[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 13:11

Hihi leuk he zon fopperd az!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 13:16

Ik heb het idee dat bentley ook een fopmerrie is
Eigenwijs is ze altijd al geweest echt een dame met een eigen wil
Daar kan de HH ook over mee praten hihi we hebben wat strijd gehad zeg....

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 13:18

Komt vast toch heel snel AZ! Nu heb je lekker verlof,je zult ervan kunnen genieten!

Zo de DA is weg intussen. Toen ik aankwam,lag hij diep te slapen,ik heb hem dan wakkergemaakt en nog maar eens onder de merrie gezet. Hij oogde heel sloom maar begon wonder boven wonder op een moment toch te zuigen! Toch was ik blij dat de DA kwam,want een alert veulen kan je hem niet noemen. Ze heeft hem helemaal onderzocht,hartje,gehemelte,tandvlees,dat alles was goed.
Beetje gestuwd oogwit en beetje geel,wat kan duiden op toch een beetje lastige bevalling en nog niet veel gedronken.
Ze heeft nog wat darmpek afgehaald,geen verteerde melk gevonden wat er ook op wijst dat hij nog niet veel binnengehad heeft.
Hij oogt eigenlijk gewoon iets te vroeg geboren. Het zachte gedeelte aan zn voetjes hangt er ook nog gewoon aan,hij staat behoorlijk week,het komt voor hem precies iets te vroeg allemaal. Nu moeten we zorgen dat de merrie haar melk goed op peil blijft,2x per dag melken en geven en voor de rest hem zelf laten doen. Hij heeft wat AB gehad en ook nog wat cortico's,wat hem een "boost" moet geven. Ze denkt dat hij gewoon een beetje een "dom" veulen is wat wat trager op gang komt. Hopelijk is het dat en zijn we gauw 2 weken verder en kan ik hier fotos posten dat hij op de wei rondcrosst met zijn zusje Folie!

Stiekem vlug toch een droogfoto gemaakt,maar 't doet hem nog geen eer aan,maar voor jullie idee:

Afbeelding

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 13:37

Ahh...wat een droppie. Nou, veel zorg geven en op naar een gezond veulen!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 13:38

Ach pretty, het dutske! Hij heeft toch mooi 11 maanden gezeten, maar kan idd zijn dat hij wat "achter" is! We duimen dat hij snel op gang komt!! :(:)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 13:46

veel zorg krijgt ie zeker! Dat rode licht is trouwens omdat we een warmtelamp gehangen hebben in zn stalletje,hoeft ie daar zn energie al niet in te steken. :(:)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 13:47

Wat een droppie pretty! Hoeplijk word ie snel wat sterker.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 13:59

@ pretty
Gefeliciteerd met Fury.. hopelijk knap hij snel op en word het snel een sterkte dondersteen.. Kan me voorstellen dat je, je veel zorgen maakt pff.. gelukkig is hij op het juiste plekje geboren. Het is een prachtig maneneke..

@ Charisma
Wat fijn zeg, de veulenkriebels komen dus ook bij haar naar boven nu :))

@ Al_Zawraa
Uier ziet er klaar uit en tjah heerlijk zo'n fopmerrie... hoop dat ze je niet te lang in spanning gaat houden..

@ SteffiaA
Aaw wat vervelend zeg, hoop dat je wel wat hoord inderdaad en dan wellicht erbij kan kijken?

@ T3mptati0n
Ziet er alweer groter uit, ik denk dat achter nog wat voller moet worden.

@ Dwyne
Lekker buikje! en tietjes in wording, dat zal toch ook niet meer heel lang duren.

@ AGarcia
Ik duim voor je dat je vrij krijgt en heen kan... dat zou super zijn.

@ Muzefee
Nathalie wacht gewoon op baasje :j :))

@ Dustinlover
Dat zou geweldig zijn als dat kan zeg zo mooi dichtbij de paarden.. ik ga voor je duimen!

@ Jastiehorse
Wat ziet Marit er goed uit en ze lijkt inderdaad op de foto helemaal niet bol :D

@ avensis
Gefeliciteerd met de mijlpaal

@ hiboune
Je kan beter op zoek naar een vrijgezelle boer voor paardjes aan huis :P

@ Faline
Damn dat is schrikken... arme Champs.. Hoe is het nu met hem is er al meer informatie?

Hier heeft Nikita een iets voller uier, maar verwacht nog steeds dat ze dit keer een keer niet te vroeg gaat...

