[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

corinadrenth

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 10:49

_Inge : daarom ben ik blij dat de kliniek hier maar 3 kwartier rijden is en heb een hele fijne dierenarts op 15 minuten van mij vandaan. Dit stelt mij als kraamstal gerust. En bovendien in de kliniek kan ook een heleboel fout gaan.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 11:19

Gefeliciteerd Nieky, Leonie en Keresa *\o/*
Dat waren er ineens een hoop!

Eef schuift aardig op, in de top 6 inmiddels. Ik heb het idee dat ze me nog even gaat laten wachten :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 12:58

imani_abby andere merrie is bevallen, dus hoop dat die het goede voorbeeld heeft gegeven. Enkel wachtte die ook tot de 353 dagen

Al_Zawraa haha ja da idd.
Jij mag weer op een hele andere manier afbouwen dan dat ze mij adviseerde. Je dames zien er goed uit, lekker rond en gezond.

nieky1993 wat een knap mannetje weer <3 Hij is echt leuk getekend
Yarno nog steeds goed? Geen krampen meer?
Nee ze was vannacht wat onrustig, maar dat kwam omdat er een veulentje is geboren op stal.
Maar verder zelf heeft ze geen klachten

AM_Horses nee klopt hoor is nog niet vol, maar helemaal vol gaat die bij haar niet. Tenminste de vorige keer niet.
Ach komt als het klaar is.
Ja ze is redelijk bijgetrokken.
Maar echt lekker zo'n mega weide. Ze blijven ook echt bij elkaar, leuk om te zien

xLeoniee hij is echt leuk <3

Marjoleine89 bij je merrie al wat veranderingen?

YvonneV ze krijgt opeens haast

DDDara al die voorpiepers haha.

Anouk_H ik zou zelf de 17e aanhouden en vandaar uit tellen. Met 18 dagen zie je nog geen hart actie, dus dat was normaal dat je het toen nog niet zag

Happy_Hippie spannend periode weer. Maar wat je zegt, domme pech. Hopelijk volgend jaar een gezond veulen

_Inge hopelijk is gene bericht goed bericht, maar snap dat je graag updates wil (zou ik ook willen)

Nou onwijs leuk veulen van mijn stalgenote. Flink lange stelten.
Ze hadden wel de bevalling gemist. Waar ze normaal onwijs onrustig is van te voren, was ze nu rustig. Tot 1.00 op de camera zitten kijken en toch maar ff slapen. 3 uur kijken, hij stond er al naast.
Zij had de placenta voor controle ff langs gebracht bij de da. Van wat ze van de da begreep was het vlies op de normale plek geschuurd maar verder naar de andere kant. Helaas was deze niet compleet en miste 1 stuk van de hoorn.
Da is langs gekomen en gespoeld, gelukkig het stuk eruit gekregen. Vanavond weer spoelen.

Bo is nu door alles best onrustig en staat steeds te roepen naar de andere merrie. Er staan nog 4 andere bij dr, dus ze staat echt niet alleen.
Uier was weer wat minder, maar komt nu wel een streepje tussen haar achterbenen
Afbeelding

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 13:21

YvonneV schreef:
Happy_Hippie schreef:
Gefeliciteerd allemaal weeg <3

moner, nee niet echt iets was we nog niet wisten .
Maar er denken allemaal wel een beetje hetzelfde dat Jade "te vroeg" (330dagen maar dit was wss te vroeg voor dit veulen) is bevallen ivm de stress van het weggaan van onze andere pony (die verkocht is) die zelfde middag.

We gaan der eind volgende maand/ begin juni toch terug dekken.
Vind het rete spannend maar de DA zegt ook dat dit domme pech was, niet genetisch en wij hier achteraf maar weinig aan hadden kunnen doen.

Ga je weer met Krem dekken?

Ja ze word terug gedekt met krem :j
Gezien het niet genetisch bepaald is hebben we in overleg met de DA besloten om zelfde hengst terug te dekken.

_Inge,
Maar half eigenlijk, het is en blijft op een of andere manier wel onwerkelijk en dit zal het altijd wel blijven denk ik?

minetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 13:53

Hoi allemaal! Stille meelezer hier, heb echt ontzettend veel gehad aan jullie ervaringen en tips al dus daarvoor 1000maal dank! <3

Ik heb nog een vraagje en ik denk dat jullie het wel weten. Tot hoe oud kan je de antistoffen test bij het veulen doen? Mijn pasgeboren veulentje is nu 43 uur oud, maar ik blijf hem wat wankel vinden. Nu hoor ik wel vaker van mensen dat hengstjes vaak ook niet de slimste zijn en wat onhandig in het begin. En de merrie heeft helaas ook geen dracht zonder problemen gehad dus misschien is het wel 'normaal' maar ik blijf twijfelen -O-

