Hmm, was een beetje aan het bedenken hoé ik ga 'waken'. Ot staat namelijk als een rasechte shet 24/7 op de weide, wel met inloop/schuilstal, maar dit wordt al haar 5e veulen en ze heeft nog nooit er voor gekozen om in de stal te bevallen. Denk dan ook niet dat het handig is haar op stal te zetten snachts, toch? Ze bevalt écht liever buiten heb ik het idee.
Vorig jaar ging ik gewoon om 3 uur telkens mijn bed uit en dan paar uurtjes met hond in de weide zitten, maar verveelde me toen al gauw e.d. Mogelijkheid tot slapen op stal is er op zich niet echt, ja ín de stal zelf, ligt nu allemaal hooi, maar is toch niet zo fijn.
Denk dat ik aan de andere kant v/d stal ga zitten/slapen, we hebben een afscheiding in de stal, en daarachter best nog ruimte, onze 'zadelkamer' zeg maar, ligt zadel, hoofdstel, al het tuig, eten e.d. Dan zet ik toch gewoon een tuinstoel daar

oude slaapzak/deken mee, pot thee, wat te eten, laptop mee (weet niet of ik daar op iemands internet draadloos kan komen, maar kan ik uitproberen) en verder kan ik dan nog allerlei dingen voor mijn studie uittypen en lezen, moet ook nog gebeuren. We hebben ook licht op stal, heb er zelfs v/d week een wekkerradio neergezet

Dus denk dat ik het maar op die manier ga doen

Vanaf een uurtje of 3/4 smorgens oid, daarvoor wordt het meestal niet geboren, áltijd wordt ik tussen 6/7 sochtends gebeld dat het veulen er nét is...
Maar wat vinden jullie? Als onze merrie al jaren buiten bevalt, en ook die voorkeur heeft, kan ik het dan maken om haar snachts op stal op te sluiten, alleen maar voor mijn eigen gemak zodat ik makkelijker kan kijken/waken? Denk niet dat ze dat leuk zal vinden..
bovendien heb ik het idee dat ze het júist doet als ik net weg ben, was vorig jaar ook zo. Denk dat als ik op gegeven moment zachtjes de zadelkamer insluip en daar de verdere nacht blijf zitten, ze totaal vergeet dat ik achter dat deurtje zit, ja toch?