[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Crines

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:34

Pretty: ik wil je hoop niet ontnemen, maar ik denk dat dat in Esquina haar geval eerder gewoon karakteristiek is aan haarzelf :P Ze is een echte merrie-merrie :+
Het ene moment staat ze te kroelen met Furioso en het andere moment bijt ze een stuk uit z'n bil 8-)
Haar dochter heeft dat ook dus ik vrees dat het genetisch is := Iemand interesse in haar komende veulen? _O-
Hihi nee hoor het zijn schatjes en ik vind het stiekem hilarisch als ze zo grumpy doen :D

En ik ken enkele mensen van het stamboek die naar Flanders Horse Expo gaan, dus ik wil wel graag gaan. Is altijd wel eens fijn om te doen. En ik kan het nooit laten om leuke spulletjes mee naar huis te brengen :o
Al moet ik dit jaar me echt inhouden want een maand later ga ik ook al naar Equitana in Essen :Y)

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:41

Afbeelding

Afbeelding

M'n drachtige dame op 267 dagen <3 Uier begint te veranderen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:53

Knappe dame Evelien.

Haha Crines je ontneemt mijn hoop niet hoor. Dit jaar krijg ik gewoon minstens één merrieveulen. O:)
Volgens de methode van die maan daar waren het er zelfs 3 dacht ik. _O-
Breng maar hier dat veulen. :D

Inowa wedden dat ze nu gewoon er vaart gaat achter zetten? :))

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:07

Van mij mag ze hahaha

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:31

Die van mij is ook echt enorm bitchy tegen andere paarden. Ik kan haar zelfs niet meer met andere paarden in de paddock zetten omdat ze die alle hoeken laat zien :o
Heb haar nog nooit zo mee gemaakt :Y)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:31

Het is helaas wat ver weg Flanders expo, De hengstenhouder van Ceasar staat er nl ook met een stand.
Had wel leuk geweest om even te bezoeken ;)

Lekkere dikke billen Evelien! :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 18:01

Soms kan uier ineens zo hard gaan. Ik heb er zelf eentje die 2x zonder uier is bevallen en toen ineens laatste jaar had ze uier en kwam het veulen ook! Hopelijk doet ze dat dit jaar weer :P

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 18:41

Hier heb ik ook een ( maiden ) merrie die over 2 weekjes uitgerekend is maar qua uier echt niets heeft :P Zie al uiers voorbij komen die vele malen dikker zijn en die merries moeten nog een poosje. Nou kan het snel gaan. De moeder van Julie is ook eens bevallen zonder uier, die vulde pas toen het veulen er naast stond.
Afbeelding

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 18:46

AAAASCHA: ja hoor het kan allemaal en al helemaal met een Maiden.

Ik heb vorig jaar zelfs een ervaren merrie gehad die aan haar 9de veulen toe was en voorheen ALTIJD braaf uierde, harste en kegelde en die plots deze keer met een haast lege uier is bevallen :o

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 18:48

Leuk he,je kan er lekker niks van zeggen. :')

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 19:03

Nee dat is wel een nadeeltje met maiden merries. En helemaal als je er 2 hebt. Hier gelukkig wel redelijk gevulde uiers maar verder dan dat is alles weer rustig. We gaan in ieder geval over tijd ;)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 19:34

Aascha. Zie je idd nog nier veel. Of die gaat heeeel lang overdragen of het schiet op het laatst moment vol :D hier ook een maiden :)

Ze zier er mooi uit Evelien ,uier begint ook al zie ik.

Ik heb ook een sterk voorgevoel dat het een merrie is. Ook de pendel zegt dat :P dan komt het veulen t koop. Weet nog niet wat ik met een hengstje doe :Y)

Ik ga niet naar flanders horse expo :)

Baudyh dan is die dressuurmerrie ook tegelijk met lady uitgerekend. Want Alexandra en ik lopen gelijk ;)

Silvana die heeft al mooie uiers. Mijn ervaring is dat friezen al snel uier hebben :) gewoon goed in de gaten houden

Idd minder uier dan vorige x inowa!

