[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 09:22

Nieky Gefeliciteerd! Hebben jullie dat achterbeentje terug naar achter gekregen wat onder het lichaam zat gevouwen?

CP112 Gefeliciteerd, ben je dan blij als je op de camera kijkt dat het er al naast staat of heb je het gevoel dat je iets hebt gemist?

Inge jeetje wat heb jij een pech zeg..... Hopelijk doet de bloed transfusie wat die moet doen en knap je merrie er van op! Ik wil niet weten wat voor kostenpost jij straks gaat krijgen, maar als je daarmee een gezonde merrie terug krijgt is dat het natuurlijk helemaal waard!

Hier 347 dagen en echt niets van vooruitgang ik dacht dat ik zo geduldig was maar ik begin het wel frustrerend te vinden. Hoe wel me gezonde verstand zegt dat het iedere dag toch een beetje dichterbij komt dat het veulen eruit gaat komen, zegt me gevoel....... GAAT HET ER OOIT NOG UITKOMEN??

En dan zie ik Imani_abby en Marjoleine89 op de lijst staan en dan vraag ik me toch af hoe gek jullie er al van worden..... Ik gun jullie jullie veulen echt wel eerder dat ik die van mij krijg........ MAAR KOM OP ZEG...... ze mogen er nu allemaal wel is uit gaan komen! Mijn merrie is 15 is dat dan al de leeftijd dat je langer gaan dragen?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 09:40

Nieky en CP gefeliciteerd *\o/* *\o/*

Balko

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 09:51

Hoe reinigen jullie jezelf alvorens je gaat voelen of t goed ligt?

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 09:56

Gefeliciteerd Nieky en CP112.

Inge, hopelijk knapt de merrie op van de bloedtransfusie en mag je haar weer snel knuffelen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 09:59

jolandje schreef:
gefeliciteerd nieky met je mooie veulen <3 *\o/* die ademspray, hoe gebruik je dat? ik moet het ook nog maar ophalen denk ik, het schijnt soms nodig te zijn

In de neusgaten in te geven ademspray voor pasgeboren dieren. Bevordert het uitscheiden van slijm en vruchtwater waardoor de ademhaling sneller op gang komt.

Giggles is vandaag 320 dagen, nog niets aan uier
Laatst bijgewerkt door YvonneV op 29-04-23 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 10:06

gefeliciteerd Nieky en CP!!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 10:13

Hallo allemaal! Ik ben er een tijdje uit geweest, mijn vader is overleden (oud en in vrede, maar toch...). Dan heb je even geen zin in Bokt.

Maar nu bijgelezen - tenminste de laatste weken. Veel gebeurd, mooie veulens (gefeliciteerd allemaal) , veel vanzelf geboren, soms met veel zorg en liefde toch goed gekomen. Maar ook verdrietige verhalen, hoort er helaas ook bij, sterkte iedereen. Vooral jij Inge, hoop dat je merrie het gaat redden. Zo oneerlijk ...

Onze Cherie (drachtig van New Pleasure) moet nog meer dan een maand - we hebben bijna nooit zo laat een veulen, wachten duurt wel lang. Ik vond haar een paar weken wat sloom maar nu er eindelijk wat gras groeit en ze weer op de wei staat in plaats van alleen maar in de paddock, gaat het een stuk beter.

Ik ga weer volgen, kom maar op met de mooie plaatjes ;) !!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 10:15

Balko schreef:
Hoe reinigen jullie jezelf alvorens je gaat voelen of t goed ligt?

Ik heb aan mijn stal een emmer water staan met isobethadineshampoo in dat gebruiken ze in de kliniek ook voor ze gaan opvoelen enz. Dus ik was vlug men handen en armen voor ik de stal inga.
Ook nooit in de mond van veulen komen hebben ze me gezegd.

Amai nieky das toch ook effe schrikken. Hoe gaat ze nu? Is wel een grote ook

Die ademspray is wel nergens meer te krijgen, allee ik had ze ergens besteld en kreeg dan eena mail

shadow33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 10:36

Gefeliciteerd niecky, mooi dat jullie haar aan de gang gekregen hebben! Kan me voorstellen dat het lange minuten zijn.

