Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 09:55

Gefeliciteerd sjoert, ziet er goeduit!
Van welke hengst is deze, de naam is wel erg apart(lijkt n.l op Atlantic )

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 10:02

Hier de nieuwe foto's van Summerfee.
Ik heb het idee dat ze bijna de dikste word, ze is echt kannones dik *LOL*
En ze krijgt echt hele volle uiers de spenen gaan mooi staan.
HEB BTW HELE MOOIE POTRET FOTO"S GEMAAKT,plaats ze straks ff bij itp plaats ik hier wel even een link.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 10:03

Lekker dikke buik heeft ze Ja

Volgens mij is dit veulen van de hengst River Dance Lachen

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 10:11

Leuk veulen Sjoert!
Idd niet de grootste maar dat kan ze nog makkelijk inhalen Lachen
Lief bekkie op de laatste foto!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 10:21

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 11:47

MissSol: Het is dus weer niet gelukt je veulen eruit te duimen?? Ach gut Jammer. Zal vandaag overdag ook mijn best doen hoor! Hon heeft ardino ook overdag gekregen, misschien is het deze week mode of zo Knipoog je weet nooit.
SUCCES.

Sjoert: leuk ding. Jullie zeggen een kleintje.... Hoe groot is een gemiddeld pas geboren veulen?
Tegen Ardino zeggen de meesten how dat is een flinke. Ik vind (nu volgt denk ik een gevaarlijke uitspraak) dat het verschil in grootte nauwelijks zichtbaar is. Bloos
Waar moet je op letten dan?

Parouscha: ik ga zo foto's kijken, deze zien er mooi uit. Ze heeft een mooie buik. Ik weet het niet precies, hoe lang moet ze nog?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 12:20

Sjoert gefeliciteerd! En volgende keer ben je er bij hoor, zeker weten.. Knipoog

Parouscha: Mooie portretfoto's! Die kan nog eens poseren (en jij foto's maken Lachen )

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:38

Twinkel ik heb eigenlijk liever dat het snachts word geboren. Overdag staat ze in het land en zijn er altijd mensen op stal, vooral smiddags want dan zijn er ponylessen. De stalhouder wil ook dat ze op stal bevalt. Ik blijf hopen dat het deze week komt, denk maar zo elke dag is een dagje dichter bij de geboorte...

verschil in grootte zegt niks hoor, vorig jaar hadden ze hier op stal een heeel groot veulen, die andere waren veel kleiner. Maar nu is het een jaarling en halen die andere hem nog bijna in! Tis dus maar net hoe ze zich ontwikkelen!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 14:13

@ Iedere nieuwe pappa of mamma: Supergefeliciteerd, het zijn stuk voor stuk mooie veulens!

@ Iedereen die nog wacht: Ze hebben een lekker buikje allemaal, zeg! Hopelijk voor jullie dragen de dames niet over, ik weet hoe frustrerend dat is.. Pakina heeft 11 dagen overgedragen voordat ons driftkikkertje kwam.

@ Tinne: Ik heb zo'n idee dat het nog wel eens een wedstrijdje kan worden tussen Vank en Umeda. Vank ziet er goed uit zeg, leuk! Bij Umeda (en Sparkling) staan sinds gister ook koeien achter het hekje op het land en ze vinden het geweldig. Umeda heeft een zware taak met die kleine in haar buik.. Het ( Haha! ) is ontzettend beweeglijk! Je ziet haar buik regelmatig bewegen en we kunnen het veulen goed voelen, zowel naast als op Umeda.

Eten doet ze niet echt lekker meer. Haar biks en merriebrok eet ze wel, maar heel langzaam en haar kuilhooi laat ze allemaal liggen. Maarja, wat wil je met zo'n buik, er is niet eens ruimte meer voor een beetje eten.

@ Alle wakers: Heel veel succes en ik hoop dat jullie snel van een verdiende nachtrust kunnen genieten! Met veulen op stal, wel te verstaan Lachen

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 14:51

MissSol, het is nu wel goed weer.. ! Wie weet poept ze het nu heeeeeeeeel snel uit Knipoog!

Wanneer is Umeda precies uitgerekend?

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 14:54

Sjoert, gefeliciteerd!! Mooi veulen Ja !

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 15:02

Party!! Gefeliciteerd Sjoert!! Het is echt een prachtig veulen!

@ MissSol: Lekker buikkie zeg, ik denk dat het op de nacht van donderdag op vrijdag komt Lachen Ik hoop voor je trouwens dat ze eerder komt! Haha!

@ Faniek: Wat een lekker koppie krijgt Luna zeg! Leuk dat ze zo verhaart, ziet er erg grappig uit dat donkere! Ja

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 15:03

Summerfee ziet er trouwens ook goed uit Parouscha! Wedstrijdje houden? Tong uitsteken

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 15:12

Oke is goed Haha!
Op wat weg je Knipoog, wie het 1ste zijn veulen uitpoept Haha!

