[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:38

Rustig? *\%/*

Setteli

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:58

spannend Bonny! Je hebt het in ieder geval niet koud vannacht in de caravan hahaha

Hier lopen ze de hele dag buiten. Juist op het warmst van de dag is het in de stal ook bloedheet, dus daar kan ik ze echt niet inzetten. Ik heb ze wel verplaatst naar een wei waar de gehele dag een gedeelte schaduw is, dus dat scheelt wel. En ze hebben allemaal een vliegendeken op, behalve Dotan.

Vanmiddag kwam ik aanrijden bij stal, staat Dotan met mams midden in de wei in de zon. Dus ik dacht nog: waarom gaat ze nou niet met hem in de schaduw staan? Kijk ik even beter, staat Dotan gezellig bij Phoebe en 50 meter verderop staat Jazzy heel verstandig in de schaduw. Volgende keer moet ze kindlief wel even meenemen! :D

Zo leuk om te zien hoe wijs ie is met z'n grote zus. En zij trouwens ook met hem. Maar hij mag niet meer tegen haar kont opspringen, dat vindt ze niet zo grappig :+

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:59

Nee tis lekker warm hier _/-\o_

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:59

Succes Bonny!

Hier wederom een leeg uier en geen enkele verandering verder....

AstridJJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 23:28

Jolandje toevallig was ik ook aan het kijken naar zo'n schaduwdoek. Morgen maar even naar de action rijden dan, hopen dat ze het nog hebben. Heb je al een foto gemaakt? :D

Nou Bonny dat wordt spannend vannacht!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 23:35

-O- kom ik vanavond in de wei, is mn merrie der hoofd aan beide kanten dik. Hoe komt ze daar nu aan? Veulen leek haast ook zo, maar dan Veel minder. Deze piepte weer flink. Zucht... houd maar niet op.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 01:18

Iedereen met een nieuw veulen van harte gefeliciteerd,
Nicole bij jullie was het weer spannend zo te lezen gelukkig had je nog metacam en kon je dat direct geven.

Iedereen met pech of een 4 voeter in de lappemand zoals GBlover, Al-Zawraa, Jobamara en Cemlys Sterkte hopelijk gaat het snel beter met de merries, jaarling en veulen.

Emmy sterkte met je zoontje.

Wakers succes het worden warme dagen dus hopelijk komen er snel nieuwe veulentjes.

Ik zelf ben erg druk met mijn werk, in de nachtploeg 2 langdurige zieken en die diensten moeten opgevuld worden. Dan wil ik liefst elke dag maar echt minimaal om de dag de pony's gezien hebben. Overal waar de pony's staan is toezicht dus als er echt iets is wordt ik wel gewaarschuwd maar het liefst zie ik ze zelf even. Vooral nu het zo warm wordt gelukkig hebben ze allemaal flink schaduw van bomen in de weilanden, dit scheelt echt een hoop.
En voor het eerst durf ik ook echt te zeggen dat het goed gaat met de pony's, zelfs met Dora.
Haar huid is geheel aan het herstellen alles ziet er echt weer mooi uit geen nieuwe plekken of iets.
Alleen vertelde mijn schoonzus dat ze de 2 friezen met veulens die bij haar vader lopen bij de pony's in de wei had gezet. Ze was nog even gebleven maar alles was rustig en zag er goed uit. Ik zelf vond het minder tot ik zelf ging kijken.
Gelijk al de schrik want ik zag alleen Dora lopen, Donna stond een eindje verderop met een slapende Hero aan haar voeten.
Afbeelding
Maar nergens een Bonnie te zien verderop lagen wel de friezen veulens te slapen en hun moeders hielden de wacht.
Ik snel doorlopen richting Dora kijk ik op zie ik Bonnie ineens liggen achter Hero. Donna hield dus over beide veulens netjes de wacht.
Afbeelding
Hero is een veulen die voor niets en niemand bang is hij stapte ook zo op de friezen af toen ik er was.
Afbeelding
zie topic in mijn onderschrift voor meer foto's.

En toen ik later bij de jaarling Jillz ging kijken was ik heel blij dat ik zag dat zij wist hoe de koeienweidepomp werkte. Elke dag ging ik erheen om ze water te geven en nu ineens toen ik aankwam liep ze er zelf al heen en liet ze zien dat ze wist hoe die werkte.
Afbeelding

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 04:08

Pfff Cemlys. Schiet niet op.

