[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 08:25

Guusje ziet er goed uit. :j

Jammer dat ik je niet heb gezien Sjolvir. Je portemonnee thuislaten, was dat nog gelukt? Bij mij wel zo ongeveer, was mijn bankpas vergeten en heel veel geld zat er ook niet meer in mijn portemonnee. Gelukkig nog wel genoeg voor een portie poffertjes (enige plek waar geen rij stond :') ) en een nieuwe jas. Mooie jas, fiks afgeprijsd, winterjas voor 30 euro. :D

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 09:40

Knappe Guusje!

Hier nog 2 drukke dagen en dan gaan we op vakantie ( we gaan naar de azoren voor diegene die het willen weten...). Heb er echt zin in, even er helemaal uit en nergens aan denken.....

Woensdagavond zijn er kopers geweest voor Chennai en dat klikte heel erg goed. Helaas kreeg ik donderdagavond het telefoontje dat ze haar niet konden kopen wegens onvoorziene omstandigheden. Heel erg jammer want het klikte van beide kanten en ik heb Chennai nog nooit zo goed haar best zien doen, was de 3e keer dat er iemand anders op haar rug zat.

Vandaag komen er nog mensen kijken, deze mensen zijn op zoek naar een opvolger voor hun zoontje. Deze heeft nu 2 C-pony's en zijn op zoek naar een vosbonte opvolger omdat 1 van de C's ook vosbont is en ze daar helemaal weg van zijn.

Gistermorgen is Dazzle Me gechipt en het paspoort is ook onderweg. Nu nog even contact opnemen met de opfok om te kijken of hij eerder kan komen omdat dat beter is voor Dazzle. Hij hangt nog wel aan Chennai maar is ook al zelfstandig genoeg. En voor zijn gezondheid is het ook veel beter. Momenteel staan ze 24/7 buiten met als schuilplek een containerstal en ze staan meer binnen dan buiten maar ja, wat wil je ook met het weer wat we de afgelopen dagen hebben gehad.....

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 13:22

@KMD: wat vreselijk van je hengst!!! heel veel sterkte!!!!!

@Cuba_libre: Wat jammer zeg dat het dan niets geworden is..!! maarja je doet er niets aan
hopelijk is je pony wat voor dat jongetje!

Ik ken het probleem... sirana gaat ook eerder weg dan vooraf besloten! maarja het land is zeiknat, op stal houden vind ik nix en bobo word graatje mager... ( sirana is gewoon 3x zo dik als bo) dus ze gaat mij morgen verlaten, nog niet zo ver weg maar ze gaan wel uit elkaar... vanaf 4 okt mag ze naar de opfok
( na haar tweede droesenting)

Wat zag ik weer leuke fotows!!!!

knappe guus & hepsi !!!!! <3 <3
knotjes staan wel heel cute

Joyceee86

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 17:07

Hier vandaag al naar de veiling geweest, nu ff bijkomen :P Vanaf 19.00 uur de echte veiling..

Ook Gi word morgen afgespeend, ik verhuis met Bar naar mijn nieuwe stal dus dat is meteen mooi meegenomen.. Voor Gup moeten we nog even kijken, hopelijk blijft t goed gaan dan kan Gi gewon bij Gup en Up op de wei blijven :(:) Stoute vrouwtje :P

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 20:38

CL, jammer van die mensen met de onvoorziene omstandigheden..
Maar leuke vosbonte opvolger voor zoontje van die andere mensen zou ook wel heel leuk zijn.
Hopelijk vindj je snel leuke baas voor haar.

Neon, inderdaad je niet gezien waren paar keer bij bokt lounge, heb nog foto gestemd en
later toen het rustig was nog even Bart bedankt voor de kaartjes.
En ja, ook ik geld uitgegeven, ook jas.. :+ eentje van 45 euro van de Human Nature ANWB jassen :o .

Vond de show 's avonds super!

Baal.. paarden konden vandaag nog niet naar buiten en nu gaat het denk ik zometeen gieten.. het is ineens pik zwart
en het flitst overal.
(wel sneu, er is hier nu een wedstrijd en ik weet dat ze nu nog starten, ben vanmiddag geweest, zwartje 2 winst)
Ben dus aan het verzinnen of ik woensdag mijn Hepsi al naar de opfok moet doen of niet... |(
Ik had gehoopt op minstens begin oktober, met mazzel eind..
Maar zo is het ook niets.. op dat snert stukje beton en af en toe even in de paddock.
En ik zit, als ik werk..
Stalgenoot waar ik meest mee om ga, niet zo heel handig.. en kan ze niet zomaar in en uit paddock krijgen zonder hulp.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 23:14

Hallo allemaal,

Ik heb niet het gehele topic gelezen maar zie wel dat het over veulentjes gaat ;) Ik zoek nog een merrieveulen dat bij mij merrieveulen kan opgroeien. Ze staan dus aan huis en geheel privé.
Heb je interesse PB dan eventjes.

