[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tanjaatjuhh

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:57

Heerlijk al die sneeuwpret haalt echt de ondeugende kant in ze naar boven. Hier mijn dikkies.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:15

linda2008 schreef:
Neon baby gevoeld, zo'n magisch moment! Toch een hele geruststelling (vond ik). Vanaf het moment dat ik het voelde, begon het voor mij ook echt te gaan dagen dat er een baby in die buik zit, heb jij dat ook nog? Of is dat beginnersgeneuzel? :')
(Yazhi gespot <3 )

Hahah.. Hier ook een beginner! Denk dat ik dat straks precies hetzelfde heb!!! Heb al paar keer gevoeld, maar nog zo lastig. Ik weet ook niet of ik eten voel wat aan het verteren is of een veulen..

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 16:14

Jill hoeft nog maar een dag of 12 in quarantaine officieel maar ze zal iets langer daar blijven staan... Ze gokken nu dat ze de 1e week van Febr vervoerd zal worden naar NL, ze willen het uiteraard graag combineren met andere paarden die ook die kant opvliegen (logisch).

Ze begint iig uier ontwikkeling te krijgen dus nu begint t pas echt snel te gaan ;)
Verder doet ze het goed, is ondanks dat ze glimt echt wel vuil hoor (stof van het zaagsel) en lijkt alles wel prima te vinden. Veulen is nog steeds lekker actief in dr buik en verder leek Jill gister echt wel moe te zijn.... Ze gaat ook steeds vaker met haar kont tegen de wand aanstaan.

Kan nu haast niet wachten tot ze veilig en wel in NL staat.... Maar anderzijds heb ik het al wel een heel stuk meer kunnen loslaten en ik merk gewoon dat dat me genoeg rust geeft om de rest van alles dat er nog geregeld moet worden te doen.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 17:21

@Venthe hier toevallig vandaag alles geënt en een merrie is half mei uitgerekend. Vroeg de DA nog of ze nog keer moest maar omdat ze altijd netjes geënt is moest het goed zijn zo.

Lees afentoe wel mee maar kan moeilijk bijhouden :')

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 17:23

Hier het zelfde manora.

Er gebeurd hier veeeel te veel momenteel.
Maar ik lees dus ook tussendoor wel wat mee.

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 18:25

Afbeelding
Afbeelding

floor gisteren op de foto weer gezet. zoals jullie zien hebben wij geen sneeuw.. 10 km verderop wel.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:27

Prachtige foto's!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:47

Geen charmante foto maar mijn AMHA merrie is vandaag 220 dagen drachtig.
Foto was 3 dagen geleden. :=

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:24

Linda, haha, niet alleen dekentjes zijn handiger bij de kleintjes. :))

Pretty, fijn dat jouw drachtige dames rond en gezond zijn!

Knolselder, herkenbaar! Soms kan het me niet snel genoeg gaan en andere keren denk ik; neeee, ik ben er nog niet klaar voor. _O-
Met de paarden dan. :+

Venthe, bedankt!
Jouw veulentje wordt lekker in de zomer geboren dus!

Tanjaatjuh, gave dieren! Zijn die allemaal drachtig?

Elmars_Floor, jeetje, het lijken wel herfstfoto's!! :wow:
Ze heeft een mooi buikje!

Zamora, spannend!

Ik merk hier dat Kim als enige enorm aan het uitharen is!
Ze heeft een hele gladde, zachte vacht, ook vrij dun vergeleken bij de andere paarden.
Vraag me af of ik vannacht niet toch een dekentje op moet doen, aangezien het hier nu al -8 is (op de thermometer).

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:40

De mijne laten nog geen haar los.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:41

Hier is 1 van de 4 ook vreselijk aan het verharen! De andere nog niet...

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:45

Linda, ik vind het echt heel goed van je dat je je merrie ergens anders stalt, zodat je zeker weet dat er iemand bij de bevalling aanwezig zal zijn. Daar zouden veel mensen een voorbeeld aan kunnen nemen!

Vrouwke, mooi beeld zo, met al die camera's bij elkaar.

Kiki, ja heel vervelend zulke kijkers. Zo hebben wij ook eens een kijker gehad, die na het kijken aangaf dat het huis voor haar in een te drukke buurt lag. Dat weet je toch ook voor je gaat kijken? :') (hier op het eiland weet iedereen waar die straat ligt)
Geen idee hoe dat qua regels zit met die wedstrijden. Ik weet dat ik ooit eens afgezegd heb, maar bij ons betaalde je het inschrijfgeld pas op het terrein, dus ik heb toen ook niet betaald.

Tinnie, het lijkt er inderdaad op dat Aziza eerder gaat dit jaar, maar dat geloof ik pas echt als ze flink vooruitgang boekt qua uier.
Jouw merries schieten ook al lekker op qua aantal dagen, wat fijn ook dat ze zo dichtbij elkaar zitten.