Gefeliciteerd cp.

Sterkte inge, krijg je nog weer een nieuwe update vandaag? Lijkt me echt heel naar dat je er niet naartoe mag!

Hier nog vrijwel geen verandering in de uier. Heb terug gekeken naar een foto van vorig jaar, de laatste foto die ik kon vinden was van 2 dagen voor de bevalling en dan moet het uier dus nog behoorlijk voller.

Uier nu
Afbeelding

Uier vorig jaar 2 dagen voor dracht.
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 10:43

Hier niks extra bij de stal oid om eigen handen te reinigen

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 10:48

Fotsy schreef:
Die ademspray is wel nergens meer te krijgen, allee ik had ze ergens besteld en kreeg dan eena mail

Ik heb hem bij de Welkoop gehaald

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 11:27

Kendra schreef:
Onze Cherie (drachtig van New Pleasure) moet nog meer dan een maand - we hebben bijna nooit zo laat een veulen, wachten duurt wel lang. Ik vond haar een paar weken wat sloom maar nu er eindelijk wat gras groeit en ze weer op de wei staat in plaats van alleen maar in de paddock, gaat het een stuk beter.

Hier precies hetzelfde, Picture was ook weken loom, nu ze 24/7 buiten staat loopt ze weer lekker rond te racen. Maarja, ik wil haar toch op stal hebben voor het veulenen.

Fotsy: ik heb de ademspray besteld bij agradi afgelopen donderdag en was er gisteren (stond bij apotheek voor runderen)

veronique56

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 12:20

Nieky, gefeliciteerd. Waren zenuwslopende minuten zijn te lezen. Gelukkig is alles goed gekomen.

CP ook van harte gefeliciteerd. Moeders heeft iets teveel door geërfd zo te zien aan je reactie. Desondanks wel een lek en gezond veulen.

Inge, duimen dat je snel op bezoek mag en dat de bloedtransfusie haar voldoende gaat helpen om weer op eigen krachten verder te genezen.

Kendra, nog gecondoleerd met je vader.

Dhadow en DDDara, wachtend duurt lang. Ik heb er ook last van. Ik kijk iedere avond en ochtend naar haar uier maar spannend ziet het er hier nog niet uit. Ik heb ze al hele dagen op het gras staan, in de hoop dat dat de boel een beetje stimuleerd.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 12:58

gefeliciteerd voor degene met een veulen en we duimen voor degene die het nodig hebben.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 13:12

Veronique en Shadow zit er bij jullie wel voor uitgang in?

hier namelijk niet.....
Vandaag 347
Afbeelding

4 april met 322 dagen had ik nog goede hoop voor de 340 een veulen te hebben.... toen zag het er zo uit...
Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 13:23

Zijn er veel waarbij hun geduld goed op de proef word gesteld :(:)

Maar ik snap het deprimerende wel van sommige uiers hier net zo.
De ene keer denk je, kijk dat gaat de goede kant op...
Afbeelding
Uier vanmorgen, maar loopt overdag weer flink terug

imani_abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 14:14

Dddara ik word ook echt gek :P mijn geduld is nog nooit zo op de proef gesteld naar mijn gevoel. Maar zolang er binnenkort een gezond veulen naast loopt, ben ik dat hopelijk snel vergeten.

Toffee haar uier kan volgens mij achter nog iets voller, volgende week ben ik een week met verlof. We hebben opzettelijk niet veel gepland, in de hoop dat het veulen dan toch echt eens zal komen. Het kan toch geen weken meer duren hé 8)7

Snachts is ze met momenten heel erg onrustig maar dat stopt na een paar minuten dan ook terug. Ze stampt en bij wel heel erg veel naar haar buik..

Afbeelding

Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 15:11

Wachten duurt inderdaad lang maar tkomt als t klaar is. Vorig jaar heeft onze mini merrie 364 dagen gedragen. En was een heel klein veulentje.

Nu is ze 333 dagen. Uier oogt best wat maar is het niet.
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 16:03

jennyk schreef:
Kendra schreef:

Hier precies hetzelfde, Picture was ook weken loom, nu ze 24/7 buiten staat loopt ze weer lekker rond te racen. Maarja, ik wil haar toch op stal hebben voor het veulenen.

