Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 19:53

Twinkel en Kannie die foto's zijn geweldig 2 prachtige kerels ;+:

@ Tinne
Hoe gaat het me je camera Haha!?

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 20:08

Tinne: Ik denk dat ik na vanmorgen met een schoon geweten kan gillen nee dus!! Ardino was in de buik van Honey zo rustig, ik heb hem de hele dracht niet voelen schoppen. Heb ik nog ongerust op dit topic gevraagd.
Nou toen de voorbeentjes uit Honey waren wilde meneer al gaan staan.
Na een half uurtje hipte hij al door de stal. Vanmorgen naar buiten en hij ging helemaal uit zijn bol. Hij is zo ondernemend als wat, staat overal met zijn neus vooraan en drijft Honey tot waanzin. Die rent zich suf, en hinnikt zich schor... Haha!
Dat hele rustige veulen is zo blij dat ie er nu uit is Cool .
Dus qua vergelijking gaat dat niet op.
Wat ik denk is dat het veulen gedraaid is.
Dan lijkt de merrie ineens een stuk dunner.
Kun je bij het aanraken van de buik van Ivanka ook niet iets voelen?
Niet bewegen, maar net voorbij de ribbenkast kun je soms wel iets hards voelen (hoefje) of gewoon een lichte bobbel die vervolgens een minuutje later weer weg is. Dat is dan toch ook het veulen. Wat dus leeft omdat het bobbeltje weer verdwijnt.
Op het laatst kon ik dat wel voelen.

Kannie: Ardino is ook een bruin veulen. Hij heeft zwarte maantjes en staart. Wel is het vachtje best licht.
Ik vind Al dente errug leuk hoor!
We moeten ze maar even samen voegen kunnen ze van elkaar leren Haha! Ardino loopt minimaal 100 meter bij zijn moeder van daan. Dat zet ook niet handig in je eentje op stal.... Lollig die veulens. Pling

Sivia 83: Gefeliciteerd. een verassing altijd leuk.

Miss Soll en alle andere wakers heel veel succes.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:11

Ben vergeten foto's te maken Scheve mond
Moest zo snel weg.

Morgen maar weer even kijken Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:37

Twinkel, ik weet nooit goed waar ik moet voelen. Ik zit altijd maar een beetje bij haar flank en voor haar uier, maar nja.. ik krijg weinig respons Knipoog. Soms denk ik wel van: hee, daar zie ik wat bewegen! Maar echt zeker weten? Nee. Dat niet.
Maar als het veulen aan het draaien is.. wat betekent dat? Dat proefdraaien waar het op de site van Marije ook over gaat? IEK.. wat komt het dichtbij nu! Nagelbijten / Gniffelen

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:37

Faniek, mijn camera is GREAT! Nog geen minuut spijt van gehad! Haha!

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:44

Ik heb Largo zojuist toch op stal gezet. Hoewel ik een voorstander ben van in de wei bevallen, heb ik haar toch binnengehaald. Largo is de laagste in rangorde in de groep en ze was echt op zoek naar een plek om te liggen, maar werd door de anderen steeds opgejaagd. Ik had het idee dat ze niet de rust kon vinden die ze voor haar bevalling nodig heeft, dus ik heb haar binnengezet.
Eerlijk gezegd zou het me verbazen als er morgenochtend nog geen veulen is.
Zou er dan toch een merrie zijn die mijn nachtrust gaat verstoren Boos! Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:51

Oe, dat klinkt idd heel erg dichtbij! Goed dat je haar binnen hebt gehaald, hopelijk kan ze nu wel de rust vinden die ze nu even nodig heeft Lachen!
SUCCESSSSSSS!!! Haha!

Btw twinkel, mijn theorie over rustig veulen in/rustig veulen uit klopt dus toch niet helemaal Haha!. Oh, ben echt zo benieuwd hoe het veulen is van Ivank! Want de hengst heeft ook een heel rustig karakter en Ivanka, nou ja.. dat is algemeen bekend denk ik. Die is gewoon superlief en rustig, dus ik hoop dat rustig x rustig geen draak wordt Haha!.

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:54

omdat ik nog steeds Boos! tegen een dikke buik aan het kijken ben heb ik maar weer eens fotos gemaakt vanavond... hopelijk de laatste dikke buiken fotos van mijn hoogzwangere dame

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:58

Hoe ziet haar uier eruit MissSol? Heb je het idee dat ze het al erg beu is?
Had Soleda eigenlijk een beweeglijk veulen in de buik? Ik vroeg het me even af..

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 22:01

haar uier is gevult en er zitten kleine harspuntjes aan op beide spenen... Banden zijn ook erg slap. Ik denk dat ze het wel zat is, ze is de laatste week heel erg rustig, loopt moeilijk en houdt niet meer van het gefriemel aan haar lijf, behalve als je haar op haar schoft poetst.
Ik heb het veulen denk ik een keer of 3 echt heel goed zien bewegen, dat is een paar weken terug een paar dagen achter mekaar, verder heb ik eigenlijk niks gezien.....

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 22:09

Oke, dan heb je mij gelijk ook weer wat gerust gesteld Bloos .
Als Soleda nou gewoon slim is, dan poept ze dat veulen uit Pling ... NU! Tong uitsteken

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 22:16

ja ik roep al dagen tegen haar dat ze dat veulen uit moet poepen! Ik denk dat ze het zelf ook wel wilt dus ik ben nu maar begonnen met roepen tegen dat kind!!

