Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dreeke

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 14:56

Zo ik kom net mn bed uit rollen, heb even wat uren bij moeten slapen zeg
vanmorgen al 3 uur, maar vanmiddag toch nog maar even terug naar bed.

@ Pauk: Alonna alweer onder de hengst wat vliegt de tijd. Mooie hengst trouwens!!

@ Nicolle288: dat belooft wat, misschien vanavond/vannacht een beebje!

@ Pretty: bij jou gaat het nu ook ergens op lijken, tjee ik wou dat ik dat ook kon zeggen zeg.

hiboune schreef:
vannacht toch gewoon weer waken..ben bang dat als k een nacht over sla dat het dan raak is haha
Hier dus nog een, Vinga geeft nog geen tekenen, maar ja wie zegt dat ze die geeft het is een maiden!
Ik ben ook bang als ik een nacht oversla dat het dus gebeurd dus vannacht slaap ik weeeeeeer op stal!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 14:58

pretty: het zit nu tussen roze en donkerroze in haha

dreeke: voor shet hiba is het dus ook de eerste..
blij nu gewoon iedere nacht maar waken tot het er is!!!!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:01

ProudJustify schreef:
@ nicole: ik vind hier een afgedankte glazen bol en volgens mij wordt het voor 11 uur vanavond Haha!

ROFL

Oh dat zou mooi zijn, ik hoop het!

hiboune: als we nu gewoon vannacht eens allebei geluk hebben? Dan kunnen we meteen vast foto's uitwisselen Lachen
Bij upona was de binnenkant vrij donker roze/rood de dag voor ze ging bevallen.

Dreeke: Ah, Vinga ook nog niet..
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 23-04-07 15:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:02

Nou dreeke succes dan maar.. aan het aantal dagen te zien.. zal het vast niet lang meer duren...Maar Lady was ook een sneaky .. dagen lang gewacht... en gewaakt en mevrouw doet het toch wanneer we niet aan het opletten waren. Zo moeilijk!

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:06

Ja het blijft een verassing wanneer ze het doet en er is kans natuurlijk dat ik er niet bij ben, maar ja dan kan ik niet zeggen dat ik geen moeite gedaan heb om bij de bevalling te zijn denk ik dan maar Tong uitsteken

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:15

nicole laten we het hopen.. digi ligt al dagen klaar opgeladen en wel...
hiba zit op 331 dagen vandaag..

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:27

Sorry, ik moest mezelf vanochtend naar het werk slepen dus kon niet eerder reageren.
Goldy heeft nog steeds geen veulen Verdrietig Eigenlijk is het ook wel goed dat het nog even blijft zitten, het is natuurlijk nog te vroeg. Maar ze heeft al slappe banden er zit wat bloed aan haar vulva en haar uier is in een keer volgelopen Bloos! Vannacht lag ze een paar keer helemaal plat en lag ze heel hard te kreunen, dus ik mijn kleren aan en er gauw heen, is er niks aan de hand Hamer En de volgende keer dat het gebeurt denk je, ach er is toch niks, maar je weet het nooit zeker dus hup ik mijn kleren weer aan en weer kijken. Volgens mij doet ze het er gewoon om, ze staat elke keer vrolijk op en kijkt echt zo van "Leuk dat je er bent, maar wat kom je nu weer doen?" Clown

@Hiboune: Romantico is NRPS, Mayflower ook. http://www.romantico.nl
@Pretty: ze krijgt al een aardige buik, wat glimt ze mooi.
@Nicole288: Lijkt me toch dat het nu snel komt, wat een uier Wow!
@Pauk: Wauw, mooie meneer.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:29

Dreeke.. Ach gut Het kan hier evengoed nog een week duren hoor! Zooo vol is die uier nu ook nog weer niet,maar die wordt bijlange zo vol niet als van sommige merries hier..je mag niet vergelijken hé,Vinga kan het er inderdaad plots zo uitfloepen!