Luna, mooie foto van Marley!
En wat is Maylinn een boefje zeg! Ze heeft ook een hele ondeugende uitstraling :D

CL, beterschap! Wat vervelend dat de stress nu juist op je lichaam slaat, nu je weer wat meer rust in je hoofd krijgt.
Jill ziet er goed uit, en al wat uierontwikkeling, het einde komt in zicht! Of iig, zo voelt dat voor mij altijd als de uierontwikkeling begint, al duurt het daarna dan ook altijd nog héél lang :+

peetjjuh, welkom hier! Leuk merrietje heb je, en wat leuk dat ze drachtig is van de hengst van Arianne!
Er valt hier genoeg te leren, en als je iets wilt weten kan je het altijd vragen, er zijn hier genoeg ervaren fokkers die je antwoord kunnen geven.

suffie, jouw merrie heeft ook een flinke buik!

Aniek, ik heb het geluk dat onze stal bijna in het dorp ligt, dus het was niet zo heel veel lengte wat er gelegd moest worden, en we hebben zelf meegeholpen, wat ook scheelde in de kosten. Dus wij hadden voor een paar honderd euro glasvezel op stal :D
Ik zie zo voor me hoe jij daar met kruk midden in het land zit met allemaal pony's om je heen die uit hun plaat gaan :') De voorproefjes zien er al goed uit! Heerlijk van die sneeuwfoto's, helaas hadden wij hier amper sneeuw -O-

jolandje, leuke foto :D

Jitske, Fay krijgt ook een mooi buikje.

Inowa, jullie merries staan er goed bij, mooie buiken ook al.
Ach, dat arme kalfje, gelukkig ligt hij nu lekker warm!

Pretty, wat een bijleespost!
We willen wel graag foto's van je dames zien hoor!

Venthe, ik zou niet nogmaals enten als ze zo kort ervoor nog geënt zijn. Als het al een half jaar geleden is zou ik het waarschijnlijk wel doen. Ik heb het eens met mijn DA overlegt, en ook hij vond het onzin om nog een keer te enten, als ze in de laatste maanden al geënt zijn.

Tanjaatjuh, mooie buikjes!

Francien, wat wordt Floor rond zeg! Ze staat er goed bij <3

Zamora, wow, jouw merrietje krijgt ook al een flinke buik!

KBK, mijn paarden vinden kou een stuk minder erg dan wind en regen. Ik weet niet of Kim met wind en regen wel een deken op heeft? Dan zou ik het misschien wel doen, als ze nooit een deken om heeft, en je ziet niet dat ze het koud heeft, zou ik het niet doen.
Aziza verhaart ook al weken enorm, maar ze heeft het absoluut niet koud.

Ik heb gisteren van het mooie weer gebruik gemaakt om wat foto's te maken van mijn jonge spul. Dus voor degene die het leuk vinden, hier even een foto van de volle broer van Aziza's aankomende veulentje en van de 2 eerste veulens van Mausi, dus de halfbroer en zus van Mausi's aankomende veulentje.

Meer foto's staan in hun topic ;)
[ITP] Mijn Arabische jonkies weer eens ITP!

Amir (GR Lahab x Aziza) en Aleeyah (GR Lahab x Mausi).

Afbeelding

En Almaz (Amirat Al Ashaanon x Mausi).

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Al_Zawraa op 18-01-16 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:46

<3 Dat koppie!

Nee, ze heeft nooit een deken op en rilt ook niet ofzo.
Maar inderdaad wel al heel erg aan het verharen.
Er liggen ook allemaal losse haren op haar vacht.
Heel apart, dit heeft ze anders nooit zo vroeg in het jaar.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:49

Dit is hoe erg Aziza verhaart de laatste weken :D

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:50

Omg, _O- herkenbaar inderdaad!
En zij heeft ook geen deken om?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:53

Nee, zij heeft ook nooit een deken om, ze begon al ruim voor de kortste dag met verharen, want dat viel me nog op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:55

Ah oke, dat stelt me wel gerust. :j

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:29

Bedankt voor de leuke reactie op de sneeuwfoto's. Het blijft nog even bij een voorproefje. Vandaag na het werk weer verder gegaan met photoshoppen, maar nog lang niet klaar (even wasje doen, eten koken, noem maar op en de avond is ook zo om).
AZ, oh ja zo kan je kruk ook opvatten. Ik bedoel lopen met een kruk (meervoud was ook duidelijker geweest, maar zo ernstig was het nog niet :o )
Afbeelding
Even een sfeerplaatje, zo krukte ik tussen de pony's door, één hand de kruk en één hand met een borstel, om ze een beetje te fatsoeneren voor de foto's :P
Daarna ben ik dus vast naar het midden gestrompeld om klaar te staan. Maar vooral toen ze uitgevlogen waren en er wat leuke shots gemaakt moesten worden, was het echt *strompel* *strompel* *strompel* *leuk plaatje zien* *snel kruk met het handvat in m'n jaszak hangen* eeeen plaatje knippen :+ Maar ben wel haast het hele weiland doorgekomen O:)
Linda, Yazhi inderdaad ook al in beeld en nu hierboven nog een keer. Al is ze momenteel niet op haar mooist :o Ze is wat wollig en heeft ineens een Tinker-baard gekregen. We pesten haar steeds een beetje. Dat terwijl ze er twee maanden terug juist nog érg mooi uit zag. Iets met naarling (bijna 2 jaar dan :+)

