[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 09:19

Welkom kleine Lily!

Afbeelding

Dat blesje <3 !

jennyk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 09:23

kellykuhh: wat een knapperd! Idd super gaaf blesje! Je merrie is toch curly als ik het mij goed herinner?

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 09:24

Wat een lekker dingetje!! En die krulletjes <3
Blesje is bijna een unaloom :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 09:31

Och wauw, dat heeft ze super mooi gemaakt <3

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 09:34

Klopt, Tiara is mijn (extreme) curly merrie. Papa is mijn goedgekeurde American paint horse, maar intussen geruind. :Y)

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 09:42

Ah... blesje is ook curly... <3

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 09:43

Even een snelle update. Veulen gaat top, stond in 15 min en binnen het uur zat de biest erin. Dit is het 3e veulen uit deze merrie tijdens mijn bezit en ze heeft altijd een prik nodig om de placenta eraf te krijgen. Met 2,5 uur hebben we dat gedaan. Helaas was het niet genoeg en heeft ze 4 prikken gehad. Met 6,5 uur heeft de veearts besloten te pellen. Helaas bleek de placenta al voor 70% verrot en kregen we te horen dat ze naar de kliniek moesten. Dus wij alles opgeladen en maar Emmeloord gebracht. Merrie moet daar de komende dagen meerdere keren gespoeld worden. Er kwam nog een hoop troep uit. Veulen gaat dus helaas vandaag niet even de wei op. En dus ook geen mooie droog foto's kunnen maken. Ze zijn in goede handen en met een beetje mazzel kan ik ze eind van de week ophalen. Nu ga ik slapen ben 28 uur op nu....
Afbeelding

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 09:43

Gefeliciteerd Kellykeuhh, wat een prachtige krullebol.

Gefeliciteerd Mer, mooi bont meisje. Ik ben benieuwd naar de droogfoto’s.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 09:45

Gefeliciteerd Kelly en Mer!

Superpony Oh die namen zo herkenbaar. Dan kom ik bij de dierenarts; Hoe heet uw kat? Ja geen idee (bij de eerste keer zeg ik altijd maar wat en het verandert elk jaar). Dus dan maar geboortejaar kijken en meestal is het Poesie of Poetie :+ Overigens heb ik dit probleem niet bij de paarden :D

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 09:58

Oh Mer, dat is een nare wending zeg… Hopelijk is ze snel weer schoon en kunnen ze naar huis de wei op met dit mooie weer.

De krullen zijn té schattig Kelly!

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 10:03

@kelly gefeliciteerd ! *\o/* weer een prachtexemplaar <3

@mer hè dat is … zeg :( hopen dat de merrie zich snel beter voelt en ze weer lekker gezond en wel naar huis kunnen. Ik snap dat je op bent na 28 uur stress zorg goed voor jezelf :knuffel:

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 10:08

poeh mer wat spannend, wat een geluk dat het veulen er gezond afgekomen is!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 10:10

Wat vervelend Mer!! Hopelijk zijn ze snel weer thuis!! En lekker slapen nu!! Kan je er ook veel beter tegen erna!

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 10:26

Edit: sorry polo vergeten te reageren is lastig op telefoon pagina’s terug :') en weinig slaap.. maar helaas nog niks vannacht heb inmiddels wallen waar je u tegen zegt _O-

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 10:27

Gefeliciteerd Kelly wat een leuk veulen, prachtig

Gefeliciteerd Mer, gelukkig een gezond veulen en voordat je merrie ernstig ziek wordt al op weg naar de kliniek. Veel sterkte en over een paar dagen weer gezond thuis.

Yaartje ik fok al jaren Shetlanders en een paar jaar terug heb ik een drachtige shetlander verkocht. De kopers op het hart gedrukt dat deze merrie altijd vroeg bevalt, zo tussen de 315/320 dagen. Ik heb een geboorte melder geleend. Het veulentje werd in mei verwacht. Deze mensen heb ik ruim twee maanden in de stress laten zitten, omdat het veulen zou komen en ze was echt drachtig. In juli is het veulentje geboren. Mijn merries lopen als ze gedekt zijn met de hengst in de wei. De merrie was het veulentje verloren en opnieuw gedekt in juni. Ze staan aan mijn huis en heb vanuit mijn keuken zicht op de kudde. Ik heb niets gemerkt.
Zou Maria ook herdekt kunnen zijn?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 10:31

Kelly: ze is echt prachtig <3 dat blesje ook <3

Mer: ze is in goede handen, maar niet de start waar je op hoopt :(:) Hopelijk knapt ze snel op en mogen ze snel naar huis.
Lekker slapen nu!

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 10:39

Wauw kelly wat een prachtig veulen en zeker een mooie bles !

Sterkte mer. Hopelijk is de baarmoeder snel schoon.

