[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

carika

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:08

Bonny. Gefeliciteerd!
De zoektocht naar een geschikte opfok voor mijn hengstveulen valt flink tegen zeg.
Ik dacht al iets gevonden te hebben, maar door omstandigheden lijkt het erop dat hij nu toch het einige veulen blijkt(dus als iemand nog iets zoekt allen voor de winter, stuur me dan maar en pb).

Nu zit ik dus in dubio, dicht bij huis houden en dag en nacht buiten met twee speelse ruinen. Of naar de opfok en dan maar een dagdeel naar buiten...
Ik weet dat er al veel discussie over is geweest, maar toch ben ik er nog niet uit.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:09

Hier ook tropenrooster. Vannacht hebben ze buiten geslapen,deed ze goed maar wat waren ze moe haha. Nu staan ze op stal met de poorten wijd open zodat het kan tochten. Vanavond terug buiten dan.

Ik dacht ook een pilsje te zien als fles? :+

Bonny gefeliciteerd met je knappe kleine man! *\o/* *\o/*
Scheelde maar een haar of ik mocht mijn schoen opeten. :o
Gelukkig alles vlot gegaan!

Jet4you :(:) :(:)

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:10

Gefeliciteerd weer met de nieuw geboren veulentjes :D
Die van mij is zowat alweer een maand oud, wat gaat de tijd snel!
Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:26

Hier blijft alles lekker buiten. Smiddags staan ze in een ander deel wei zodat ze in de schaduw kunnen. Maar ik heb blijkbaar van die tropische beesten die wel tegen een graadje meer of minder kunnen, want zie ze nooit In de schaduw staan

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:41

makkelijk Cemlys!

Heerlijke foto Afwasborstel. <3

Inowa? Hoe zit het daar met Aagje??

Stal_Wiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:58

Bonny, gefeliciteerd!!

Kratos begint rond zijn ogen te verharen. Denk dat hij toch schimmel gaat worden. Hij is onder de veulenvacht veel lichter en zie wat witte haartjes.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:59

Zo Bonny, die zit al snel aan een pintje. :D
Hier lijken ze het goed te trekken met het weer, maar schaduw is er niet. Zat ook al te denken aan schaduwdoeken, maar kan ze nergens ophangen, alleen zo dat de schaduw buiten de wei valt.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 11:06

mooie foto afwasborstel,

Heerlijk leven toch he, ik ben nooit jaloers maar zo zou ik ook willen leven _/-\o_ zit ik hier te 'werken' met stijve nek van de airco en met kou :o Ik heb kleedje aan omdat het 35 graden buiten is _-:( en zit mijn laatste dagen hier af te tellen en dan :evaw:

Inowa? het is verbazend stil al enige dagen, nog nieuws voor ons?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 11:37

Bij inowa nog niks

de warmte bederft in elk geval Ravi zn plezier niet. Hij en zn moeder ging even 5 min als mafkezen in de rondte. Scheelt dat ze allebei een beetje gek zijn :')

Afbeelding

Afbeelding

En de hele groep maar in de bomenwei gezet. Waar gaan ze staan? Justum vol in de zo'n

Afbeelding

De zwelling bij mn andere merrie lijkt af te nemen maar neus flink verbrand, ook langs de lippen enzo, dus ik ga weer wat vetarm smeren. Ze heeft het, bedacht ik me gister, al een keer eerder gehad in de herfst. Da zei toe dat het een infectie was ivm natte neus en dauw enzo.
Haar veulen klinkt nog iets kortademig maar het is ook warm en dan ademen ze zowiezo wat sneller. Mss dat een beetje van dat hoestspul (ben even de naam kwijt) niet slecht is want dat zet de luchtwegen ook wat open. Ik durf ze niet op stal gooien, straks verslikt/verstopt hij weer. Maar wat kan dit ding lekker lopen

Afbeelding

AstridJJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:14

Carika, ik zou dan kiezen voor dicht bij huis met de 2 ruinen als je geen opfok naar je zin kan vinden.

Cemlys mooie kudde heb je toch! Het scheelt ook in welk deel van Nederland je woont met de warmte. Hier in het zuidoost brabant is het het warmste. Ik hoorde dat het gisteren in Friesland zelfs fris was.

