[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 23:49

Jeetje vds huge. Ben benieuwd.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 07:44

En iets geboren vannacht?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 08:22

Woogy schreef:
Was ook het probleem dat kleine Arie Bombarie met 80 km/u door de paddock ging rennen en langs z'n tante ging die hem aankeek en zei 'finders keepers! deze is van mij' Pony over de toeren en die kleine was de kluts kwijt en liep ook niet terug naar mama waardoor mama steeds bozer werd op tante...Toen Arie weer bij mama stond keerde de rust weder maar durf het niet zo goed meer aan.

Dat kan voorkomen, als het daarna weer goed ging dan komt het wel in orde. Hier gaan ze, mits het veulen goed op de benen staat, in de eerste 2 á 3 dagen gewoon de kudde in (pakweg 12 paarden). De merrie's zijn bloedjenieuwsgierig naar de nieuwe baby's dus er worden wat pogingen gedaan om de kleine te kunnen besnuffelen en vaak is het daarna ook gewoon goed (knokken gebeurt nog zelden, ze zijn het nu allemaal gewend en ze zijn zelf ervaren, alleen de jongeren kunnen soms vervelend zijn en die krijgen dan op hun flikker). Mishje heeft 2 mama's, of eigenlijk een mama en een oma :') Xenah is haar oma (moeder van vader) en die zit er van begin af bovenop. Soms staat shanaya dik 100 meter verderop en dan is xenah aan de wandel met mishje :+ Mishje heeft dus mazzel, want zo heeft ze alle voordelen van het leiderschap aangezien xenah de 2e in rangorde is en voor mag piepen op de eerste :j Ik denk dat xenah gewoon weet dat mishje familie is, ze is de enige die zo behandeld wordt.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 08:37

Geen veulens vannacht??

Ik heb de vorige keer onze shet een paar dagen apart gehouden van Casa en Cascade (met draad en stroom) alleen was Cascade te nieuwsgierig en die ging dus na een paar dagen door het draad heen om dat ding te bekijken wat haar hoogte had. Toen dus alle draden maar weggehaald omdat het te gevaarlijk was.
Dit keer wil ik mits het mooi weer is Casa de keuze geven op een stukje wei te bevallen of in de inloopstal en dan zal Cascade er dus bij aanwezig zijn. Ik denk dat dat voor Cascade ook wel een goed leerpunt is anders snapt ze er helemaal niets van als er ineens zo'n klein ding bij staat. Ben heel benieuwd hoe ze zal reageren.

Met mij gaat het trouwens allemaal helemaal goed, mag absoluut niet klagen wat betreft mijn zwangerschap, alles verloopt prima.
Zal vanmiddag eens een foto maken van hoe mijn buik er nu uitziet.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 08:51

Zo was onze merrie die nu zelf een veulen heeft, vorig jaar ook oppasmoeder over een fries veulen. Iedereen dacht dat het haar veulen was, een zwart friesje bij een zwarte KWPN 'mama' :D

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 08:55

Hier geen veulentje vannacht :) ze heeft wel enorm haar achterste lopen schuren vannacht..

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:19

Ohh niks geboren vannacht?
Hier ook niet.. -O-
Tenna heeft ook geschuurd, maar verder..... pffft.

Moest even grinnikken om de buurman van Briesje... rondjes rennen als zenuwachtige man....
helaas heeft hij het bericht toch kompleet verkeerd begrepen pfft.

gb lover ook maar onverrichte zake het bed in gedoken, of is er later toch nog wat gebeurd??

Jes buik foto's *\o/*
Fijn dat alles goed gaat!!!

usamontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:19

Jeetje luitjes wat gaan jullie snel! Een weekend afwezig geweest en moet iets van 10 pagina's bijlezen! Is toch niet bij te houden hier hahahaha! 8)7 ! Ik zal snel bijlezen! Nieuws vanuit hier...

Monty harst!!! Eindelijk weer een verandering! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:26

Yay das goed nieuws!!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:46

Geen veulens nog jammer.

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:51

DianneM schreef:
Hier geen veulentje vannacht :) ze heeft wel enorm haar achterste lopen schuren vannacht..

Hier ook een merrie die vannacht haar staart heeft staan schuren. Komende nacht haar staart maar bandageren denk ik, het is zo zonde van haar mooie staart en normaal schuurt ze nooit.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 10:40

Doet mijn merrie de laatste tijd ook enorm haar achterste schuren.

Hier toch maar ff de dierenarts gebeld die vind het moeilijk om mij advies te geven maar misschien toch beter om erbij te gaan liggen s' nachts wie weet gebeurd er nu niks en voor hetzelfde geld komt het wel en mis je het. Lastig...
Wel goed haar temperatuur in de gaten houden.

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:00

Spannend Tooske.....

Is het schuren dan ook iets wat ze de laatste dagen doet?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:05

pony schuurde ook een beetje in de laatste week maar niet zo erg, die stak hem meer tussen de tralies door om met haar doos tegen de spijlen te wrijven...zal vast zeer doen.

