Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 18:53

Lekkere dikke buik Haha!

Gitta; is het misschien een idee om een stuk dubbel draad tussen die 2 weilanden te doen? Op zo'n manier dat er meer dan een meter tussen de twee weilanden zit?
Dan staan de merries namelijk nog verder uit elkaar. Het draad gaat namelijk alleen maar plat doordat die merries een frontkick uitdelen als ze met de hoofden naar elkaar toe staan.

Dit is mijn bedoeling
Groep 1--------Draad ----Stukje niks ------Draad---Groep 2
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 14-06-05 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:04

Summerfee is van 1999.
Tinne- Jou merrie heeft al wel meer uier, maar ja daar zit ik opzich niet zo overin, want eigenlijks zegt dat niet zoveel, mijn kleine merrie had geen uiers, tot de avond van te voren schoten ze me toch vol!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:12

Ik zit daar ook niet zo over in, vooral omdat de grootte van Ivanka's uier per dag nogal verschilt. De ene dag is het zowat leeg, de andere dag heeft ze veel stil gestaan en pluk ik haar uit de stal met een ubervolle uier vol vocht.
Pas als ze gaat kegelen of als er melk uit komt, dan wordt die uier pas écht interessant Haha!.

En deze uier is echt nog niet vol, omdat er al zoveel melk in zit hoor Knipoog. Volgens mij is het overgrote deel gewoon vocht dat ze vasthoudt. Maar ik moet zeggen, er is al wel wat in werking gesteld.. De uier zakt niet meer helemaal meer af tot niets na het wandelen ofzo Lachen.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 20:44

Heb je een birth alarm tinne?

Ik haal misschien 1tje uit veendam Scheve mond , takke eind rijden, maar het is maar 130 euro voor 3 weekjes

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 20:50

Nee, heb ik niet. Ik zit nog te twijfelen of ik die bij iemand ga lenen. Want zoals het er nu voor staat, slaap ik met een tent in de wei naast Ivanka's stal en staat er een babyfoon bij mij in de tent (en bij Vank uiteraard Tong uitsteken).
Dus ja, ik weet het nog niet. Als ik er eentje ga lenen, dan doe ik dat niet bij een winkel, maar bij de mensen waar ik vroeger op stal heb gewerkt. Die hebben er altijd eentje gehad, maar die heb ik nu al járen niet gesproken en ben daar ook niet met een goed gevoel weggegaan (veel onderlinge ruzies Knipoog). Dus ik zie er ook een beetje tegenop om te gaan vragen eigenlijk Bloos .. Maar ach, ik denk dat ik het zo ga doen.
En misschien nog een webcam in de stal, hopen dat ik de laptop van mn zus mee mag nemen en dan is het natuurlijk helemaal perfect Knipoog. Alleen heb ik daar geen internet, dus online zal ze zeker niet komen Haha!.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 20:51

Ik baal best wel, want ik zit dus 4 km verderop, en in een tentje daar zie ik niet zo zitten, in men uppie, op die grote boerderij Scheve mond

Kijk leuk he Haha!
Afbeelding

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 20:56

Hahaha.. ik was daar gisteren ook de hele tijd naartoe aan het kijken *LOL*. Echt zo maf om te bedenken dat er nu iets van die grootte in Ivanka (en Summerfee Haha! ) zit!

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 21:02

Morgen is Odin precies 11 maanden!!! Joehoe!!
Nu gaat het spannend worden! Ik denk persoonlijk dat het nog wel een weekje gaat duren, want de uiers kunnen nog wel veel dikker vind ik zelf Ja
Ik zal morgen even foto's maken van de dikke dame! *LOL*

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 21:11

Ik mis dit topic echt.. Ik schaam me diep dat ik zolang niet ben geweest Bloos (ik heb wel alles meegelezen) Iedereen natuurlijk nog van harte gefeliciteerd!!

Echt heel spannend evy! Haha!
Verkijk je er niet op heh! Je weet maar nooit met maidens! (Dit is toch haar eerste veulentje? ) Dan zegt de uier niet altijd zo veel.
Ik ben echt super benieuwd! Haha!

tinne: Je stal is echt prachtig geworden! Haha! En wat wordt Ivanka al dik zeg! Wow! Ook nog maar 2 weekjes voor jou Haha! Gaat super snel!

MissSol: Wauw wat een buik! Ze blijft mooi he, jou merrie Lovers Spannend! Laatste loodjes!

Met Bijou en Vreya gaat ook alles super! Knipoog Vreya is nu alweer 1 maand drachtig, dus volgend jaar weer volop kletsen in dit topic! Haha! Ik heb er nu al zin in!

Voor de liefhebbers nog even een filmpje van ons lieverdje Lovers (heeft een vriendin van me gemaakt)

http://www.zippyvideos.com/13820114421445.html

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 21:15

Hee, vrijalover! Long time, no see idd! SHAME ON YOUUU!! Knipoog Tong uitsteken
Maar vreya alweer een maand drachtig, voor je het weet zit je weer in spanning Haha!. Wanneer krijgen we weer foto's? Haha!