Dat ik schikken Karin

Hier nog niks. Wel al paar keer steeds kleine beetjes plassen

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 04:12

Het alarm ging net af. Zag haar liggen op de cam maar verder niks.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 05:38

Cemlys, dat hoofd: als het dik was en niet snel dikker werd is het waarschijnlijk van het grazen. Vaak gebeurt dat als ze op kort gras staan. Hier op stal is een arabiertje die dat erg heeft. Die komt 's nachts op stal en dan is het met zo'n 2 uurtjes weer aardig weggetrokken.
Het kan ook nog een allergische reactie op een plantje o.i.d. zijn, maar dan wordt het echt snel nog veel dikker, dat zie je bij wijze van spreken dikker worden. Dan is wel een dierenarts nodig, maar dat zal bij jou niet het geval zijn geweest hoor.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 06:12

Die van mij heeft idd ook altijd een opgezet hoofd na het grazen. Zijn de speekselklieren. Ik vind het net van de hamsterwangetjes dan ;')

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 06:18

Ja het zijn niet de speekselklieren ofzo, eerder de spieren/neus. Ze heeft het nog niet eerder gehad zo volgens mij.
Zo maar kijken hoe het eruit ziet

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 08:19

Veulen hoor ik niks meer aan. Merrie hoofd nog wel opgezet. Ze eet verder wel goed, drinkt goed. Mss prikje dexa erin vanmiddag?

Merrie die hoogdrachtig is heeft vandaag nog steeds een flinke uier. Nog steeds gelig doorzichtige druppels, al zijn die niet meer als een week geleden. Kling stond vanmorgen wat open en is langgerekt.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 08:50

Het zit je niet mee Cemlys.

Het is helaas niet anders met de keuring. Voldoende water mee, handdoeken om meteen te koelen daarna en zorgen dat je voldoende ventilatie hebt in de trailer. Thuis had ik ze ook op stal gezet, dus een trailer is niet heel anders. Al moet ik zeggen dat ik er niet gerust op ben hoor. Maar het is overal warm en het is maar een paar rondjes, geen topsport.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 08:55

Drachtige merrie had hier aan een kant druppels die op het papier bleven liggen, bij uitsmeren weinig aankleuren. Opgedroogd ging het richting 6,5. Andere kant dacht er nog anders over, die was nog donkerder. Ben benieuwd of dit wat betekent. Mn vriend denkt nog steeds van niet hihi.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:21

Hier drupte de melk eruit vanmorgen. Staan nu in de wei. Ik ga ff de hond uitlaten en eten en douchen thuis en dan weer terug. Ph nog hetzelfde

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:25

Cemlys opgedroogd telt niet,je moet het meteen aflezen. Dussss spannend. :D
Wat vreemd van je merrie,moet haast wel een reactie zijn op iets,een steek,plant,..?

Bonny zo die uier lijkt er klaar voor,dikke biestdruppels eraan! Wat zegt de test nu? Pas maar op want misschien gaat ze gewoon overdag hoor!

Jet4you :(:) Ik wens je ook een dikke bomvolle uier toe... (klinkt raar)

Karin wel even spannend dan dat je Bonny niet zag,maar kijk eens hoe superlief zeg,die twee veulens samen aan het slapen en 1 mama waken. Super. <3 <3

Setteli dat is altijd even schrikken. Mama is dus verstandiger dan Dotan. :D

Zo een doek etc spannen lijkt me niks voor hier,mijn oude grote merrie reageert daar zeker weten als een malle op met als gevolg dat ze zich nog meer nerveus maken in die hitte..
Vandaag zou het nog doenbaar zijn hier maar morgen niet meer helaas. Bah bah.. Niet goed voor mijn oude merrie met haar hartkwaal ook..

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:26

astridklomp schreef:
Jolandje toevallig was ik ook aan het kijken naar zo'n schaduwdoek. Morgen maar even naar de action rijden dan, hopen dat ze het nog hebben. Heb je al een foto gemaakt? :D

Nou Bonny dat wordt spannend vannacht!

foto :+

Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:32

Trouwens ik vraag me af in hoeverre Joey zijn gedrag naar de anderen nog normaal is. 8)7
Ik heb al veel hengstveulens gehad met last van hormoontjes maar ik heb nog nooooit een veulen van 10 weken oud gehad die al zo probeert te dekken met materiaal van een halve meter lang. %)

Afbeelding

Hij moeit zich bovendien met alles. Het is ZIJN Ella.

