[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:20

Ik ben ook erg blij dat ik haar kan blijven volgen, ze wordt pas na mijn vakantie opgehaald en ik hoop dat dan Dazzle ook meteen of redelijk snel daarna naar de opfok kan. Ach, we zien wel... Nu eerst nog even stressen want moet nog genoeg doen voordat we eindelijk op vakantie gaan en wil straks als ik er nog tijd voor heb ook nog even langs stal vliegen. Mocht dat niet lukken dan heb ik pech, paardjes worden goed verzorgt dus daarover hoef ik me gelukkig ook niet druk te maken....

Ben benieuwd hoe Des en Adana op elkaar reageren, aan de ene kant zou het mooi zijn als het goed gaat en ze bij elkaar kunnen blijven staan. Aan de andere kant heeft een opfok ook zo zijn voordelen....

@Marlis: ik heb je topic bekeken en een goede opfok vinden is soms niet zo makkelijk, ik ben in ieder geval heel erg blij met mijn keuze voor Dazzle, ook al is het dan mega ver weg.... Volg je gevoel zou ik zeggen, ik vind het zelf erg belangrijk dat ze veel buiten staan en zo min mogelijk binnen (stal 3 sluit daar het beste bij aan denk ik). Vandaar dat ik ook heb gekozen voor de eifel.

Nou dames, ik wens jullie allemaal veel plezier toe met het jonge spul en lees wel weer bij als ik terug ben van mn vakantie.
:evaw:

YSR1971

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:14

CL, goede reis en geniet van je vakantie!!!

Marlis en Horsii, mijn voorkeur zou ook uitgaan naar plek waar ze zoveel mogelijk buiten kunnen staan. Jullie willen graag haar eruit kunnen halen en dan zou ik dus kiezen voor 3 of 4. Stal 3 heeft niet veel leeftijdgenootjes, maar wel een jaarlinger en komend jaar een veulen erbij, Kyra kan dus wel spelen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:14

CL gefeliciteerd met de verkoop en geniet van je vakantie!!

Verder zou ik voor het goedkoopste adres kiezen voor opfok, maar denk ook dat dat voor iedereen anders is.

Nog een hoop gedoe met paspoorten enzo lees ik.. Ik moet ook even voor een mini van ons laten chippen en paspoort. Die hebben we zaterdag op de markt gekocht en is alleen niet gechipt ofzo.

Verder ben ik weer flink aan het kopen geslagen en heb ik een tuigpaard veulen gekocht en 3 new forest merries(veulens) die eigenlijk voor de verkoop waren, maar laat er nou net een paar tussen zitten die ik helemaal geweldig vind.. 2 sowieso.. en wil er eigenlijk 1tje houden.. maar kan niet kiezen :P

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:19

Dank jullie wel meiden, genieten gaat wel goedkomen.... Koffer is gepakt maar heb allemaal het idee dat ik wat vergeet.... Zucht!

Straks op weg naar schiphol om daar nog wat rond te hangen (en koffie te drinken bij de starbucks :9 ) en nog wat laatste inkopen doen.... En dan op naar de zon en de walvissen (die gaan we vrijdag bewonderen).

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:46

DL: Geldboompje? (niet gemeen beodled)

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:50

Cl gefeliciteerd met de verkoop en fijne vakantie.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:52

Jemig DL, hoeveel ruimte heb jij?

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:19

Dl. Ben benieuwd naar tuigpaardveulen, is dat een hengst?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:01

CL, geniet van je vakantie!

DL, inderdaad, heb jij een veel te snel groeiende geldboom ofzo? :+

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 18:05

Emira is nu 342 dagen drachtig. Hoewel het met straaltje komt nu wanneer ik in haar speen knijp, kan ik nog niet zeggen dat het opschiet... Het is nog steeds geel en redelijk helder!

Soms vraag ik me wel eens af of ik nou die ene gek ben, of 1 van de weinigen in ieder geval, die het weidebeheer, of weidebehoud eigenlijk, zo goed in de gaten houd? De hooiprijzen rijsen de pan uit, maar ik voer ze zoveel hooi dat ze na 2 of 3 uur grazen geen trek meer in gras hebben en maar een beetje staan te staan op de weide... Met 19 stuks op 1,5 ha al sinds april en nóg staat er lang gras op! ik heb maar 1,5 ha laten bemesten, 1 ha was niet nodig, die krijgen ze niet kaal... Voordeel dat ze het zo ook niet zwart lopen en dat we in de winter langer op de weide kunnen dan wanneer het glad gevroten is natuurlijk...

