[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

odique

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:04

@ cindybijl: de schade valt gelukkig nog mee. Waar staat ze nu in dan? Boeren en praten... succes Ach gut

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:06

ik heb nu examens , dus ben een tijdje niet op bokt
maar als ik terug kom , dan kom ik terug met veulen fotoows
oohja , want dan is belle bevallen !!!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:06

@odique, is er bij jou geen Divoza in de buurt?
Die verhuren de birthalarm ook, moet je wel reserveren.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:09

yashilha schreef:
Frenia wat is de tweeling gegroeid zeg!!!!!!!!!!!!
Lekkere dingen zijn het hoor
Cindybijl misschien was ze opzoek naar augurken Clown
Nee grapje het zou wel lekker voor haar zijn als ze nu een box kreeg
Veel succes met vragen vanmiddag Knipoog

ROFL Hahahahah

Odique: nog een Noord-Hollander! waar in N-H woon je?

Ravita wordt aankomend seizoen niet gedekt, dezelfde reden als Yashilha.
Ik wil dit veulen als opvolgster van mijn merrie, en ze wordt te oud om nog een veulen te krijgen.
Ik ben al druk aan het zoeken naar een stalmat van 2,70m x 3m
ik wil het verdorie nu voor mekaar maken!

Kleine mijlpaal vandaag: 260 dagen drachtig! nog 10 tot de volgende grote mijlpaal!!

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:15

@ Monique4: Staat het ook op hun site? Of moet je er gewoon even voor bellen?
@ Cindybijl: Ik woon in Castricum en Odique in Limmen (bij Alkmaar) . Wonen we bij je in de buurt?

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:17

odique schreef:
Ik had nog een paar vraagjes aan jullie Haha! :
Waar kan je zo’n SOS-kit kopen? Is dit speciaal voor bevallingen?
Hoelang van te voren doen jullie het birthalarm om? En hoelang van te voren moet je reserveren hiervoor? Ik wil zo’n ding gaan huren maar overal staat bij dat je op tijd moet zijn met reserveren omdat het zo hard gaat. Maar dan moet ik natuurlijk wel weten vanaf welke datum ik hem wil gebruiken.
Weten jullie misschien een adres in Noord-Holland die dit verhuurd? Ik heb op internet gezocht (nou moet ik zeggen dat ik hier niet echt goed in ben) maar dan krijg ik allemaal adressen aan de ander kant van het land.

'
weet het niet zeker, maar je kunt zo'n sos kit volgens mij bij de dierenarts halen, divoza en misschien je voerleverancier? althans die van ons bezorgt ze dan direct.
wat ik heb gehoord van de birthalarm is dat ze hem vaak 2 weken van te voren opdoen. de meeste hebben volgens mij wel een maximale huurtijd van 4 weken, maar pik me daar niet op vast Knipoog ze gaan idd snel. divoza wist me paar dagen geleden te vertellen dat ze half maart nog een paar overhadden om te reserveren, maar dat kan ondertussen ook al wel weer veranderd zijn Knipoog

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:20

Wow, dan kan ik maar beter vandaag nog bellen. 2 weken van te voren leek mij ook een mooie tijd. Zal eens aan mijn DA vragen of zij ook een SOS-kit verkopen.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:21

@Amandake, gefeliciteerd met de 320 dagen mijlpaal Haha!

Suelza schreef:
Hmmm.. voor Vicky zijn we ook alweer bezig... MAar ik ben er nog niet helemaal zeker van. Ik twijfel momenteel aan mijn keuze, nu ik het veulentje heb gezien.

De twijfel, is dit in positieve of negatieve zin??

@FA, wat is het een leuk hengstje, gaat het al beter met drinken bij mama?

@inkepink, spannend, succes.

@Mausje, mooie buik en uierfoto`s, bij Wendely begint het goed te groeien.

@Pletje123, nou al een flinke uier hoor voor 303 dagen Bloos!

@eilander, komende dagen nog veel wind, geef haar eens ongelijk Haha!

@zamora, dan zal het idd niet zo heel lang meer duren, succes Haha!

@frenia, leuke foto`s van de tweeling met wapperende manen Haha!

@cindybijl, oei los gekomen, gelukkig dat ze nit veel heeft gegeten, toch idd de boer maar eens flink aan zijn jas trekken voor een box.
Gefeliciteerd met de mijlpaal.

@silly_silas, succes met je examens.

@odique, ik zou naar Divoza bellen, weet je gelijk of er nog te huren zijn

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:29

Dit topic gaat echt zo hard he Nagelbijten / Gniffelen haha
ja monique, ik denk dat ik vannacht maar eens ga waken Nagelbijten / Gniffelen

Er is trouwens begin deze maand het eerste halfbroertje van de nog 2 verwachtte veulens bij ons geboren!