En Tinne je hoeft je echt geen zorgen te maken dat je het amper heb zien bewegen hoor! Hoor het zoveel van mensen dat ze helemaal niks zien en ook daar komen gewoon gezonde veulens uit dus dat zit echt wel goed!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 22:20

Ik weet ook wel dat ik me geen zorgen moet maken en ik probeer het ook, echt waar. Maar toch.. Clown . Had jij dat niet dan? Of eigenlijk heb, aangezien Sol ook nog een veulen IN haar buik heeft ipv eruit Knipoog.

Ik ben benieuwd hoe lang Sol op zich laat wachten. Ik gok op.. euhm... de nacht van woensdag op donderdag.

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 22:29

Ja ik maak me ook zorgen ja, maar probeer er maar nie teveel over na te denken. Bij ons op stal is een merrie overleden na een keizersnede en ik van nog meer mensen gehoord waarbij het fout is gegaan, dus ja zorgen maken doe ik wel! Maargoed ik zie elke keer in me dromen sol met een hengstveulentje dus ik blijf geloven dat alles goed zal komen Knipoog Denk gewoon maar niet aan alles wat fout kan gaan, ik weet zeker dat jij straks ook gezonde Ivanka Jr hebt hoor!

Ik heb al 3 mensen die gokken in de nacht van dinsdag op woensdag... ik denk zelf dat het voor vrijdag zal komen.... Maar als het aan mij zou liggen dan komt het vanacht hoor Bloos

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 22:31

Ik ga maar eens naar bed, wie weet is er morgen wel een Sol JR. Knipoog!

Succes met waken!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 22:46

@ Missol Ach gut ze moet gauw ook een JR uitpoepen Ja Zal vast snel komen Ja

@ Tinne Dat is fijn dat de camera bevalt Haha!

@ Twinkel Dat klinkt allemaal top Ja blijf je gezellig hier ook updates houden.

Luna in ieder geval wel. Het is ook zeker ze gaat naar de keuring Haha!
[KS]Luna avonturen: R.I.P. Skippybal....

Voorproefje:
Afbeelding

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 00:30

@ Faniek: wat een leuk veulen Lachen Lekker brutaal koppie Vingers aflikken

@ MissSol en Irene, succes met waken vannacht en hopelijk hebben we morgen weer 2 gezonde veulens erbij. Ja
Nickey zal vannacht wel niks doen, ze veranderd nauwlijks en ze is hartstikke rustig... (we hebben afgelopen avond nog even gebeld naar de kraamstal waar ze staat).

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 00:58

Silvia: Gefeliciteerd!! Wat leuk een verrassing Lachen Hij is mooi hoor, heeft hij al een naam?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 07:18

Hier is vannacht een klein bruin merrieveulen met volgens mijn broertje witte voetjes (geen idee hoeveel ) Hij vindt haar nu al geweldig.
Om 01.15 is het veulen ter wereld gekomen terwijl mijn vader "toevallig" zat te kijken. Gisteravond liet Gipsy namelijk al melk lopen en aangezien mijn vader last heeft van zijn rug, kon hij niet slapen en ging nog eens kijken bij Gipsy.
De pootjes staken er al uit. De rest van de bevalling heeft de merrie ook allemaal zelf gedaan.

Foto's volgen. (rond 9 uur, dan ben ik terug van zwemmen en dan zal mijn broer de foto's wel hebben gemaakt)

*jammer dat ik nu tot vrijdag/zaterdag in Groningen moet zitten Knipoog

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 08:02

Party!! Gefeliciteerd Sjoert!!! Party!!

Ik ben benieuwd naar de foto's Ja
Maar geboorte gemist Ach gut je hebt er no 1 staan he die moet dan maar Ja

@ Lavanta
Bedankt Haha!

silvia83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 08:06

nicole228: nee nog steeds niet. heb er nu wel een in mn hoofd die ik erg mooi vind.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 08:24

Sjoert: Gefeliciteerd: Heb je dit jaar zelf wel een bevalling meegemaakt?
Telkens lees ik dat je ergens anders was? Ach wat maakt dat ook uit als t maar goed is toch?

MissSol: En? Ik heb met je te doen, je zit nu al wel heel lang te wachten. Hopelijk is het nu gebeurd.
Irene ook!!!

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 09:02

Sjoert, van harte gefeliciteerd.

Hier is nog helemaal niks, ja nog steeds een uier waar een koe jaloers op is.
Ze staat weer lekker in de wei, dus misschien vandaag overdag dan (hoop hoop hoop Haha! )

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 09:07

Sjoert gefeliciteerd!

Enne als dit nog langer duurd bij mij dan kunnen ze me wel opvegen.... Hier nog steeds geen veulen dus. Wel had ik vanmorgen op tijd al een verwarde vriend aan de telefoon die gedroomd had dat ie geboren werd en wel om half 4 snachts, dus wie weet volgende nacht....

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 09:22

haha.. ik heb de bevallingen inderdaad niet meegemaakt.
Ik studeer namelijk in Groningen en de merries vinden het leuk om hun veulens te krijgen door de week zodat ik de boel mis. ach ja. Als het veulen en mams maar gezond zijn Haha!

Volgens mij gaat ze Atlantis heten. Het is een klein beestje, maar goed, moeder is ook niet de grootste.

Deze foto's zijn door mijn broer gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu staat er nog 1 drachtige merrie op stal. Mijn laatste kans dit jaar of misschien wel ooit. We zullen zien Lachen