De eerste keer weet je het gewoon niet,dat is zo vervelend. Ik kan vergelijken met haar vorige dracht,en ik heb voor Pretty nog geen nacht gewaakt,terwijl de vorige keer toch minstens 2 weken.. Knipoog

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:44

Wij konden vorig jaar vergelijken met 10 vorige drachten waarbij de merrie altijd al een dag melk drupte en nu niks nada, geen noemenswaardige uier zelfs en meneer stond er s ochtends ineens naast. Ik heb me toen ook voorgenomen om niet meer te veel naar de uier te kijken, maar meer naar de kling en idd, bij Upona heeft dat dit jaar goed gewerkt, die had ook nog weinig uier en toch was ik er op voorbedacht (was nog wel een half uur te laat, stiekeme merries.. Haha! )

Voor Hes is het de eerste keer, dus ook geen idee wat 'normaal' is. Voor een maiden vind ik haar best uier hebben en laat ze ook wel een tijdje melk lopen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:58

Hmm, was een beetje aan het bedenken hoé ik ga 'waken'. Ot staat namelijk als een rasechte shet 24/7 op de weide, wel met inloop/schuilstal, maar dit wordt al haar 5e veulen en ze heeft nog nooit er voor gekozen om in de stal te bevallen. Denk dan ook niet dat het handig is haar op stal te zetten snachts, toch? Ze bevalt écht liever buiten heb ik het idee.

Vorig jaar ging ik gewoon om 3 uur telkens mijn bed uit en dan paar uurtjes met hond in de weide zitten, maar verveelde me toen al gauw e.d. Mogelijkheid tot slapen op stal is er op zich niet echt, ja ín de stal zelf, ligt nu allemaal hooi, maar is toch niet zo fijn.

Denk dat ik aan de andere kant v/d stal ga zitten/slapen, we hebben een afscheiding in de stal, en daarachter best nog ruimte, onze 'zadelkamer' zeg maar, ligt zadel, hoofdstel, al het tuig, eten e.d. Dan zet ik toch gewoon een tuinstoel daar Lachen oude slaapzak/deken mee, pot thee, wat te eten, laptop mee (weet niet of ik daar op iemands internet draadloos kan komen, maar kan ik uitproberen) en verder kan ik dan nog allerlei dingen voor mijn studie uittypen en lezen, moet ook nog gebeuren. We hebben ook licht op stal, heb er zelfs v/d week een wekkerradio neergezet Lachen Dus denk dat ik het maar op die manier ga doen Knipoog Vanaf een uurtje of 3/4 smorgens oid, daarvoor wordt het meestal niet geboren, áltijd wordt ik tussen 6/7 sochtends gebeld dat het veulen er nét is... Knipoog

Maar wat vinden jullie? Als onze merrie al jaren buiten bevalt, en ook die voorkeur heeft, kan ik het dan maken om haar snachts op stal op te sluiten, alleen maar voor mijn eigen gemak zodat ik makkelijker kan kijken/waken? Denk niet dat ze dat leuk zal vinden..

bovendien heb ik het idee dat ze het júist doet als ik net weg ben, was vorig jaar ook zo. Denk dat als ik op gegeven moment zachtjes de zadelkamer insluip en daar de verdere nacht blijf zitten, ze totaal vergeet dat ik achter dat deurtje zit, ja toch? Lachen

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:05

ik zou ze laten buiten bevallen,met zo een weer,is ook nog eens hygienischer!

Als het écht slecht weer is,en ze lijkt dichtbij,zou ik misschien nog overwegen ze op stal te zetten.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:10

Pretty, bedankt voor je antwoord. Qua weer heb je daar wel een goed punt, had ik zelf nog niet aan gedacht Knipoog

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:14

Gister nog even foto's gemaakt van de dikke buik van frouk...
Begin het wachten echt zat te worden Tong uitsteken En heb nog steeds geen idee van namen.
Kan ook beter niet de moeite nemen want de eigenaar beslist Bloos
Afbeelding
(beetje creatief maar hij is van onderaf genomen tegen de zon in Clown )
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Junip op 23-04-07 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:14

Oké dus ik hoor hier nu een paar keer voorbij komen dat mensen zich niet meer teveel op die uier richten maar op de kling.
Maar waar kijk je dan naar? En vooral: waar kijk je naar bij een ervaren (lees: uitgezakte) fokmerrie die dus standaard wat flubberig is Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:18

