Vraag: Onze merrie staat nu heel vaak met haar billen ergens tegen aan te duwen en schuren, is dat “normaal” gedrag voor merries die tegen de uitgerekende datum aanzitten?
Janinevv
Geplaatst: 08-03-21 20:11
Is het gek als een merrie met 265 dagen het al zwaarder krijgt ? Ze moet nog even maar merk dat ze wel zwaar heeft en hele dag het liefst, beetje stil staat en eet.
manuela_j
Geplaatst: 08-03-21 20:20
Cheytjuh Gefeliciteerd
Vulina Oh wat spannend, dat zal niet lang meer duren. Succes
Cynthia82
Geplaatst: 08-03-21 20:20
SunnyHorse schreef:
Vraag: Onze merrie staat nu heel vaak met haar billen ergens tegen aan te duwen en schuren, is dat “normaal” gedrag voor merries die tegen de uitgerekende datum aanzitten?
Dat is heel normaal ja De merrie voelt wat druk van het veulen en dat is niet fijn.
Kabayo
Geplaatst: 08-03-21 20:23
Janine zilver is ook heel snel al overal klaar mee en vind het allemaal maar zwaar opzich niks ergs
Sunnyhorse opzich heel normaal. We zien dat vaak hier in het topic. Vaak grappen we dan dat ze het veulen terug duwen
Fi heeft ook al haast! Maar lijkt idd hetzelfde als vorig jaar.
Vulina super spannend !! Vannacht denk ik
Sannahtris fijn dat het drinken nu probleemloos gaat. Goed doorgezet!
Cp112
Icecrystal veilig
Dddara vervelend probleem de hoefzweer. Hier gelukkig nog nooit gehad dus kan geen tips geven.. Moet ze perse in de stal veulenen?
Zilver nog niks (gelukkig). Vanochtend wel een drup aan het uier. Nu niks meer te zien.
Qua kleuren: ik heb een vos (inmiddels stekelharig en grijs, 28 jaar) en een schimmel (vermoedelijk homozygoot, ze heeft alleen maar schimmels gegeven) en een donkerbruine. Saai dus
Haha zilver en Goldy zijn beetje het zelfde. M’n pa zei van laatst zit ze wel goed in d’r vel ik zei ik denk dat ze er nu al wel weer klaar mee is...
chadje
Geplaatst: 08-03-21 20:37
Wat een mooie veulens zijn er weer geboren, gefeliciteerd
Dat schuren zien wij ook bij onze merrie die nu op 323 dagen zit haar staart is net een pleeborstel Ook zij loopt voor haar doen wel voor op de vorige drachten toen beviel ze elke x met 345 dagen dracht Dus eigenlijk verwachten wij nog niks maar je weet nooit
Voor haar dochter die op 290 dagen zit word dit het eerste veulen zij heeft nog steeds een heel bescheiden buikje en voelt zich nog prima
Cheytjuh wat een knappe meid, die is je enorm gegund!
Ik begin nu wel een beetje kriebels te krijgen hoor. Het komt zo dichtbij! Nog 11 dagen tot Veronia veilig is. Uier liep vandaag voor het eerst niet terug nadat ze buiten was geweest en ik merk aan haar dat ze nu echt tegen het laatst loopt. Ze krijgt het echt zwaar. Nog even en dan huppelt er een kleintje rond. Ik vind het zo onwerkelijk . Als ik jullie veulentjes dan al zie, wat heerlijk!
OYYO
Geplaatst: 08-03-21 20:42
Cheytjuh Gefeliciteerd! Leuke filmpjes en wat is ze mooi!
Wat worden er veel merries geboren!!
AM Wat rot voor je die zorgen om je merrie. Nu hopen dat het goed komt!
Zijn er hier nog meer mensen die een geslachtsbepaling hebben gedaan bij hun ongeboren veulen Wij hebben dat bij Dolce laten doen en weten dus dat zij een merrie krijgt Bij Mocca niet dus dat blijft een verassing
Hier bij de shire gedaan en daar dacht ze van merrie maar voor het mooie was het al wat laat.
Komend jaar wil ik het wel meer gaan doen. Ze heeft tot nu toe steeds ruim 80% goed.
J_emma
Geplaatst: 08-03-21 21:03
Wat een mooi veulen Cheytjuh, gefeliciteerd!
Ddara, fijn dat de hoefzweer eruit is! Het wennen aan de stal hoeft niet meteen 24/7, toch? Ik zou haar er gewoon af en toe een uurtje in zetten dan. Kan ze wennen, antistoffen aanmaken, en de rest van de tijd bewegen.
Vulina, ben benieuwd!
Hier 1x wc borstel qua staart, en 1x niks aan de hand.
Anne zit nu op dag 283 en is ineens helemaal klaar met het rijden. Liep vorige week nog als een zonnetje en wil nu niet meer aandraven, alleen een beetje stappen. Herkenbaar hier dat het zo ineens verandert? Overigens was dat rijden al even zonder zadel en alleen door mijn zoon van 40 kilo, dus daar zit niks in de weg. Geen klemmend zadel ofzo.