Voor de dikste buik. Is het niet een idee om ze op te meten? De omvang? Dan weten we wie de dikste is!

Het metsel gedeelte van de eerste nieuwe stal is af. Lady heeft hem al vanaf de eerste rij ingepikt :+ al onze stallen worden dit formaat. En 1 nog groter als beval box
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:02

Wordt mooi Kabayo! Ook weer zo lekker ruim, heerlijk! :j

kks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:34

Afbeelding
Afbeelding

hier nog 49 dagen en dan mag Mn maiden merrie bevallen. Hier heeft ze de tik om niet meer de inloop stal in te Willen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:43

pretty schreef:
Fi ze is nu echt wel lekker bol aan het worden. Ik zie een merrieveulen zitten. :')

Ik hoop het toch niet :')

inowa schreef:
Cynthia,Fi is al veel groter en forser dan daisy

Klopt, vorig jaar zomer was ze 8cm groter. Rond haar komende verjaardag (voordat ze bevallen is) ga ik haar weer meten. En dat forse heeft ook wel te maken met het feit dat Fi met z'n tweetjes is natuurlijk :)

Pepper loopt inderdaad ietsje achter op vorig jaar, maar dat zegt nog niets. Het kan nog alle kanten op :)

Silvana, flinker uier? Dat zie ik er niet in hoor. Heb je wel eens een uier gezien van een merrie die bijna gaat bevallen?

Knappe Domino <3

Zaterdag maak ik (een paar dagen eerder) de 9 maandenfoto's van Fi en dan zal ik gelijk de eerste uierfoto maken. Die doet al wel wat (aan één kant ;) )

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 21:11

Kabayo schreef:
Baudyh dan is die dressuurmerrie ook tegelijk met lady uitgerekend. Want Alexandra en ik lopen gelijk ;)

Ik heb er 1 voor 16 mei en 1 voor 19 mei :) Wordt nog druk!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 21:29

Vulina schreef:
Kabayo schreef:

Ik heb er 1 voor 16 mei en 1 voor 19 mei :) Wordt nog druk!

Kom ik er nog tussendoor met eentje voor 18 mei :D we gaan gewoon voor een mega baby boom

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 21:45

Nobje wat een leuke merrie! En mooi buikje!

Marije wat een knap meisje!

Polleman, vind Wings echt zo'n knappe merrie en heeft echt een super lieve uitstraling!

Esther, Maudi en Evelien, mooie buikjes!

Kabayo, wat een ruime stallen!

Kks, jouw merrie heeft echt een super stal :D, zou ik voor tekenen :P.

Namen heb ik al gelukkig :).

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:25

Cynthia82 schreef:
Silvana, flinker uier? Dat zie ik er niet in hoor. Heb je wel eens een uier gezien van een merrie die bijna gaat bevallen?)

zoiets? :9

Afbeelding

en weten dat ze ieniemienie tietjes heeft die je echt moet gaan zoeken _/-\o_ , deed ze trouwens in 14 dagen tijd.

oh jee jullie gaan echt snel zeg, ik kan bijna niet meer volgen

zag een prachtige stal in opbouw voorbij komen

en vele dikke buikjes eshter, maudi en evelien

ik kijk al uit naar Fi foto's

polleman, wings is knap, heb je deze keer weer kans op zwart? weet je hengst niet meer zo goed :o

oh vulina mooney ik sta dan net voor jullie op 13 mei, gaat er nog vlugger zijn dan ik eerst dacht

voor mij gaat het iets te snel nu

pepper is weer dik ja, uier loopt beetje achter dan anders dan

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:45

Wat een mooie stallen Kabayo!

Hier ook eentje met gigantisch uier, langs achter lijkt ze wel een hengst :P
Ik denk elke dag 'oké, nu alleen de spenen nog' en sanderendaags weet ze hem toch nog ergens wat uit te breiden. Leuk om al die verschillende uiervormen zien wel he :)

Afbeelding
Dag 315 en dag 317

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:48

Hier vanavond toch nog weer wat meer verandering in het uier.
Afbeelding

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:54

[quote="mijnlieverd"]Nobje wat een leuke merrie! En mooi buikje!