Marlis nog geen plekje gevonden? ik heb wel een plekje voor je meisje ;) wel erg ver rijden natuurlijk :+
Maar serieus, die van 18 maanden, te onzeker, wat als... en stal 3, hoe lang huren ze daar al? hebben ze al eerder voor lange tijd ergens gehuurd? zo klein en huur, zou ik te onzeker vinden, wel het beste plekje denk ik mits er voldoende toezicht is ;) 4 klinkt ook goed, maar 6 uur in de zomer is te weinig! (wij moeten groepen wisselen nog, ik moet nog een ander stuk in het gaas zetten voor aankomende winter voor de jonge hengsten en dan hoef ik niet meer te wisselen, maar zelfs met 2 groepen omstebeurt naar buiten stonden ze hoogzomer toch 8 uur per groep buiten, was erg arbeidsintensief en ik zie mijn huis nooit in daglicht, maar het is het waard) Verboon zou zeker mijn keus niet zijn. Te weinig toezicht daar in de zomer (in de paar maanden dat wij in de buurt stonden vaak brandweer om jonkies uit de sloot te halen e.d. door buren gebeld, niet de mensen van stal) en te weinig buitengang in de winter.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 18:12

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:18

ky gaat toch naar opfok go.
Ze kan er vanaf nu al terecht.
Maar eerst trailer en iemand die rijd zien te regelen, dat zal nog wel lastg worden.
Kyr kan namelijkwel op de trailer maar niet op rachtwagen, dus paardentaxi kan niet

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:22

CL goede vakantie!!!

Marlis, tja.. lastig, mijn voorwaarde was zoveel mogelijk buiten.
En met 24/7 is dat gelukt en kleine groep, dat wou ik ook.
Wel aan de andere kant van NL, maar ja, je moet wat.
De onzekere waar je niet zeker bent voor hoelang, zou ik niet doen.
Die met maar weinig uren in de zomer buiten ook niet.

DL jeming, ik ben al blij dat ik er voor 2 1/2 plaats heb. (nou ja, die halve wordt uitbesteed paar jaar.)
Wat voor tuigpaar?
Vond bij HE er een gave bij zitten.. waar ze mee lange leidselden, geen idee wat voor tuigpaard het was,
maar die kon jummie lopen!!!

Tja, eh....hier beleven we vanwege verzopen weiland weinig.
En ja, gintes op de foto staan nog paarden, maar hun landje ligt iets hoger, mopper....
Afbeelding

Hoewel Toobs denk ik klacht in gaat dienen wegens ongewenste intimiteiten van hengstige fjorden dame
die hij in de paddock stuk moeilijker kan ontlopen dan in de wei. :+
Afbeelding

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:26

Sjolvir schreef:
Marlis, tja.. lastig, mijn voorwaarde was zoveel mogelijk buiten.
En met 24/7 is dat gelukt en kleine groep, dat wou ik ook.
Wel aan de andere kant van NL, maar ja, je moet wat.
De onzekere waar je niet zeker bent voor hoelang, zou ik niet doen.
Die met maar weinig uren in de zomer buiten ook niet.

Dat waren mijn voorwaardes ook... maar idd het is bij mij ook aan de andere kant van NL...
maarja je moet wat... ik rij wel af en toe heen & weer :P als fluffy het maar leuk heeft *\o/*

@CL: FIJNE VAKANTIE..!! en fijn dat je paardjes is verkocht aan een leuk iemand :D :D

@Horsii: Ik heb evt wel een trailer..!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:40

dankje fer , probleem is dat we geen trekhaak hebben.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:57

Lastig zo met al die keuzes qua opfok..
Diem blijft gewoon op de manege, tussen de veulens waar ze mee is op gegroeid!
Kan ik der mooi in de gate houden ;)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:02

Adana gaat toch de opfok in :)
als het meezit kan ik haar zelf brengen dan is onze auto eindelijk op de weg
Met trekhaak en al :P

is wel eff een dik uur rijden voor mij maja zolang madam het maar goed heeft :)
en morgen toch even gauw gaan zoeken voor werk het word erg krap na deze maand :')

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:10

Goede keuze onley :)

Hepsi is echt leuk :D

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 23:54

jaa ik moet toch wat ik moet mezelf nu al een schop onder de kont geven om dessy te verzorgen en de aandacht te geven die ze ook echt nodig heeft :)
Adana staat daar goed en vol verzorgd geen drukke stal en ze krijgt haar eigen maatje toegewezen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 07:05

Opfok hier is 40 min van huis uit of 20 vanaf werk. Veulen blijft gewoon thuis denk ik. Ik wil haar volgend jaar op de keuringen dag is thuis makkelijker te regelen als in Opfok. Ze gaan gewoon vroeg het Land weer op.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 07:07

gefeliciteerd cynthia. Hepsi is leuk:)

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 08:17

gefeliciteerd cynthia ga ti zijn topic gaan bekijken.
En weer leuke Hepsi foto's ik ben ook wat aan het kijken voor een opfok maar valt niet mee om hier eentje in belgie te vinden

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 08:51

@Horsii: je zus had me al gepbt zag ik net...sorry kan jullie ook niet verder helpen... er word altijd voor me gereden...:( moet dat rijbewijs nog steeds halen maar vind het zo'n duur grapje!

@Cynthia: gefeliciteerddddddddd *\o/* *\o/* *\o/*

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 09:39

Cynthia gefeliciteerd!

Zitake, ik kan de foto('s) van Deano niet bekijken (je link op de vorige pagina). Wil je ze ook hier plaatsen?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:10

YSR1971 schreef:
Cynthia gefeliciteerd!

Zitake, ik kan de foto('s) van Deano niet bekijken (je link op de vorige pagina). Wil je ze ook hier plaatsen?

Moet ik hem even via YouTube uploaden denk ik