Na de aanvaring tussen mijn dames wil ik eigenlijk pas weer tante erbij laten zodra Arie een maandje oud is. Neem aan dat hij dan sterker is en mama iets meer extreem beschermend zodat zij ook geen ruzie meer gaat maken.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:24

Nee schuren doe ze al wel langer.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:38

hm okay...pony deed dat gelukkig niet...uiteraard moet dat bij ons weer zo zijn. Kwamen tot de conclusie dat onze paarden niet normaal zijn. Arie at vanaf dag één al volop hooi, eerst beetje sabbelen en toen maar gewoon ongekauwd doorslikken :) At vanaf dag één alles op wat moeders ook at inclusief paardensnoepjes. Drinkt water vanaf dag één. Is niet aan de diarree geweest van de veulen hengstigheid etc etc. Kleine bulldozer.

Denk als ik ze al wel het land op ga zetten deze zomer dat ik ga zoeken naar een goed verwaarloosd stuk land met hoog geel en dor gras zodat z'n darmen goed hard en functioneel blijven.

Hoeveel groeien veulens eigenlijk gemiddeld per dag?

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:40

dank je! mijn merrie schuurt echt pas de laatste 3 dgn, daarvoor eigenlijk nooit..

Ik heb Althena eigenlijk nu ook al niet in de kudde lopen. Onze ruin wil nogal op jagen dus ben veels te bang dat er iets met het veulen gebeurt ook al zit het nu nog in haar buik. Het is wel zo dat ze met de neuzen bij elkaar kunnen en elkaar ook gewoon de hele dag kunnen zien.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:42

Wij wilden Pony ook apart zetten de laatste weken maar omdat alles perfect bleef gaan hebben we dat niet gedaan. Tijdens haar bevalling ging tante compleet over d'r toeren was heen en weer aan het rennen door de paddock luid schreeuwend en water aan het poepen van de stress dat we haar toch maar even weg hebben gezet

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:56

Spannend hier met de veulens in aantocht!
Over een ruime week wordt bij ons op stal het eerste veulen verwacht (11 april, van zavall vdl)
Daarna is mijne aan de beurt, 19 mei. ze heeft nog weinig buik als ik zo de rest zie :P al begint het nu wel een stuk harder te gaan. Ik zal vanavond eens een foto laten zien van haar buik op dit moment!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:59

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 12:01

het uier is goed aan het groeien jes!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 13:05

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 13:15

ik moest héél lang bijlezen,maar ik ga een beknopte bijreageerpoging doen ok?

vitaquilla gelukkig was het niks van die slijmprop,en was het een gesprongen adertje,om je rot te schrikken hé :(:)

wow Polleman dat is een droom die uitkomt!!!! Ik wil oooooooook,klinkt reuzegoed,proficiat!!! *\o/*

Tooske ze is lekker aan het groeien zeg! Ook de uier! en nu lees ik al over hars *\o/*

Draakje Arya is een platslaper dus,niet handig met een halsteralarm :P

Jeskim gefeliciteerd!!!

Dianne dat gaat aardig vooruit bij jullie!!! *\o/* Hmm dus al gewaakt,spannend!!! wow die melkwaarden!! Stuiter stuiter!!!!

Wisanda gefeliciteerd met de 320 dagen!! En harsjes!!!

Muzefee Heaven heeft echt een lieve blik <3

Roosdoos die is om verliefd op te worden <3 <3

quibje zoooo die uier wordt al aardig wat!! Is ze maiden? Vind het al flink worden!!

Tjinta Tenna nog niet zoveel zin? Is de sneeuw nu weg bij jullie? Cantate ziet er goed uit!

Cynthia Kees-TV en flubberbillen!! *\o/* *\o/*
Oh ik herinner me dat nog van die bereklauw,had ook iets bijgeleerd dan.

Bonniea die toont zeker nog fijn op foto!

BL Izzy is ontzettend dik dit jaar!!! maar ze ziet er gewoon super uit <3

Cemlys 320 dagen!! *\o/*

theeglas wat een knappe merrie. Beste buik!

Laantje gaat voor het DBT record dit jaar :(:)

jes ik wist het!!!!! *\o/* die gaat ineens hard vooruit!!! Altijd leuk om ineens zo een vooruitgang aan te treffen

VDS dat ziet er ook al erg spannend uit daar!

usamontana spannend!! Al lijkt de uier nog voller te kunnen

340 dagen bereikt bij Anastacia! *\o/*

Ach mexxje een beetje last van de verhuis :(:) zit de zucht er nog nu?

gesha oh wat heeft ie het dan naar zn zin tussen al die oppasserds <3

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 13:16

Jes mooi buikje!!

Oh en nu vergeet ik mijn eigen update. De uiertjes groeien hier gestaag voort. Cha-cha haar spenen lijken al wat te veranderen. Als ze zo voortdoet,gaat het alarm om. Ze eet ook maar héél weinig meer,en heel traag. Overdag heeft ze wel nog wat gras te smikkelen in de wei,maar toch.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 13:19

Afbeelding
Onze merrie staat nu onder de camera. Ze heeft al wat melk