Milka en Lotus hebben een mooi nieuw huisje gevonden. Altijd dubbel fijn huisje maar toch jammer dat ze weg zijn :o

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 10:40

Mer, gelukkig ben je er op tijd bij en kunnen ze alle viezigheid eruit spoelen. Het is nog niet zo vanzelfsprekend dat alles zomaar goed gaat. Gelukkig is ze in goede handen.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 10:48

Charmfaith: "gefeliciteerd" met de verkoop! Wanneer gaan ze weg?

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 10:51

moner schreef:
Gefeliciteerd Kelly wat een leuk veulen, prachtig

Gefeliciteerd Mer, gelukkig een gezond veulen en voordat je merrie ernstig ziek wordt al op weg naar de kliniek. Veel sterkte en over een paar dagen weer gezond thuis.

Yaartje ik fok al jaren Shetlanders en een paar jaar terug heb ik een drachtige shetlander verkocht. De kopers op het hart gedrukt dat deze merrie altijd vroeg bevalt, zo tussen de 315/320 dagen. Ik heb een geboorte melder geleend. Het veulentje werd in mei verwacht. Deze mensen heb ik ruim twee maanden in de stress laten zitten, omdat het veulen zou komen en ze was echt drachtig. In juli is het veulentje geboren. Mijn merries lopen als ze gedekt zijn met de hengst in de wei. De merrie was het veulentje verloren en opnieuw gedekt in juni. Ze staan aan mijn huis en heb vanuit mijn keuken zicht op de kudde. Ik heb niets gemerkt.
Zou Maria ook herdekt kunnen zijn?

Ach gut. De arme mensen. 2 maanden in de stress zitten vanwege de naderende bevalling :knuffel: . Wel alles goed gegaan toen met de bevalling?
Dat is wel wat ik inmiddels zit te vermoeden moner. Dat ze vorig jaar nog een keer herdekt is. Dracht ben ik wel zeker van. Frodo slaat ze namelijk van zich af en die mag echt niks. Sterker nog. Zodra Frodo er aan komt draaft ze gelijk van hem weg. Ze moet echt niets van hem hebben. Veulen zien bewegen. Ze wilt ook helemaal niks meer. Dus wel echt dragend, maar denk inderdaad voor later dit jaar. Het niets meer willen in de laatste maanden dracht is herkenbaar en weet ik ook van haar dat ze dat heeft. Dan wilt ze alleen met haar kudde zijn en grazen en verder niets. Als ik dan iets voorstel kijkt ze mij aan van: "Nah. Doe het zelf maar".
Lastige is. Dan heb ik geen dekdatum en gaan we met zijn allen in spanning afwachten wanneer de kleine dan wél komt. Zit er ook al over te twijfelen om haar van de lijst af te halen ivm dan geen dekdatum te hebben, maar wil eerst april afwachten voor ik dat doe :j .
Heb ze vorig jaar een keer overduidelijk hengstig gezien. Dat was 7 mei 2021, maar ja. Ze kan daarna natuurlijk nog een keer herdekt zijn buiten ons zicht om. Eigenaar kan ze ook vanuit huis/tuin zien en ik ben er elke dag, maar de herdekking kunnen we gewoon echt gemist hebben.
Een ding is zeker. Maria weet de spanning er goed in te houden en weet ons geduld ook flink te testen _O- . Geduld word beloond uiteindelijk :j
Zelf is ze er rustig onder en zit mij dan weer met een diepe zucht aan te kijken van: "Moet je weer een foto van mijn uier maken?" Ja, Maria, dat moet :') .

Mer gefeliciteerd met je prachtige veulen *\o/*
Kelly: Jij ook gefeliciteerd met je prachtige *\o/* En beterschap met je merrie! Wat een nare wending zo! Hopelijk mogen ze allebei eind van de week weer naar huis!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 11:01

Kelly gefeliciteerd! Wat een knapperd en dat blesje, echt geweldig

Mer, ohh dat is echt minder nieuws. Beterschap voor je merrie en droogfoto's houden we wel tegoed.

Fellow is de nacht goed doorgekomen. Hij mag gelukkig elke keer wel drinken. Hij mag alleen rechts staan van Phoebe, als hij links gaat staan of links wil drinken begint ze te gillen en jaagt ze hem weg. Rechts is er dan weer niks aan de hand. Echt heel bijzonder. Hij pakt rechts gelukkig wel ook de linkerspeen, dus dat gaat wel goed.