(Uiteraard besef ik dat een pasgeboren veulen niet zo stevig is als een volwassen paard, maar in vergelijking met filmpjes van andere veulens die ik zie)

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 14:33

minetje : dan kun je nu testen. Dat kan namelijk vanaf 24 uur. Veulens zijn idd wankel maar moeten toch wel na een dag of 2 steviger op de benen staan

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 15:31

Mijn prachtige drachtige grote merries
Libby 323 dagen

Afbeelding
Afbeelding

Sterre 18 jaar! En 308 dagenAfbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 16:40

Nieky gefeliciteerd met je bont veulen ging snel dan
Leonie gefeliciteerd met je veulen
Keresa gefeliciteerd met je veulen, weer een hengstje toch

Mooi aandenken happy

Inge hoe gaat je merrie?

Antistoffen kan je ten allen tijde testen uiteraard. Veulens die in een kliniek binnenkomen worden standaard altijd getest op antistoffen. Als je twijfelt gewoon doen zou ik zeggen.

minetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 17:01

corinadrenth schreef:
minetje : dan kun je nu testen. Dat kan namelijk vanaf 24 uur. Veulens zijn idd wankel maar moeten toch wel na een dag of 2 steviger op de benen staan

Fotsy schreef:
Antistoffen kan je ten allen tijde testen uiteraard. Veulens die in een kliniek binnenkomen worden standaard altijd getest op antistoffen. Als je twijfelt gewoon doen zou ik zeggen.

Bedankt voor jullie reactie! Ik moet zeggen dat hij nu een stuk steviger staat, maar in de wei is het ook nog geen 5 minuutjes rondlopen en weer liggen. Hij heeft ook echt oranje-koeienvlaai-mest waarmee hij zichzelf er compleet onder smeert :') En ik vind het apart dat ik hem hoor ademhalen, wel heel zacht maar je hoort het wel. Verder gewoon een rustige ademhaling, niet snel of heel zwaar oid. Volgens mijn dierenarts allemaal geen bijzondere dingen, maar je maakt je toch gauw zorgen he

Mijn eigen dierenarts vindt het testen op antistoffen ook onzin. Het zou ook nog kunnen dat het allemaal komt omdat de merrie morfinepleisters heeft, maar of te weinig antistoffen de oorzaak kan zijn weet je pas na testen natuurlijk. Ik ga in ieder geval een kliniek bellen over het testen, een andere dierenarts zei mij dat het testen maar tot 48 uur kan maar misschien zegt de kliniek wat anders.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 17:15

Nieky gefeliciteerd met je veulens, en leonie en keresa ook gefeliciteerd met jullie veulentjes *\o/*

heerlijk al dat jonge spul, ik wil ook :+ , maar moet echt nog geduld hebben, eowyn op 311 dagen nu, het kan wel maar mag gerust nog een of twee weken duren :)

HH wat een prachtig aandenken aan je kleine mannetje <3

Dagmar11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 18:00

Nieky, Keresa, Leonie en Minetje gefeliciteerd met jullie veulentjes :D
HH: ik kreeg een brok in m’n keel. Wat een prachtig aandenken! Zo lief…
Monet: met recht prachtige merries!

Vandaag zelf foto’s gemaakt van mijn merrie. We hadden paar maanden geleden dezelfde foto gemaakt maar dan met wat minder balkjes als ‘progress’ :P 284 dgn vandaag. (Duurt lang…. :') )

Afbeelding

Us2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 18:04

Leuke foto Dagmar11!!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 18:20

Anouk_h misschien anders maar met natuurlijk dekken tellen we wel vanaf de laatste dekking. Spannend zeg :D

Ciara_lady frusterend als ze eerst zo harsen en dan niks meer :+

Inge ik ben er nog niet over uit of Lola blijft :+ Is altijd speciaal een veulen van je eigen merrie maar ik weet niet of ik buiten de fokkerij, werk en huishouden tijd heb voor nog een eigen paard erbij. Ik heb er al 2. Dus dat is even een afweging die ik moet maken. Fijn dat de verhuis goed ging maar idd heel zuur dat er geen veulen loopt. Nog wat gehoord van Libby?

