeelding

Haar uiers, die volgens mij nog wel wat voller kunnen
Afbeelding

Haar kont, weet iemand misschien hoe je hieraan kan zien dat de banden slapper worden Verward
Afbeelding

Zij-aanzicht links
Afbeelding

Zij-aanzicht rechts
Afbeelding

Close-up Lachen
Afbeelding

En nog een lieve foto van haar hoofdje Lovers
Afbeelding

Spannend hè!! Ze was vandaag erg sukkelig en sloompjes, dus wie weet...Lachen

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 18:28

Odin draagt wel heel mooi rond Evy! Ziet er goed uit, spannend nu hoor!

jessje, hier begint het stilaan spannend te worden idd Knipoog. Ik vind zelf dat ze de laatste week veel is aangekomen, ze staat nu ook veel op stal, dus misschien is het ook wel wat vocht dat ze vasthoudt.. Ik weet het niet. Ik weet iig wel dat ze over 12 dagen 320 dagen is! Wow, die mijlpaal was aan het begin nog zoooooover weg en nu zooooooo dichtbij Party!! !

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 19:21

@Evy, Odin ziet er goed uit, ziet er van opzij vrij bescheiden draagt mooi rond! Die uier ziet er wel nog niet 'klaar' uit... Is het haar eerste veulen?
Mooie fjord ook!

@Tinne, mijn merrie heeft ook heel de dracht vrij bescheiden gedragen ( die van jou ook toch he? anders verwar ik je met iemand anders) en is de laatste weken ook nog erg veel verzwaard, het leek wel alsof haar buik 'uitzakte'
Die 320 dagen komen nu echt wel dichtbij Lachen Eerst lijkt het zooo traag te gaan en dan opeens is het erg dichtbij Haha! zo was het bij mij toch

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 19:42

@ Irene: gefeliciteerd