[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 14:04

lonniejj schreef:
Nou ik heb toch een andere mening over de tijd die hier vooral niet vliegt :') :') :') :') :)) :))

Hier geen veranderingen. Alles rustig, ik hoop dat het aankomende lekkere weer het zetje gaat geven #)

Haha snap ik.. hopelijk voor jou gaat ze niet de 400 dagen aantikken. Record is dacht 408 dagen ofzo toch?

Mijn draken kind (hij begint praatjes te krijgen) is vandaag alweer 3 maanden oud.
Hij heeft de staart van mijn shet ontdekt. Wat doen jullie daartegen? Anti bijt erin spuiten? Hij stond net al met hele pluk haar in zijn mond.. vandaar dat ik hem draak noem

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 14:50

Ja ik zou er anti bijt in spuiten. :j
Zonde als ze de hele staart op eten.

Wat een geduld moet je hebben Lonniejj, 340 dagen op zich is al lang genoeg. :=

Hier doet de kleine het fantastisch. <3
Hij heeft ook al goed meegeholpen om een (half) broertje of zusje te maken, zijn neus ging bijna mee naar binnen. _O-
Maar hij is sowieso heel behulpzaam, hij maakt ook heel graag je veters los.

Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 15:10

Quir: dat wordt een echte hulppony!

lonniej: pff wat een lange dracht bij jou :(:)

Alinka begint te harsen, best apart want uier kan volgens mij veel voller. Melk is ook plakkerig en trekt niet echt in de strip. Banden zijn slap, maar buik moet denk ik nog zakken ( gezien Goldy's buik voor bevalling)

Afbeelding

Afbeelding

We houden haar maar in de gaten

JoannevZ

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 15:45

Gelukkig wel Nieky. De huidige eigenaar van de vader vind het erg leuk. We hebben regelmatig contact. De getrokken manen heb ik ook al ontvangen. Kan me voorstellen dat niet iedereen op dit spektakel zit te wachten.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 16:33

Joanne: wat fijn dat de huidige eigenaar zo goed mee werkt!

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 19:04

Het lijstje wordt steeds korter... Maar ik blijf trouw meevolgen tot het laatste veulen geboren is!
Ik hoop dat die van jou de eerstvolgende is Lonnie!

Hier is Louis alweer bijna 3 weken oud. Wat een heerlijk veulen! Lekker ondeugend, knuffelig en niet bang. Heel wijs met dit stoertje! <3

Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 20:06

Afbeelding

Hier gaat het goed met de kleine. Ze heeft de naam Junebelle gekregen.

Ze heeft een heel fijn karakter. Vriendelijk, nieuwsgierig, makkelijk. Ze kan lekker bewegen. Helemaal goed gelukt.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 20:09

Ik zal ook nog eens wat spammen van mijn half geplukte schaapjes _O-
Heb een nieuw scheermesje besteld nu er eindelijk mooi weer aan komt. Dan neem ik ze onder handen.

Van oud naar jong
Spots N Dots MC Cowabunga
Afbeelding

Spots N Dots MC Perfect Jeans
Afbeelding
Afbeelding

Spots N Dots B A Sugar Plum
Afbeelding

Spots N Dots MC Rocket Science
Afbeelding

Spots N Dots B High Voltage
Afbeelding
Afbeelding

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 21:11

Wat een hilarisch filmpje Belle.

Knappe veulens Knolselder. Bijzondere bles heeft Rocket Science. Erg leuk.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 22:08

Kiko Mooi he als ze zo donker worden <3 naar mijn ervaring werkt er echt weinig helaas als ze echt ontdekken dat staart eten leuk is :+

AnsoDM Ik denk dat ze nu al best bijzonder getekend is, opvallen zal ze zeker in de ring <3

Lonniejj Voor jou vliegt de tijd idd niet :+ :(:)

Quir hij wou gewoon behulpzaam zijn bij het maken van broertje/zusje :') hij is echt al lekker breed he.

JennyK Dat is apart idd..misschien schiet de uier ineens vol. Ik zou haar goed in de gaten houden

JoanneVZ Fijn dat ze het zo leuk vinden en willen meewerken. Dan zou ik idd er alles aandoen om de hengst in het paspoort te krijgen

Jaydee_wp knap kereltje 8-)

Belle_boef Dat filmpje geweldig :') :') mams heeft het er maar druk mee. Ze is echt prachtig getekend <3

Knolselder leuke foto's <3 de eerste is echt mijn favoriet <3

Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Imani_Abby - Toffee - 386 dagen
Lonniejj - Rosa - 382 dagen
Jennyk - Alinka - 335 dagen
Magic_lover - Ivana - 333 dagen
Mallybelly - Mallow - 330 dagen
Suffie - Happy - 326 dagen

