[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 23:27

Wat zijn jouw dames nog schoon voor "blote" schimmels Al_Zawraa! :j Spannend zeg, nog 3 weekjes en dan al zo ver :wow: Lekker stalletje ook.

Cemlys, dat is meer hoe ik schimmels zonder deken herinner :)) Lekkere buikjes al, je hengstje is ook een knapperd :)

Mooie buik Bonnydione!

Ik zie weer 2 mooi wollige buikjes op pootjes bij Jolandje :D

De kleine ligt lekker onderuit gestrekt bij Bo :)

Wat enorm balen van Whisper :(:)

Ahh beeb op film bij Noisy <3

Hier ook dikke sneeuw -O- Gelukkig wel met dooi dus vanmiddag toch nog kunnen "rijden" *\o/*

Zie hier, mijn inmiddels 185 dagen drachtige dame aan de zwangerschapsyoga in de sneeuw vandaag :D Pretletter was het vandaag weer! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 23:29

kiki1976 schreef:
Wat een verschil in buik Jolandje. Heerlijke pluisjes.

Cemlys, hahah ze lijken altijd erg geel in de sneeuw. Heb zelf (nu nog een) witte honden, maar jeey wat zien die altijd vies ranzig geel in d sneeuw. Terwijl hij zo mooi wit lijkt.
Maar mooi buikje heeft ze al.
Hij blijft een mooie man hoor. Maar zo schraal geworden door "hormonen" of een andere oorzaak? Heb ik even gemist denk ik.

Jeey *\o/* Noisy, leuk filmpje. Super om te zien en te voelen.
Bij Bo heb ik dat eerder niet kunnen zien omdat die daar veel meer haar heeft, ondanks ze wel gewoon onder een deken staat.

Linda, ook jij hebt het eindelijk kunnen voelen *\o/* Het lange wachten word beloond.

Vandaag was Bo d'r buik opeens overduidelijk minder bol, oke dan eens aan de andere kant die bult opzoeken. Ook nagenoeg niets......
Tja de kleine is op vakantie en ligt heerlijk in de hangmat te relaxen hahaha

[ [url=m/whxakd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kwePRC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Van achter haast niks meer te zien.

[ [url=m/AytLUL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gewoon een leuke foto. Ze wilde pas meelopen met mijn bijrijder als ik ook mee liep, maar zette daar zo'n lief koppie bij op

Hij zit heel erg te klooien met zn gebit. Dierenarts heeft er weer 3 doppen afgehaald. Zitten er nu nog 2 maar die zaten nog te diep om ze eruit te krijgen. Dus voorjaar moet ie nog een keer. Kunnen hopelijk die laatste eraf. Voorjaar had ie ook al last, toe is er ook al het een en ander verwijdert. Daarbij staat hij nu weer alleen in de box, omdat de merrie weer bij De jonge merrie staat. Dat zal ook wel de druppel geweest zijn

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 23:33

Al_Zawraa schreef:
Jeetje, bijna 10 pagina's sinds mijn laatste post!
Ik ga een poging doen om grotendeels bij te lezen, voor wie ik vergeten ben, sorry! :o

BonnyDione, fijn dat het weer beter gaat met je merrie!
Mooi buikje heeft ze ook!

Ja pretty, mijn ex is erg makkelijk. Sterker nog, mijn ex heeft zich de afgelopen jaren van zo'n beetje de hele wereld afgesloten, heeft met niemand contact, alleen als hij daar zelf op zit te wachten.. Dus het wordt nog een hele toer om alle benodigde handtekeningen te krijgen.. Pfoe, ik zal blij zijn als het 1 mei geweest is, en alles goed afgelopen is.
Karin heeft al een mooie buik!

Crines, oh wat een boef die Imperiosa! Wel lekker voor haar dat ze nu een wat groter stuk heeft. Is ze er nu in gebleven?

Luna, sterkte! Dat soort dingen blijven naar, ook al zijn ze niet meer in jouw eigendom.
Fijn dat Marley toch nog mooi drachtig is!

Lisanne, mooi buikje heeft Baida!