Afbeelding

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:40

odique schreef:
@ cindybijl: de schade valt gelukkig nog mee. Waar staat ze nu in dan? Boeren en praten... succes Ach gut

Ze staat nu vast in een soort stand, links en voor dr een muur, rechts staat een falabella in een gefabricheerde box(!) ze kan 90 graden draaien ongeveer.
Boeren en praten... praat me er niet van! hij zei dat hij geen nee zegt, maar nog ff aan het idee moest wennen, schiet mij maar lek hoor, de hele schuur staat vol met hokjes voor zijn schapen en dan moet hij aan het idee wennen dat er 1 pony in een box komt Koe Frusty !!!
maar ja ik wil ook beleefd blijven, want ik krijg altijd wel veel voor elkaar daar, dus frustrerend dat dit niet lukt.

Ik woon in Nibbixwoud, paardje in Wogmeer. Is niet om de hoek bij jou, maar wel leuk dat er ook iemand uit N-H komt!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 15:16

Zamora: Leuk veulen. Ja

Frenia: Super tweeling. Lovers Hoe is het met Angel? Morgen alweer 330 dagen of niet? Haha!

Pletje: Wat een uier al voor 303 dagen!

Cindybijl: Gelukkig heeft ze niet teveel gegeten.

Voor de SOS-kit kunnen wij onze voerleverancier dag en nacht bellen. Die koop ik dus ook niet op voorhand, want je hebt het bijna nooit nodig. Lachen

Puzzel had geen hars vanmorgen. Ben benieuwd of ze het morgen wel heeft, als dat zo is houdt ze echt PRECIES hetzelfde schema aan als 2 jaar geleden. Clown

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 15:27

Ze zeggen dat het een zilverappel bruin veulen is maar volgens mij worden die heel anders geboren, andere kleur...?

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 16:55

Fototijd, Missy en Puzzel lekker in de modder. Knipoog

Missy vandaag 237 dagen drachtig.
Geen uierfoto's, er is nog niks te zien. Knipoog
Afbeelding

Afbeelding

Puuz: Vandaag op dag 325
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Had ik gezegd dat Puzzel geen hars had? Schijnheilig
Afbeelding
Het is in het echt iets meer, maar kreeg het niet goed op de foto.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 16:59

het ziet dr vnaaf stuk serieuzer uit... Ze wilde echt niet naar buiten maar heb haar met flink aandringen toch naar buiten gekregen.. Heb haar net weer binnen gezet..
Daarna draaide ze steeds van me weg..
Uier is flink.. Ben benieuwd

Afbeelding

Ik las trouwens iets over hengstenkeuze voor dit jaar.. Daar zijn wij alweer hard mee bezig

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:00

dat heeft mijn merrie ook, die gaat in de inloopstap staan en komt er gewoon niet uit hahaah Tong uitsteken

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:03

Zoo klinkt aardig serieus weer voor komende nacht! Ik ben benieuwd wat ik straks thuis aantref... Vandaag heb ik anora nog niet serieus bekeken... (wel zo ff in de stal maar verder niet) OVerdag werk ik en is er iemand anders op de stal, dus ben benieuwd... Gister was ik van dat huidsmeer aan het wegpulken tussen haar uiers en toen voelde ik 'nattigheid'. Oftewel ze geeft iets melk...

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:21

Iorrr, bij jou werd het toch ook al spannend?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:25

Ja klopt... Maar er is nog steeds niks... En de datum duurt nog even, dus het kan ook nog wel even duren... Maar zoals ik net al zei had ze gisteravond melk, dus het zal niet heeel lang meer duren! Ik ga haar straks weer lekker poetsen enzo en daarna zal ik weer verslag uitbrengen of ik denk dat het komt of niet... Haha!

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:48

hallo allemaal! het wordt steeds spannender hier met zoveel merries die allemaal dicht bij elkaar zitten!
vandaag had zita ook een verrassing voor me: ineens was haar uier al een heel eind vol. tot nu toe stelde het nog niet veel voor, maar nu is het ineens verachtdubbeld Knipoog zal morgen fototje maken. ben er wel blij mee x

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:22

Nicole288 schreef:
TabeR: Een merrie scheurt niet altijd uit. Een merrie die dichtgezet is laat je op tijd weer open maken. Een merrie die dichtgezet was en na het veulenen niet opnieuw gedekt wordt kun je open laten, maar als je haar weer dicht laat zetten zuigt ze geen lucht aan en dat lijkt mij persoonlijk altijd prettiger. Ik ken ook verschillende mensen die hun sportmerrie dicht hebben laten zetten terwijl er niet mee gefokt werd, omdat ze er last van hadden.

dankjewel voor je uitleg,
nog een paar vragen hoor Schijnheilig hoop dat je dat niet vervelend vindt, maar ze is dus niet van mij ze krijgt een veulen en daarna waarschijnlijk eerst niet meer iig!
want wil graag proberen of ik der in de sport kan uitbrengen.

zuigt een merrie altijd lucht na de bevalling? of dus alleen als ze uitgescheurd is ( dit gebeurd toch dan bij de geboorte uitscheuren)
het kan geen kwaad als ik haar laat dichtzetten? ondanks dat ik er niet meer mee ga fokken. is dit pijnlijk voor een merrie? heb het wel eens gezien maar dacht dat het onder verdoving gebeurde toen weet ik wel zeker, maar voelen ze na tijd er nog heel veel van?

wat doen anderen? wel of niet dichtzetten?
en hoe beoordeel je of ze uitgescheurd is is dit duidelijk zichtbaar of?

ik heb wel bij gelezen maar jullie gaan zo snel!

hoe is het bij suffie nog geen veulen?

en mooie buiken komen er voor bij puzzel toont meer dan missy!
ik hoop toch echt dat bij ons het veulen er is op dag 335 1 mei dus!

