[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:02

Nou, wij hebben eindelijk gependeld, en Pinda wordt een meisje :# :D mijn gevoel en de pendel komen iig overeen, ben zo benieuwd of het klopt! Nog maar 150 dagen morgen :Y)

peetjjuh

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:03

Pendelen?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:04

sorry mensen ik kan het echt niet meer bij houden hier :(

zit momenteel in de examens dus alles bij lezen is geen optie :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:47

Pretty, bedankt. :)
Ah oke! Interessant al die kleurtjes. :j

Vanaf welke dag gaan jullie echt waken?
Precies op 340 dagen of ervoor al?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:50

Hier gaat bij 300 dagen het alarm rond en camera aan :)

Ik heb ook niet veel puf om veel te reageren, probeer het wel bij te houden. Maar het begint hier bij mezelf ook heel zwaar te worden, pfff!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 08:32

:(:) Wanneer komt jouw baby?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 08:59

Niet pas op 340 dagen natuurlijk, KBK. Veulens kunnen vanaf dag 320 ongeveer al komen. Dus zo rond die tijd beginnen is slim, zeker als je je eigen merrie nog niet kent qua tekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 09:16

Dat was ik zeker ook van plan, vroeg me alleen af hoe anderen dat deden.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:32

Kbk, ik waak pas als de dames ook echt melk hebben, maar ik heb dan ook dames die het heel duidelijk aangeven.
Als je niks van je merrie weet, zou ik zeker rond de 320 dagen wat meer op gaan letten. Al moet je wel je merrie goed in de gaten houden, want ik heb er 1 die nu twee veulens gehad heeft en altijd op of voor de 320 dagen bevalt.

Verder bijleespost volgt vanavond of morgen, als ik thuis ben ;)

Aziza begint lekker op te schieten, dus ik ga vanaf nu elke vijf dagen een update plaatsen ipv elke tien dagen.

Aziza vandaag op 305 dagen, het is inmiddels wel duidelijk dat ze 22 februari niet gaat halen :D

Afbeelding

Afbeelding

Ze begint het ook aardig zat te raken, waar ze normaal 's ochtends uren hooi staat te eten en daarna gaat staan slapen, tref ik jaar nu elke dag na een half uur al zo aan.
Gelukkig hoeft ze nog maar een paar weken.

Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:05

Aaah arme meid! denk je dat het eerder gaat komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:09

Aah, ze ziet er wel sneu uit zo. :(:)
De uiers lijken ook al wel voller.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:09

Jeetje wat gaan jullie weer hard, kan het even niet allemaal bijhouden.
Sorry als ik niet op iedereen reageer.

Zie heel wat heerlijke buikjes voorbij komen. Bij sommige gaat het al lekker opschieten.

AZ wat betreft het minder lang eten merk ik bij Bo ook, al is Bo minder ver dan Aziza.
Bo doet nu ook veel langer met haar normale portie's hooi.

KBK, ik heb zoiets van dat zie ik tzt wel hoe alles zich ontwikkeld. Gewoon goed je paard in de gaten houden.
Voordeel is, je hebt ze lekker onder de camera bij huis staan.

Bo gaat goed. Het was stalgenootjes wel opgevallen dat Bo met de avond als ze binnen staat wel wat verandert is met bepaalde dingen.
Waar ze normaal als ze een uurtje binnen stond even lekker een uurtje ging liggen. Is dat nu vaker maar wel korter.

Nu hier thuis weer aan de gang, vanmiddag weer kijkers.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:16

KoudbloedKim schreef:
:(:) Wanneer komt jouw baby?

Binnen 5-8 weken -O- Klinkt kort, maar als je last hebt is dat nog lang :P

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:01

Ja, het gaat absoluut eerder komen Luna.

Kbk, Aziza haar uier is idd al flink voor op dit aantal dagen.

Kiki, het gaat niet alleen om het minder lang eten, ze lijkt zich gewoon algemeen niet zo lekker te voelen. Ze zal het wel fijn vinden dat ze volgend jaar geen veulen zal krijgen.

Fijn dat het met Bo zo goed gaat!

Knolselder, dat is ook al best snel, maar kan me voorstellen dat het nog heel lang duurt als je Veel last hebt.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:15

Aziza is mooi drachtig AZ. Hoop voor haar dat ze niet te lang meer moet wachten. :(:)

Kiki wat fijn oplettende stalgenootjes. Fijn dat alles goed gaat met Bo. Succes met de kijkers.

Waken dan. Oplettend word ik sowiezo vanaf 300 dagen. Maar misschien daarvoor ook al. O:)
De meeste veulens werden hier rond de 323 dagen geboren,vorig jaar toch.
Echt waken gebeurt zodra ik dat nodig acht en daar kan ik geen dag op zeggen.

Vientje aaah daar is de pendel weer. := :D

Ik kreeg gisterenavond een geweldig cadeau van mijn echtgenoot. <3 Een Horse Cam! *\o/* *\o/*

Hopelijk lukt het nu eindelijk mijn merries van thuis uit te kunnen bekijken,dan hoef ik niet steeds weg en weer te rijden als het alarm afgaat en kan het alarm er gewoon ook eerder om.
Zondag installeren en duimen maar dat het lukt. :o :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:23

Pretty, wat een super cadeau!!!