Fotsy, jouw camera geeft ook mooi beeld! Ik kan eventueel het licht op stal uit doen, dan heb ik in ieder geval de stal die ik wil zien nog steeds goed in beeld, alleen de verder stallen zie ik dan slecht. Maar ik heb toch altijd 1 lampje aan op stal, dus dat is geen probleem.

suffie, fijn dat je camera werkt!
Jouw merrie is ook al ver, ik wist eigenlijk helemaal niet dat er hier meer merries waren die uitgerekend waren tussen Marije haar merries en Aziza :o

vrouwke, altijd zo'n charmant gezicht, zo'n slapende, dikke merrie :D

Patrick, wat naar dat Whis kreupel is, een knieblessure, klinkt niet fijn. :(:)
Ik hoop dat het snel weer wat beter met haar gaat.

Arianne, leuk, de eerste 3 onder de 100 dagen grens, al lijken die laatste 100 dagen altijd wel langer te duren dan die eerste 235 :D Ik ga duimen voor een merrietje van Bibian!
Ben benieuwd hoe jullie nieuwe hengst zich gedraagt?

Kiki, ook succes met de kijkers, hopelijk komt er wat uit! Wij hebben in 2 jaar tijd ongeveer 15-20 kijkers gehad denk ik, en 1x eerder iets serieus, maar die haakte uiteindelijk toch af, dus ben blij nu eindelijk een echt serieus persoon te treffen.
Bo heeft een mooi buikje!

Marije, ook hier nogmaals gefeliciteerd, wat een mooi ventje! Fijn dat de bevalling soepel ging. En wat een mooie foto's al van hem in de sneeuw! Wij hebben hier helaas alleen regen en een beetje hagel.

CL, fijn dat je weer wat meer rust krijgt, en Jill ziet er goed uit, ze wordt mooi rond!

KBK, gefeliciteerd met jullie huwelijk!
En jeetje, wat een sneeuw hebben jullie! Hier alleen maar regen en af en toe hagel.
Hoe doet je IJslanderveulentje het?

Mopjemop, helaas is dit echt per merrie verschillend. Bij Aziza kan ik bijvoorbeeld al meer dan een maand van te voren zeggen wanneer ze ongeveer gaat bevallen (met een dag of 3 speling), dus dat is makkelijk, maar ja, die ken ik ook door en door. Bij Mausi kan ik vaak wel een paar dagen van te voren zeggen hoe lang het ongeveer nog duurt, maar dat weet je nooit helemaal zeker, afgelopen jaar zette ze ook een eindsprint in die ik niet helemaal verwacht had.
En dan heb je ook nog merries waar de uier bijvoorbeeld pas volschiet tijdens de bevalling, dus helaas is er geen pijl op te trekken.

Biancatje, sterkte ermee, dat is niet leuk :(:)
Hopelijk vind je een goede oplossing en komt het plezier snel weer terug!

Cynthia, fijn dat het zo goed gaat met Dais!

linda, mensen die fulltime werken en niet vrij kunnen krijgen, daarvan vind ik dat ze hun merrie ergens zouden moeten stallen waar in ieder geval andere mensen op ze letten. Ik vind dat als je je merrie laat dekken, je ook de verantwoording hebt om te zorgen dat er iemand bij de bevalling is, of in ieder geval zijn/haar best doet om erbij te zijn (soms kunnen ze je natuurlijk goed foppen).
Wat leuk dat je het veulen voor het eerste gevoeld hebt, dat blijft altijd een speciaal moment! :)

Jolandje, wat zien je dametjes er goed uit! Mooie buikjes krijgen ze allebei!

Cemlys, jouw merrie draagt hetzelfde als Mausi, die moet ook pas begin augustus, maar lijkt van opzij ook al veel verder, en van voren zie je nog niks.
Mooie merrie en hengst ook! Jeetje wat krijgt de hengst veel te eten voor zo'n kleintje, fijn dat hij langzaam toch wat bijkomt, en die spieren komen ook vanzelf wel.

Noisy, leuk filmpje!

Een heleboel geklets over camera's en internet zie ik.
Ik heb het geluk dat er een glasvezelkabel naar stal ligt. Tja, dat is dan weer het voordeel van werken bij een kabelbedrijf, dat je dat voor niet al teveel aan kan (laten) leggen.
Dan heb ik voor buiten 2x de FI8919W camera van Foscam en voor binnen 2x de FI8918W. Bevalt allebei heel goed. Dit is een foto van het beeld dat de binnen camera geeft.

[ [url=m/RR2oyn.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de buiten camera.
[ [url=m/AZuFS2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Staartbandages gebruik ik hier niet, wel vlecht ik eigenlijk altijd op het eind de staart in, zodat alles wat schoner blijft.