Groetjes Kim (N-Br)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 23:27

Hoow vervelende update vanaf mijn kant.
Ik en mijn zus gingen vandaag samen naar een plekje voor kyra kijken in berkel en rodenrijs. Helaas zijn we er niet aangekomen want de autp waar we mee waren(van mijn zus haar vriend) hield ermee op, midden op een 80 km weg. Van de vele vele mensen was er maar een zo aardig om ons veilig het fietspad op te duwen en hij heeft ons geprobeerd te helpen. Maar helaas de startmotor is overleden:( toen mijn zus haar vriend er was wel aan geduwd kunnen krijgen en thuis gekomen. Nu kunnen we hopelijk van de week als de auto weer gemaakt is er kijken, mn ma der auto mag ik niet gebruiken. En alsof dat niet erg genoeg was had kyra vanavond echt een onwijs groot stuk plastic uit haar kont halen, van een baal kuil was dat plastic. Ik denk in de bak gewaaid en datze t op gegeten heb. Maar wanneer? En of er nog meer plastic in haar lichaampje zit? Geen idee. Het stuk wat eruit hing hebben we eruit gehaald en temp was 38.1, mocht niet hoger dan 38 maar door de warmte zou 38.2 ook nog wel mogen. Dierenarts kan verder niets doen, omdat je zelfs op rongte niet kan zien of er pastic in der zit. Hopelijk was dit het enige stuk :( ze jad vanmorgen al hele erge diaree maar nuweten we dus waarom.

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 00:33

CL wat jammer dat die mensen haar niet nemen, hopelijk de volgende wel!

Marlis en Horsii, wat vervelend zeg, hopelijk zit er niet nog meer plastic in haar lijfje. Hoe gaat het nu met Peeps?

Hier een merrie die mishandeld wordt door haar zoon.
Arme Venus, haar lieftallige zoon heeft zo hard in haar speen gebeten dat er nu een flink wondje zit.. nu oppassen voor uierontsteking doordat hij misschien niet meer aan die speen mag drinken en ivm het wondje!

Iemand ervaring met zo'n wondje en wat je er eventueel mee kan doen?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 08:22

Ja peeps gaat w weer goed. Ze staat nog wel stil komt als wij er zijn in de paddock maar loopt weer goed. Als kyra eraf is gaan we beginnen met stapmolen en longeren en dan hopen dat ze goed blijft lopen. Vanmiddag naar ze toe hopelijk alles goed met kyrtje.

Wat vervelend zeg dat hij zo hard gebeten heeft. Heb er geen ervaring mee maar pas maar goed op:)

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 08:52

@Marlis: jeetje!!!!! een heel stuk plastic! ik hoop dat er verder niets meer in haar lichaampje zit en dat het met een sisser afloopt... wel bizar dat het uberhaupt zonder problemen er weer uit is gekomen ( hopelijk was het het hele stuk!)

@MI: hmm vervelend zeg, maar sorry geen ervaring mee....

nou ik ben helemaal verbaast!! vanochtend bo en sirana uit elkaar gehaald..
verzorgstertje was gaan rijden met bo... wij snel sirana op de trailer gezet ( wat ook echt snel ging want ze stapte zo naar binnen) vervolgens sirana naar haar nieuwe adresje gereden, vond ze reuze intressant zo zonder mama... mama missen deed ze ook nog helemaal niet....

toen kwam bo terug, geen veulen in stal.... maar bo deed net of het normaal was en ging aan haar eten beginnen...beide waren ze ZOOO rustig...!! dus of ze zijn totally in shock of ze zijn blij dat ze van elkaar af zijn ... ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 08:58

Arme Venus, wat een terrorzoon. :(:)

Mijn veulen is al verkocht Ramzi, anders was het wel een mooie mogelijkheid. :)

En ik baal ook, ik heb nog steeds geen paspoort binnen. :( Volgende week vrijdag ga ik op vakantie, en wilde Silke daarvoor eigenlijk spenen en naar de nieuwe eigenaar. Maar dat ga ik niet halen vrees ik. Paspoort moet namelijk ook nog naar een ander stamboek omdat Silke daar ook nog geregistreerd wordt. Nu moet Silke nog een maand langer bij Neon blijven, hoop dat ze dat trekt.

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 09:06

@Neonlight: ik heb ook mn paspoort nog niet!!!! ik ga morgen weer eens het nrps bellen.... word er een beetje moe van... en sirana heb ik dus idd zonder paspoort weg gereden ( was ook maar hooguit 10 min) hopelijk heb je je paspoort snel... helemaal vervelend als je op vakantie gaat!

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 09:19

balen altijd van die paspoorten. Wij hebben dat vroeger ook wel es gehad, toen moesten de veulens ook naar het buitenland en liep dat allemaal vertraging op doordat het stamboek dus zo traag was!
Nu zitten we er wat meer achteraan dat ze moeten opschieten en hebben we ze gelukkig mooi op tijd

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:26

Ramzi, jammer... had wel intresse gehad, maar heb ondertussen al goed onderkomen voor mijn Hepsi,
helaas dus aan de andere kant van NL... drente... N-B, was me beter uitgekomen.

