[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:20

Dat eetprobleem krijgen we hier nooit haha. Zelf lucerne gaat er in, bietenpulp, slobber, muesli, brok...
Ik heb nu havens lucerne met lijnzaad en Timothy. Mooi spul hoor. Niet erg stekelig en ze eten het graag

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:23

Merrie vanmiddag bij het staartwassen. Kleine was lekker aan het hupsen :)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:26

Verdikking bij de flank kun je goed zien murosch. Ik kan je er niet mee helpen, geen ervaring mee. Heeft je merrie er veel last van? Misschien is het veulen even aan het oefenen?

Wat betreft slecht eten, onze merrie eet haar kuil meer verspreid over de dag en wat minder, brokjes gaan er goed in al eet ze rustiger dan eerst

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:28

Murosch schreef:
R.x ha ha nee daar is ze echt mee geboren, ik was er zelf bij destijds. Ik verstop de vlekjes wel eens onder de singel.... De foto ging over de verdikking achter de flank trouwens

Wat een appart patroon .
Over die bult kan ik je niet verder mee helpen.
Rain heeft juist geen bult maar juist een deuk.
Ben benieuwd wat het is.
Zit te denken misschien gewoon het veulen.
Rain is daar ook van binnen flink getrapt.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:58

Ik heb nog geprobeerd om het duidelijker op de foto te zetten, maar door het licht valt het zelfs helemaal niet op zo..

Afbeelding

Wat wel opviel, aan beide speentjes een harsje!

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:58

kan het geen zucht op een rare plek zijn?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:03

ja daar dacht ik wel aan, maar ik heb dat nog nooit eerder gehoord bij de flanken...meestal onder de buik/tussen de voorbenen/of dikke benen toch?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:11

Ja normaal eigenlijk wel. .

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:16

precies, zodoende dat ik het maar even navraag hier. Ik kende dit niet. Zal morgen overdag eens kijken of het dan nog zo is.

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:21

Carola, Peggy eet haar brok nu ook niet in 1x op. Meestal eet ze s nachts alles op. Ze krijgen bij mij 1x daags biks. En het is de volgende dag altijd op.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 00:20

Cemlys schreef:
Dat eetprobleem krijgen we hier nooit haha. Zelf lucerne gaat er in, bietenpulp, slobber, muesli, brok...
Ik heb nu havens lucerne met lijnzaad en Timothy. Mooi spul hoor. Niet erg stekelig en ze eten het graag

Ik zat hetzelfde te denken, dat probleem heb je vaak niet met (kleine) ponyrassen. Hier vechten ze elkaar de tent uit voor de laatste kruimel :=

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 00:29

Roxy eet de laatste maanden minder hooi, brok gaat er wel goed in.

Ik wil ook harsjes... Ik wordt wel een beetje ongeduldig nu. Ben ook aardig moe, al twee weken paar keer per nacht op de camera staren...

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 08:56

Voor Melanie hier:

Melkresten gaf gisteren 6.5/7 aan.

Gistermiddag:

Afbeelding

Gisteravond:

Afbeelding

Vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 08:59

Kijk die zit er aan te komen voor Melanie

Idd Diana, geregeld moet ik even roepen zodat er weer een beetje rust in de tent komt. Vooral die drachtige maken misbruik van hun gewicht en walsen de rest aan de kant als je niet oplet haha. 4 jaar geleden bunkerde pascha alles flink naar binnen en paar uur later stond er een veulen bij. Weinig te voorspellen afgaande op wel of niet eten dus

hannekebosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:17

Melanie dat ziet er goed uit. Die laat denken ik niet zo lang meer op zich wachten. Maarja natuur bepaald dus ja het blijft spannend en afwachten....

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:19

Da's duidelijk Melanie! Leuk én spannend. Laat de volgende veulentjes maar komen!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:32

Jaaaa Melanie dat schiet lekker op!!