Afbeelding

En ZIJN mama

Afbeelding

En ja dit is allemaal in 10 minuten tijd. O:)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:45

Cemlys heb je een foto van het hoofd? Bij krimh loopt het altijd helemaal door tot haar wangen :')

Ga ook opschieten. Snel douchen dn eten en terug. Houdt wel iemand haar in de gaten nu. Teken ervoor hoor overdag :)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:48

haha pretty, wat een opgewonden geval :+

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:22

Dat wordt wat pretty als hij ouder wordt ;)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:49

die heeft toch beetje teveel hormonen meegekregen, opmerkelijk, moest hij eraan kunnen := hij was er in elk geval klaar voor. :))

jolandje wat een leuk stalletje hebben je pony's en doek is al in gebruik genomen. :D

bonny spannend, en cemlys bij jou ook, hopelijk is het een reactie op een dazenbeet ofzo

yet4you nog even geduld

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:55

_Karin schreef:
Iedereen met een nieuw veulen van harte gefeliciteerd,
Nicole bij jullie was het weer spannend zo te lezen gelukkig had je nog metacam en kon je dat direct geven.

Iedereen met pech of een 4 voeter in de lappemand zoals GBlover, Al-Zawraa, Jobamara en Cemlys Sterkte hopelijk gaat het snel beter met de merries, jaarling en veulen.

Emmy sterkte met je zoontje.

Wakers succes het worden warme dagen dus hopelijk komen er snel nieuwe veulentjes.

Ik zelf ben erg druk met mijn werk, in de nachtploeg 2 langdurige zieken en die diensten moeten opgevuld worden. Dan wil ik liefst elke dag maar echt minimaal om de dag de pony's gezien hebben. Overal waar de pony's staan is toezicht dus als er echt iets is wordt ik wel gewaarschuwd maar het liefst zie ik ze zelf even. Vooral nu het zo warm wordt gelukkig hebben ze allemaal flink schaduw van bomen in de weilanden, dit scheelt echt een hoop.
En voor het eerst durf ik ook echt te zeggen dat het goed gaat met de pony's, zelfs met Dora.
Haar huid is geheel aan het herstellen alles ziet er echt weer mooi uit geen nieuwe plekken of iets.
Alleen vertelde mijn schoonzus dat ze de 2 friezen met veulens die bij haar vader lopen bij de pony's in de wei had gezet. Ze was nog even gebleven maar alles was rustig en zag er goed uit. Ik zelf vond het minder tot ik zelf ging kijken.
Gelijk al de schrik want ik zag alleen Dora lopen, Donna stond een eindje verderop met een slapende Hero aan haar voeten.
[ Afbeelding ]
Maar nergens een Bonnie te zien verderop lagen wel de friezen veulens te slapen en hun moeders hielden de wacht.
Ik snel doorlopen richting Dora kijk ik op zie ik Bonnie ineens liggen achter Hero. Donna hield dus over beide veulens netjes de wacht.
[ Afbeelding ]
Hero is een veulen die voor niets en niemand bang is hij stapte ook zo op de friezen af toen ik er was.
[ Afbeelding ]
zie topic in mijn onderschrift voor meer foto's.

En toen ik later bij de jaarling Jillz ging kijken was ik heel blij dat ik zag dat zij wist hoe de koeienweidepomp werkte. Elke dag ging ik erheen om ze water te geven en nu ineens toen ik aankwam liep ze er zelf al heen en liet ze zien dat ze wist hoe die werkte.
[ Afbeelding ]

heerlijk!

Bonny_CT schreef:
Zou het dan vannacht :')
[ [url=m/a6Ocyj.jpg]Afbeelding[/url] ]

nog een die van veulie af wil met die hitte

Caesar schreef:
Het zit je niet mee Cemlys.

Het is helaas niet anders met de keuring. Voldoende water mee, handdoeken om meteen te koelen daarna en zorgen dat je voldoende ventilatie hebt in de trailer. Thuis had ik ze ook op stal gezet, dus een trailer is niet heel anders. Al moet ik zeggen dat ik er niet gerust op ben hoor. Maar het is overal warm en het is maar een paar rondjes, geen topsport.