Qua werk/vakantie nemen, ik ken mijn merries inmiddels gelukkig goed, en ik heb bij allebei rond de uitgerekende datum 2,5 week vrij (het kan altijd zijn dat ik toch nog de eerste of laatste dagen te werk ga). Mocht het eerder of later komen, is er eigenlijk altijd wel iets te regelen, zodat ik toch vrij kan of iig halve dagen kan werken ofzo. Het scheelt dat ik bij Aziza vorig jaar al een maand van te voren zag dat het later zou komen, dus toen kon ik een maand van te voren al regelen dat mijn vakantie een week naar achteren werd gezet.

Even een nieuwe update van Aziza, ze zit vandaag op 300 dagen!
Nog 3 weekjes en dan mag de baby al komen :)

[ [url=m/X1Cepq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ldXu4V.jpg]Afbeelding[/url] ]

Uier foto van vandaag.
[ [url=m/d5tYSK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even ter vergelijking wat foto's van eerdere jaren.

Op 303 dagen, dus iets verder, in 2009. Deze dracht beviel ze op 326 dagen van een merrieveulen.
[ [url=m/SyvQaz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op 300 dagen in 2012, deze dracht beviel ze op 339 dagen van een hengstveulen.
[ [url=m/uCW6X6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op 299 dagen in 2015, deze dracht beviel ze op 345 dagen van een hengstveulen.
[ [url=m/luuntD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook hebben we vandaag haar bevallingsstal in orde gemaakt.
Aankomend jaar gaan we alle nieuwe stallen plaatsen, dus dan moeten de oude er toch uit. Vandaar dat we nu tussen 2 stallen alvast de wand hebben weggehaald. Nu heeft ze dus een stal van 3x6 meter :) En dan volgende week de camera er nog boven en dan zijn we er helemaal klaar voor :D

[ [url=m/qsXROW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze vonden het wel allemaal wat vreemd vanavond bij het binnen zetten :') Aziza was het niet direct helemaal met haar nieuwe stal eens, snap ik ook wel, ze is nu de enige die aan die kant van de gang staat. Maar daar is ze snel genoeg aan gewend, en als ze straks haar veulen heeft, is ze dolblij dat ze alleen staat, want anders moet ik altijd de paarden naast haar verhuizen :+

Kleine merrie in grote stal :D
[ [url=m/dxqgI7.jpg]Afbeelding[/url] ]

De rest vind het een beetje vreemd, maar wel oké.
[ [url=m/xEO8gD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben dus niet de enige die nog zo lang moet wachten. Ja hij krijgt veel maar hij krijgt amper hooi binnen he. Ik vind nl nog zoveel proppen. De berg kuil die die krijgt, ligt er s avonds vermalen voor. Dus de seniores en de gras mix zijn puur ruwvoervervanger voor hem. Ik voer normaal minimaal aan krachtvoer maar dan valt ie dood neer denk ik haha.

Cemlys

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 23:37

Wat meehelpen tijden bevalling betreft stoor ik een merrie liefst zo min mogelijk. Pas als ze gaan liggen ga ik naar stal. De laatste nachten blijft het licht zowiezo aan. Ik voel soms even of alles goed ligt. Maar dat is erin en eruit. Ik heb een keer geholpen, en dat was bij een maiden, en hoofdje ging maar traag, mss hoefde het niet maar wou toen niet te lang wachten. Dit jaar ging het zo vlot. Erg mooi.

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 23:38

Al_Zawraa Dank je wel
een of ander manier zit ze nog strak in der vel..
Ze 27 februari uitgerekend ..
maar na der laaste koliek aanval heb de DA haar op gevoeld zat echt een veulen in ..
Gelukkig geen koliek gehad al een week maar was wel ff schrikken ..
ik maak me alleen nog zorgen om der hoesten maar blijkt dat ze het alleen in de ochtend doet .. maar helaas mogen drachtige merrie niet alle medicijnen dus de DA kon er veder niks aan doen en naar de kliniek om te kijken wat het presies kan zijn was volgens DA niet verstandig omdat ze al bijna moet bevallen .. Dus maar volgens de stal eigenaar is het al minder erg dan in het begin en horen ze haar maar heel af en toe en er zitten nu dagen tussen dat ze niet meer hoest..