Astrid word er ongeduldig van, die wil ook harsjes :') ik ben ook mega ongeduldig aan het worden maarja eerst maar eens een volle uier... ***laatste paar dagen duren het langst***

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:35

Fosty, probeer ze vandaag te plaatsen, gisteren maar even bijgeslapen O:)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:38

Melanie alles nog rustig?

Spannend al die harsjes en dikkere uiers.

Bij de mijne is het ook wel aardig aan het borrelen nu. Merkte gisteren dat het uier al begint te ontwikkelen, dus dat wordt de camera installeren :D

lizze12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:21

Wij hebben nu al 2 zakken van hartog lucerne gekocht. Die kunnen we niet terug brengen -O- Is inderdaad wel prikkelig. Mijn andere merrie eet het wel. Ik denk dat ik het ga proberen te weken zodat het wat zachter word.

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:24

Jeej weer een paar veulentjes! Gefeliciteerd!!

Wel weer veel bij te lezen, moeilijk om overal op te reageren. T word spannend voor een hoop merries.

Las iets over dekens, hier staat ze nog onder een gevoerde regen deken, als het lekker weer is gaat die overdag af. Wil der straks wel zonder deken hebben staan.

Ik hoorde net iemand zeggen, de laatste dagen duren het langst. Nou dat vind ik ook echt! Nu op 313 dagen. Heb aan de ene kant heel veel zin in het waken, maar aan de andere kant vind ik het ook heel spannend. We hebben net een huis gekocht dus ben nu als een malle aan het schilderen zodat alles klaar is als ze uitgerekend is en ik alle tijd voor haar heb, naast m'n werk.

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:34

Melanie spannend!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:45

Wat was het hier druk dit weekend! Het wordt natuurlijk ook al erg spannend voor velen.

Eetproblemen. Lisa haar eetlust is ook flink geremd tegenwoordig,en ook Vera lijkt minder hooi te gaan eten. Hun buikjes zijn natuurlijk wel flink bol ook dus ik kan me voorstellen dat er bijna geen plaats meer voor is. :(:)

Cemlys jouw merrietje is al goed bezig! Duurt vast niet zo lang meer.

Murosch ik leek het op de eerdere foto wel wat te zien,vreemd,precies lange stelten van een veulen.
Haar uier lijkt wel nog meer te kunnen.

Melanie jaaaa die zit eraan te komen hoor! Ga maar niet ver meer weg. *\o/* *\o/*

Lizze12 die lucerne van hartog was hier wel een voltreffer anders,ik mengde het met hun brok.

DB jouw merries lopen precies gelijk met hun uier. Ik ben echt benieuwd of ze ook bijna gelijk gaan bevallen,kan best toch!

Fotsy gaaf dat ze die borstel ook daadwerkelijk gebruikt. :D

Sultan15 ze lijkt aardig door te doen! Ik ben benieuwd of de PH nu nog sneller gaat zakken.

Robynn Khaleesi lijkt er nog rustig onder te blijven. :D

Michelle kijk dat was duidelijk dat het eraan kwam! Gefeliciteerd met jouw leuke merrieveulen! *\o/* *\o/*

RX wat vervelend dat ze nou weer aan de dunne is. :(:)

Hier is alles nog rustig. We gaan nu aan het werk om te kijken of we toch een camera geinstalleerd krijgen op stal! *\o/* Zal erom gaan spannen want Lisa veulent al 2 jaar op rij op 321 dagen.
Al heb ik het gevoel dat ze iets langer gaat dragen deze keer,maar het valt moeilijk te zeggen bij haar. Dit is er ook zo eentje die pas op het laatst begint te uieren en met minieme veranderingen veulent. Ik merk wel dat haar banden losser worden nu.

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:52

Eerste droogfoto! Ze is toch zo lief! Ze heeft zelfs witte haren in haar staartje <3
Afbeelding

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:07

vannacht is er een bij mij ons op stal van een vriendin een super mooi merrie veulen geboren , een Franklin x Bojengel zwart , kolletje en snebje , eigenlijk perfect *\o/* 11 dagen te vroeg, niemand zag t aankomen nog niet.

Afbeelding