[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maseike

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 13:47

Nee ik rij nu niet meer op mijn merrie, die mag nu 40 dagen nog genieten van haar rust :):)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 13:50

Het regent tietjes en mooi tinkers!
Wat schrikken kappie! Een duitse dog is misschien een idee? Zijn grote lieve honden..maar schrikken wel af :))

Gisteren weer bekenden bij mijn merrie gehad (beiden ervaring met drachtige merries) en de 1 zegt a.s. ma. en de andere zegt het duurt nog anderhalve week :+ kortom nog steeds hetzelfde hier!

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 13:53

Ik rij nog wel steeds, geen wedstrijden meer maar langzaamaan afbouwen, zij is pas in mei uitgerekend.

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 13:59

Mnonn, ik ben idd ook wel aan het afbouwen. Maar mijn merrie heeft nog steeds veel plezier in het rijden. Moet wel zeggen dat ik echt wel rustiger aan doe en heel veel stap tussendoor.

en Jeanine, wat spannend zeg. Jij hebt natuurlijk niet eens een houvast qua uitgerekende datum. Dat is helemaal lastig natuurlijk. Wel lijkt iedereen op 1 lijn te liggen dat het er wel aan zit te komen toch? Waak je er ook bij?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 14:02

Ik vind het verschrikkelijk deze onzekerheid haha
Ik waak nog niet! Ik ga nu s avonds nog even bij dr langs en de staleigenaar kijkt ook nog een keer voor dat ie gaat slapen! De caravan staat al wel klaar en die zal ik er binnenkort maar bijzetten en dan kan de camera ook aan! Ik vind het alleen zo moeilijk om te bepalen wanneer ik er moet gaan slapen..straks lig ik een maand in de caravan en ben ik gebroken als het straks een keer over anderhalve maand komt..

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 14:11

Jeanine, dat lijkt me idd verschrikkelijk ja. Straks lig je zomaar 6 weken in die caravan....

Wel fijn dat de staleigenaar zo meehelpt!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 14:14

kan ik me voorstellen.. Hoe komt het dan dat je het niet zeker weet?

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:18

Ondanks dat mijn merrie pas 6 Juni uitgerekend is ,rij ik al een maand niet meer.Ze werd vreselijk boos op mijn been :( !!Ik dacht ,voordat er ongelukkken gebeuren?!
Ben ik vorige week van mijn verzorgpaard afgeflikkert!!!Hahahaha. _O-

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:32

Peelie schreef:
kan ik me voorstellen.. Hoe komt het dan dat je het niet zeker weet?

Ik heb mijn merrie drachtig gekocht, ik wist dit dus niet! En de (erkende) handelstal waar ik dr kocht ook niet! Ze moet zelf nog 3 worden (april dit jaar) en ze heeft helemaal geen mega buik..toen dr uier begon op te zetten kregen we argwaan en heb ik dr op laten voelen en ze bleek drachtig! Waarschijnlijk dus ergens te lang in de koppel gelopen...

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:36

Jeeeeee het gaat nu echt snel! Gisteren nog maar 2 maandje te gaan, dus nu kan ik zeggen nog ruim een maand!!!hahahah

Jeanine ik vind het nog steeds zo leuk hoe je alles hebt opgepakt! Ben erg benieuwd wanneer de kleine zich meldt! spannend hoor!
Las wel iets over een camera, maar is het geen idee als je vast een birth alarm omdoet??

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:37

frenia: wat een mooie tinkerman zeg! Mag je trots op zijn!

Rijden met creamer word vrij weinig gedaan (de laatste keer was ergens in oktober) wel hobbelen de kids er een beetje op als de grond goed is.....

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:40

Ja Birth alarm heb ik ook aan zitten te denken maar ze kent nog niet echt een singel om, zou ze zich hierdoor dan niet ongemakkelijk gaan voelen? En die krengen zijn duur als je ze moet huren :wow: Als ik nou zeker wist dat ze nog 2wkn moest dan had ik er zeker wel 1 gehuurd..maar straks heeft ze hem een maand om..dat wordt me dan echt te gek!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:45

Wat ik trouwens vandaag wel ontdekte is dat ze een zachte verdikking heeft (ruim) voor haar uiers zeg maar..is dat nou de melkklier die opzet?

