[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:23

silketje schreef:
is er al een drachtige merries 2010 topic open? anders werk van maken, ons silke is vandaag nagekeken maar heeft 2 evengrote eitjes, dus afwachten tot maandag, als er dan 1tje zit, insemineren, zitten er nog 2 is het wachten tot de volgende hengstigheid, we hebben nog tijd :D

Als jij dit bovenstaande komt posten ga ik nu het topic voor 2010 openen :j
Een hele kersverse: Drachtige Boktmerries 2010
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 13-02-09 21:33, in het totaal 2 keer bewerkt

pheebs1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:31

hey

even topic nog eens doorgelezen, heb door de week bijna geen tijd wegens school :) maar vind er al prachtige buikjes en veulentjes langsgekomen!
heb Faith ook weer eens op de foto gezet, ze is nu 250 dage ver!

hier nog een foto van 238dagen
Afbeelding

en nu 250dagen ver
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

vind er al wat dikker geworden of ligt het aan mij? :)

xx

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 22:25

silketje schreef:
hé, trouwen :) doe ik ook dit jaar :)

is er al een drachtige merries 2010 topic open? anders werk van maken, ons silke is vandaag nagekeken maar heeft 2 evengrote eitjes, dus afwachten tot maandag, als er dan 1tje zit, insemineren, zitten er nog 2 is het wachten tot de volgende hengstigheid, we hebben nog tijd :D

wat vinden jullie van hengsten/ruinen? we hebben een nieuwe pony voor de oudste zoon, een hengstje, superbraaf maar pittig, eigenlijk hou ik niet zo erg van ruinen, maar in een goed gesprek met de DA vandaag twijfel ik toch

waarom dek je al zo vroeg als ik vragen mag....

marrlinde

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 23:12

hier is de merrie ook weer gedekt gelijk hoor! 23e wordt ze gescant volgens mij.. :j andere merrie is wachten op hengstigheid :D

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 23:16

Tis vandaag niet gelukt met al die hagelbuien.. Als het goed is word het morgen beter.. :D

Tis wel een karaktertje hoor die Dame! Als ze gekriebelt word valt ze om (Hihi), ze wil graag dingen in dr bekkie hebben, pluk kuil, touwtjes, voerbak ligt ze al af als moeders brokjes krijgt.. Zoutblok is ook ontdekt dus die is nu verstopt. Ze is zo grappig.

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 23:17

fokfanaat: 2 jaar terug is het helemaal misgelopen met een andere merrie en wil nu beginnen om hetzelfde te voorkomen met idd het risico dat het bij deze merrie mss allemaal van de 1e maal goed gaat en blijft goed gaan en zitten we met een vroeg veulen

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 00:15

jeetje wat een buiken allemaal teveel om allemaal op te noemen allemaal even mooi echt goed gevult allemaal.
En nog een mooi 30weken buikje gezien gefeliciteerd (sorry ben heel even je naam kwijt ga hem zo even opzoeken en aanpassen)

Onze merrie (shetty) staat ook al bij de hengst maar dat is omdat de hengst in mei verkocht word. Hij moet wel eerst zijn kunstje doen met onze merrie en nog 4 merrie's maar mijn merrie is wat ouder dus wil niet het risico lopen dat ik straks een guste merrie heb en de hengst met de noorderzon is vertrokken of is gecastareerd dan maar een vroeg veulen en een warmte lamp in de stal maar van deze hengst willen we zo graag een veulen zodat het een mooi Bmaatje gaat worden en mijn zoontje een leuke opvolgpony heeft straks en we een leuke menpony hebben over 3 a 4 jaar.
Als dit allemaal goed gaat dan vragen we haar papier op bij het stamboek en word ze volgend jaar gedekt op een normaler tijdstip en dan gaan we voor de keuring. Maar dat is voor later zorg.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 10:02

Iedereen die eenmerrie op springen heeft, veel succes met het waken!! Ik ga even een weekje weg (Andalusie).
Hou het een beetje rustig, zodat ik niet uren bezig ben met bijlezen ;-).

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 10:26

goede morgen !!

Hier weer een mijlpaal...Bibi dag 300 :-)

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 10:39

fijne vakantie Quintusgl is het weer een beetje goed in Andalusie? of is het ook koud net als hier? Ik heb eigenlijk geen idee kom altijd alleen in de zomermaanden in spanje.