Hmm tsja, ik keek altijd met name naar haar uier en buik, staartbanden en kling niet eens zoveel. Maarja, aan uier is vaak niet veel te zien. Veulen van 2006 is wat laat afgespeend, dus Ot geeft nog wel gewoon melk (als je haar zou melken).. ook heb ik haar nog nooit zien kegelen/harsen of druppelen. Nu let ik inderdaad meer op het hele plaatje: buik, uier, staartbanden en kling Knipoog

Trouwens, zijn er hier ook mensen die wel eens paardenmelk van hun eigen merrie drinken? Rare vraag misschien, maar sinds vorig jaar melk ik Otje vrij regelmatig zodat ik het zelf kan opdrinken... Schijnt erg gezond te zijn, bovendien schijnt het in sommige gevallen van huidproblemen te helpen bij mensen, bij mij verlicht het wel iets als ik af en toe 'aanval' heb Knipoog Daarbij komt, als je het via internet of bij paardenmelkerij koopt, ben je al gauw tussen de €16 en €20 kwijt voor een liter paardenmelk. Ik hou het lekker bij mijn eigen, goedkope melktankje Lachen

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:26

Pauk schreef:
jennyk schreef:
jamaarrrr...... hoe weet ik nu wanneer beebje komt Verward Scheve mond Lijst

Als de beentjes eruit steken Clown

Haha! ja dat is waar Bloos ik ben gewoon nieuwsgierig en een ietsiepietsie ongeduldig Bloos
En maar kijken 's nachts of er al beentjes uitsteken Haha!
Daarom heb ik ook wel 2 lampen aan in de stal (anders zie ik het niet goed op de cam Bloos )

SeptemberJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:28

trutje schreef:
Sorry, ik moest mezelf vanochtend naar het werk slepen dus kon niet eerder reageren.
Goldy heeft nog steeds geen veulen Verdrietig Eigenlijk is het ook wel goed dat het nog even blijft zitten, het is natuurlijk nog te vroeg. Maar ze heeft al slappe banden er zit wat bloed aan haar vulva en haar uier is in een keer volgelopen Bloos! Vannacht lag ze een paar keer helemaal plat en lag ze heel hard te kreunen, dus ik mijn kleren aan en er gauw heen, is er niks aan de hand Hamer En de volgende keer dat het gebeurt denk je, ach er is toch niks, maar je weet het nooit zeker dus hup ik mijn kleren weer aan en weer kijken. Volgens mij doet ze het er gewoon om, ze staat elke keer vrolijk op en kijkt echt zo van "Leuk dat je er bent, maar wat kom je nu weer doen?" Clown

@Hiboune: Romantico is NRPS, Mayflower ook. http://www.romantico.nl
@Pretty: ze krijgt al een aardige buik, wat glimt ze mooi.
@Nicole288: Lijkt me toch dat het nu snel komt, wat een uier Wow!
@Pauk: Wauw, mooie meneer.

Hey,

jouw merrie ook drachig van Romantico? Siena heeft 21 maart ook een beeb van Romantico gekregen, de eerste dit jaar dacht Petra. Als je foto's wilt zien moet je maar in het topic in mijn onderschrift kijken. Misschien laten we haar dit jaar dekken door Ricardo of Robajero.. Lachen

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:40

Whiz schreef:
@nicole.. dat kan toch niet echt lang meer duren met die kaarsjes.. Bij Lady was het er toen met 24 uur.

Bij mijn merrie was het er in een half uur!!! Clown

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:03

Iedereen met beebs gefeleciteerd!
Moest weer een hoop bij lezen want ben gister niet op bokt geweest Clown

Hier nog steeds niets, merrie is vandaag wel 320 dagen op weg! Hyper!

