[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:42

En wbt dat pilsje als fles, dat gebruiken ze hier vaker. Ik had een fles van de stoeterij waar ze gedekt was maar die speen was kapot. Toen ging ik een nieuwe speen halen voor lammeren hier in de buurt bij de voerleverancier en hij zei die past niet op de fles. Moet je gewoon op bierflesje doen. Doet m'n instructrise ook hoorde ik vandaag bij de lammeren :)

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:54

Handige tip van dat bierflesje Bonny!

Jaycee ging voor de middag ook midden in het zand liggen in de volle zon, die heeft echt niet in de gaten dat dat niet goed is. Dus ik zet ze heel de middag in de uitloop onder de schaduwdoek, dat scheelt een hoop met de warmte. Het is hier nu 35 graden.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:02

ik heb ze nu net buiten gelaten en het is gewoon nog te warm, paarden zijn wel vindingrijk, vlug nog eens rollen in het zand, goeie bescherming tegen dazen en zon _/-\o_

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:31

Hier is het overdag te warm op stal dus staan ze gewoon in de wei en nu binnen. Het is nu ook nog warm, maar kan er ook weinig aan doen!! Zezijn allemaal onder de douche geweest vóórdat ze weer op stal gingen.

De pony's die 24/7 buiten staan hebben ook niet echt schaduw tot hun beschikking. Gelukkig woon ik dicht bij de kust en is het vaak net iets minder warm en daardoor staat er vaak een windje

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:46

Hier alles in de wei. Ze hebben de hele dag een rand schaduw, maar ze staan eigenlijk de hele tijd in de zon. Ik ga ze nu binnen doen zodat ik Jannie in de gaten kan houden op de camera.

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:18

Weer een leeg uier. Ik begin nu toch wel serieus te twijfelen of er nog wel een veulen in zit

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:54

pff dat schiet niet op jet4you..

vandaag laatste dagje op stal denk ik.. Vannacht ngo even 2 keer kijken of alles goed gaat op de cam en dan morgen weer lekker thuis slapen.. tis nu wel bokheet in de caravan

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:20

Bonny_CT schreef:
Carika, waar uit de buurt kom je? Mijn hengstenveulen gaat naar m'n hoefsmid toe, hij heeft nog 1 ander hengstenveulentje maar kunnen er nog meer bij

Groningen :)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:39

normaal gaan ze bij nachts op stal maar heb ze nu buiten gelaten. Overdag hebben ze trouwens ook de hele dag buiten gelopen. Ik heb in dat stuk wei altijd een gedeelte schaduw, dat is wel fijn.

Het gaat zo goed allemaal samen. Dotan is voor niemand bang en wordt lekker brutaal hahaha.
Vanmorgen ging ie de shet lastig vallen. Op een gegeven moment hing ie met z'n voorbenen helemAl over Naughty heen. Die vond dat echt niet grappig meer. Maar toen kwam Phoebe to the rescue en wees Dotan even terecht, zo gaan we niet met elkaar om. Zo leuk om te zien. Mamma Jazzy was aan het eten, dus die vond het allemaal wel best

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:43

Hier ook tropenrooster. De merries slapen vannacht buiten.

De laatste merrie begint ook te veranderen. Half juli de tijd. Merrie is slecht. Wordt haar laatste veulen. Ze heeft een moeilijk te peilen uier. Ik denk nog een weekje.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 01:16

Carika, Wobbesheerd in Oostwold al geprobeerd?
http://www.wobbesheerd.nl/index.php

Ik ken de opfok niet, maar deze zit achter mijn schoonzus, vandaar dat ik deze opfok weet te zitten.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 01:31

Neonlight schreef:
Carika, Wobbesheerd in Oostwold al geprobeerd?
http://www.wobbesheerd.nl/index.php

Ik ken de opfok niet, maar deze zit achter mijn schoonzus, vandaar dat ik deze opfok weet te zitten.