Hier een rare nacht gehad rond een uur of half 3 hoorde ik een hoop herrie in de stal werd er wakker van en ben even polshoogte gaan nemen met een honkbalknuppel in mijn ene en telefoon in mijn andere hand en gaan kijken maar kon niets raars zien vond het wel een beetje eng en heb nu ook besloten om een grotere hond aan te schaffen. Mijn vriend is er niet zo vaak dus ben altijd alleen s'nachts en mijn hondjes die ik nu heb die schrikken echt niet af. Ik heb echt geen idee wat er was maar de rest van de nacht heb ik eigenlijk niet meer geslapen, hoop ook dat die camera snel binnen is dat geeft ook een hoop rust denk ik. En hebben jullie ook een hond los op stal lopen als jullie slapen?
Ik dacht eerst dat Kandy zou verwerpen ofzo dat de andere daarvan in paniek waren geraakt ofzo maar dat was gelukkig niet het geval. Veulentje zit nog lekker binnen waar het nog wel even mag blijven zitten nog een paar maandjes.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 10:43

@kappiegirl : oei dat is wel schrikken....paarden staan hier aan huis en heb 5 honden dus hier wagen ze echt niet om in te breken ;-)

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 10:56

ja hier staan ze ook aan huis maar mijn hondjes komen net voorbij mijn enkels. Dus heb ik eigenlijk ook niets aan haha.
Maar de schrik zit er goed in en ga zo ook een paar extra lampen halen die reageren op beweging. Zodat als er iets of iemand loopt het of hij meteen in de spotlight staat dat schrikt ook wel af al denk ik.
En een grote hond wat voor hond weet ik nog niet want moet ook kind vriendelijk zijn dus als iemand een surgestie heeft? kom maar op met de ideeën.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 10:58

Mogge
rare nacht, kappiegirl.
Hier was wat verkeerd geschoten in mijn rug, 2 dagen geleden, daarom weinig bijgelezen, lag gister om 19.30 uur op bed, en ben er net weer uit :)
Uierfoto's maar niet meer op photobucket plaatsen he, ze worden als violated aangemerkt, zie ik bij Flettie's foto's en bij nog een van iemand.
Wat glimt Faith toch!! Mooi buikje hoor :j
Kijk nog eens bij Dame of ze wel echt een Dame is ;)
Quintusgl, fijne vakantie!

Heerlijke zon hier, ik ga eens kijken of ik mijn Valentijn wakker kan krijgen om mee te gaan naar mijn kleine meisje van 22 mnd, ALS ik me kan ophijsen uit mijn bureaustoel ;)

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 11:14

Monchique vandaag 300 dagen drachtig dus nu wordt het aftellen :) spannend allemaal.
Eerste veulen kwam 14 dagen tevroeg dus het zal mij benieuwen :)

Vandaag ook mijn trouwdag vieren dus we hebben dubbel feest :)

@ pheebs1992 ziet er netjes uit hoor, mooi klein schattig buikje!!!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 11:28

Heide en amandake gefeliciteerd met de 300 dagen mijlpaal en heidie ook gefeli met je trouwdag Afbeelding

kappiegirl: brr dat is eng zeg! Ik denk niet dat ik zelf was gaan kijken :o

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 11:29

kappiegirl schreef:
ja hier staan ze ook aan huis maar mijn hondjes komen net voorbij mijn enkels. Dus heb ik eigenlijk ook niets aan haha.
Maar de schrik zit er goed in en ga zo ook een paar extra lampen halen die reageren op beweging. Zodat als er iets of iemand loopt het of hij meteen in de spotlight staat dat schrikt ook wel af al denk ik.
En een grote hond wat voor hond weet ik nog niet want moet ook kind vriendelijk zijn dus als iemand een surgestie heeft? kom maar op met de ideeën.

Ik denk dat grootte er niet zoveel toe doet, als het maar flink tekeer gaat! Dat schrikt voldoende af.
Bewegingslampen vind ik zwaar irritant. Bij mijn buurvrouw (leeft in een soort fort Knox, hoewel niets te halen :D ) gaat dat ding al aan als er een vogel of kat langs loopt. Heeft ze iedereen in de buurt gevraagd 's nachts de katten op te sluiten, zodat zij rustig kan slapen :n 8)7 !!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 11:32

pheebs: Mooi buikje hoor!

Amandake en Maseike gefeliciteerd met de 300 dagen!

marlinde: Hop naar het 2010 topic om te vertellen over het scannen dan :j

kappie: Bah wat eng. Zo hebben wij rond de feestdagen 5 keer inbraakalarm gehad, aan verschillende deuren van de winkel en nooit iemand kunnen betrappen (ze zijn ook niet binnen geweest, want het alarm maakt een ongelofelijke herrie :) ) maar je schrikt je wel iedere keer ik weet niet wat

quintus: Fijne vakantie

KMD: Ai, pijnlijk, beterschap :(:)
Uierfoto's niet op photobucket? Volgens mij heb ik dat vorig jaar ook gewoon daar gedaan, worden ze nu dan weggehaald of zo?

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 11:50

Kijk maar, even zien....... Sunny44 de pagina voor deze
En die van Flettie de pagina daar weer voor

Mijlpalen, gefeliciteerd!!