Succes met zoeken, naar maatje voor je veulen.

MI van je kinderen moet je het hebben. Hopelijk geneest het snel en heeft ze er niet te veel last van.

Marlis, balen van de auto.
En oeps, Kyra!! Geen rare dingen eten, hoewel het wel veulen eigen is om van alles te proberen.
(weet wel weer waarom ik steeds aangewaaide stukjes loop op te ruimen...)
Hopelijk was dit het hele stuk.

Overigens het plastic van kuil, mits de stukken niet te lang zijn, komen er vaak vanzelf achter weer uit.

Neon, dat is ook onhandig.. lekker zeg dat paspoort gedoe..
Blij dat ik hier alles allang in huis heb.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:44

Marlis balen van je auto en van kyra..
Hopen dat alles eruit is..

MI hopelijk gaat het snel weer beter..

Balen van de paspoorten..
Ach ja die van mij is op heden nog steeds niet gechipt..

Ze zijn gelukkig wel weer sinds gisteren thuis... Het is weer fijn om ze in de stal te hebben...
Heb er toch wat stress om gehad..
Maar het is gelukkig allemaal goed gegaan..

Dankjewel voor de leuke/lieve reactie omtrent de foto's van guusje :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:59

Hier ook nog steeds niks gechipt, hij zou al een keer kijken, afspraak gemaakt, had een k*assistente afspraken voor mij gepland op dat moment, wacht je 4 maand, kun je weer aan het wachten.
Hoop dat het binnenkort gebeurt. Veulen doet het verder super, ze lopen nu gewoon bij de andere 3 pony's en dat gaat prima, dikke vriendjes met de shetlander, alleen jammer van de maantjes, want die krabbelen ze eraf :(. Wordt verder een heel mooi ponytje denk ik, dus ze wordt gewoon aangehouden.Verder best druk, 3jarige loopt sinds kort voor de kar en donderdag voor het eerst in de les meegereden, drijfnat was ze, maar het ging wel netjes. en de jaarling hengst is ook even terug uit de opfok. even weekje opvoeding en dan kan hij naar de andere groep. Hopen dat hij daar langer bij kan blijven staan. Hij is nog steeds erg braaf. halster omdoen ging wel vrij snel en hij stond ook zo op de trailer. Nu staat hij even lekker bij huis, even extra genieten en dan moet hij weer weg. Hij is wel erg mooi geworden, klein ielig veulentje van vorig jaar is verleden tijd. hengstennekje zit er nu op en mooi bespierd.
http://www.facebook.com/photo.php?v=10150310606873446

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:08

Wat erg van de auto en van Kyra, hopelijk is al het plastic eruit!

Dazzle is vrijdag gechipt en ook ik zit nu flink achter het nrps aan aangezien Chennai dr paspoot ook daar ligt en laat Chennai vandaag verkocht zijn.... Ze gaat naar een bokker toe en ik mag haar gewoon komen opzoeken. Ben er erg blij mee!!!

Nu maar eens mn koffers gaan pakken en dan morgen lekker op vakantie.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:25

Gefeliciteerd met de verkoop

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:38

Wat fijn CL, niet helemaal uit het oog dus.
Kyra nog plastic gepoept? Hafjes zijn alleseters, dat blijkt maar weer :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:59

Nee we zijn begin vd middag even kort geweest en toen had ze niks eruit hangen of in de stal liggen. Gaan straks weer. Zijn vanmiddag wezen kijken voor een plek voor kyra. Ze gaat naar een landje in berkel en rodenrijs ook swinters. Bij een tinker merrie en tinker merrie jaarlinger. Een stuk van het winterstuk blijft dan wel blub maar wordt een deel betegeld en de stal word ook betegeld. Volgend jaar een veulentje erbij daar dus ideaal. Kan haar er gewoon uit halen als ik kom en degene van de tinkers komt elke dag dus ze krijgen elke dag te eten, dus als ik 1x pe week kom is ideaal/

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:08

Leuk dat ze naar een bokker gaat Cubalibre dan kunnen we nog eens foto's van haar zien.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:37

Ik ben ook erg blij dat ze naar een bokker gaat en dat ik haar kan blijven volgen...
Het is en blijft toch mn eerste eigen gefokte pony en dan is het wel fijn om haar in de gaten te kunnen houden en te kunnen bezoeken.

Zo, nu even eten en dan verder met inpakken, fijne avond nog allemaal!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:49

CL, fijn dat je haar verkocht hebt en ook nog beetje kan volgen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:59

zow CL fijnd at ze naar een bokker gaat hoor
is toch wel altijd moelijk de verkoop van je pony :)

Denk dat Adana binnekort toch even naar huis komt een paar dagen eens even testen hoe het nu gaat
tussen haar en mams
is dat niks gaat Adana direkt de opfok in blijven ze beide rustig eronder blijft Adana denk ik thuis :)

Had wel medelijden met haar net haha toen ik ging voeren stond ze zeikenat daar met de kont in de regen haha

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 07:46