Fotsy: ik heb de ademspray besteld bij agradi afgelopen donderdag en was er gisteren (stond bij apotheek voor runderen)

Oh das interessant dank je wel

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 17:16

Inge hoe is het inmiddels met je merrie?

Cynthia82 Ze houd je idd langer in spanning. Hopelijk een goed teken <<)

Jolandje schudden met het flesje en 2 pufjes in elk neusgat. Na 15 seconden eventueel herhalen. Ik heb het bij de kleine 3x gedaan zelfs deze keer :o

Cp112 Wat een leuke naam en een leuk veulen :D is hij voor de verkoop?

DDDara wachten duurt lang idd he :+ het komt er ooit uit gelukkig *D dat is idd eerder achteruitgang dan vooruitgang :=

Kendra Logisch dat je dan even geen zin hebt in bokt. Veel sterkte nog :(:)

Fotsy Ze is eigenlijk vrij klein haha. Met Yula gaat het naar omstandigheden goed. Vind haar wel ingevallen en nog opgetrokken. Waarschijnlijk door de zware bevalling. De veearts zei wel dat ze er goed uit zag vanachter en dat het slappe/wiebelige ook wel weer goed kwam. De osteopaat is iniedergeval op de hoogte en zodra ze wat hersteld is komt zij langs.

Shadow33 die moet idd nog wel even voor de uier vol is.

Kiki1976 de spenen lijken ook een beetje voller of vertekend dat?

Imani_abby die uier staat nu wel goed vol en strak.

Luna2006 Dit is je laatste merrie al zeker?

Hier heeft de kleine een naam: Lola <3
Normaal zou het een naam worden met de letter F. Ik kreeg veel leuke naam suggesties meer geen een vond ik echt passen :+ . Dus heb ik toch maar besloten om van onze traditie van het alfabet af te stappen ( het is tenslotte ook mijn eigen paard en geen fokmerrie die bevallen is).

Yula is echt een goed moedertje. Ik mag alles met de kleine Lola :+: , tegenover vreemde is ze licht beschermend maar zeker niet overdreven. Beide dames zijn nagekeken door de veearts en gezond verklaard. Yula moet wel nog flink bekomen van de bevalling. Maar met wat tijd en TLC komt dat zeker en vast weer goed . En Lola is tot nu toe echt een super chill veulen. Vind alles wel prima en geeft liefst de hele tijd kusjes :+:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 18:14

Afbeelding
Vandaag weer een maandfoto gemaakt Ze zit nu op 298 dagen en het buikje zet door.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 18:31

Nieky, vertekend wat op de foto denk ik. Ze heeft sws al grote spenen vind ik

Het lijkt erop dat de andere drachtige merrie vandaag if morgen gaat. Die had vandaag melk aan de spenen hangen.

Bo d'r dikke buik
Afbeelding
Afbeelding

Uier was einde middag weer flink terug gelopen. Ph was 6.4

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 18:43

Kiki: Bo heeft nog geen haast. Ben je nu met alle medicatie gestopt?

Nieky: wat een knuffeltje is Lola

Elly: ja buikje wordt meer, leuke pony.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 19:04

Jenny
Ja dat is allemaal gestopt, gelukkig.
Nee heeft geen haast. Ach komt als het klaar is.
Zei ze ongeduldig _O-

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 19:30

Ik ben een beetje naar de meelees modus gegaan :)

Inge, ik hoop dat snel alles weer beter gaat :knuffel:

Iedereen gefeliciteerd met hun kleine wonders <3
Ook heel wat nare dingen gelezen, sterkte allemaal :knuffel:

We hebben heel het verslag van Gent van Knoxx en een van de stille meelezers (Madelief van Wolliewat) van mijn topic over onze kleine man die heeft ons echt een prachtige aandenken gegeven.
Ik wist dat ze hem aan het maken was maar had niks tegen mijn moeder gezegd, vandaag kwam hij binnen en gelijk gegeven.
Uiteraard beide enorm emotioneel, het is heel bijzonder en tis hem als 2 druppels water <3
We zijn er zo enorm dankbaar voor!

Ik weet niet of het mag maar deel hem toch even :)
Afbeelding