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 22:16

Ik lees ook nogsteeds graag mee! Leuk dat er nog een paar verwacht worden.
Volgend jaar voor het eerst er niet bij. Wel in meelees-stand. Zilver blijft leeg dit jaar :j

Gisteren naar de keuring. Helaas veel te lang moeten wachten dus na 3 kwartier stil staan had hij echt geen zin meer om fatsoenlijk te stappen. Wel heel mooi commentaar en dikke 7ens op bouw, ras en beenwerk. Trots! 2e premie gekregen
Afbeelding
Afbeelding
En vandaag lekker op de weide. Hoop dat hij nog een mooi plekje vind :j
Afbeelding
Afbeelding
Knappe Zilver
Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 22:28

Geweldig filmpje Belle. Ik lag helemaal in een deuk.

Mooie foto’s weer Knolselder.

Kabayo mooie foto’s en jammer dat je zolang moest wachten. Logisch dat meneer dan ongeduldig wordt. Ik blijf hem super gaaf vinden!
Stiekem hoop ik dat je hem houdt want hij is zo mooi.

Nieky ik hoop niet dat hij het blijft doen. Het is 3 maanden goed gegaan en ineens heeft hij het ontdekt. Mijn shet heeft een mega dikke staart. Ben ik heel zuinig op.. Zeg altijd ze is een mini friesje.
Ja prachtig als ze zo donker worden. Ik hoop dat hij zwartbruin wordt maar denk dat het toch bij donkerbruin blijft maar we gaan het zien wat er onder vandaan komt.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 23:56

Ik had vroeger een veulen dat aan staarten vrat. Ik gebruikte toen Finalgon. In Nederland nietmeer te krijgen wel in Duitsland. https://www.duitse-internetapotheek.com ... 652303-50g Een beetje in een plantenspuit en wat warm water er bij. Bijt behoorlijk op de slijmvliezen dus goed je handen wassen na gebruik. Destijds verkocht de DA het als antibijtmiddel

sourcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 00:00

Lonniejj ik begrijp je gevoel helemaal.. dat wachten duurt zooooo lang. Mijn merrie zit nu op 343 dagen en loopt al 3 weken met een vol uier, slappe banden, en is enorm dik en rond en voornamelijk chagrijnig. Maar volgens de ph strips lijkt het er nog totaal niet op en gezien ze nog eet als een turfgraver verwacht ik het ook nog niet. Iedereen bij ons in de buurt hebben de veulens allemaal al en dartelen heerlijk door de weides en hier maar wachten en wachten..

Wat komen er toch fantastische mooie veulens voorbij!

Dit forum kan ik echt alleen maar enorm waarderen door alle verschillende rassen bij elkaar en de goede tips!

Wou dat ik dit eerder ontdekt had inplaats van de laatste 2 maand nu.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 07:11

Nieky: we hebben haar goed in de gaten gehouden. Ze heeft een mooie "coupe pleeborstel" gemaakt en met de staart omhoog gelopen en vooral veel gegeten. Uier vanmorgen
Afbeelding
Afbeelding

Een heel stuk voller, glimmend zwart en flinke pegels! De vorige 2 bevallingen hier (andere pony's) waren overdag. Zij mss ook?? We zullen het zien!

Kabayo: balen dat je zolang moest wachten. Gefeliciteerd met je 2de premie en mooie cijfers!

Knolselder: wat een wollies!

Kiko: wat een draak, hopelijk blijft de staart van je shet mooi

Jaydee: wijskoppie zeg!

Sourcy: succes met wachten

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 08:57

jennyk: Dat kan toch niet lang meer duren !

Kabayo: Wat een knappe foto's weer. gefeliciteerd met je tweede premi (ken er niet veel van maar veronderstel dat dit zeker heel goed is)
Goed dat je haar eens een jaartje leeg laat. Maar zal wel raar zijn om volgend jaar geen veulen naast zilver te zien staan. Ik moet nog twee weken wachten tot wij op keuring gaan met Nova.