Ze was vandaag goed te pas, ze dacht als ik nou eens flink bok in de bak misschien raak ik die dikke buik dan wel kwijt.. :+

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:27

Al even niet geweest, dus loop iets achter haha…

@joto: wat een mooierd! Gefeliciteerd!
@sonjim: al een mooie buik hoor!
@flettie: ook beide mooie buiken hoor!
@sunny44: uier ziet er al veelbelovend uit, zeker voor een maiden!
@maseike: zo, dat schiet ook alweer op!
@amandake: gefeliciteerd, ook alweer 300!
@frenia: ook alweer een 300, das toch altijd mooi als ze dat halen vind ik! Uiertjes zien er ook al goed uit, maar er kan volgens mij nog heel veel meer in :D

hier gaat alles nog goed zover ik kan zien. jammer is alleen dat ik een wat later veulen heb, krijg steeds al de kriebels bij al die uiers en veulens!

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:33

pff ik kan het hier even niet meer bijhouden geloof ik....

Van de week vond ik het veulen erg rustig maar vandaag hadden we mede merensliefhebbers op bezoek en toen dacht het veulen terwijl we stonden te kijken; hallo ik ben er wel! Buik van igora ging reeel te keer en 1x kon je gewoon een voetje 'zien' erg grappig te zien en stelt mij weer gerust...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:37

Jeanine84 schreef:
Ja Birth alarm heb ik ook aan zitten te denken maar ze kent nog niet echt een singel om, zou ze zich hierdoor dan niet ongemakkelijk gaan voelen? En die krengen zijn duur als je ze moet huren :wow: Als ik nou zeker wist dat ze nog 2wkn moest dan had ik er zeker wel 1 gehuurd..maar straks heeft ze hem een maand om..dat wordt me dan echt te gek!

Je kunt alvast oefenen met een gewone stretchdekensingel ;) , of proberen een halsteralarm te huren. Die wil ik ook graag...... lijkt me echt mega-makkelijk!

Ik kan me ook zoooooo inleven in jou, 't is voor 80% zo herkenbaar! Heb je al antwoord op je brief aan de fokker?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:38

Nee helaas nog niks van de fokker gehoord :n

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:40

Jeanine84 schreef:
Nee helaas nog niks van de fokker gehoord :n

Je zou hem kunnen bellen..... het valt hem iig niet meer rauw op zijn dak, want de brief heeft hij ongetwijfeld al gelezen.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:56

gem: oeps beetje verkeerd neergezet, zie ik ;)

degene op die foto's is de ggk STER zoon van mijn merrie Angel, zijn naam is Meadows Selwyn ;) op die foto's is hij 5.5 jaar oud ;)
De jaarling die ik eerder postte is zijn zoon, Meadows Eirnin, geboren in 2007, die ziet er zeker nog zo niet uit ;)
Al heeft hij wel veel weg van Selwyn op 2-jarige leeftijd :j
zal eens kijken of ik een foto van Selwyn als 3-jarige kan vinden (heb ook jaarling en 2-jaars foto's, maar die staan niet op deze pc :+ ), kan je mooi zien hoe erg ze op late leeftijd nog veranderen, zijn echte laatbloeiers :j

gevonden: hier was papa Selwyn er 3
http://www.irishcob.ch/image/presentati ... wyn_01.jpg

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 17:04

even snel berichtje van hier

De merrie van de dood geboren tweeling,en die 72 uur aan de nageboorte heeft gestaan : is helemaal in orde.. gaat binnekort weer naar buiten.
Dinsdag gaan we haar wassen, want ze is nog vies van achter..
en wie weet kan ze volgende week weer lekker het weiland in. En de bedoeling is dat ze weer onder het zadel komt.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 17:14

wauw ik vind ze hoe meer hoe mooier.die Tinkers heb iets speciaals vind ik. Mijn vriend wil ook graag een tinker maar hij moet wachten van mij tot de kleine meid ook op school zit. Dan heb ik weer meer tijd voor nog meer paarden. Hij vind het toch alleen maar mooi om naar te kijken ik moet de rest doen...
Heel veel succes ik hoop dat ze zich goed tonen en hoge ogen scoren allemaal.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 17:15

riett is vandaag 276 dagen drachtig *\o/*

wat was het 2010 topic ook al weer? :o

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 17:52

*\o/* *\o/* Update Shamal Arabians *\o/* *\o/*

Njadien is net bevallen van een hengstveulentje van ZK Kuray.

Ze stond in het land te schrapen. Een kwartier nadat ze haar binnen hadden gezet stond de jonge man op de wereld.
Nat is hij donkerbruin of koffievos en 90% een schimmel.

Wederom gefeliciteerd natuurlijk met de tweede zeer voorspoedige bevalling :D

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 17:54

SA GEFELICITEERD!!!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 17:56

GEFELICTEERD!!!!!