Ze moet nog 34 daagjes Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 15:14

Wie het eerste zn veulen uitpoept Haha!. Maar ja, wat valt er te winnen? Tong uitsteken Haha, misschien doet Djesseka ook wel mee?!

Wie denken jullie dat eerst komt.. en wanneer?

Ivanka is 11 juli uitgerekend!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 15:16

Ik denk dat mandy die bij ons op stal gaat eerder komt.
Zij is eind juni uitgeteld, maar is nu al een zwaargewicht. Daarnaast staat haar buurvrouw ineens met een veulen naast dr. Dat moet wel een stimulans zijn Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 15:22

Dat is idd wel extra stimulans Tong uitsteken. Ik weet nog van toen ik nog op een stal werkte, een merrie beviel en de volgende dag beviel de merrie naast haar ook opeens, terwijl die nog niet uitgerekend was Clown .

Maar ik ga eens naar mijn dikzak, kijken hoe het ermee is Haha!.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 15:54

Tinne ook ff de nieuwste dikke foto's plaatsen, dan kunnen ze het ff inschatten.
Mijn merrie moet 18 juli Haha!

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 16:02

Tinne schreef:
Dat is idd wel extra stimulans Tong uitsteken. Ik weet nog van toen ik nog op een stal werkte, een merrie beviel en de volgende dag beviel de merrie naast haar ook opeens, terwijl die nog niet uitgerekend was Clown .

bij ons op stal was dat ook zo, merrie beviel snachts van hengstveulen en volgende nacht was andere merrie die een week later was uitgerekent....
helaas word sol nog nie erg gestimuleerd door de veulens die naast haar in de wei lopen....

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 16:58

@ Sjoert: Gefeliciteerd!!! Party!!

parouscha schreef:
Tinne ook ff de nieuwste dikke foto's plaatsen, dan kunnen ze het ff inschatten.
Mijn merrie moet 18 juli Haha!

Onze 2de merrie is ook 18juli uitgerekend, maar die is wel minder dik dan die van jouw. Teminste op dit moment, ze kan natuurlijk de laatste maand nog ontzettend groeien Vork

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 17:25

Spannend Lavanta Haha!

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 17:30

Jahh, heel spannend!! Haha!
Maar eerst wachten we nog op de eerste, Nickey is vrijdag officieel uitgerekend Pling

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 17:31

Parouscha:: lekker buikje mooie foto's ook Knipoog
Sjoert: gefeliciteerd wat een lekker ding
Missol: Ach gut nu is de tij prachtig weertje kortom idiaal duim mee voor vancht irene: zelfde verhaal Knipoog

twinkel/kannie: lekker aan het genieten van de kleintjes Knipoog

Is beetje offtopic maar hier dikke pech er staan hier 2 groepjes op de wei jasmijn met kleine en een merie zonder veulen . aan de andere kant van het draad 3 merrie,s waarvan 2 met veulen. ging verleden week al mis jas met een merrie in de andere wei ruzie draad plat heel de groep bij elkaar gelukkig niks gebeurd dus alles weer teruggezet.
Vanmorgen stond weer het hele stel bij elkaar (trouwens vrij gemoedelijk) alleen nu wel gewonden Verdrietig jasmijn een flinke winkelhaak in haar vulva en een merrie van de andere wei een klap gehad op haar achillespees dus gaat lekker hier!

Nou iedereen die ik vergeten ben die nog wacht op een kleine succes Knipoog

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 18:26

@ Tinne; We weten de precieze datum niet, aangezien ze meerdere keren geïnsemineerd is (het was sowieso pas na 7 keer hengstig en dus 7 verblijven op het dekstation raak, hoor). Als het goed is, komt onze mini-Uum in de week van 11 juli. Dat zou dus zo goed als gelijk met Ivanka kunnen zijn. Ik doe trouwens wel mee hoor, met het wedstrijdje, haha.

@ Parouscha; Lekker buikje heeft ze! Erg mooie merrie ook, vooral op die hoofdfoto's heeft ze een gave uitstraling!

Hoe oud zijn jullie merries trouwens? Umeda wordt in augustus 4 (je zal maar fokmerrie zijn..)

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 18:32

Owh jee, dat is wel heel erg vervelend Gitta! Hoe gaat het met Jasmijn?

Ik heb vandaag nog nieuwe foto's gemaakt, dus dan kunnen we gaan schatten Haha!.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb alleen geen goede foto van opzij..
En de uier, hoe het zo rood komt? Verward I don't know! Ik dacht eerst dat het kwam doordat ik schoon had gemaakt met een babydoekje, maar heb het IRL helemaal niet gezien.. dus ja, waar het aan ligt? Ik denk aan de foto Knipoog.
Afbeelding

Ivanka is alweer 14 jaar! Wat gaat de tijd toch snel, ik heb haar alweer 3 jaar Ja !