Tjee, Mira, Neonlight en 1 van de dames van Frenia ook al weer op 270 dagen... Heb het idee dat Mira's veulen veel meer klem komt te liggen, hoor em wel, maar voel em amper op het moment.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 12:01

Gem: ligt echt aan de leeftijd hoor ;)
ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt, grootmoeder Angels genen zijn sterk, evenals die van vader ;)
Ik sta nog steeds elke keer paf als ik sommige kleinkinders zie... de gelijkenis met Angel is zó treffend, dat hou je haast niet voor mogelijk...
Ik ben echt ràzendbenieuwd naar de eerste achterkleinkinderen die dit jaar gaan geboren worden :):)

Ik met Selwyn vorige zomer :D *trots*
Afbeelding

En zo zag hij er een paar maand geleden uit:
Afbeelding

De volle broer van Eirnin (degene die morgen naar de hk gaat) maar 1 jaartje ouder
als jaarling
Afbeelding

ruim 2jarige
Afbeelding

bijna 3-jarige
Afbeelding

Duke is helaas inmiddels geruind...vind het nog steeds doodzónde ;(
Hij is echt een van mijn favoriete nakomelingen :j

Eirnin heeft trouwens als veulen een 1ste veulenpremie gehaald en vorig jaar als jaarling ook 2x een 1ste premie. Hij werd tevens 2x beste jaarlinghengst en helaas :+ 2x verslaan voor de titel beste jaarling door zijn eigen halfzus (ach, tblijft in de familie dan ;)
diezelfde halfzus werd echter geen jeugdkampioen omdat ze het moest afleggen tegen haar halfbroer van een jaartje jonger en uiteindelijk won haar nichtje de titel :+ (mijn eigen gefokte Fantaghiro van vorig jaar)
Vind het achteraf gezien wel héél grappig :+ eigenlijk stonden er 4 familieleden in de ring op dat moment en degene van wie we dat toen nog niet wisten, wint dan nog :+

Sinds ik weet dat Selwyn de zoon van Angel is, loop ik over van trots als ik hem ergens zie, ik lijk telkens wel een meter te groeien en helemaal op te zwellen vanbinnen :o :+:
Ik had gedacht dat dat mettertijd wel zou minderen, maar dat is dus óverduidelijk niet het geval :o :+

snowdon: ik weet ook wel dat hij die werkproef eigenlijk zonder problemen zou moeten kunnen doen, maar toch... je weet nooit he...
Iig zal hij in die categorie niet winnen :+ Mijn gok is dat Taz du Yota met de beker zal gaan lopen ;)

Ja ik stress heel erg, en denk eerlijk gezegd dat het feit dat Eirnin niet van mij is, juist de oorzaak is... Ik heb alle vertrouwen in het paard op zich, maar aan hoe de eigenaren hem presenteren heb ik natuurlijk niks te melden :o Gaan ze hem wel netjes wassen? Ziet hij er wel een beetje treffelijk uit nu tijdens de winterperiode? (hij was deze zomer wat mager...)
Hij hoeft geen 1ste premie te halen, denk overigens dat dat er niet inzit voor een normaal ontwikkelde 2-jarige op een hengstenkeuring ;) maar een mooie 2de premie...ja daar hoop ik toch op :o

amandake: ga uiteraard ook voor jouw Romabel supporteren, evenals voor Boyan van teuntje, ben zelfs héél erg benieuwd die 2 te zien!
Ook de jonge heren van Piet (nakomeling van Moes + nieuwe engelse hengst) en de jonge Hippolacta-hengst zal ik aanmoedigen, evenals bijna alle andere hengsten eigenlijk :+
Dat de beste wint, dat is het belangrijkste! :j

marlijn: je weet dat ik voor Miles ook een zwak heb he :o :+: ben echt héél benieuwd hem terug te zien!

amandake: ha! valt me nu pas op dat Bibi en Angel gelijk lopen!

vandaag namelijk ook een dikke mijlpaal!!!!!!! 300 dagen drachtig!!!!
Nog zo'n 35 te gaan, maar denk dat het net iets minder wordt ;)
heb ook foto's gemaakt, moet ze alleen eerst even op pc zetten ;)

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 12:26

foto-update

Angel, 300 dagen drachtig

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 12:27

Siuan, dag 296

Afbeelding

Afbeelding

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 12:29

Tinkerbell dag 271

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 12:44

frenia schreef:
En zo zag hij er een paar maand geleden uit:
Afbeelding

Kanonnen zeg! Dat is een verschil met de jaarling foto :D ! Ze groeien idd heel anders uit.
Eerlijk gezegd ben ik meer van de "hoogbenige" rassen, maar okee, zit dan ook niet in de tinkers maar in de foresters :o . (Vandaar dat ik de eerste jaarlingfoto zo opvallend vond; hoewel ik moet zeggen dat ik hem op deze foto toch ook een imposante jongeman vind :Y) )

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 13:00

WOW Selwyn is prachtig !!!

Daar is Romabel nog een puppy tegen ;-)

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 13:30

Wat een mooie dikke buiken weer! Ga morgen weer foto's maken van mijn merrie. Die zit nu op 265 dagen ongeveer. Schiet al op dus :):)

Verder mooie tinkers voorbij zien komen, en allerhande jonge dieren. Geiten, caafjes allemaal leuk. En leuk om te lezen dat Dame haar naam eer aan doet :=

Ik had het een paar pagina's eerder al gevraagd, maar toen ging het topic heel snel. Maar rijden/trainen jullie nog met jullie merries?