[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:19

Gefeliciteerd !! Wat een luxe tijd

Cemlys

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:23

Gefeliciteerd setteli! Ik dacht al toen je vanmiddag dat ze zo druk rondliep buiten, die is allang bezig

Toushie en kellykuh merries op ploffen ook

Hier is de stal klaar, camera loopt, nu nog hooi ophalen en merrie verhuizen. Merrie morgen op dag 310

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:37

Toushi en Kellykeuh: dat moet toch wel allebei een veulen zijn vandaag/vannacht!! Succes!!

Setteli: fijn dat hij zelf drinkt en is gaan liggen! Komt goed!

Dennenboom: dubbele felicitaties!!

Yaartje: racemonster <3

Kabayo: ik bedoelde het ook echt niet verkeerd hoor! Tis echt nog een gupje! Maar ik zie er wel potentie in, snap je gevoel wel! Benieuwd wat zilver ervan bakken gaat! Krijg je sowieso een champagne dan? Toont dat op zwart?

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:39

Dennenboom gefeliciteerd, ook met je dochter! *\o/*

Yaartje wat een heerlijke foto. Jenny kijkt er bij alsof ze al veel heeft moeten lopen :+

Toushie spannend, ga je waken?

Kellykeuh bij jou ook spannend, je zou toch zeggen daar komt wat aan!

Setteli fijn dat hij heeft gedronken zelf. Wat een dotje zo. Hij zal wel moe zijn na zo lang staan.

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:39

Even snel tussendoor, merrie heeft vanmiddag eindelijk het zendertje ingenaaid gekregen was even wat gedoe zou eigenlijk vrijdag al gebeuren…
Melkbar loopt goed vol, harsjes zijn er ook en ph strips verkleuren amper meer… Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat denken jullie? :=

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:45

Zo ik heb het even een weekje druk en ik kom niet meer bij gelezen :oo Y;(

Met mijn spruit gaat het goed. Afbeelding

Voor de duvel niet bang. _O-

Afbeelding
Afbeelding

En verwend met kraam cadeautjes :')

Afbeelding

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:46

Dark: spannend!!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:55

Dark7, ik had dat zendertje laten zitten, veulen zal niet heel lang meer op zich laten wachten aan je ph strips te zien

Prachtig toch de natuur paar dagen goed weer voorspeld en ene merrie na de andere heeft haast.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:01

Yvk schreef:
Dennenboom gefeliciteerd, ook met je dochter! *\o/*

Yaartje wat een heerlijke foto. Jenny kijkt er bij alsof ze al veel heeft moeten lopen :+

Toushie spannend, ga je waken?

Kellykeuh bij jou ook spannend, je zou toch zeggen daar komt wat aan!

Setteli fijn dat hij heeft gedronken zelf. Wat een dotje zo. Hij zal wel moe zijn na zo lang staan.

Yvk, ja klopt! Arme Jenny moet elke keer van zichzelf achter de kleine aan zodra het gaat bewegen en rennen :knuffel: . Maar zag Jenny vanmiddag nog even heerlijk rustig in de wei liggen. Dus ze komt gelukkig ook even aan haar rust toe :j .

Bijleespost houden jullie allemaal te goed van mij! Zit nog op de roze wolk hier <3 . Hoop van de week even tijd te hebben om een bijleespost te maken!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:20

Fijn dat drinken nu lukt!!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:34

Cynthia82 , hengsten houderij beginnen klinkt wel goed. Kan je al die knappe lieve mannetjes houden <3 maar succes met kiezen straks.

Moner dat zijn geen tietjes meer. Sodeju.

Baudyh , leuk gehad op equitana?

Goldenarrow , Mini tietjes. Maar wie weet luistert ze een gaat ze voor de 20e.

Ranja rietje , wat een dotje op de foto zo.

Cp112 , allemaal tietjes. Maar dat word snel aan de (nood) stal beginnen dan.

For que , wat een lekkere slaap foto. Maar die is wel zwart hoor.

Amhorses , wat glimt nigrante lekker zeg.

JennyK , klein viespeukje

Floripori17 , ze ziet er goed uit. Geen problemen meer gehad? Weer helemaal gezond?

Olga89 , soort van voorzichtig positief. Wat fijn dat ze meer heeft gegeten. Maar ontzettend zenuwslopend.
Ik blijf geluk sturen en duimpjes draaien.

Mightyjoe , spannend en leuk!

Fabriek , wat een fijne bijleespost. Maar rechts in het hoekje zie je 2 lichte vlekjes en dat zijn de ogen van een muis.
Hier zie je ze beter.

Afbeelding

Melissa 1996 , ze ziet er goed uit zeg.

Ketly , mooi uier ook al.

Yvk , slim hoor om toch open te laten zetten. Goed op je gevoel afgaan.

Lovejuuuuul , Nika moet nog even paar dagen volhouden.