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:21

September schreef:
Hey,

jouw merrie ook drachig van Romantico? Siena heeft 21 maart ook een beeb van Romantico gekregen, de eerste dit jaar dacht Petra. Als je foto's wilt zien moet je maar in het topic in mijn onderschrift kijken. Misschien laten we haar dit jaar dekken door Ricardo of Robajero.. Lachen

Ik had al in je topic gereageerd, mooi veulen zoeen mag hier ook wel komen. Maar dat duurt nog even want Pretty may flower is pas op 25 juli uitgeteld, ik denk dat zij de laatste is van Romantico dit jaar Haha!
Onze pony is nu drachtig van Ricardo en we denken erover om de moeder van May door Popcorn te laten dekken.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:44

JoyCiej007 schreef:
Hmm, was een beetje aan het bedenken hoé ik ga 'waken'. Ot staat namelijk als een rasechte shet 24/7 op de weide, wel met inloop/schuilstal, maar dit wordt al haar 5e veulen en ze heeft nog nooit er voor gekozen om in de stal te bevallen. Denk dan ook niet dat het handig is haar op stal te zetten snachts, toch? Ze bevalt écht liever buiten heb ik het idee.

Vorig jaar ging ik gewoon om 3 uur telkens mijn bed uit en dan paar uurtjes met hond in de weide zitten, maar verveelde me toen al gauw e.d. Mogelijkheid tot slapen op stal is er op zich niet echt, ja ín de stal zelf, ligt nu allemaal hooi, maar is toch niet zo fijn.

Denk dat ik aan de andere kant v/d stal ga zitten/slapen, we hebben een afscheiding in de stal, en daarachter best nog ruimte, onze 'zadelkamer' zeg maar, ligt zadel, hoofdstel, al het tuig, eten e.d. Dan zet ik toch gewoon een tuinstoel daar Lachen oude slaapzak/deken mee, pot thee, wat te eten, laptop mee (weet niet of ik daar op iemands internet draadloos kan komen, maar kan ik uitproberen) en verder kan ik dan nog allerlei dingen voor mijn studie uittypen en lezen, moet ook nog gebeuren. We hebben ook licht op stal, heb er zelfs v/d week een wekkerradio neergezet Lachen Dus denk dat ik het maar op die manier ga doen Knipoog Vanaf een uurtje of 3/4 smorgens oid, daarvoor wordt het meestal niet geboren, áltijd wordt ik tussen 6/7 sochtends gebeld dat het veulen er nét is... Knipoog

Maar wat vinden jullie? Als onze merrie al jaren buiten bevalt, en ook die voorkeur heeft, kan ik het dan maken om haar snachts op stal op te sluiten, alleen maar voor mijn eigen gemak zodat ik makkelijker kan kijken/waken? Denk niet dat ze dat leuk zal vinden..

bovendien heb ik het idee dat ze het júist doet als ik net weg ben, was vorig jaar ook zo. Denk dat als ik op gegeven moment zachtjes de zadelkamer insluip en daar de verdere nacht blijf zitten, ze totaal vergeet dat ik achter dat deurtje zit, ja toch? Lachen

Ik heb een keer samen met janne 19 een nacht in de trailer doorgebracht.
Twee matrassen erin en een slaapzak.Je rijd m zo het land in en klaar is klara.
Misscjien voor jou ook wel wat.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:21

tjah das ook een goede oplossing haha
gelukkig kan ik het goed zien vanuit me raam!!!

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:22

Het kan zijn dat de vulva wat open gaat staat. Ook kun je in de vulva kijken, tegen de bevalling wordt deze van zachtroze, zoals het tandvlees naar donkerroze, heb ik zelf net geleerd hoor..

Op mijn werk maken ze er een sport van om te bevallen als ik er niet ben..
Veriena kreeg een veulen een dag nadat ik in mijn ribben was getrapt en dus geen kant op kon, nu hebben we zaterdag hengstenshow gehad en door mijn CVS ben ik daar lang moe van dus ik besloot om vandaag niet te gaan werken en ja hoor!! Tatum gooit haar veulen eruit!!
Het is een fjord, voor de duidelijkheid..

Het is een merrieveulen geworden van de hengst Anton.. Morgen maar even langsglippen!! Naam is nog niet bekend...

Vinga blijft het nog even binnenhouden.. Tja het is gewoon afwachten, maar als je vannacht lekker in je eigen bed gaat liggen is het er morgen..

Ik zit zelf nog een beetje in dubio of ik Tea in het land laat bevallen, moet ik even de slootkanten bijstekken, maar het is wel fijn voor haar denk ik..
Alleen kun is het lastig om in de gaten te houden..