Beter nieuws is dat de camera werkt woepie!!! En beeld superscherp, infrarood super dus ik ben blij! Nu nog de computer verplaatsen naar het huisje waar de kabel ligt naar de stal en dan nog de camera ophangen en met marestare in orde maken dan mogen jullie mee waken :P

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:01

Omdat Inowa vandaag moet werken heb ik de pony`s vanmorgen verzorgt en gecontroleerd,

nog geen veulen bij Winoa, uier lijkt wel iets voller.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:07

PRetty Gefeliciteerd met je knappe ventje!! Hopenlijk sterkt hij snel aan!! Ik duim dat alles goed komt...

Faline, hoe is het met Champs??

Nog geen beebjes bij AZ en Pauk... Stelletje fopperds...

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:36

Ook erg benieuwd hoe het met Champs is! Ben nu via telefoon en kan helaas de foto van Fury niet zien. Vanavond laat kijk ik als ik weer thuis ben.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 15:09

Winoa is zaterdag aan de tijd toch zeker? Ze houdt je wel bezig zo!

Faniek fijn dat alles werkt,ik ben al benieuwd om mee te kijken hoor!

Bedankt iedereen voor het duimen hoor! Is toch altijd wat hier,nooit eens een compleet onbezorgd veulenjaar :o ,hoop gewoon dat als ik straks aankom,hij er lekker sterker uit ziet en ik hem nog es zelf zie drinken! Ik ga de merrie dan nog es melken om haar productie op peil te houden en een flesje proberen bij te geven aan het veulen,en dan moet ie de nacht zelf door...(worden wel es gecheckt hoor,schoonpa moet toch opstaan voor de schapen,die willen niet lammeren ook :') )

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 15:14

Gelukkig dat er dus weinig aan de hand lijkt te zijn Pretty! Hij is wel heel leuk. <3

Aziza is een fopmerrie geworden, welkom bij de club AZ. :D

Faline, niet leuk dat er nog steeds geen diagnose gesteld is. :(:) Heel veel sterkte.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 15:45

Julie, wat een schatje is het toch!!!

Ruubs wilde naar binnen, dat dan ook maar braaf gedaan.
Nu is ze naarstig dr hooi aan t oppeuzelen :P

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 15:47

Goeie tekens toch Peet!

Ben niet online dit weekend,en ik verwacht héééél veel te moeten bijlezen en een hoop mensen te feliciteren met hun veulens maandag,veel succes allemaal! *\o/*

TalisheJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 15:54

Het is wel een schatje Pretty, hopelijk gaat hij het snel beter doen. Wij hadden laatst een kalf die de eerste 2 dagen niet eens op kon staan en die springt nu ook de stal rond. Het kan als ze genoeg melk binnen krijgen snel beter gaan.

Wel apart dat sommige ervaren fokmerries zich heel anders gedragen. Ben benieuwd wanneer de veulens zich laten zien.
Ik las trouwens in een ander topic dat sommige echt weken/maanden aan het waken zijn. Doen jullie dat ook zo lang, of pas als er echt duidelijke tekenen zijn?
Hier werd 's nachts vaak wel gekeken, maar ook omdat de schapen moesten lammeren. En zeker niet elk uur, kan me niet voorstellen dat je dat lang volhoudt.

Verder nog wat Hurricane spam:

Zijn koppie, zo staat ie telkens te kijken als je aan komt lopen.
Afbeelding

Heel donker filmpje, maar was ook niet echt lekker weer.
Zoals je ziet is mama al weer fris en fruitig, ga er volgende week alweer een keer op zitten denk ik.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:01

Jeetje,aan mama is niks meer te zien hoor! Die staat strak! :j
Wat een aandoenlijk mooi koppie! <3
Jullie ook aan de schapen lees ik :')
Ik heb bij beide merries maar 1 nacht hoeven te waken. Maar het konden er zomaar meer zijn. Bij de ervaren merries kun je wel wat wachten,maar bij de nieuwe mama's weet je helemaal niet waar je aan toe bent.

Vera had GEEN uier,2 dagen is die beginnen vullen en dan was het veulen er. Maar dit wist ik van haar,dus ik was bij de pinken.(en het alarm ook natuurlijk)

Lisa had maar een halfvol uier,helemaal geen bevallingsuier,eerste veulen,haar gedrag liet echter merken dat ze dichtbij zat en doordat ik toen het alarm al aanhad,ben ik er bijgeweest.

Ik ben zo blij met mn halsteralarm!

Zo goed weekend iedereen en veel succes!!