Dank je wel, die ken ik idd. Mijn merrie heeft er ook een tijdje gestaan en dat beviel prima. Ze gaan daar in de winter niet meer dan 2-3 uurtjes per dag in de paddock. Super aardige eigenaren die veel moeite doen maar ik zoek echt iets waar ze langer buiten staan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 01:33

Ah, dat wist ik dus niet, zoals ik al zei, ken de opfok verder niet. :)
Nu weet ik dat in Hoogkerk aan de Leegeweg ook opfokpaarden staan, maar weet niet of het particulier is of niet. Staan ook regelmatig in de winter daar in het land.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 03:45

Bonny gefeliciteerd.

Morgenvroeg vanuit mijn nachtdienst ga ik ook naar het land om de pony's binnen te zetten. Donna heeft namelijk haar neus verbrand ondanks het insmeren.
Afbeelding
Waarschijnlijk is het bij haar een combinatie van zon met een allergische reactie op een plant maar ja welke?

Ik zet ze dus overdag maar binnen en dan 's avonds weer naar buiten.
Vanmiddag kwam ik er rond 16 uur, was er dinsdagochtend ook nog geweest toen was er niets aan de hand, en nu liepen ze dus ook gewoon in de zon op het land.
Heb deze foto ook naar de Da gestuurd hij raadde aan er hydrocortiderm op te smeren. Dit heb ik dus maar gedaan.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 06:40

Zo n neus heb ik ook rondlopen. Gister ook maar hydrocortiderm gesmeerd. Ik durf het s ochtends niet te doen. Bakt het er een paar uur later lekker in. Dat is niet de bedoeling.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 07:26

bonnie gefeliciteerd!

karin voor die verbrande neus kun je bij de dierenarts een goedkope maar hele goede zalf halen,als je die 2x daags minimaal smeert dan is het met 3 dagen genezen.

hier even niet veel actief geweest,had het druk en was behoorlijk moe...zat er even helemaal doorheen.

aagje is nu 3 weken overtijd en er lijkt maar geen einde aan te komen.
de dierenarts heeft gisteren bevestigd dat zowel aagje als het veulen er helemaal klaar voor zijn gezien de positie waar het veulen ook in ligt en het zou er vandaag of morgen vast wel bij liggen.
vooral met die hitte houden merrie's het niet lang meer vol.

aagje staat vooral de hele dag te zweten en te hijgen,ze is er zooooo klaar mee maar het zet gewoon niet door.
dat is behoorlijk frustrerend want ik wil ondertussen ook een veulentje in de wei hebben lopen.

ben nu bezig met minimaal 3x daags afspuiten en dat scheelt iets.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 07:32

ik heb me al even niet meer gemeld hier! ga straks eens even bij lezen, ben namelijk op vakantie geweest.

Kaboom en zijn moeder hebben vannacht voor de eerste keer buiten gestaan ipv overdag, alles goed verlopen, nu wilde ik ze vanavond weer buiten zetten, maar is er kans op onweer, wat doen jullie?

bij ons op de wei is echt 0 beschutting dus staan ze vol in de zon, plus veel dazen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 07:46

Ik heb ze hier zowiezo dag en nacht buitenstaan. Ook met onweer. Hoewel ik er geen fan van ben, maar het is geen doen om er 12 naar binnen te slepen. 3 jaar geleden stond mijn jaarling in de opfok en daar zijn ze bij een flink onweer snachts met zn allen door de draad gegaan en alleen de mijne had der been kapot. Hele voorkant van sprong tot kogel hing als een lap naar beneden, strekpezen allemaal door. Het is uiteindelijk wel goed gekomen en waarschijnlijk zijn ze in paniek geraakt door een blikseminslag in de wei. Aan de andere kant kan die op stal ook inslaan en dan ben je verder van huis. Het zal ook gewoon brute pech geweest zijn

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:31

Ahhh Inowa wat is ze dik zeg! Hopelijk komt het snel!

Mooi welsh kuddetje zag ik staan, gaaf hoor!

