[HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:31

Gem, toen ik er 's middags was was er niets meer van te merken. Hoe die hengst heeft uit kunnen breken, ik vermoed dat de staldeur gewoon niet goed dichtgedaan is bij voeren. Dit is niet de eerste keer, maar normaal gebeurd het als alles op stal staat en dan scharrelt ie daar wat rond. Vervelende alleen was dat normaal altijd de poort 's nachts dicht zit en ze niet de straat op kunnen, alleen die nacht dus net niet.

Uletje, dat is ook schrikken zeg. Hoe is dat gebeurd?

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:46

stunning schreef:
Hoi allemaal!

Ik heb hier al een poosje niet meer gepost.. Iedereen met de geboren veulen gefeliciteerd!

Ik zei toen ja dat Armani van die palomino hengst zou zijn.. Nou die eigenaar van die hengst heeft er nog een hengst staan en die heeft blijkbaar Donja ook een keer gedekt, alleen weet hij niet in welke periode dat was. Hij denkt eigenlijk dat het veulen van die andere hengst komt, omdat Armani waarschijnlijk groter word dan Donja en die palomino hengst kleiner is dan Donja. We zitten er dus aan te denken om een DNA test te doen, om het zeker te weten. Iemand hier ervaringen mee?

[F-AM] DNA test

jeetje hoe kan dat dan !!! niet echt nauwkeurig van de hengstenhouder ! welke hengsten waren het?

DNA test is niet zo moeilijk hoor. Gewoon haartjes van de mama en het veulen (met worteltjes) opsturen.

Stal_Fiore

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:41

Jee Maaike, geluk dat Neon al drachtig is.
Hoe gaat het nu met de hengst?

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:44

marjolein88 schreef:
stunning schreef:
Hoi allemaal!

Ik heb hier al een poosje niet meer gepost.. Iedereen met de geboren veulen gefeliciteerd!

Ik zei toen ja dat Armani van die palomino hengst zou zijn.. Nou die eigenaar van die hengst heeft er nog een hengst staan en die heeft blijkbaar Donja ook een keer gedekt, alleen weet hij niet in welke periode dat was. Hij denkt eigenlijk dat het veulen van die andere hengst komt, omdat Armani waarschijnlijk groter word dan Donja en die palomino hengst kleiner is dan Donja. We zitten er dus aan te denken om een DNA test te doen, om het zeker te weten. Iemand hier ervaringen mee?

[F-AM] DNA test

jeetje hoe kan dat dan !!! niet echt nauwkeurig van de hengstenhouder ! welke hengsten waren het?

DNA test is niet zo moeilijk hoor. Gewoon haartjes van de mama en het veulen (met worteltjes) opsturen.

Het zijn allebei hengsten van een boer waar mijn paard staat. Het was zegmaar ook een "ongelukje"
Het was een palomino hengst of een kwpn koffievos hengst, die niet goegekeurd is, maar de vader daarvan is wel een goedgekeurde dekhengst, dat is Michelangelo. Ik heb inmiddels contact opgenomen met het kwpn, en ik moet idd haren van de hengst en het veulen opsturen :).

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:14

Hier 2 foto's van de wond van Nouchka, ze zijn helaas niet zo heel duidelijk.

Afbeelding

Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:35

lijkt mooi dichtgegroeid niet?

Neon wat een geluk dat ze al drachtig is zeg! Daar zat je dan ook niet op te wachten,lijkt me. Maar het kan dus altijd gebeuren.

Melody gefeliciteerd met de behaalde 1e premies!

Wat is Parousha dr veulen al groot zeg! Heb je fotos van hem helemaal?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 19:42

Risky aan het oefenen voor de keuring.
Let vooral op de beeldige knotjes whahahaha.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hij is nu al 1.03!!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:06

Lijkt net echt Kl! :D

Moppielover: welke wond ;) Ziet er goed uit hoor!

Flo'tje is 1.30 vers gemeten

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:23

welke knotjes kyrkelover?
haha,echt bijna onzichbaar

maar risky is echt heel leuk,had van mij nog net wat dikker gemogen(niet vet maar gewoon wat gevulder) en de kont wat ronder maar heb natuurlijk meer verstand van de welshjes dan andere rassen.

geen idee hoe dezen erop moeten staan.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:26

Ik weet het ook niet hahah.
Maar heb al best wat getraind met hem dus langs de weg gewandeld, samen met de merrie rond laten rennen en zo maar ja kan hem moeilijk gaan longeren en zoiets dergelijks dus tjha dan maar geen ronde kont.
Iets dikker zou van mij ook eventueel mogen maar dat is er voor zaterdag niet meer aan te krijgen helaas.
Wat voeren jullie de veulens eigenlijk.
Risky is nu 2,5 maand bijna en krijgt hooi wat brok water en melk.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:29

En ach misschien vinden ze hem leuk en misschien wel totaal niet maar we doen gewoon ons best en maken weer eens wat mee.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:31

ik heb de merrie extra voer gegeven,voerde speciaal ook cavalor perfomix en dan ook nog zemelen erbij.
maar dat waren zemelen die we ook gebruiken voor brijvoer bij de varkens dus tja,dat vult wel.

van de cavalor kregen ze ook wel een aardige kont moet ik zeggen haha

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:08

vanessakusje schreef:
Conejo had jij ze zelf voorgebracht?

