Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
TheSam schreef:Weet iemand trouwens wanneer Red (ehhh sorry, Envy... kan er niet aan wennen) is uitgerekend??
Ellebelle schreef:Hallo allemaal,
ik ben een beetje stil geweest de laatste tijd; veel dingen gebeurd hier. 3 weken geleden is Vlekje onderuit gegaan op het ijs. Jan was Ballade aan het rijden en had de Vlek meegenomen om wat beweging te krijgen. Toen hij haar losliet is ze in haar blijdschap er vandoor gegaan en is ze met haar dikke lijf in de bocht op wat ijs omgevallen. Ik was ziek, dus was er niet bij. Jan kwam thuis en zei dat Vlekje uitgegleden was, maar dat ze niet gewond was. Dit was op een zaterdag. Pas maandag ochtend zag ik Vlekje weer, en ze stond op 3 benen. Niet leuk dus. Ik heb geen xray apparatuur in mijn praktijk, dus meteen een welbekende kliniek (waar Vlekje vorig jaar was met Milagro) gebeld. Ze kwamen meteen. Veulen leeft nog, maar wij hebben kans op malformatie van de organen, en ook kans op Neonatale Isoerythrolysis (NI) als het veulen geboren word.
Met Vlekje zelf is het wat ernstiger. Niks gebroken (althans, niet te zien op xrays), maar wel een ligament gescheurd in haar linker hak. Waarschijnlijk word ze nooit meer een rijpaard. De hak is nu zeer instabiel. Helaas kunnen we nu niet gaan opereren vanwege haar dracht. En wachten met opereren veroorzaakt arthrose in het gewricht.
Als het niet al een "high-risk" dracht was voor het ongeluk, dan is het nu zeker wel zo. Zo lang Vlekje redelijk komfortabel is, dan mag ze van ons gewoon in de wei blijven. Zodra ze echt veel pijn krijgt, dan zullen we haar uit haar lijden helpen, ook als het veulen nog niet geboren is. Het is zeer zwaar voor ons, maar zij is belangrijk. Ook al zouden we het veulen aborteren nu en dan laten opereren, dan is de kans op volledig herstel klein.
Bummer! C'est la vie.
MarijeR schreef:Jeetje Ellen wat erg!
Eerst vorig jaar al zo'n pech en nu dit...
Is er geen kans dat het met (stal)rust herstelt?