Karin dat ziet er pijnlijk uit zeg!

Jet4you, foto's van de merrie? En anders eventjes opvoelen als je dat echt denkt.

Hier staat alles dag en nacht buiten, met bomen dus ook schaduw. Mijn grote merrie word helemaal gek van de dazen ondanks haar deken en kap die ze op heeft. Gisteren ging ze vol aan het rennen in die hitte.. Maar wij zitten dan ook echt vlakbij het kanaal en in de bossen dus die dingen aan overvloed helaas...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:51

het wordt echt lastig, zelfs voor een mens in dit weer pffff

inowa aagje ocharme :(:)

jet4you als je echt begint te twijfelen, zou ik ze ook maar al eens laten opvoelen.

oh verbrande neus, hoop dat ze me dit besparen maar je ziet duidelijk dat overal waar ze wat rozere huid hebben, die toch heel gevoelig is ondanks dat ze hier overdag van 9 tot 18uur binnenstaan, maar deze morgen om 6uur was het goed maar uur later begon de zon ook al te branden.

Dazen DL ik word er persoonlijk ook gek van, gelukkig dazenval staan en het helpt, ze was eens gevallen, amai kon gewoon niet in de boomgaard lopen. Nu af en toe kom je eens één tegen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:08

Aagje haar uier is niet meer leeg gelopen

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:00

Bonny gefeliciteerd!!

Inowa ik hoop dat aagje vandaag gaat!

Hier gelukkig geen last van dazen (vlak bij zee). vind het met die hitte wel lastig wat te doen. Gistermiddag Wish en Kayden binnen gezet omdat het daar koeler was. Toen ik drie uur later weer kwam was hij helemaal bezweet. Laat ze vanmiddag dan toch maar buiten staan denk ik...

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:03

Aagje der veulen komt vast wel snel nu.
Wat me wel telkens opvalt aan de fotos zijn haar hoeven,die lijken allemaal van die kringen er in zitten hebben. Zou ze misschien toch tekort gehad hebben bij haar vorige eigenaren. :(:)

Gelukkig geen dazen hier! Lang leve het westen.

Rockey ik heb ze nu ook snachts buiten. Ze staan van gisteren 20u buiten. Ik ga ze nu buitenlaten tot 'smiddags en dan gaan ze op stal. En slapen er ook vannacht vrees ik,want ook hier onweersdreiging en dan heb ik de paarden niet graag buiten,ze hebben hier ook geen beschutting. Ik zou ze dan wel smorgens heel vroeg weer gaan buitensteken,weer tot 's middags en dan weer aankijken.. Het is nu niet anders helaas,ik moet denken aan hun welzijn.

Mijn oud paardje kreeg bijna iets van de warmte gisteren,ik heb ze ook meermaals afgespoten. Ze heeft een slecht hart en ze is oud,dit is echt moordend voor haar. Vanmorgen was ze weer fit en afgekoeld gelukkig,door de nacht buiten te slapen.

Karin wat jammer dat haar neusje toch verbrand is. Jij hebt ook geen berenklauw in de weide?

Setteli leuk,ik zie hier ook dat de tantes gewoon de veulens opvoeden terwijl de moeders stug dooreten en zich niks aantrekken. Of zo gaat het toch al bij de mama van Joey. Die denkt,ik heb mijn deel gedaan. :')

Jet4you die uierfoto is toch niet van een niet-drachtige merrie zou je denken :(:) Er moet gewoon nog veel meer bij...... Was bij Kikkie ook zo en dat vulde op 1 dag tijd,hopelijk ook zo bij jou.

Fijn Bonny dat alles goed gaat !

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:08

Dat zou zomaar kunnen pretty,ze komt van een handelaar die ze enkel in natuur gebieden heeft staan en niks bijvoerd

Op zich valt het best mee,ze heeft wel mooie sterke en harde hoeven verder.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:09

Aagje en uier deze morgen

Afbeelding

Afbeelding