[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 17:45

Ik heb nog meer dan 200 pagina's terug te lezen dus sorry daarvoor!

Zal proberen wat meer actief te zijn. Maar best druk omdat mijn dochter plotseling is geboren in januari. <3

Zag al mooie veulens voorbij komen. Gefeliciteerd iedereen :):)

Mijn 1e veulen van dit jaar heeft zich vorige week ook gemeld. Een merrie veulentje van Ulbrân 502!

Afbeelding

AM_Horses

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 17:45

Setteli. Gefeliciteerd <3 knap mannetje. Wellicht heeft ze nog wat last van haar buik. Hopen dat het na een paar keer met praam goed gaat en zonder kan

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 17:46

Hier al enkele weken uit de namen. Beste vriendin en ik maken altijd een lange lijst en we schrappen dan gaandeweg dingen. Als je een naam een tijdje herhaalt en je wordt em beu kan hij van t lijstje :+ onze logica :+
Nu is de lijst nog 3 namen lang, 2 voor een merrie (hangt van de kleur af) en 1 voor een hengst.

Setteli: hopelijk laat ze em snel drinken, ook niet leuk als je altijd de praam moet gebruiken.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 17:54

Stamboeknamen heb ik altijd een hele lijst van zodat ik maar moet kiezen haha.
Roepnamen dat komt altijd pas na een paar dagen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 17:55

Slim.

Ik ben gewoon inspiratie loos altijd. Maar uiteindelijk hebben zr allemaal een naam tot nu toe. En vanuit die afgeleid een roepnaam, of iets anders. Maar net hoe het loopt.

Ik denk nu aan Sir Brown en Sir Scott eigenlijk. {:}

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:01

Gefeliciteerd setteli *\o/*

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:02

Ik heb ook een ellenlange lijst met namen, maar kies uiteindelijk altijd pas als ze geboren zijn. En dan moet het nog goedgekeurd worden door mijn vriend :+

Jij ook gefeliciteerd Dennenboom!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:05

Dubbel gefeliciteerd denneboom

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:07

@ Setteli
Gefeliciteerd! Wat een knap ventje <3 Ik hoop dat ze snel toelaat dat hij mag drinken.
@Melissa1996
Een dame met karakter, herkenbaar heb ik met mijn Haflinger. Als daar nou zo'n mooi valkje uit gaat komen nu :D (Gedekt door valk IJslander hengst :))).
@Ketly
De melkbar is wel al flink aanwezig en mooier weer komt eraan dus wie weet.
@Yvk
Ik kan me voorstellen met zo'n uier dat je onrustig wordt om langer te wachten. Fijn dat de DA woensdag komt.
@lovejouuuuIB
Mag ook wel beetje met de weersverandering elke keer, niet te doen voor die paarden. Ze moet het nog heel even binnen houden zo te zien.
@Kabayo
Wat een heerlijke foto's van Mirthe! Ik snap wat je in Perry ziet :j
@Dennenboom
Nog dubbel gefeliciteerd met zowel dochter als veulen!

Hier nog niks met namen, eerst maar gezond eruit en dan verder kijken. De ene is een volle IJslander dus zal ik in de IJslanders namen zoeken, hoewel de merrie Belle wordt genoemd. Ze heet officieel Korona, maar wordt al een aantal jaar Belle genoemd en met corona heb ik het maar Belle gehouden. Het veulentje wil ik dan wel een IJslandse naam geven en de kruising nog geen idee.

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:13

Gefeliciteerd Setteli! *\o/* Prachtig hengstje! <3 Hopelijk gaat het drinken snel beter!

Dennenboom ook gefeliciteerd met het veulen en dochter! *\o/*

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:17

Gefeliciteerd Setteli!

@Kabayo: jeetje wat is dat nog een gup. Heeft hij wel al eerder gedekt of is het puur een gok? De aanvulling op je fries zie ik niet helemaal met hem buiten het kleurtje, maar aan het einde van de rit moet jij helemaal gelukkig zijn met de keuze.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:19

setteli: gefeliciteerd! Ideaal zo overdag. Hopelijk gaat het drinken ook snel goed.

kabayo: echt een jonkie nog!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:20

Zulke reacties had ik wel verwacht. Hij is zeker nog puppie. Al moet je daar doorheen (kunnen) kijken.

Ik begrijp je vraag en het is natuurlijk niet de meest geweldige tijd om een paard te fotograferen in deze toestand na het verhuizen en in wintervacht. Helaas heeft hij ook nog wat wormen, wat nu wordt behandeld. Hij is daardoor ook aardig iel geworden, dat was hij vorig jaar niet ;) Natuurlijk mag je vragen waarom. Natuurlijk groeit de hengst nog en is hij wat uit verhouding. Maar een goede fokker kan daar doorheen zien. Ik vind juist dat deze hengst heel goed gebouwd is. Iets overbouwd maar hij is zo aan het groeien. Zie een gezonde sterke rug, lange hals, mooi hoofd, ietwat lang, mooi lang behang, en het aller belangrijkste. Kei en keihard beenwerk. Zilver heeft toch wel wat kwaaltjes met haar beenwerk en staat Frans. De hengst heeft een fijne draf en laat veel veer zien. Karakter is ook geweldig. En natuurlijk ook een klein beetje de kleur. Gelukkig fok ik deze voor mijzelf en gun ik mij dit uitstapje. Maar door het iele en jeugdige kan ik zeker doorheen kijken :j Heb hem ook eerst bekeken voor ik heb besloten hem te willen gebruiken. Mocht hij zo onlogisch in elkaar zitten, een rot karakter hebben of kromme benen had ik hem absoluut laten staan, ook al was ie homozygoot. Wil graag een bruikbaar paard fokken

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:26

Het jonkie en schrale vind ik helemaal niet zo erg voor eentje die pas 2.5 is.
Maar hals, schouder ,rug in combi met een fries zie ik nog niet helemaal.
Wellicht verbaasd het veulen mij dadelijk volledig dat kan ook zeker.
Zou mezelf dan ook echt geen goede fokker noemen.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:29

Tis een leuke hengst Kabayo!