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 23:38

Cemlys, ja als hij amper hooi binnen krijgt is het inderdaad wel logisch dat hij zoveel krijgt! Ik hoop dat het probleem met zijn gebit snel opgelost is, zodat hij weer normaal kan eten.

Vientje, mooie buik heeft je merrie al!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:46

Vervelend dat hij zoveel tandproblemen heeft. Hier hebben we een oudje met losse tanden die amper hooi eet. Onbeperkt bij hem is nog niet een tiende van wat Neon niet onbeperkt eet. Die geven we luzernebrok bij, wat we nog weken in water. Hoewel ik moet zeggen dat hij de laatste dagen wel voor zijn doen veel heeft gegeten, 3/4de hooinet per dag. Maar blijft aan de weinige kant. Na 24 uur net dus gewoon niet leeg.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 01:16

Cemlys, heb je al eens Zupa van Equifit geprobeerd? Dat is ech TOPvoer voor zulke gevallen! +:)+
Is helemaal geen krachtvoer, maar ook ruwvoer. En helpt hier echt alle sukkelaars op de been. Ook oudjes die gebitsproblemen hebben enz.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 08:52

Nee dat hebben ik nog niet geprobeerd. De seniores is bijna op. Eens kijken waar ik dat kan krijgen in de buurt

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 11:19

AZ wow wat een bijleespost :wow:
Schiet al lekker op zeg, leuk!!
En wat een stal! Hihi heerlijk!
Wat betreft full time werken, dat is ook de reden dat mijn merrie dit jaar naar een andere stal zal gaan voor de bevalling maar ik probeer een manier te vinden waarop dat volgend jaar hopelijk niet nodig zal zijn... Met vrij krijgen ben ik flexibel, vooral in april is het eigenlijk nooit een probleem. Maarja merries kunnen je soms aardig voor de gek houden en daardoor vraag ik me af hoe andere mensen dit doen.
Ook al gaat mijn merrie straks naar een andere stal om te bevallen, ik wil tóch proberen om erbij te zijn.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:04

Toch al een mooi buikje hoor BonnyDione!

AZ; ze begint er werk van te maken! leuk zeg. zalig zo'n grote stal voor haar. Zal ze vast van genieten.

Vientje: die heeft al een hele mooie buik zeg!

Marley heeft helemaal geen buik de laatste dagen. Ben toch blij dat ik der heb laten scannen. Ze was vandaag zo opgewonden van de sneeuw dat ze tijdens het draven hevig aant knipogen was.
En maylinn die denkt dat ze hengst is tegenwoordig :+ Luna en marley zien er enorm mee af haha!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:37

Dit zijn onze camera's.
1= achter
2= naar de straat
3=achtertuin
4= wei koeien
5= achterkant
6= stal Leo
7= wei paarden
8= stal Kelly

Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:19

Wauw respect voor je post AZ!
De eerste kijkers van gisteren geen goed gevoel over, waren best wel negatief. En in mijn ogen was er naar hun mening niks goed hahaha.
Want ze moesten binnen schilderen, was niet hun kleur. Naar mijn idee moet je dat wel bijna in ieder huis waar je ingaat. En we hebben alles in bijna wit/creme en natuurtinten. Maar goed smaken verschillen.
Ligging van de tuin was niet goed. Bijna de gehele dag zon, maar dat staat ook vermeld in de brochure......
Maar goed donderdag weer kijkers die dan voor de 2e keer komen kijken.
Paardje ziet er goed uit, lekker buikje al!
Uier gaat ook langzaam aan wat voller.
Ziet er goed uit, lekker ruime stallen zo.

Cemlys, oke komt vanuit zin gebit dus. Idd kan Zupa een goede oplossing zijn. Je zou ook eens SpeediBeet van Pavo kunnen proberen, is ook een goede ruwvoer vervanger. Lager dan suikers dan de SP.
Is soms echt even zoeken.

Vientje, leuke foto's weer. Zo te zien had jij het ook naar je zin.
Lekker genieten op de rug van je paardje.

BonnyDione, mooi buikje al hoor!

Met je eens hoor Neon. Ik heb heel wat filmpjes zitten kijken waarbij ik dacht van, ga eens wieberen zeg!

Vrouwke. Oh dat is ideaal zo. Overal goed zicht op.

