[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 22:39

Setteli schreef:
Dark7 schreef:
Wat ontzettend fijn dat hij mag drinken :o Haah anders werd het een actief nachtje voor je met heen en weer naar de melkbar!
Ik zie het net inderdaad bij de lijst dat ze gelijk waren! Wellicht kan ik het terug lezen maar was je merrie maiden ? Puur nieuwsgierigheid

Ja ze is/was maiden, Dit was haar eerste

Yaartje, denk inderdaad dat ze nog wat pijn had. En de druk op de uier is ook niet echt prettig, Maar ze laat het nu gelukkig allemaal toe.

Nee dat is zeker niet prettig! Gelukkig maar dat het nu wel allemaal goed gaat en ze het toe laat!

Goldenarrow, wat een knapperd! Strikje hoeft niet hoor. Mag je zo in de wei zetten hier :D .
Is het uit te tekenen van de hals met lijntjes? Ik probeer het te zien (vind het onwijs interessant namelijk), maar ben absoluut geen kenner van de juiste schoft-hals verbinding (als ik het goed zeg), maar leer graag bij van jullie!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 22:41

Dark7 , dat word ook een spannende nacht bij jou.

Natasja , nieuwsgierig Aagje die kleine meid.

Setteli , fijn dat hij nu mag drinken.

Xyaartje , wat een lief filmpje <3
En nou als je de kleine bij Maria hebt zien bewegen moeten alle twijfels wel of niet drachtig toch echt helemaal weg zijn nu :)
Heren liggen er lekker bij.

Kabayo , oh dat is inderdaad prettig maatje. Ah dat verklaard ook een hoop van zijn type bouw. Ik kon hem voor mijn inziens al niet echt onder een nrps oid neerzetten maar Rocky mountain zie je er zeker wel in terug. Ben benieuwd of hij zijn extra gang dan ook doorgeeft... Een toltende champagne fries. Maar dat zijn ook eigenlijk allemaal wel wat meer laatbloeiers normaal al. Dus ik denk dat hij straks met jaar of 4 erg is bijgetrokken. Leuk!

Hier net nog even wezen kijken en de staat heerlijk buiten hooi te eten nog. Dus nu naar even de oogjes dicht en dan vanaf 12 uur camera waken.

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 22:46

Setteli gefeliciteerd met het veulen, fijn dat hij mag drinken. Kan jij gerust slapen.
Kayabo, mooi kleurtje de hengst, wel een echt jonkie
Yaartje wat een heerlijk veulentje

goldenarrow

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 22:50

@Yaartje: Ik heb even geprobeerd wat voor je te tekenen om het een beetje inzichtelijk te maken :) In de eerste foto zie je dat de lijn eigenlijk niet mooi doorloopt, maar dat er een knik in zit. Op de tweede foto loopt hij al veel mooier door.

Afbeelding
Afbeelding

Overigens is Armando te koop, dus mocht je nog een knappe Arabier bij je shetjes willen zetten, dan is dat mogelijk, haha.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 22:52

Toushie schreef:
Dark7 , dat word ook een spannende nacht bij jou.

Natasja , nieuwsgierig Aagje die kleine meid.

Setteli , fijn dat hij nu mag drinken.

Xyaartje , wat een lief filmpje <3
En nou als je de kleine bij Maria hebt zien bewegen moeten alle twijfels wel of niet drachtig toch echt helemaal weg zijn nu :)
Heren liggen er lekker bij.

Kabayo , oh dat is inderdaad prettig maatje. Ah dat verklaard ook een hoop van zijn type bouw. Ik kon hem voor mijn inziens al niet echt onder een nrps oid neerzetten maar Rocky mountain zie je er zeker wel in terug. Ben benieuwd of hij zijn extra gang dan ook doorgeeft... Een toltende champagne fries. Maar dat zijn ook eigenlijk allemaal wel wat meer laatbloeiers normaal al. Dus ik denk dat hij straks met jaar of 4 erg is bijgetrokken. Leuk!

Hier net nog even wezen kijken en de staat heerlijk buiten hooi te eten nog. Dus nu naar even de oogjes dicht en dan vanaf 12 uur camera waken.