Scheelt dat je het s ochtends hebt,, vorig jaar moesten we tot half 1 wachten en dan met volle hitte in de ring, prestatie van niks natuurlijk.
Ik heb de veulenkeuring laten schieten trouwens, mss naar de dragon show...
Het is ontzettend druk, ik zit met 2 waarnemingen de komende 3 weken, wat betekent dat ik richting de 50u werk dan. geen tijd om ponys te wassen, ook aan het veranderen van job,...

Bonny_CT schreef:
Hier drupte de melk eruit vanmorgen. Staan nu in de wei. Ik ga ff de hond uitlaten en eten en douchen thuis en dan weer terug. Ph nog hetzelfde

en en en ...

pretty schreef:
Cemlys opgedroogd telt niet,je moet het meteen aflezen. Dussss spannend. :D
Wat vreemd van je merrie,moet haast wel een reactie zijn op iets,een steek,plant,..?

Bonny zo die uier lijkt er klaar voor,dikke biestdruppels eraan! Wat zegt de test nu? Pas maar op want misschien gaat ze gewoon overdag hoor!

Jet4you :(:) Ik wens je ook een dikke bomvolle uier toe... (klinkt raar)

Karin wel even spannend dan dat je Bonny niet zag,maar kijk eens hoe superlief zeg,die twee veulens samen aan het slapen en 1 mama waken. Super. <3 <3

Setteli dat is altijd even schrikken. Mama is dus verstandiger dan Dotan. :D

Zo een doek etc spannen lijkt me niks voor hier,mijn oude grote merrie reageert daar zeker weten als een malle op met als gevolg dat ze zich nog meer nerveus maken in die hitte..
Vandaag zou het nog doenbaar zijn hier maar morgen niet meer helaas. Bah bah.. Niet goed voor mijn oude merrie met haar hartkwaal ook..

nee daarom echt zo n druppel die blijft liggen en niet intrekt, bij posie was het veulen er dan binnen 2 dagen, maar de andere tiet doet nog niet mee.

wat de zwelling betreft, ze heeft het volgens mij een keer eerder gehad en zat toen onder de teken op haar hoofd, dus mss toch insectenbeet. ik ga proberen straks wat te koelen als ik weer thuis kom, mss dat dat helpt. ze heeft er verder weinig last van, maar het ziet er niet uit.
vreemde plantjes kon ik niet vinden, wel apart dat het veulen gister weer zo zwaar ademde en piepte en nu weer niets meer??? gekke beesten

pretty schreef:
Trouwens ik vraag me af in hoeverre Joey zijn gedrag naar de anderen nog normaal is. 8)7
Ik heb al veel hengstveulens gehad met last van hormoontjes maar ik heb nog nooooit een veulen van 10 weken oud gehad die al zo probeert te dekken met materiaal van een halve meter lang. %)

[ [url=m/7aloi8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij moeit zich bovendien met alles. Het is ZIJN Ella.

[ [url=m/zcEJOH.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ZIJN mama

[ [url=m/uWm1wS.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ja dit is allemaal in 10 minuten tijd. O:)

:') :') die van mij ook hoor, incl alle materiaal op lengte, :D Gister mn 2 jarige dikkie opgehaald van de weide, die gaat op rantsoen. hengstig op dit moment, nou je moet em eens horen, haha niet van de omheining weg te slaan.

Ik twijfel trouwens wat ik moet met deze merrie, ze is nu 2.5, maar echt moddervet, harde manenkam, laag spek van 10cm op beide kanten, ik heb ze vandaag op de paddock gezet, hooi in een slowfeeder en daar blijft ze nu op. Eigelijk denk ik dat het voor haar het beste is om gedekt te worden, het is zo sneu dat ze gewoon niet bij de andere pony s kan en dat met die leeftijd. het is altijd al een overontwikkelde pony geweest en ziet er volwassener uit dan mn 4 jarige haast. Ik ben niet voor het zo vroeg dekken, maar je moet wat...

Bonny_CT schreef:
Cemlys heb je een foto van het hoofd? Bij krimh loopt het altijd helemaal door tot haar wangen :')

Ga ook opschieten. Snel douchen dn eten en terug. Houdt wel iemand haar in de gaten nu. Teken ervoor hoor overdag :)

kan ik vanmiddag wel even maken

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:58

Jeetje pretty die heeft echt al flink gereedschap! Je zou bijna bang worden dat hij dekt haha.

Jolanda dat is wel ideaal.. Ik moet eigenlijk ook voor zoiets kijken.. Straks maar eens doen..