Rian wat een knap ventje! en mooi dat alles goed is gegaan!

voor de rest heb ik in foto topics gereageerd!

vandaag zit mijn meid op 285 dagen! begint op te schieten zal binnenkort weer foto's plaatsen

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:24

pff niks opgeschoten vandaag, heb de boer niet gesproken...

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:26

balen! lijkt me erg vervelend.. zulke dingen moeten niet te vaak gebeuren

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:29

TabeR ,een merrie wordt niet dichtgezet omdat ze is uitgescheurd(als ze uitscheuren wordt de boel wel gehecht)maar omdat ze lucht zuigen doordat de boel uitgerekt en verslapt is na een aantal veulens.
Door dat lucht aanzuigen kan er een soort sluimerende baarmoeder ontsteking onstaan waardoor de merrie niet meer drachtig wil worden.
Ik hoop dat ik het een beetje begrijpelijk uitleg! Haha!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:32

Update..

Goede dag gehad vandaag Knipoog

Gisteraaf om 8 uur gevoerd, per ongeluk door de wekker heen geslapen (had de foon te dichtbij liggen, dan kan ik er in mijn slaap net bij en zet de wekker uit) werd om 12 uur wakker, gauw gevoerd maar:
Hij stond er minder lang onder dan normaal en hij leek niet zo hongerig ook... Dus ik vermoedde dat hij stiekem heeft mogen drinken...
om 2 uur vannacht ging ik weer voeren (kijk even een paar minuten via de camera toe of hij al zelf drinkt en hongerig is,, als hij wil maar niet mag, wat tot nu toe steeds is, dan ga ik eruit om te voeren), pakte het halster, doe boxdeur open... Gaat shanaia pardoes zelf in de houding staan!! Shamal duikt er gelijk onder en met wat bemoedigende woorden kreeg ik shanaia vanuit de deuropening op afstand zover dat ze zonder al te veel gepiep en gebokt hem liet begaan.
Om 4 uur wilde ze niet staan, dus heb ik haar weer aan de hand gehouden tot de eerste slokken en toen het halster af en buiten de box toekijken.
Daarna moest ik werken en nam didi het over, shanaia wilde bij haar niet meewerken dus zij heeft haar aan de hand gehouden...

Vanmorgen stond ze wel weer netjes, rechts mag hij, mét begeleiding, gewoon drinken. Links blijft een probleem en omdat hij daar ook via rechts bij kan wil dat wel eens fout gaan.
Vanmiddag na veel piekeren (links wel de druk eraf halen met als risico dat we 20 stappen terug doen en zij het niet meer vertrouwd e.d. of links laten zitten en dan misschien nog een flinke poos op stal moeten blijven tot link in gaat drogen zoals bij afspenen) de knoop doorgehakt en ik heb ná het voeren, dus toen shamal niet zo hongerig meer was (had het drinken iets vroeger beeindigd) zelf even de touwtjes in handen genomen en haar iets gemolken, het protest viel me erg mee overigens.

Toen de linkerkant zachter werd gauw shamal er onder geduwd en zo 2 voerbeurten hem links laten drinken (zoals we rechts begonnen, vasthouden dus). Daarna de laatste net voor ik thuiskwam weer rechts en los, ze was al een heel stuk makkelijker en liever, ik ben na enkele seconden de paarden gaan voeren en steeds als ik langs liep stond hij nog braaf te drinken en shanaia met haar oortjes naar voren nog op dezelfde plek. ik heb haar slechts 2x horen piepen (+bokje geeft ze dan naar opzij waar hij staat) en na een poosje zag ik ze nog steeds op dezelfde plek maar shamal was blijkbaar klaar met drinken en stonds met zijn oogjes dicht na te genieten.
Ze was overwegend lief tegen hem vandaag, ze snuffeld meer aan hem en is niet meer zo boos als hij net gedronken heeft.

Al met al een flinke sprong de goede kant op! vanavond ga ik meer observeren (proberen dan, want ik moet wel weer om haf 5 weg om te werken dus moet ook slapen tussendoor). Ik hoop dat ik hem eindelijk eens zelf zie drinken zonder dat ik naar de box toe moet om zijn moeder op haar plaats te wijzen!!
Over een halfuur moet ik er weer zijn, dus ga zo weer gauw die kant op! nog even rustig een sigaretje roken eerst Knipoog

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:33

Even kort.. bedankt voor alle felicitaties!!
Naam spreek je uit al Djael.
Ik ga weer.. ben echt moe!