Straks gaan de andere paarden even naar binnen en kunnen Phoebe en Fellow even naar buiten. Zal straks even flink foto's maken.
Deze week de wei verder afmaken, zodat ze allemaal hele dagen naar buiten kunnen. Er was met de storm van een boom een flinke tak afgebroken en ligt over het draad in de wei. Maar ik kan dat gedeelte tijdelijk wel afzetten totdat mijn vriend tijd heeft de tak weg te zagen.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 11:09

Wat gaan jullie snel.. :D

Fleuribelle Gefeliciteerd met je prachtige vos veulen <3

Olga98 Jeetje wat een rollercoaster zit jij in, echt een nachtmerrie.. Dit zou de periode moeten zijn waarin je volop kan genieten, maar je hebt nu al zoveel meegemaakt en er lijkt geen einde aan te komen. Gelukkig hebben jullie inmiddels wat positief nieuws gehad, hopelijk zet dit door. De foto's in de wei zijn wel echt mooi om te zien <3 Daar knappen de meeste paarden wel van op.

Evalien86 Daar kan nog wel wat uier bij :D

MukiwaCobs Is er inmiddels al meer nieuws bij de merrie's of is het nog steeds rustig? De uiers zien er al wel goed uit.

SimonDesteny Ook al een mooie uier!

Cynthia82 Wat is hij prachtig <3 Misschien heb ik het even gemist, maar wil je hem ook houden? Idris is ook echt knap aan het worden! Wat groeit hij ook al.

shadow33 Wat een knap veulen <3

Dark7 Dat kan nooit lang meer duren! Jammer dat er vannacht niks is gekomen maar wie weet komt het mooi overdag :D

Polo97 Jouw merrie is vandaag veilig zo te zien :D

Melissa1996 Wat een onwijs knappe merrie heb jij <3 En wat een kleine druktemaker!

vienna1987 Die moet ze nog even binnen houden! Maar je ziet wel een klein beetje vulling inderdaad.

Cioccolato Wauw dat is echt een onwijs knap snoetje <3 Heb je inmiddels al een naam? :D

NibbitLotus Wat een fijne kraamstal! En wat een leuke kleur uier heeft ze :+

Vulina Een rustig jaar voor jou dit jaar? En zijn dit eigen merrie's of staan deze bij jou voor de kraambegeleiding?

Toushie Wat schattig die muisjes <3 Jouw merrie kan nooit meer lang duren zou je zeggen!

Tinniie Wauw wat een onwijs knap veulen :o

Kabayo Ik vind jouw keuzes altijd erg interessant! Leuke combi's en volgens mij tot nu toe allemaal erg knap. Ik ben ook erg benieuwd naar Fayola haar veulen. Wat een uitzicht heb jij <3

moner Wat een uier :oo

goldenarrow Zijn er bij jou nog vorderingen?

fokfanaat Knappe merrie! De uier mag nog wel iets bij inderdaad.

RanjaRietje Wat een leuk veulen! De welshjes hebben altijd een hoog hamstergehalte qua ogen :+

cp112 Spannend CP!

For_Que Ik denk dat deze wel zwart blijft! Gefeliciteerd :D

AM_Horses Nigrante schiet ook al op! Ik ben echt onwijs benieuwd naar jouw veulentjes, je hebt sowieso twee met aparte kleurtjes toch?

jennyk Wat een kleine smeerkees :D

floripori17 De dagen gaan de laatste dagen voor het veilig zijn heel langzaam vind ik :+

MightyJoe Spannend! Wij dachten ook dat de merrie heel vroeg een veulen zou krijgen, maar inmiddels is ze 337 dagen en is het toch weer rustig geworden.

lovejouuuIB Ik ben zo onwijs fan van jouw merrie <3 Ze schiet aardig op! Ben heel benieuwd naar jouw veulen.

Dennenboom Wat leuk, een Ulbrân veulen! Hier op stal gaat ook een merrie gedekt worden met Ulbrân, tot nu toe alleen nog maar knappe koppies van gezien.

xYaartje Wát een dropje <3

kellykeuhh Gefeliciteerd! <3 Die bles! :~

Caresse07 Jij kan ook aftellen tot veilig! :D

_Natasja_ Wat een brutaaltje! Maakt ze extra leuk.

Hennos Leuk, een Schwarzwalder fuchs. Ben erg benieuwd naar het veulen! Nog even geduld :D

Mer1980 Gefeliciteerd, helemaal volgens wens dus? <3 Jammer dat jullie al zo snel naar de kliniek moeten, hopelijk is snel alles weer goed.

Sorry als ik iemand heb gemist :o Wij zitten vandaag op 337 dagen!

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 11:10

Beterschap voor de merrie Mer! Hopelijk is het spoelen straks genoeg en heeft ze er niet teveel last van... Dat dat zo snel kan gaan met zo'n placenta!

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 12:06

Beterschap Mer! Hopelijk knapt ze snel op en mogen ze mee naar huis om van het zonnetje te genieten! {:}

Geeft niks hoor Dark. Ik lees en reageer zelf eigenlijk ook altijd van de telefoon dus ik weet hoe lastig het is en om up to date te blijven. Het is dan onmogelijk om alles en iedereen te onthouden! :D

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 12:07

Ik heb echt zwaar respect voor bijleesposts, maar ik heb daar zelf echt de discipline niet voor :D