Toushie dat zeker en ze rende vanmiddag ook keihard weg van Frodo toen die eraan kwam waarop hij uiteindelijk ook nog een trap van haar kreeg.
Ze heeft de kleine gewoon goed verstopt :') .
Maar ze lag gisteren en die buik zag je opgegeven moment echt flink op en neer gaan. Die moest even laten weten dat ze er echt nog in zit haha. Dat was niet te missen.
Arme Maria. Dan lig je lekker. Besluit de kleine te bewegen :knuffel: .

Goldenarrow, oh ja, nu zie ik het! Wat interresant zeg om dat zo te zien! Zou dat met Shetlanders dan precies net zo zijn? Want dan ga ik daar eens opletten :j .
Laatst bijgewerkt door xYaartje op 11-04-22 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 22:53

Hij mag alleen maar aan de rechterkant drinken, als hij links staat draait ze constant weg en doet ze boos. Maar volgens mij pakt ie de linkerspeen ook als hij rechts staat. Zo even checken.

Ik heb de nageboorte nog even gecheckt, maar er blijkt nu een scheur te zitten aan het eind. Het is wel een mooie scheur en kan zo niet echt zien of er iets mist. Temperatuur was net 38,1 Die blijf ik wel even bijhouden de komende dagen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 23:00

Dark, sorry, ik weet niet hoe merrieveulens eruit zien, ik fok alleen maar hengsten. _O-

Kabayo, geen idee of het met training beter wordt, mijn merrie was puur fokmerrie dus bij haar is het nooit verbeterd. Buiten dat, dingen die met training verbeterd moeten worden is niet iets wat je moet willen met fokken. Als de merrie ook zo'n hals schoft verbinding had zou het voor mij een no-go zijn om zo'n combinatie te maken. Maar je merrie heeft het niet, en ik heb zelf jarenlang gefokt met een merrie die het wel had maar het niet doorgaf omdat ik de hengst er goed op selecteerde.

Even zitten zoeken op foto's die ik in de upload heb staan, helaas zijn het er niet veel (en die er zijn zijn niet duidelijk, want ze staat meestal met de kop aan de grond :') ), maar het is op deze wel zichtbaar. Geen enkel veulen heeft het dus gekregen van haar,
Afbeelding
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 23:07

Xyaartje leuk dat je het intressant vind! Heb even wat beeldmateriaal proberen te zoeken
Perry als 1.5 jarige. Hier zie je het een klein beetje. Vind het niet extreem
Afbeelding
Maar je ziet bijvoorbeeld dat zijn vader als volwassen paard dit ook heeft. Kan erfelijk zijn.
Afbeelding
Zilver heeft dat niet
Afbeelding
Geen enkel paard is perfect. Elk paard heeft zijn goede en slechte punten. Zodoende is fokken ook puzzelen. Proberen moederdier te verbeteren waar kan. Maar een 100% perfecte match ga je nooit vinden. En vind de verbeterende punten die de hengst gaat geven hoger opwegen dan dit deukje :D

Goldenarrow wat een gaaf dier zeg!! Hoezo vies? :+

Neonlight mee eens. Ik zie het inderdaad wel wat op de foto's. Wat fijn dat ze doet nooit heeft doorgegeven. Eten is belangrijk he :+

Setteli vervelend dat het drinken nog niet zo soepel gaat...

Toushie ja ben benieuwd!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 23:13

Ja, zijn vacht lijkt wat mottig, maar hij had de afgelopen week zijn deken opgehad en die had ik nu afgedaan en hem niet even tussendoor gepoetst. Dus de losse haren waren wat opgehoopt _O-

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 23:14

goldenarrow schreef:
Ja, zijn vacht lijkt wat mottig, maar hij had de afgelopen week zijn deken opgehad en die had ik nu afgedaan en hem niet even tussendoor gepoetst. Dus de losse haren waren wat opgehoopt _O-

Dat had ik dus helemaal niet gezien. Vind hem best schoon :o

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 23:16

Oh ja ik begin het nu te zien kabayo :D ! Echt onwijs interessant! En ik leer altijd graag bij! Of dat nu over fokken, exterieur van het paard of trainen of voer o.i.d. is. Je bent nooit uitgeleerd in de paardenwereld en zeker dit soort dingen als de juiste hals-schoft verbinding vind ik dan ook echt erg interessant! Zo leer je dan weer eens wat bij :D .

