Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Karin schreef:Iedereen met een nieuw veulen van harte gefeliciteerd,
Nicole bij jullie was het weer spannend zo te lezen gelukkig had je nog metacam en kon je dat direct geven.
Iedereen met pech of een 4 voeter in de lappemand zoals GBlover, Al-Zawraa, Jobamara en Cemlys Sterkte hopelijk gaat het snel beter met de merries, jaarling en veulen.
Emmy sterkte met je zoontje.
Wakers succes het worden warme dagen dus hopelijk komen er snel nieuwe veulentjes.
Ik zelf ben erg druk met mijn werk, in de nachtploeg 2 langdurige zieken en die diensten moeten opgevuld worden. Dan wil ik liefst elke dag maar echt minimaal om de dag de pony's gezien hebben. Overal waar de pony's staan is toezicht dus als er echt iets is wordt ik wel gewaarschuwd maar het liefst zie ik ze zelf even. Vooral nu het zo warm wordt gelukkig hebben ze allemaal flink schaduw van bomen in de weilanden, dit scheelt echt een hoop.
En voor het eerst durf ik ook echt te zeggen dat het goed gaat met de pony's, zelfs met Dora.
Haar huid is geheel aan het herstellen alles ziet er echt weer mooi uit geen nieuwe plekken of iets.
Alleen vertelde mijn schoonzus dat ze de 2 friezen met veulens die bij haar vader lopen bij de pony's in de wei had gezet. Ze was nog even gebleven maar alles was rustig en zag er goed uit. Ik zelf vond het minder tot ik zelf ging kijken.
Gelijk al de schrik want ik zag alleen Dora lopen, Donna stond een eindje verderop met een slapende Hero aan haar voeten.
[ Afbeelding ]
Maar nergens een Bonnie te zien verderop lagen wel de friezen veulens te slapen en hun moeders hielden de wacht.
Ik snel doorlopen richting Dora kijk ik op zie ik Bonnie ineens liggen achter Hero. Donna hield dus over beide veulens netjes de wacht.
[ Afbeelding ]
Hero is een veulen die voor niets en niemand bang is hij stapte ook zo op de friezen af toen ik er was.
[ Afbeelding ]
zie topic in mijn onderschrift voor meer foto's.
En toen ik later bij de jaarling Jillz ging kijken was ik heel blij dat ik zag dat zij wist hoe de koeienweidepomp werkte. Elke dag ging ik erheen om ze water te geven en nu ineens toen ik aankwam liep ze er zelf al heen en liet ze zien dat ze wist hoe die werkte.
[ Afbeelding ]
Bonny_CT schreef:Zou het dan vannacht![]()
[ [url=m/a6Ocyj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Caesar schreef:Het zit je niet mee Cemlys.
Het is helaas niet anders met de keuring. Voldoende water mee, handdoeken om meteen te koelen daarna en zorgen dat je voldoende ventilatie hebt in de trailer. Thuis had ik ze ook op stal gezet, dus een trailer is niet heel anders. Al moet ik zeggen dat ik er niet gerust op ben hoor. Maar het is overal warm en het is maar een paar rondjes, geen topsport.
Bonny_CT schreef:Hier drupte de melk eruit vanmorgen. Staan nu in de wei. Ik ga ff de hond uitlaten en eten en douchen thuis en dan weer terug. Ph nog hetzelfde
pretty schreef:Cemlys opgedroogd telt niet,je moet het meteen aflezen. Dussss spannend.![]()
Wat vreemd van je merrie,moet haast wel een reactie zijn op iets,een steek,plant,..?
Bonny zo die uier lijkt er klaar voor,dikke biestdruppels eraan! Wat zegt de test nu? Pas maar op want misschien gaat ze gewoon overdag hoor!
Jet4youIk wens je ook een dikke bomvolle uier toe... (klinkt raar)
Karin wel even spannend dan dat je Bonny niet zag,maar kijk eens hoe superlief zeg,die twee veulens samen aan het slapen en 1 mama waken. Super.![]()
![]()
Setteli dat is altijd even schrikken. Mama is dus verstandiger dan Dotan.![]()
Zo een doek etc spannen lijkt me niks voor hier,mijn oude grote merrie reageert daar zeker weten als een malle op met als gevolg dat ze zich nog meer nerveus maken in die hitte..
Vandaag zou het nog doenbaar zijn hier maar morgen niet meer helaas. Bah bah.. Niet goed voor mijn oude merrie met haar hartkwaal ook..
pretty schreef:Trouwens ik vraag me af in hoeverre Joey zijn gedrag naar de anderen nog normaal is.![]()
Ik heb al veel hengstveulens gehad met last van hormoontjes maar ik heb nog nooooit een veulen van 10 weken oud gehad die al zo probeert te dekken met materiaal van een halve meter lang.![]()
[ [url=m/7aloi8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hij moeit zich bovendien met alles. Het is ZIJN Ella.
[ [url=m/zcEJOH.jpg]Afbeelding[/url] ]
En ZIJN mama
[ [url=m/uWm1wS.jpg]Afbeelding[/url] ]
En ja dit is allemaal in 10 minuten tijd.
Bonny_CT schreef:Cemlys heb je een foto van het hoofd? Bij krimh loopt het altijd helemaal door tot haar wangen
Ga ook opschieten. Snel douchen dn eten en terug. Houdt wel iemand haar in de gaten nu. Teken ervoor hoor overdag