Kabayo , minthe is echt een prachtig dametje. Perry moet echt nog paard worden maar dat komt vast , hij is nog jong en dat doet niks af op hoe de baby straks gaat uitgroeien natuurlijk. Ben heel benieuwd naar de baby van deze twee straks. Perry toont niet heel groot ?
Wat zit er trouwens achter kwa ouders en stamboom?

Denneboom , Gefeliciteerd! *\o/*

Xyaartje , wat een heerlijke foto!

Kellykeuh , misschien gaan onze dames duobevallen :')

Yvk , ja zeker. Gelukkig kan ik afwisselen met mijn moeder met waken dus dat is elke 2 uur kijken Ipv elk uur. Gelukkig want moet gewoon om 3 uur mijn bed uit voor werk -O- :')

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:55

Dat wordt een spannende nacht Toushi, Kelly en Dark!! *\o/*

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 21:09

Er zijn zo te lezen al weer wat merries die het spannend maken! Wie weet wel 2 tot 3 veulens vannacht :D ?

Okay, okay. Nog een keer de kleine meid. Filmpje van vanmiddag <3 . Ze wist al heel goed te vertellen waar ik haar moest kriebelen. Het liefst onder haar hoofdje :j .

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 21:41

Wat een scheetje!!! <3

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 21:45

toushie: nou dat moet nu wel komen!

Kellykeuhh: het gaat vast vannacht gebeuren, balen dat jij moet werken!

dark: ook bij jou wordt het echt spannend!

setteli: gelukkig heeft hij zelf wat kunnen drinken, duimen dat phoebe dat snel helemaal accepteerd!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 21:59

Setteli, fijn dat ie zelf heeft gedronken. Wat een gedoe altijd met die merries, ik heb ook zo'n mieperd. :roll:

Toushie, Kellykeuh en Dark7, ik zie veulens in aantocht. :):)

Kabayo, die heeft flink ingeleverd zeg. Herkende hem bijna niet op de foto's, had die foto's als jaarling nog in mijn hoofd. Wat betreft de schouder, jij zegt schuin maar hij heeft een bijzonder steile schouder. Schoft hals verbinding is ook slecht, heel herkenbaar voor mij want mijn vorige merrie Neon had dat precies zo. Maar heeft dat nooit doorgefokt, wel zocht ik hengsten uit met een goede hals schoft verbinding, maar Zilver heeft dat dus dat hoeft geen probleem te zijn.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 21:59

Gefeliciteerd Setteli!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 22:10

Hij mag nu gelukkig drinken, ook als we er niet bij zijn. Zag het net op de camera. Dat is echt heel fijn. Zag me el 10x vannacht de stal in moeten om Phoebe vast te houden. :+
Afbeelding

Dark, die van jou maakt het ook spannend. Ze was dezelfde dag uitgeteld als Phoebe, dus het kan maar zo.

Yaartje, wat een heerlijk klein ding.

Toushi, dat moet toch wel gaan gebeuren. Grappig die muizen, had ze eerst ook niet kunnen ontdekken

Natasja, schriktraining kun je niet vroeg genoeg mee beginnen :D

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 22:14

@ Natasja wat leuk die kraam cadeaus ! Super attent :o prachtig veulen ook en leuk zo nieuwsgierig ook <3

@charisma Jaa zeker weinig slaap momenteel afgelopen 2 nachten :roll:

@cemlys ik snap je gedachte ik dacht ook laat maar zitten, maar ik had hem speciaal besteld, we kijken ieder uur snachts afwisselend m’n partner en ik , maar de P-h- vond dit een prettiger idee en ergens snap ik het ook wel alhoewel als we zien dat het spannend begint te worden qua gedraging we toch gewoon naar stal rijden… wil er graag bij zijn, en gezien het ruim 30 km van huis is zijn we scherp qua opletten en kijken :)

@yaartje ik snap je roze wolk blijft bijzonder en prachtig <3 en zo leuk die video’s meer veulen spam van iedereen +:)+

@polo97 Jaa duimen op vannacht

@jennyk Jaa zeker geen nagels meer over

@neonlight haha ja het is te hopen kun jij toevallig ook zien of het een merrie of hengst is <<)

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 22:16

Setteli schreef:
Hij mag nu gelukkig drinken, ook als we er niet bij zijn. Zag het net op de camera. Dat is echt heel fijn. Zag me el 10x vannacht de stal in moeten om Phoebe vast te houden. :+
[ [url=m/nUwivJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dark, die van jou maakt het ook spannend. Ze was dezelfde dag uitgeteld als Phoebe, dus het kan maar zo.

Yaartje, wat een heerlijk klein ding.

Toushi, dat moet toch wel gaan gebeuren. Grappig die muizen, had ze eerst ook niet kunnen ontdekken

Natasja, schriktraining kun je niet vroeg genoeg mee beginnen :D

Wat ontzettend fijn dat hij mag drinken :o Haah anders werd het een actief nachtje voor je met heen en weer naar de melkbar!
Ik zie het net inderdaad bij de lijst dat ze gelijk waren! Wellicht kan ik het terug lezen maar was je merrie maiden ? Puur nieuwsgierigheid

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 22:17

Wat fijn setteli dat hij nu mag drinken! Toch handig dat je het dan zo op de camera in de gaten kan houden :D . Zou er een reden zijn geweest waarom ze het drinken eerst niet toe liet? Last van naweeën/napijn of iets anders (vraag het puur uit nieuwsgierigheid om bij te leren)?