Dus eigenlijk wil je gewoon een goede correcte hals-schoft verbinding fokken? Met zo min mogelijk tot geen knik er in zeg maar?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 23:17

Meestal drinken ze wel uit 2 spenen vanaf 1 kant. Meeste veulens drinken trouwens bij voorkeur altijd aan 1 kant..

Kabayo, je kunt toch nooit weten wat voor verbeterpunten hij gaat geven? Dat weet je pas als hij meerdere merries heeft gedekt.. Hoe hij verder gaat ontwikkelen weet niemand. Ik ook niet, ik kan er niet doorheen kijken, dan moet ik dat door een glazen bol doen ;) Maar ik zie wel een ander paard dan jou beschrijving :j

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 23:23

Gefeliciteerd Setteli! Fijn dat hij nu mag drinken. Kun je in ieder geval lekker slapen.

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 23:34

Olga89 Heel veel sterkte ook ik ga hard voor je duimen.

Ik ben echt een stille meelezer verder . Maar wat een prachtige veulens komen er al voorbij.
Iedereen gefeliciteerd *\o/*

Hilde is 279 dagen drachtig dus ik mag nog een tijdje wachten. Dat maakt het wel moeilijk nu met alle veulens...
Vandaag lekker haar manen uitgekamd dus ik geniet gewoon van haar blonde lokken ipv een veulen :D

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Hennos op 11-04-22 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 23:38

Afbeelding

Zwart bont merrie veulen. Even een ego post.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 23:40

Toushie, Dark en Kellykeuh, dat ziet er veel belovend uit! Ik hoop dat we snel foto’s van gezonde veulentjes mogen zien!

Kabayo, ik zie misschien ook wat de anderen zien, maar ik zie ook wel de potentie die jij in de combinatie ziet. En uiteindelijk is het allerbelangrijkste dat jij blij wordt van de combinatie! Ik ben in elk geval heel benieuwd. Het ziet er een leuk dier uit, zeker als die straks mooi voller en verhaard staat te blinken in de zon.
Dat hij ni nog schraal is, vertekent ook veel denk ik.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 23:44

Mer1980 schreef:
[ [url=m/zR2MFd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zwart bont merrie veulen. Even een ego post.

Wauw! Alles wat je wou! Prachtig bont en een merrie!! Gefeliciteerd! *\o/*

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 23:51

Proficiat Mer!! Dat ziet er een leuke uit!
Laatst bijgewerkt door Knolselder op 12-04-22 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 00:01

Gefeliciteerd mer!! Super *\o/*

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 00:03

Gefeliciteerd mer *\o/*

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 00:23

Mer gefeliciteerd!!

De insnoering van de hals zoals het mooi door iemand genoemd werd, is gevolg van een steile schouder vaak. Indien de schouder dus schuiner komt, heb je dit minder. Meestal is het ook dat paarden met een steile schouder minder ruimte in het voorbeen hebben. Een Fries heeft dit juist wel, dus ik zie in dat opzicht juist de combinatie wel...

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 00:29

Gefeliciteerd Mer! *\o/* <3

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 00:44

Op 11 april, omstreeks 22u30 geboren;

Een knap, red dun (?) krullen-merrietje! <3

Afbeelding

Afbeelding

Alles goed en best vlot verlopen, liggende bevalling onder het nauwlettend oog van ons shetlandertje.
Op de benen en drinkend na 45 minuten.
Vriendlief en stalgenootje even moeten assisteren omdat Tiara besloot naast de elektriciteit te bevallen en het veulen met de benen in de draad lag (elektriciteit stond uit).

Dierenarts is er reeds bij geweest en alles goed bevonden. Veulenspuitje gekregen en komt morgen testen op antistoffen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 00:50

Gefeliciteerd!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 01:01

En weer 2 merrie veulens, gefeliciteerd! *\o/* *\o/* *\o/*