Zou vanmorgen vroeg met een stalgenootje mee op wedstrijd. Maar toen ik vanmorgen vroeg beneden kwam hadden we een witte wereld -O- We waren er al bang voor. Maar we hadden al besproken dat we dan niet zouden gaan, gaan daar geen onnodig risico mee lopen.
Ze had nog wel gebeld of er nu later gestart zou gaan worden ivm de gladheid. Maar nee hoor, alles ging ondanks code geel (en het was echt goed glad) gewoon door.
Werd letterlijk gezegd tegen haar dat ze dan maar betere maatregelen had moeten nemen. Oke ja, hoe doe je dat? Gladde openbare weg hebben wij geen invloed op.
ja mevr. u heeft dan gewoon pech. Oh en uw inschrijfgeld krijgt u niet retour.
Ik vraag me dan weer af, hoe is dat geregeld via de KNHS? Mag dit eigenlijk zo maar?
Ben zelf een leek op wedstrijd gebied, ga alleen bij haar mee al groom.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:06

Wat een bijleesposten! :) Ik moet bekennen dat ik een beetje in meeleesmodus geraakt ben.. Dankzij een iet of wat uit de hand gelopen deel&like actie op onze hengst zijn facebookpagina gaat al mijn internet tijd en zin daarnaartoe de laatste tijd :o :)

Ik lees nog wel flink mee hier hoor :)

AZ, lijkt er op dat ze dit jaar dan ook vroeger gaat bevallen, niet?

Hier zitten de dames op 278-275-273 dagen dracht en is de eerste ook met haar uier begonnen. Deze week ook bij alledrie heel levendige veulentjes gezien, geeft toch altijd een geruststelling dat er toch nog echt eentje inzit he :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:10

Hier waren alle outdoor wedstrijden afgelast (zijn er nog wel een deel van kleine organisaties) en alle indoors zijn verlaat.

Mooi overzicht zo vrouwke!

Die zitten al ver Tinniie! ben benieuwd naar de arany veulens!

Marley heeft vandaag wel een paar prachtige foto's gekregen! maar tis echt geen model eigenlijk :')
Afbeelding

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:24

Hihihi, Tinniie... Ben ook benieuwd naar de Arany baby's!

Wij gaan zo ook maar eens even bij onze Jill kijken... Begin nu weer genoeg rust in mn koppie te krijgen dat ik t wel n keer aandurf, alleen wil mn lijf nu niet helemaal meewerken maar ook dat is stress gerelateerd en kan ik vrij weinig aan doen (stress, versleten rug, nekhernia (dubbele van enkele jaren geleden), spierziekte en heel wisselend weer werken niet echt voor mn lijf...

Zal straks dus wat nieuwe foto's maken en ook eens zien of er al wat uier vorming gaande is bij Jill, dag 274 voor haar...

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:55

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier in DBT! Dit is mijn middenmaats shet Chinouk, drachtig van Chester (van Arianne). Ze is vandaag 233 dagen. Dit wordt haar en mijn eerste veulen, spannend dus! Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:23

Welkom peettjuh, leuk dat jouw merrie drachtig is van de hengst van Arianne :) spannend eerste veulen! Je leert hier een hoop vind ik :j

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:51

Welkom peetjjuh :o

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:55

Vandaag toch nog snel even een foto van Luna kunnen maken op 313 dgn. Helaas maar twee, de batterij van de camera was leeg...... Vanmorgen lag hier een mooi pak sneeuw, maar gelukkig was alles vanmiddag weg. Sneeuw op het platteland is niet grappig, ze strooien hier niet........

Afbeelding

Afbeelding

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:06

Wow, wat een buik! :D

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:22

Wauw, die heeft n lekker buikje :)

Ik net klaar met mn Jill bezoekje, ze is mega aan het worden maar glimt als n spiegel en is aan het verharen (maf paard, ze heeft niet eens zoveel vacht)... Uier begint ook wat te doen dus ben tevreden ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:36

KBK gefeliciteerd met jullie huwelijk!

Luna, wat fijn dat Marley nog steeds drachtig is! Toch een hele geruststelling!

En mensen snappen het inderdaad niet hoeveel je er mee bezig kan zijn. Had vanuit werk ook een hoop mensen die verbaasd zijn over dat ik niet zeker kan weten dat die pony's binnen die 3 weken vakantie bevallen. Snappen niet hoeveel speling er in kan zitten kon alleen niet meer vrij opnemen

En Neon-baby is gevoeld! Yaay! *\o/*

KBK, mooie foto's in de sneeuw! Kwam hier met wat vertraging, maar vandaag ook gebruik van gemaakt ;)

Jolandje, mooie foto's! Camille begint nu ook wel mooi te tonen gelukkig :j

Ines, had al wat sneeuwfoto's op facebook gezien. Lastig he die schimmels. Had er vanmiddag ook één tussen lopen. Kleuren inderdaad wat geel bij de sneeuw :o
Hopelijk is Heijn (toch?) snel weer een beetje in conditie als z'n gebit ook weer helemaal in orde is.