Ik heb een hengstenhouder gevraagd of hij mijn veulen wou voorbrengen en heb zelf aangedreven. Met de kampioenskeuring heb ik het wel zelf gedaan, samen met mijn zusje.

Op de centrale merrie keuring weet ik nog niet wat ik ga doen. De nieuwe eigenaar van Libre vind het misschien wel leuk om het zelf te doen, moet nog ff overleggen hij gaat weer mee.

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:05

Oke!

Wij zouden morgen naar de keuring gaan, heb afgebeld omdat ze net terug is van de hh maar heb me over laten halen om dan 7 aug naar Ermelo te gaan ben benieuwd!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:47

Nou, DA is geweest, Neon is mooi drachtig. Ook even naar de plekken van Pepa gekeken, maar die zien er mooi uit en er begint al weer haar te groeien. Ze was het er over eens dat het geen schuren kon zijn, want dat was een beetje onmogelijk op die plek.
Zij vermoedde dat het van de hitte kwam.
Ze heeft me wel een kuurtje met Hippochol aangeraden, om de lever mooi te zuiveren en het was goed voor de vacht. Is ook goed voor paarden die moeilijk uit de haren komen in het voorjaar.

Verder nog even naar het hoofd van het hengstje laten kijken, die had toch een aardige snee op zijn kaak, niet diep of zo, maar Neon heeft hem wel goed geraakt. Maar was niet ernstig of zo.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:57

pretty schreef:
lijkt mooi dichtgegroeid niet?

Neon wat een geluk dat ze al drachtig is zeg! Daar zat je dan ook niet op te wachten,lijkt me. Maar het kan dus altijd gebeuren.

Melody gefeliciteerd met de behaalde 1e premies!

Wat is Parousha dr veulen al groot zeg! Heb je fotos van hem helemaal?

Gaat snel he! Ik zal even kijken of ik die erop krijg. Zijn niet de meest mooie foto's. Maar heb je even een beeld :D

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 23:03

}:0
Afbeelding

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 08:57

Hier komt zo de dierenarts ze is sloom en hoest we gaan gelijk kijken of het nog goed is met het ongeboren veulentje

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:06

Die wordt zeker al groot, ik herken het kolletje in je avatar maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Kitzbi dat is minder, sterkte.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:30

Is echt een kopie van zijn moeder. Zal nog eens een keertje een foto uploaden van de merrie zelf als veulen.

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:31

Gefeliciteerd Neon, en fijn dat het de hengst na omstandigheden toch nog goed vergaat.

Balen Kitzbi dat je merrie ziek is. Nooit fijn en zeker niet als ze drachtig zijn!

Ziet er goed uit Parouscha!

Heb net de kliniek gebeld om te vragen hoe het met haar is. Ze eet inmiddels weer, grasbrok, hooi ed mag ze nog niet.
Hoe het is gekomen was nog de vraag. Nou het zit zo: Een meisje van stal gooit ze altijd naar buiten met haar eigen pony. Dat grietje is nog jong en heeft nooit veel met paarden gehad maar toch een pony gekregen. Wel een lief kind hoor maar niet veel verstand van paarden.
Wij hebben luiken in de voorkant van de boxdeuren, de afspraak is dat deze ten alle tijden gesloten moeten blijven. Zij heeft ze open gedaan en door het luik het halster willen omdoen. Maar het luik heeft ze niet geheel open gedaan maar half, dat het luikje zeg maar haaks op de deur stond. De pony is wat ril en schrok dus, slaat zijn kop omhoog en van haar af. Toen kwam ze om een ongelukkige reden met haar tanden achter de pen van de sluiting bovenop het luik die normaalgesproken het luik op zijn plaats houd (zo'n shuifspijl alle moderne boxen hebben bijna zo'n sluiting) Dat dier raakte in paniek en begon te trekken maar kwam niet los (ze is niet zoo groot) en nadat ze de sluiting weer naar beneden trokken (wat de pen dus liet zakken) kwam ze los.
Heel haar gehemelte ligt open, en nog maar 1 tandboog zat op zijn plek. De andere boog en het bed waar de tanden inliggen was afgebroken van de ene rechtertand (I3).
Nu zit alles met ijzerdraad aan elkaar en het is afwachten of het houdt. Maar voorlopig lijkt het ernaar dat het de goede kant opgaat..

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:33

He gedver zie het bijna voor me. Arm dier...

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:35

Ja was echt heel zielig!

In principe is er niets mis met luiken in boxen maar je moet ze wel helemaal open doen en vast zetten en niet maar half.. Want ja dan steekt er iets boven uit (ligt er natuurlijk ook aan wat voor luik je hebt..)

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:39

Ik heb in mijn box ook een boven- en onderluik maar die staan overdag allebei open en dan hangt er een stalmatje voor. En die breken echt wel door als er iets gebeurd (zijn al regelmatig haken gesneuveld als mijn New Forest er met zijn gewicht in ging hangen om het laatste beetje kuil aan de andere kant te pakken)

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:43

Uletje: Wat een verhaal, arm paard!

Hoop dat het meevalt met Kitzbi en dat alles nog goed is met het veulen in haar buik.