Dark7: Bijzonder en prachtig is het zeker <3 . Zo genieten dit! Foto's zullen er genoeg komen de komende tijd :D . Ze moet er maar aan wennen dat wanneer ik er ben de camera op haar gericht is _O- . Ze was vanmiddag ook erg verlegen voor het filmen. Zodra ik ging filmen verstopte ze zich snel achter mama _O- .

Ja, de kleine meid is echt geweldig <3 . Al merk ik wel dat ik echt moet wennen aan het feit dat Jenny nu toch echt moeder is, maar dat komt gewoon omdat ik Jenny al verzorg vanaf de dag dat ze zelf geboren is. Went vanzelf en we genieten volop van Jenny en haar prachtige dochter <3 .
Inmiddels zitten we ook weer op het wachtbankje voor de volgende 2. Die hebben nog geen haast. Zoë sowieso niet. Die doet nog niks met haar uier. Maria was van het weekend goed bezig met haar uier, maar is weer minder. Buik groeit gestaag door. Kleine gisterochtend nog zien bewegen bij Maria :j .
We wachten rustig af. De heren vinden het daar en tegen maar wat vermoeiend _O- . Nu al. Dat word nog leuk met de kleine straks _O- .

Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 22:22

Neonlight goed dat je mij corrigeert hoor. Ik zag het even niet. Maar nu je het zegt zie ik het wel. Bedankt voor je verhelderende woorden. Leer graag bij! Verder vind ik het persoonlijk geen slecht paard of een super slecht gebouwde hengst.
Denk je dat de schoft-halsverbinding beter zal worden met training en als hij goed in het spier komt? Denk dat het een wereld van verschil is als hij straks in training komt. Dan ligt de rug er ook niet zo bloot meer op. Natuurlijk is het afwachten hoe hij zich verder ontwikkeld maar ben al heel enthousiast met hoe die nu al is!

Setteli wat super fijn dat het drinken goed gaat.

Dark , kelly en Toushie wat maken ze het spannend!! Vannacht hoor!

Natasja wat een scheetje <3 En super stoer zeg!!

Xyaartje aahhh wat een dotje ! Zwak voor mini's en shettie veulentjes hoor <3

Moner jeutje wat een uier!! Die is echt groot zeg

Toushie Dankje <3 Perry meet nu 1.47cm. Hij wordt in mei pas 2 jaar. Dus opzich wel een mooi maatje. Denk dat hij zo'n 1.55cm zal worden.
Perry zijn vader is de Arabische hengst El Maymoun. Hij heeft verder volledige stamboom. Hij komt uit een Rocky Mountain x Peruaanse paso moeder. Heeft als veulen wel tolt en telgang laten zien maar nu al meer dan een jaar niet.

Dennenboom gefeliciteerd met dochter en veulen *\o/*

Charisma ik vatte het niet verkeerd op hoor! :D Met Perry heb ik deze kleurkansen;
25% amber champagne
25% silver amber champagne
25% classic champagne
25% silver classic champagne
Hij is homozygoot amber champagne en draagt het zilvergen. Dus zijn officiële benaming is silver amber champagne. Zilver is homozygoot zwart.

Caresse fijn dat de camera het doet *\o/*

Rensju begrijpelijk hoor. Vorig jaar zat hij mooier in zijn velletje. Zonervacht en wintervacht is natuurlijk ook een wereld van verschil. Vind wintervacht altijd maar lelijk :+

We willen veulens zien vannacht *\%/*

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 22:28

Dark7 schreef:
Wat ontzettend fijn dat hij mag drinken :o Haah anders werd het een actief nachtje voor je met heen en weer naar de melkbar!
Ik zie het net inderdaad bij de lijst dat ze gelijk waren! Wellicht kan ik het terug lezen maar was je merrie maiden ? Puur nieuwsgierigheid

Ja ze is/was maiden, Dit was haar eerste

Yaartje, denk inderdaad dat ze nog wat pijn had. En de druk op de uier is ook niet echt prettig, Maar ze laat het nu gelukkig allemaal toe.
Laatst bijgewerkt door Setteli op 11-04-22 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 22:30

Dark dat is inderdaad een stukje rijden, dan snap ik het wel. Spannend!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 22:33

De hals kan soms nog wel iets verbeteren, maar met twee zou ik al wel verwachten dat het er al wat vloeiender uit zou zien. Onze hengst had als jaarling ook wel wat hals insnoering, maar daar zie je nu eigenlijk niks meer van.

Als jaarling:
Afbeelding

En van de week als 2-jarige (hij is wel een beetje vies :+ ):
Afbeelding