Noisy, leuk filmpje!

Kiki, leuk die foto's van Bo. Ik had precies het omgekeerde. Zag Lies opeens van opzij en ik schrok. "Waar heeft ze die baby gelaten?!?!" :oo :oo Toen scrolde ik even terug door m'n foto's die ik net gemaakt had en zag ik eentje recht van voren, was madam net zo breed als dat ze hoog is :')

BonnyDionne, daar komt inderdaad een buikje aan :j Leuk hoor!

AZ, nou werk ik ook bij een kabelbedrijf. Maar naar stal nog niet voor elkaar gekregen hoor :x Maar dat gaat ook wel iets te veel duizenden euro's kosten vrees ik.
Mooi beeld zo binnen en buiten. En 300 dagen*\o/* *\o/* Mooie voortgang ook zo te zien.
ik ga nog reageren op je pb hoor. Maar dit is even een korte break van een paar 100 foto's photoshoppen van vanmiddag:+

Mooie rijfoto's Vientje! Dat ziet er ook erg netjes uit! Fijn dat ze het zo goed doet nu!

Vrouwke, dat is een hele selectie camera's zeg! Haha

Luna, mooie foto hoor van Marley. Knap koppie zo.

peettjuh welkom! Leuke shet heb je! En spannend he, die eerste veulens! Ik doe met je mee met twee :):)

Suffie, mooie bolle buik! En mooi zonlicht zo op zo'n vos!

CL, Jill ziet er goed uit! Fijn dat de rust bij jou ook weer wat terug komt. Hopelijk heb je gewoon snel alles achter de rug en kan je je hier in NL voorbereiden op de bevalling!

Hier een prachtige dag gehad! <3 Sneeuw (op stal zelfs nog meer als bij mij hier in de stad) en een strak blauwe lucht!
Daar moest natuurlijk gebruik van gemaakt worden. In de 5,5 jaar dat ik Lies en Roos heb alleen nog wat mislukte sneeuwfoto-pogingen kunnen doen. Nu maar even goed gebruik van gemaakt. Alle vijf de pony's losgelaten op de nog maagdelijk witte zomerweide en daar maakten zij ook even goed gebruik van. En ik met een nogal behoorlijk verstuikte enkel met een kruk en een camera in het midden _O-
Zoals ik al als reactie op Kiki's bericht aangaf, liet Lies mij even behoorlijk schrikken. Die buik leek gewoon bijna helemaal strak. Ik dacht echt even, wtf is er met dat veulen gebeurd. Maar even de foto's van het moment dat ze door de poort waren gekomen (en ik dus druk met foto's knippen was) er bij gezocht... Ongelofelijk hoe breed Lies op die foto's is whahaha.

Zo, en dit was even m'n break van het uitzoeken. Heb nog zo'n 250 foto's over, dus ga snel photoshop erbij pakken. Hopelijk kan ik jullie vanavond nog wat moois laten zien!!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:53

helpen trekken met de bevalling doe ik ook niet als alles normaal gaat, wel als het erg moeizaam gaat en heel lang duurt, dan probeer ik wat te helpen, ik vind het dit jaar extra spannend met Camille, ze is drie jaar en eerste veulen en het is zo'n tenger popje, maar goed we zullen het zien

ze vond de sneeuw wel lekker :+

Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 23:37

Dat is inderdaad wel spannend Jolandje. Mijne zijn dan geen drie meer, maar vind het ook spannend met hun eerste veulentjes...
Heerlijk zo in de sneeuw toch? Die van mij konden er ook geen genoeg van krijgen.

Heb ook vast een voorproefje:
Afbeelding
Lies en Roos deden een spelletje. Lies ging slalomen en Roos moest blijven staan als paal/vlag (wat ze dan ook graag doet ^_^ al heb ik ook wat mooie racefoto's nog haha)

Afbeelding
En je kan wel duidelijk zien welke van mij zijn. Net zo gek op sneeuw als ik O:)