Annelies, ik heb met je te doen, maar hoe cliché het ook klinkt... je krijgt er zo iets moois voor terug... :(:)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:36

Ja dat is waar! En als het zo een lief en braaf kind is als de dochter, zijn we helemaal gezegend :D
Maar ik heb gebeld voor kraamhulp. Dat zal wel wat moeten helpen.

Zouden paarden zich ook zo voelen? :P

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:01

Super pretty, .wat een schat van een man heb je

Ja knolselder, ik denk het wel alleen kunnen ze er niet vertellen das daarom dat ik vaak denkt ocharme paardje moet hoogzwanger en nog dit of dat, sorry maar ik heb ook veel last gehad tijdens zwangerschap en ik zou dat allemaal niet gekund hebben. Ok zwanger zijn is geen ziekte maar het vergt toch veel van je lichaam :o

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 14:14

Ik was gezegend met een schat van een zwangerschap,alleen geen schat van een baby. :P
Maar nu wel een schat van een kind gelukkig.
Ik denk dat het ene paard ook veel meer last heeft dan het andere,waarom zou het bij hun anders zijn hé? Ook paarden hebben kleine en grote kwaaltjes. De ene merrie huppelt er ook makkelijker doorheen dan de andere vind ik.

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 15:09

zo zie al heerlijke buikje. .
ik heb de mijne gisteren naar de fokker gebracht.
had maandag de DA voor controle nog laten komen en die zei dat ze die kant op kon...
Ze staat nu nog ff in de buiten stallen .. als in de kraamstal een paard weg gaat dat is van het weekend dan gaat ze naar binnen ..
nu komt alles wel heel dicht bij

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:03

Ik denk dat het bij paarden net zo verschillend kan zijn als bij mensen :j
Jupi had echt nergens last van. Maar bij sommige hoor ik wel dat hun merries het erg zwaar lijken te hebben.

Annelies, hopelijk kan de kraamhulp wat verlichting geven. En ach, dochter is zoooo'n lachebekje, broertje of zusje wordt vast net zo'n blij kind :) :D

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:37

Pretty: Haha, hoe je toch die mannen zo gek kunt krijgen om paardenmeisjes paardencadeaus te geven hé :P Had hij waarschijnlijk nooit gedacht dat hij je ooit een paardencamera cadeau zou doen :D Super gaaf cadeau wel en hopelijk gaat het installeren vlot en heb je straks prachtig zicht op je dames vanuit je luie zetel :)

Luna: heel veel succes met je examens!

Aziza ziet er inderdaad al bijna klaar uit om mama te worden. Die uier begint al goed te vullen ook zo te zien. Het valt me op dat je bij haar je goed kan voorstellen hoe het veulen nu echt tot bijna vooraan in de buik komt:
Afbeelding Ofwel heb ik gewoon te veel verbeelding :=

Sterkte knolselder :(:) Nog ff doorbijten :)

Spannend BonnyDione! Voor wanneer was ze ook alweer uitgerekend?

Hier is paardlief er weer in geslaagd om te ontsnappen }:0 Ze heeft blijkbaar weer een vreetbui gehad, want ik had pas vorige week nog haar weide weer een pak groter gemaakt. Maar alles is alweer op 8)7 Ze krijgt nu ook hooi bij, maar blijkbaar is dat niet goed genoeg, dus duwt ze met haar deken de draad omver O:) De weidepalen zijn niet zo heel stevig omdat die er binnenkort toch weer allemaal uit moeten en er dan een definitieve stevige omheining komt Ik heb haar nu gewoon het volledige voorste stuk erbij gegeven. Ze heeft nu denk ik zo'n 1,2 ha tot haar beschikking. Als ze dat nu nog op weet te vreten dan verwacht ik me toch aan een monsterveulen :x :# Ofwel is het toch een tweeling :\

Over (vr)eten gesproken... nu Imperiosa op 8 maanden dracht zit, wil ik stilaan eens rondkijken voor een goede merriekorrel. Iemand die heel tevreden is van een bepaald merk of type korrel? (liefst betaalbaar en verkrijgbaar in België).

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:40

Crines oh jawel dat had hij gedacht....Ik heb hem zelfs ooit een veulen cadeau gegeven voor zijn verjaardag...Stond zomaar op stal. Gezien wij deze hobby delen en hij al evenlang paarden heeft als ikzelf. :P
Wat,is ze weer ontsnapt?? Vreetbeest. :') Wel niet grappig voor haar eigen veiligheid.
Ik gaf toen aan Pretty de Cavalot Probreed,zowel voor als na haar bevalling,daar was ik heel tevreden over. Betaalbaar? Euhm..
Nu geef ik geen merriebrok meer want dat is veel te rijk voor mijn mini's.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:54

Ik geef ook cavalor! Is wel heel rijk dus zou er niet teveel van geven. Binnen no time zijn ze daar vet van xd

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 17:27

Ik breek ook weer even in. Ik heb alles trouw meegelezen maar heb helaas niet de tijd om telkens te reageren.

Mijn voerhandel adviseerde me ook cavalor probreed muesli voor mijn merrie. nu nog niet maar als ze een maand of 8 drachtig is, dat duurt bij mij nog een aantal weken.
Ik vind Cavalor sowieso een fijn merk. Mijn jonge ruin krijgt de Fiber Force ivm wat problemen die hij gehad heeft en hij vindt dat ook erg lekker en doet het er goed op.
Mijn oude ruin krijgt sinds kort de gewone appelmuesli van cavalor en likt daar heel zijn bak bij leeg :).