Jitske, jammer dat het bij jou (nog) niet gelukt is met sneeuwfoto's, hier ook pure mazzel gehad dat het op m'n vrije zondag zo mooi was. Maar mooi buikje krijgt jouw bontje al!

Luna, leuke plaatjes. Dikke boef dus die Maylinn!

Marouschka; hihi Pepper, de shet. Maar witjes zijn het inderdaad niet echt. Maar drachtig valt in ieder geval weinig aan te twijfelen ;)

Pretty, ik hoop het, dat ze zulke mooie baby's gaan geven! :):)
Fijn dat met jouw dames ook alles rond en gezond is! Als de modder weer is opgedroogd hopelijk snel nieuwe foto's!

Knolselder, dan komt het allemaal toch wel snel dichterbij he. Tja, ik kan niet wachten, maar snap dat het ook wel een beetje spannend is.

Venthe bijna op de 200 dagen! *\o/*

EF wat weer prachtige foto's! :~ Verbaas me wel elke keer over dat vachtje zeg. En dan ook nog met die zon erbij, zijn het alleen de bomen op de achtergrond die verraden dat die foto's niet midden in de zomer genomen zijn! :wow:

Zamora, die heeft ook al een mooi buikje zeg!

AZ, wat een knappe baby's! Mag je ook wel erg trots op zijn! En nu hopelijk weer een merrieveulen er bij dan dit jaar! Aziza haar veulen is van jou en Mausi was geleaset toch, of ben ik nu in de war? :o

Hier nog geen verharende merrie's gezien.
Verder wou ik nog even melden dat Roos vandaag op 250 dagen zit, oftewel Lies gisteren op 260 dagen zat *\o/* *\o/*
*duikt weer in photoshop totdat het bedtijd is*

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:33

Bedankt allemaal voor de warme welkom en leuke reacties!

@ Zamora: Wow wat een buik voor 220 dagen!
@ Elmars Floor: Ook mooi buikje al zeg..

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:34

Az, wat een haar!
Hier verharen er ook al een paar, en dat terwijl het nog zo kouwd is nu.

Inowa, wat een schattig kalfje!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:35

Dat had ik begrepen hoor Aniek, dat het om zo'n kruk ging ;) Ik heb het misschien ook niet helemaal handig geschreven :P

Klopt helemaal, Aziza's veulen is gewoon van mij, en Mausi is dit jaar verleast, dus haar veulen is gefokt door en in eigendom van de leaser.
En voor aankomend jaar heb ik waarschijnlijk ook een hele leuke deal voor Mausi (zoals ik al in pb zei), maar dat houd ik verder nog even voor me, totdat het helemaal zeker is. :D

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:45

Haha oke. Toen je het had over kruk en zitten, dacht ik dat dat ook had gekund inderdaad.

Ja ik had het gelezen. Moet nog even wat meer tijd zoeken.
Morgen weer om half 8 naar het werk, maar wel weer om half 5 vrij. Hopelijk dan wat meer tijd 's avonds :o

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:47

Oh rustig aan hoor, het duurde ook een tijd voordat ik jou een pb stuurde :o

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:49

AZ wat een haaaar :wow: haha!
Is dat Amir??? Nee joh!!! Die hebben we gevolgd in DBT 2015 toch? Jemig wat gegroeid hihi geweldig!!

Aniek, leuk sfeerplaatje! En gefeliciteerd met de mijlpalen :D
Ik noem alle ronde getallen maar mijlpalen ;) hihi
Jullie mogen haar niet pesten :(:) ze is zo knap!!! (Ze, toch? :o )

AZ, bedankt, tja toch wil je je merrie graag bij je houden in de hoop dat je er zelf bij kunt zijn. Kans dat ik er nu bij zal kunnen zijn is nihil. Maarja safety first dus het is gewoon niet anders. Hopelijk kan ik daarna nog lang genoeg van de baby genieten en ik "verplicht" mijn lieve vriendinnetje waar Star mag logeren gewoon om foto's te maken, te filmen en mij wakker te bellen midden in de nacht }>

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:59

AZ, ik heb weinig op met Arabieren, maar die van jou zijn toch echt prachtig <3 Wat een uitstraling en een heerlijk stel bij elkaar!