Kiki1976 lief dat je het vraagt. Yarno is nog steeds inorde gelukkig. We mogen hem nu terug met mama laten mee eten rustig aan. Als dat goed gaat mag hij de weide op volgende week. Ze kunnen soms idd sneaky bevallen he :D Bo is het er dus niet mee eens dat ze nog geen baby heeft, tijd dat ze er werk van maakt *D

Moner Heeft Libby nu harsjes? Je 18 jarige merrie ziet er nog top uit +:)+

Dagmar Wat een super leuke foto :D

Hier heeft de nieuwste telg een naam: Finnegan oftewel Finn in het kort. We wilden een hengstveulen van Tiesto houden. Eerst werd dat Cas maar nu deze kerel geboren is hebben we toch besloten om Finn te houden. Tina geeft altijd super mooie veulens dus we zijn heel blij dat ze een hengstveulen heeft gekregen <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog een foto van mijn fijn poppetje Lola. Zij is echt een meisje meisje hoor haha. Yula is gelukkig al een beetje bijgetrokken. Gisteren schrok ik echt hoe ze eruit zag :o ze was echt ingevallen en stond opgetrokken van de pijn. Maar veel TLC geven en extra eten komende tijd.
Afbeelding

En Blossom kon vanmorgen de kriebels heel erg waarderen :D
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door nieky1993 op 30-04-23 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 18:38

Iemand vroeg weer een hengstje
Ja gezegend met 4 gezonde boys

IngridP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 19:17

Prachtige foto Dagmar! Heel leuk

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 19:27

Minetje, een dierenarts die antistoffen testen onzin vind, zou ik sowieso niet meer serieus nemen…

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 19:29

Balko schreef:
Minetje, een dierenarts die antistoffen testen onzin vind, zou ik sowieso niet meer serieus nemen…

Nou dit inderdaad!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 19:47

Happy_Hippie leuk dat je weer voor Krem gaat. Maar wat je zegt, het was niets erfelijks

minetje naar mijn mening een da met weinig verstand van fokken/veulens. Of eentje van de oude stempel die alles maar onzin vind

moner mooi buikje heeft Libby. Is ook al mooi aan het uier begonnen.
Sterre is echt mooi beschaafd qua buik

Dagmar11 geweldige foto _/-\o_ <3

nieky1993 fijn om te lezen dat het goed gaat met Yarno!
Ik vind het stoer dat je kan kiezen, ik vind ze allemaal geweldig. Maar hou ook echt van tinkertjes <3
Geweldige foto van Blossom.

Vanavond blij verrast door het uier van Bo, had verwacht dat die wel weer verder terug gelopen zou zijn na een dag buiten.

Afbeelding
Afbeelding

Us2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 20:31

Nieky1993, afgelopen was veel onrust en heel veel liggen. En heel weinig slaap :):) .
Vandaag de ph gemeten die is nog hoog tussen 7.5 en 8. En verder nog erg aanhankelijk en flink onrustig met haar staart. Ohja ze is maiden.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 20:51

<3
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 21:37

Mijn pony’tje doet een beetje raar vandaag.
Ik ging met haar grazen, normaal vreet ze alsof haar leven er van af hangt. Nu at ze een beetje, liep veel heen en weer en stond vaak zo
Afbeelding
Afbeelding

We hebben het met moeite een uur volgehouden, toen moest ze echt naar huis. Onderweg naar huis stond ze meerdere keren stil én ze rende een keer weg 8)7 Probeerde dan, want ik hield haar nog wel vast.
Echt leuk die hormonen…

Ze kan ook nog wel leuk kijken

Afbeelding
Afbeelding

Uier
Afbeelding
Afbeelding

Ik twijfelde of ik een mini harsje zag, dus weggehaald en straks weer checken
Afbeelding

‘s Middags nog een keer gaan grazen en toen hebben we de marathon gelopen van plantje naar plantje wat ze wilde hebben. Ze liep continu dwars door het touw heen.

Vanmorgen was dit de PH test
Afbeelding

Nu net om 21 uur dit
Afbeelding

Uier was buiten teruggelopen, maar staat nu weer heel strak.

Dit was haar uier vanmorgen

Afbeelding
Afbeelding

Ciara_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 21:57

Mijn merrie is nu op dag 338. Van mij mag het nu wel komen, uier was iets groter vandaag. En nu blijft ze in haar stal de hele tijd liggen en dan weer staan, dit heeft ze wel vaker gedaan. Dus hou haar goed in de gaten en schoentjes staan paraat :o
Afbeelding
Kiki haar uier ziet er ook al netjes uit zeg.
Nieky ik vind blossom echt zo schattig getekend <3

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 22:21

Dagmar, leuke foto
Nieky, Lola is inderdaad leuk

Onze Libby maakt inderdaad al uier aan, maar het lijkt of ze een wit vlekje op beide tepels heeft, ik verbaasde me al een paar maanden terug over. Lijkt op kegeltjes

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 22:27

Zojuist was d'r uier weer wat voller
Afbeelding
Afbeelding

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 22:29

Even een ego post, nu naar de kliniek, de bloeding krijgen ze nog niet gestopt met de medicatie, ze heeft al een bloedtransfusie gehad vandaag, maar niet voldoende. Ze moet er nog 1 zo maar kans dat ze in shock raakt.
Ze is zeer kritiek en als we haar zeker nog levend willen zien moesten we komen.