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:07

@Pretty, het is wel een knap ventje hoor! Ik hoop dat hij snel wat aansterkt :)
@AZ, een echte fopmerrie dus! Spannend!
@Faniek, bedankt. Vind zelf dat ze er ook erg goed uit ziet. Mooi in haar velletje. Ik denk dat het veulen wat gedraaid/gezakt is. Buik heeft nu een andere vorm en de bewegingen zijn nu aan de onderkant van de buik ipv aan de zijkant. Bol is ze dus echt niet haha.
Fijn dat je camera werkt! Foto's van Nikita?
@Talische, wat een knapperd zeg! Mams weer in shape :)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:33

:wave:

Heb het zo enorm druk dat ik niet toekom aan bijlezen of updates, maar probeer het toch! Heb overigens wel meegelezen hoor, maar niet alles is bij gebleven door de hectiek hier.

Pretty, hopelijk knapt hij snel op! Mooi kereltje! :+:
AZ heeft ook al een fopmerrie, ze zouden ze af moeten schaffen! :oo

Verder mooie merries weer, vind drachtige merries toch altijd wat hebben. :))

Nathalie heeft het veulen nog binnen, maar het is een kwestie van uren... Vandaag staat het uier STRAK en loopt niet meer weg. Heb foto's, maar zal even kijken of ik vanavond betere kan maken met camera. :) Ze zou kunnen wachten op de baas, die komt morgenavond laat thuis, maar hoe ze er nu bij loopt was ik niet blij met een uier zo strak nog een dag. :')

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:03

Haha muzefee en baasje denken wacht nog even en dan net voordat hij thuis komt een baby :P

veroni stond me vandaag echt zo aan te kijken van nee nog steefs niet lkkr puuhhh!! :P

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:21

Toch de foto's even! :)

Hier van eergisteren, dag 333;
Afbeelding

En vandaag, na een hele dag buiten, dag 335;
Afbeelding
Afbeelding

AGarciaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:39

Faline wat naar! Beterschap aan Champy! :(:)

Hier goed en slecht nieuws..
Goede nieuws:

-Ik heb vrij gekregen om donderdag mee te mogen en gastlessen te geven!
-Mendy heeft uier, al meer dan wat ze bij het vorige veulen had toen het werd geboren.

Slechte nieuws:

-Mijn hoofdpijn is terug bij af, terwijl ik dacht dat 't aan het wegzakken was, is het vandaag weer vele malen erger geworden.
-Ik krijg maar eenmalig vrij wat ik dus niet begrijp? Ik wil er mee verder, misschien ook wel voor later en nu mag ik dus alleen aankomende donderdag mee terwijl ik er gewoon goed voorsta en dat volgend jaar ook zeker zo ga houden!

Ojha, Mendy was met uit de wei halen nogal Miss. B*tch #1. Ze wou de andere 2x bijten maar in plaats van hun raakte ze mij := Daarna was ze wel weer heel lief en ging ik winterhaar van dr hoofd afplukken :+

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:57

Faline hoe is het nu met Champ?

Pretty, fijn dat het wat beter lijkt te gaan en dat ze niks ernstigs gevonden heeft. Hopen dat hij snel aansterkt. Tis wel echt een droppie zeg!

Muzefee, lijkt er inderdaad op dat het eraan zit te komen. Wanneer kwam de eigenaar terug eigenlijk? O, overheen gelezen, morgenavond. Zou leuk zijn als ze nog even op hem wacht.

Hurricane lijkt me echt een schatje

AGarcia, vervelend dat je hoofdpijn weer terug is. Sterkte!

DL, das echt erg, alsof ze je bijna uitlachen als je naar ze kijkt.

AZ zit nog steeds te wachten, hopen dat je snel een veulentje hebt

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:10

We zijn net wezen kijken. Goede nieuws was dat hij vandaag niet meer achteruit gegaan was.
De dierenarts daar dacht nu aan een zwakke plek in de darm, door (gedeeltelijke) afsluiting van een bloedvat, een soort van (blinde-)darminfarct. Meestal heeft dat met worminfecties te maken, maar daar was bij hem geen sprake van.

Morgen zouden ze gaan proberen om weer wat meer hooi te geven en als dat goed gaat zondag verdubbelen. Verder dus weer afwachten nu.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:15

Faline schreef:
We zijn net wezen kijken. Goede nieuws was dat hij vandaag niet meer achteruit gegaan was.
De dierenarts daar dacht nu aan een zwakke plek in de darm, door (gedeeltelijke) afsluiting van een bloedvat, een soort van (blinde-)darminfarct. Meestal heeft dat met worminfecties te maken, maar daar was bij hem geen sprake van.

Morgen zouden ze gaan proberen om weer wat meer hooi te geven en als dat goed gaat zondag verdubbelen. Verder dus weer afwachten nu.

Heeft mijn ruin idd ook gehad, was heftig. Bij hem kwam het idd door een wormbesmetting. Heeft toen een week niet gegeten en was 50kg afgevallen. Zag er niet meer uit...