Nieky: Dat is ze zeker al :) Ik kijk er wel naar uit maar nog even paar jaar wachten :+

Knolselder: Ze zijn stuk voor stuk super knap! Zijn ze allemaal voor de verkoop of zit er eentje bij die je zult aanhouden?

belle_boef: _O- Dat filmpje, hilarish

Jaydee_WP: Gaat snel zo hé eenmaal ze er zijn. Knapperd is het toch

Quir: Ik vind je veulen zo onwijs gaaf!! Grappig dat hij zo behulpzaam is. Hij wilt het gewoon allemaal zelf wel doen.

ik ben aan het wachten op de foto's van de foto schoot van bijna twee weken geleden. Fotograaf zelf heeft er al paar gedeeld maar ik moet ze juist ontvangen. Dan deel ik er zeker een paar van. 5 Juli mag Nova dan ook weer model staan voor de zelfde fotograaf bij een meeloop aan zee. Heel benieuwd hoe ze dat gaat doen. En 6juli is dan de keuring. Dat word nog een ding om Nova te dotten. _O- Geen idee hoe ik dat ga doen.
Ik heb deze week ook van mensen van uit Italië de vraag gekregen ze niet te koop was. Gek eigenlijk maar voor nu blijft ze toch netjes bij mij.

sourcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 09:09

Jennyk spannend, hopelijk duurt het niet zo heel lang meer nu.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 10:22

Anso ja, Jeanie blijft en Volt hou ik voorlopig ook an. Die gaat volgens mij heel erg leuk uitgroeien. Of ik moest eens een onweerstaanbaar bod krijgen, maar dat zal wel niet haha.

Belleboef ik had je filmpje gemist! Hilaaaarisch hahahaha!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 11:07

Vanochtend kwam ik op de wei, lag veulentje heerlijk te slapen samen met volle zus. Zus had door dat ik er aan kwam dus stond op en liep samen met de andere paarden naar het hek.
Schrikt veulentje wakker, sprint op en loopt in een waanzinnege draf naar mij toe (of naar de rest van de kudde misschien). En zo lief hinnekend ondertussen.

Zo lief <3 , wel weer jammer dat mijn mobiel nog thuis lag.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 11:08

Anso en Sourcy: ze staat nu buiten en net zag je de melk er uit druppelen. Dat duurt echt niet lang meer lijkt mij. Ik hoop het tenminste, want morgennacht moet ik weer werken

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 12:01

Jennyk dat duurt niet lang meer. Succes *\o/*

Ellyc. Wat genieten zijn zulke momenten <3

Ansodm. Erg benieuwd naar de foto's

Kabayo. Balen dat het zo lang duurde. Alsnog gefeliciteerd met de 2e premie

Knolselder wel hele knappe geplukte schaapjes :))

Geweldig filmpje belle_boef

Quir. Hij weet al wat hij wilt worden := heeft even goed gekeken waar dat goedje in moest. Aah, wel super leuk zo'n nieuwsgierig veulen.

Wonderboy doet het geweldig. Wat een prachtig veulen, en zo goed lopen! <3 Helemaal verbaasd wat een kwaliteit dit veulen weer heeft. Misschien kijken of hij ook nog naar een keuring zou kunnen gaan.
We gaan wel opzoek naar een nieuw baasje voor hem. Ergens jammer dat het geen merrie is, maar iemand gaat hier zoveel plezier mee hebben. Wat een gaaf veulen!

Volgend weekend gaan we met Jazzy naar de keuring. Ondertussen al ruim 3 maanden en flink aan de maat. Ik zal vandaag foto's van haar proberen te maken

sourcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 12:06

Jennyk: spannend spannend.. je mag er toch een beetje vanuit gaan dat het nu echt niet lang meer duurt.

Hier is het uier zo vol dat die op spanning staat:
Afbeelding

Zelf is ze ook tonnetje rond :)
Afbeelding

AM_horses: wat een prachtig veulen, die zou ik ook voor de keuring proberen in te schrijven, zo op de filmpjes is hij interessant genoeg en ook zeker een mooie bloedlijn.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 12:12

Leek beter te gaan maar gisteren toch weer de dierenarts op de stoep ;( nogmaals gespoeld en nieuwe medicatie. Toch even buiten, hopelijk gaan we nu de goede kant op. Het veulen (nog geen naam) doet het gelukkig heel goed, wijs ventje, tikkeltje brutaal en komt nu al graag kriebelen.
Afbeelding

Mallow begin nu ook, in de ochtend brix 15, avond vaak 24.. PH nog tussen de 7 en 8. Ze mag nog wel heel even wachten. Het is best pittig geweest afgelopen dagen.

Afbeelding

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 12:51

Even een ego post tussendoor;

Rosa kwam na een uurtje weidegang zelf de wei af. Erg onrustig en heeft het zwaar. Poosje in de gaten gehouden en ze blijft het zwaar hebben. Erg hangerig, ik mag niet weg van haar..

Even een ph test gedaan..

Afbeelding

Zouden we nu eindelijk?! *\o/*

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 12:52

Het is ook ineens (Nederland :+ ) erg warm. Hou dat ook in je achterhoofd. Sommige paarden kunnen daar erg naar van worden, helemaal met extra zoals een hoog dracht erbij :j