Dank je wel "mijn lieverd" weet je wat alleen zo gek is... de enige vind ik haar mega zwanger... en vanmiddag deden we zwangerschaps gym (anders beweegt ze niet of amper) en dan loopt ze om me een en dan vraag ik me af; waar is dat veulen (buikje) heen gegaan ????
en het is inderdaad wel een mooie merrie, en erg lief. Ze is een PRE, en ik heb begrepen dat het ras werkwillend maar cool is hi hi hi... ik ben het nog aan het ontdekken :D

"Crines" Ik wilde ook graag naar de Equitana.... maar geen zin om alleen te gaan... en ik moet ergens een geldbron aanboren.. hi hi hi.. net als de meeste hier gaat het nu al ook heel makkelijk aan de paardjes op... hi hi hi... (geen Equitana voor nodig.. maar ik vind het altijd zo geweldig om al die hallen af te stropen <3
Ps jou Esquina heeft met de beschrijving wel wat weg van mijn merrie... grote vriendelijke ogen kijken je aan.. een seconde later eet ze een soortgenoot op die binnen bereik van haar mond voorbij probeerde te lopen.... pffff
En van Flanders Horse Expo heb ik ook hele leuke dingen gehoord.... heb ik ook al een paar x in de planning gehad.. maar toch kwam het er nog niet van :o

Kabayo als ik dat metselwerk zo zie denk ik ooooooo als ik later groot ben wil ik dat ook... spam je nog foto's van de vorderingen ? en word dat de box waar ze uiteindelijk in gaat bevallen ?

Setteli wat spannend dat de verhuizing nu echt een feit gaat worden...
dat gaat als het vlot gaat nog mooi voor de uitgerekende datum van Jazzy uit toch ?

Carmuh Ik heb mijn paardjes op vlas staan.. al zou ik graag een onderlaag van vlas hebben en een bovenlaag van tarwe stro. Maar i.v.m het rijden van de mest houden we het op vlas. Omdat het al met al minder afval lijkt te geven.... anders moet man lief heel vaak naar de mesthoop rijden.

Cynthia82 wat een leuke foto's heb je geplaatst van Fi... .

Alexandra__heerlijk om ze zo zonder dekens te hebben lopen... leuke foto reeks ook.

inowa die foto reeks van jou... jou Pepper lijkt gewoon op knappen te staan als ik naar je foto's kijk...... wat is ze rond :')

baudyh dat moet wel een feestje zijn bij jou op stal en de wei als alle veulentjes straks geboren zijn <3

Noisy Dank je wel, het is een PRE merrie... ik weet eerlijk gezegd niet hoe groot ze is. Ik denk rond de 1.60 schofthoogte.

Verder wel heel veel mooie buiken foto's
en goed uiers die zich beginnen te vullen
En voorjaars paardjes, lekker in het zonnetje.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 23:01

Dat zijn de uiers die we willen zien fotsy!

Inowa lijkt toch dat ze er wat mee aan het doen is.

Spook nog helemaal niks maja die is ook nog geen 300 dagen.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 00:23

Mei is druk qua veulens haha. Mijne is 13 mei op de 340 dagen, paard bij ons op stal is geloof ik 5 mei uitgerekend :)

Hoop dat ze beide rond die datum bevallen en ik netjes in juni :D

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 00:24

Nobje... nee Jazzy gaat eerst bevallen en dan gaan we pas verhuizen. Zo vlak voor de bevalling ga ik haar niet meer verhuizen. Veulen is straks denk ik 2 maanden als we gaan verhuizen

Uier van Jazzy was vanavond weer helemaal terug gelopen.
Afbeelding

Maar ze heeft het wel zwaar hoor. Ronddraaien in de stal is voor haar echt zwaar. Maar in de wei kan ze rustig nog een galopje trekken!

Vanavond even een foto vanaf onderen gemaakt! Het is net een skippybal, hahaha :+ _O-
Afbeelding