Hengstje waar wij dit jaar mee dekken is ook nog erg jeugdig maar zie wel de kwaliteit erin. Eigenaars van het hengstje dekken dit jaar met onze hengst. Zo kunnen we elkaar helpen als kleine fokker.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:29

Wellicht hebben wij een andere visie. Ik zie zeker punten waar hij mijn merrie op gaat verbeteren. En deze foto's zijn gewoon niet ideaal. Hals is imo niet te beoordelen op deze foto's ;) Dus dat was vast een gokje? De rug is niet week he, hij is lichtelijk overbouwd.
Ik zeg ook niet per definitie dat ik een goede fokker ben lol. Bedoel meer dat een goede fokker door het iele en jeugdige kan zien. Dat bedoelde ik

Foto vorig jaar zomer. Als 1.5 jarige
Afbeelding
Afbeelding
Als je bedoeld dat de hals iets diep uit de borst komt klopt. Wel een lichte hoofd hals verbinding. Dat is bij mijn fries zwaar. Hij heeft keihard beenwerk, mijn fries niet. Zie wel een beetje wat je bedoeld in de rug, maar een strakkere rug lijkt mij niet wenselijk. Zijn schoft is iets hoog en het schouder misschien wat te schuin (?). Zie het probleem met het schouder niet, wellicht kan je dat toelichten. Miss beter via pb dan om hier gewoon te focussen op veulentjes!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:37

Jij ook nog gefeliciteerd dennenboom!

Ik pak altijd liever een bak brok of slobber ipv een praam als drinken niet lukt :o

Ik denk als Perry door z'n vacht heen is, de wormen behandeld zijn en hij iets meer spek, maar vooral spieren terug heeft (eiwitten voeren!) het al heel anders toont. Fokken blijft toch gokken. Als de gezondheid, bouw en beweging oke zijn en er geen gebreken zijn, waarom dan niet? Het zou anders zijn als veulen al op voorhand voor verkoop was.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:38

Faniek: Ja, het is zeker mooi dat ze zo beschermend zijn en daar ben ik stiekem alleen maar blij mee! Gelukkig is Jenny steeds minder beschermend en kon ik haar vandaag opgegeven moment pakken om even met haar en de kleine te knuffelen <3 . Mijn hart is officieel gesmolten van liefde <3 .
Ze was inderdaad maiden en nee precies. Was ook echt even in shock toen ik het appje las dat de kleine er vrijdag 3uur na mijn bezoek er al naast stond. Het enige waar je het echt aan kon merken was Jenny haar gedrag en mijn gevoel, maar gezien gedrag ook niet altijd alles zegt....

Maar allang blij dat moeder en kind het goed doen en helemaal gelukkig zijn met elkaar <3 .

Had vandaag echt totaal niet verwacht dat ik al actie foto's kon maken, maar de kleine meid is een echte speedy gonzales. Sodeju, wat kan die hard galopperen/rennen voor 3 dagen oud! Dat sjeest de wei rond en arme Jenny er elke keer weer achteraan :knuffel: .
Een ding is zeker. Ze krijgt wel conditie training van haar dochter zo :') .

Rest van de foto's moet ik nog bewerken, maar deze foto heb ik alvast voor jullie! Er komt ook nog een filmpje aan vandaag of morgen. Ze is echt zo onwijs makkelijk en zo lief <3 .

Afbeelding

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:41

Egopost!

18:30 uur , dus dit word spannend denk ik zo. PH lijkt mij nu een 6

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik lees straks even bij maar ben afgelopen dagen echt zo druk dat het dus hele kleine bijleesposten waren .sorry!

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:42

Dennenboom gefeliciteerd met het veulen en dochter

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:49

Even snel posten voor ik moet gaan werken;

Het is bijna go-time! *\o/*
(Wij willen nu écht wel van onze kop-positie af :') )

Afbeelding

Afbeelding

Deken is intussen ook weer uit. Zou niet kouder mogen wordend dan 7 graden vannacht. :o

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:50

Gefeliciteerd Setteli! Drinkt hij al zelf?

Toushi, dat wordt al spannend!

Denneboom dubbel gefeliciteerd!

Kabayo ik schrok ook even van de recente foto, die heeft wel veel ingeleverd deze winter. Komt wel weer goed als ie van de wormen af is en lekker op het gras. Top dat de eigenaar het ook zo wil.
Laatst bijgewerkt door rensju op 11-04-22 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:51

Dennenboom: nog gefeliciteerd *\o/*

Setteli: Knappe vent is het <3

Toushie: :):) :):)

Hier 317 dagen en de camera doet ut *\o/*

Afbeelding

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:00

Gefeliciteerd met de knappe veulens!!!

Ooh paar merries staan op springen zie ik hier al wel :D

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:08

Nou hij heeft net iets zelf gedronken. Moest hem even goed helpen met zoeken. Phoebe had eerst de praam op, maar opeens had ze hem af en liet het redelijk toe. Maar opeens had hij de speen gevonden en heeft ie best veel gedronken. Ik heb ook nog wat in de fles zitten, dus dat kan ik hem evt nog bijgeven als het moet.
En na 3 uur te hebben gestaan is ie eindelijk gaan liggen.

Afbeelding

Vanavond later even een bijleespots van mij.