Aan de andere kant, ik kan een stukje voor het huis afzetten en als ik mijn raam openzet kan ik alles horen.. en met een lampje erbij kan ik het wel zien vanuit mijn slaapkamerraam..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:28

eilander schreef:
JoyCiej007 schreef:

Ik heb een keer samen met janne 19 een nacht in de trailer doorgebracht.
Twee matrassen erin en een slaapzak.Je rijd m zo het land in en klaar is klara.
Misscjien voor jou ook wel wat.

Als ik een trailer had, was dat een mooie optie geweest, maar die hebben we zelf niet Tong uitsteken

Weide is op nog geen 2min. lopen afstand van mijn huis. Heb nu de stal gewoon schoongemaakt, stro/hooibalen liggen op zolder en 2 in de hoek, tuinstoel staat er, we hebben licht + extra licht en 2 stopcontacten... Dus denk dat ik aankomende dagen (denk vannacht nog niet) om 3 uur snachts mijn bed uit ga, dan daarnaar toe, en beetje lezen voor mijn studie, laptop mee (misschien kan ik daar wel draadloos op iemands internetnetwerk Tong uitsteken ) studieboeken, waterkoker, wat eten + drinken, en dan vermaak ik me wel. Natuurlijk ook slaapzak, dan kan ik 'liggend' in de stoel poging tot korte hazenslaapjes doen Knipoog

Nee, denk dat dat wel gaat lukken Knipoog

is overigens de 1e keer dat ik écht ga waken op stal, normaal kwam ik gewoon rond uurtje of 4 mijn bed uit, bleef uurtje even kijken, ging toen weer weg... Lachen

Iemand nog tips voor het waken verder? Haha! Bloos
Heb in iedergeval al veel sigaretten in geslagen.... Sigaar

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:31

Pppppfffff heb even flink bij moeten lezen.
Ben een weekendje weg geweest.

@lisenka, Sallysuiker, MarijeR, Ambie, dessillies en muzefee Gefeliciteerd met de veulens.

@peetje82 ook gefeliciteerd fijn dat alles goed is ondanks de te vroege geboorte.
En geweldige naam ook voor het veulen.

@dreeke Hopen dat het veulen snel gaat komen.
Als ik jou was zou ik die man bellen Tong uitsteken

@jennyk en thomas spannend zeg hopen dat jullie niet te lang hoeven te wachten.

@pretty 2 merrie's overtijd succes.

@amandake Iris doet wel dr best om het in zich te houden zeg.
De uiers en de buiken van de anderen gaan ook lekker door met groeien.

@nuage welkom en wat een lekker buikie heeft jou merrie.

@Texeenmaikey Welkom, wat een onwijs leuke shet en een flinke buik al.

@Didoo Welkom lekkere buik ook wel spannend dat je het veulen snel verwacht.

@keresa lekker groot uier zeg.
We moeten snel eens bij elkaar op visite.

@fique Dat is al een flinke buik nu het uier nog.

@nicole Wat een ongelofelijke buik, spannend die druppels aan het uier.
Laat het veulen maar snel komen.

@eilander Wel grappig een ooievaar op de uitgerekende datum.
Ik heb er Bijna elke ochtend 1 in het land maar een veulen ho maar.

@JoyCiej007 Spannend hoor zou leuk zijn een merrie.

@Maseike leuke foto's zeg die geniet nog volop.

@goofke Hopen dat je niet te lang in spanning hoeft te zitten.

@jessje welkom hier.

Zo ik hoop dat ik niemand vergeten ben, was wel een hele klus zo voor 2 dagen reageren.

Elza begint het met het warme weer wel zat te worden.
Vrijdag lag ze samen met missy languit in stal en ze lag maar te kreunen.
Na een tijdje stond ze toch maar weer op.
Dr kling begint alweer slapper te worden en de banden zijn al flink slap aan het worden het lijkt wel een drillpudding.
Waken begin ik pas aan als er ook echt druppels aan dr uier hangen, dat heeft ze tot nu toe elke x gehad.

Voor de mensen die vanacht gaan waken succes.

Ik ga zo even eten en dan rijden heb zaterdag wedstrijd met mn paard dus moet nog even de proef een paar x rijden.

Mocht ik meer nieuws over Elza hebben meld ik het natuurlijk gelijk.