Bonny fijn dat alles zo vlot verlopen is! Grappig dat bierflesje :D

Jaycee lag net ook vol in de zon in het zand, zo stom dat ze niet door hebben dat dat met deze temperaturen niet zo gezond is. :+ Ik heb ze nu alleen in de uitloop onder het schaduwdoek staan, verplicht in de schaduw blijven vanmiddag. :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:16

Mooie kudde clemys!

Hier staan ze ook allemaal buiten maar wel met vliegendeken tegen de dazen. Daar hebben ze meer last van

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:25

Ja klopt. Temperaturen vallen hier nog mee. Warm maar niet gloeiend heet

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:17

hier ook wel heel erg warm en de zon brandt. Inderdaad ze weten zelf niet dat ze uit de zon moeten gaan tot het te laat is en ze verbrandt zijn. Heb zelf ook eens zonneslag gehad, niks gevoeld op dat moment en niet bij stilgestaan, maar wel heeeel ziek van geweest.

Mooie kudde Cemlys, leuk plekje zo

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:23

mooi cemlys

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 14:38

Leuke kudde Cemlys! Oei zo in de zon,en dan nog gaan rennen,niet slim.
Ze heeft toch geen bereklauw gehad hé,dat haar lippen verbrand zijn?
Ooit zo iets aan de hand gehad bij een veulen,verschrikkelijk.

Fotsy ja jij bent bijna toe aan je nieuwe job,en eerst nog verlof. +:)+

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 14:41

Nee staat hier helemaal geen berenklauw. Ik denk gewoon door de zon en dauw. Ze is ook wel gevoelig. Een tekenbeet en dan zit er bv al een dikke bult. Paar jaar geleden van het land afgehaald, hele hoofd dik, benen onder de korsten en pus. Bleek ze onder de kleine trekjes te zitten. Al de rest had er geen last van en deze was er flink ziek van

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:20

Gefeliciteerd Bonny! Wat een lieve trotse mama ook!

Hier staan ze nu ook binnen overdag, veel te heet voor die kleintjes die nog zo veel plat in de wei liggen.

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:20

carika schreef:
Bonny. Gefeliciteerd!
De zoektocht naar een geschikte opfok voor mijn hengstveulen valt flink tegen zeg.
Ik dacht al iets gevonden te hebben, maar door omstandigheden lijkt het erop dat hij nu toch het einige veulen blijkt(dus als iemand nog iets zoekt allen voor de winter, stuur me dan maar en pb).

Nu zit ik dus in dubio, dicht bij huis houden en dag en nacht buiten met twee speelse ruinen. Of naar de opfok en dan maar een dagdeel naar buiten...
Ik weet dat er al veel discussie over is geweest, maar toch ben ik er nog niet uit.

Ik kies er zelf waarschijnlijk voor om een veulen van iemand anders op te vangen als de tijd van afspenen daar is. dan hebben we 2 veulens op de wei lopen, dat is voor hun toch leuker als alleen.

Helaas hebben wij een merrie veulen, nog 2 merrie's en een ruin dus hebben wij geen mogelijkheid om een hengst op te vangen

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:42

diesel 3 weken oud
Afbeelding

Afbeelding
wat vinden jullie van mijn mooie halster cool he
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door suus_elviera op 01-07-15 15:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:45

ze net toch maar in de wei gezet.. staat een lekker windje, en binnen lag hij te zweten.. buiten loopt ie meer en als hij ligt zweet ie niet.. Zal zo even foto's uploaden en een nieuw topic maken :)

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:12

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:20

suus, wat een lieve foto's :)

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:36

Bonny gefeliciteerd. Hier nog geen veulen. T is ook wel erg warm om nu te bevallen dus wachten maar

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:37

Carika, waar uit de buurt kom je? Mijn hengstenveulen gaat naar m'n hoefsmid toe, hij heeft nog 1 ander hengstenveulentje maar kunnen er nog meer bij

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:41

fijn he cemlys, wij ons druk maken om de warmte, schaduw creeren en hun vol in de zon ;')
Wat een lieve foto afwasborstel :)

Drinken hier gaat gelukkig beter.. hoor nu ook dat hij vaker zelf staat en dan gaat drinken. Zit al de hele dag in de caravan op te letten en blijf vanavond nog hier. Wil m'n foto's laten zien maar het uploaden werkt niet echt door de wifi, snap er niks van