Enne.. we gaan uit van 4 weken nog maar even Tong uitsteken.. zou leuk zijn als er een mooi en gezond veulen op dag 320 geboren wordt, maar daar ga ik nog even niet van uit. Dan hoeft ze nog maar 13 dagen! Dat is echt angstaanjagend dichtbij Haha!.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 21:20

oh ik heb te snel gelezen zie ik al Bloos
aach 27 of 13 dagen, wat maakt het uit Tong uitsteken
Die tijd is zo voorbij! Dan heb je zeker ook bijna vakantie tegen de tijd dat het veulen komt of niet? Dan heb je lekker veel tijd voor de kleine en voor ivanka! Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 21:22

Ik heb vakantie vanaf de dag dat Ivanka 320 dagen drachtig is Haha!. Komt perfect uit OK dan!

Alle tijd van de wereld Cool !

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 21:25

Dat is nog eens goed geregeld! Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 21:28

Ja wel he? Vond ik zelf ook wel ja! Ik heb nog wel kans dat ik na de 27e nog een gesprek heb met mijn mentor over of ik een positief of negatief studieadvies krijg, maar ach.. dat kan me dan ook weinig boeien Haha!.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 21:34

@ Tinne: Ivanka wordt wel heel rond zo langzamerhand zeg!! Wow!
Ben benieuwd hoe lang ze je in spanning laat zitten Knipoog En die stal... Kwijl
@ MissSol en Evy: spannend!!! Haha!
@ Gitta: Ach gut
@ Sjoerd: Gefeliciteerd!!!

Zal binnenkort weer een topicje over Andante plaatsen, ze wordt groot! (En heeft toch een witte plek onder haar buik...)
Had vanmiddag de camera mee, maar Fanja besloot te vervallen in een oude eigenschap en in is gaan hangen... Het hele hek omgetrokken, Andante in de stress (en ik ook...) Dus heb puin kunnen ruimen in plaats van plaatjes schieten...

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 22:05

Sjoert: ja op zich een prima idee een dubbel draad ik sta alleen bij iemand anders op de wei dus heb daar jammer genoeg weinig over te zeggen.
Dit weekend gaat het hooi van het weiland aan de zijkant dus dan staan ze gekruist en kunnen ze dus niet meer bij elkaar (zit er een overloopstuk tussen) hoop alleen wel dat het tot die tijd goed gaat maar bedankt voor het meedenken hoor Knipoog
Tinne: Op zich wel goed alleen het is wel erg pijnlijk en het bloedt nog af en toe omdat ze er met haar staart langs zwaait.
Enne ze ziet er lekker bol uit hooor Haha!
vrijalover: wat een ontzettend leuk filmpje lekker ding hoor erg leuk Knipoog en je gaat alweer aftellen joh alweer een maand!!!
Evy: 11 maanden en mooi weer wie weet dit weekend Haha!

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 22:18

Even een live update van Largo Haha!

Ze staat op het moment continu te schuren, te schrapen met haar voorbenen, te gapen en te plassen.
Je zou haast gaan denken dat......

Ik ga gauw weer kijken en houd jullie op de hoogte Knipoog

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 23:17

Ho ho mensen niet zo snel Haha!
Nog veulentjes geboren?

@ Irene
Go jij! Go jij! spannend!!

@ Sjoert
Prachtig veulentje heerlijk koppie Lovers

De rest het is net wat te lang om me in het lange verhalengesprek te mengen. Ik ga het nog wel even lezen Knipoog

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 23:22

Ja, irene!! Hopelijk wordt het vannacht geboren!! Spannend Ja

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 23:25

heb niet veel tijd, wil alleen sjoert even feliciteren, met zijn prachtige nieuwe aanwinst!
verder voor alle wakers: ik denk aan jullie en succes

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 23:30

Bokt is echt ontzettend traag bij mij Gaaaap Ben ik de enige die daar last van heeft??

@ parouscha: leuk plaatje van dat veulen in de buik Haha!

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 06:03

Largo heeft haar veulen!!!!!!!!!!!!!

Ik ga nu naar buiten om te kijken wat het is, het is dus vannacht geboren, toen alles rustig en stil was.
Toen ik net wakker werd, en uit het raam keek, stond er een prachtig koffievosveulentje met 4 witte beentjes en een mooie brede bles.

Het is een hengstje Huilen Gelukkig kerngezond en alles is goed gegaan, nageboorte is er al keurig af, dus we zijn evengoed heel blij, had alleen dolgraag een merrie van Largo gehad, maar goed je kunt niet alles hebben.

Zijn naam moeten we nog even over nadenken, maar dit is hem
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 06:58

@ Irene: gefeliciteerd!!! Haha!
Wat een prachtig kereltje!!!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 07:34

irene: gefeliciteerd hoor fijn dat het allemaal goed is gegaan poepie hoor!!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 08:05

Irene: Gefeliciteerd! Wat een plaatje, zeg!

Zijn jullie er trouwens al een beetje uit qua naam? Wij dus totaal niet. Goed, we hebben nog een klein maandje, maar toch. We hebben de pech dat het in overleg met de fokker moet (het zijn tenslotte zijn paarden) en hij heeft een hele andere smaak qua namen dan wij.. Maar ja, we denken nog even verder Haha!