[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charisma

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:59

Gefeliciteerd meid!! Hopelijk sewis positief nieuws! We duimen voor Fury!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:00

Ik ben er niks gerust in,in elk geval.. ;(

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:01

Hoe laat komt de DA? Geef je hem nu met de fles dan?

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:02

Jeetje Pretty, ik hoop dat het alsnog allemaal meevalt!
Was de merrie te vroeg bevallen?

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:04

Succes Pretty, hopelijk valt het mee en kun je snel van de nieuwe kleine genieten.

Edit; heb zitten twijfelen dit te plaatsen, wil geen paniek zaaien voor niks, maar het eerste wat in me opkwam was Dummy veulen. Heeft hij wel aandacht voor zijn moeder? Sorry als ik je voor niks overstuur maak, hopelijk is de dierenarts er snel. Succes
Laatst bijgewerkt door Diane_Basje op 13-04-12 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:07

Gefeliciteerd met Fury. Hopelijk heeft de kleine alleen een klein beetje opstartprobleempjes en komt alles goed.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:11

ze is bevallen op 335 dagen,dus niet te vroeg. Het veulen ziet er ook niet te vroeg uit,al is hij wel week op zn koten.

Ik zei gisteren al,qua gedrag was ze er klaar voor,ze was afgesloten van de buitenwereld,de dikke buik was ineens weg,ze at slecht,..
Maar haar uier was echt nog niks!!! Zo zie je maar dat een merrie echt kan bevallen zonder veel uier,dat je moet afgaan op al de rest wat je ziet ook! Dankzij het alarm was ik erbij _/-\o_

Ze heeft nu wel nog steeds een klein uiertje,kleine speentjes dus moeilijk te pakken. Hij lijkt een beetje dom,hij zoekt wel hoor en zit er vaak op maar hij zuigt niet echt. Daarom ben ik bang dat het iets aan zn mondje is,heb al tandvlees gecheckt en daar heb ik mn twijfels bij,DA komt om 12u dus zij kan het me vast wel vertellen.

Ik geef nu en dan wat uit de fles,maar dat gaat ook niet zo schitterend. Vast wel genoeg om hem verder te helpen,want hij doet het nog altijd. ;) Maar toch...ben er niks gerust in en ik kan zeker niet genieten nu!!! En ik was zo blij dat alles goed gegaan was!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:12

Diane_Basje schreef:
Succes Pretty, hopelijk valt het mee en kun je snel van de nieuwe kleine genieten.

Edit; heb zitten twijfelen dit te plaatsen, wil geen paniek zaaien voor niks, maar het eerste wat in me opkwam was Dummy veulen. Heeft hij wel aandacht voor zijn moeder? Sorry als ik je voor niks overstuur maak, hopelijk is de dierenarts er snel. Succes

Ik had ook al gedacht aan Dummy,daarvoor lijkt hij me dan iets te goed,hij hinnikt wel naar zn moeder,stond ook recht binnen 10 minuten,maar een bijster slim veulen zou ik hem nu ook niet noemen. Ben blij dat de DA straks komt en ik geef hier dan wel de update vanmiddag.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:18

ik heb alleen wat onduidelijke natfotos,door al de heisa heb ik me er nog niet kunnen aanzetten om droogfotos te nemen..

Afbeelding

Afbeelding

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:27

Even snel tussendoor...

Faline wat een nachtmerrie om je knapperd zo van de wei te halen. Hoe is het nu met hem?

En Pretty toch gefeliciteerd met je knappe veulentje. Hij is heel leuk getekend!
En misschien is zijn zuigreflex gewoon nog niet helemaal goed genoeg ontwikkeld.
Ik duim voor je dat het allemaal wel mee valt en je toch lekker van je veullie kunt gaan genieten.

Hier gisteren een berichtje van Astrid van De Bemi Hoeve dat Cas nog lekker rustig staat.
Patrick (die ik nog elke dag op mijn werk zie) vertelde toevallig vanmorgen dat hij gisteren met Astrid had gebeld om te vragen hoe het met Cas gaat en dat ze wel verplaatst is naar de kraambox maar dat is meer omdat ze haar normale box nodig hadden :D
Het kon nog wel een week duren zoals het er nu naar uitziet.
Anderzijds vorig jaar was er ook helemaal niets aan te zien (vrij klein uier en aardig losse banden maar dat was het) en stond ze nog in de normale box (ook heel groot) en toen is Gentle om half 10 's avonds geboren. Terwijl ze om 9uur de laatste ronden hadden gelopen en er niets aan de hand was...
Dus gewoon lekker rustig (!) afwachten...

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:32

Sterkte Pretty, ik hoop voor je dat het meevalt en dat het goedkomt!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:34

Faline, veel sterkte met Champie, hopelijk knapt ie snel op. :(:)
Klöte dat er nu ook nog koorts bij gekomen is, net precies voor het dekseizoen, daarmee zijn ze toch al gauw een week of 6 onvruchtbaar.
Dus ook al knapt hij snel op zijn de gevolgen toch wel behoorlijk.

Pretty, gefeliciteerd, het is wel een droppie zeg. Maar hopen dat er niets aan de hand is en hij snel een normaal zuigreflex heeft.

AZ dus geen veulen rijker, ik had echt gedacht dat er wel een veulen zou zijn. En zo ook een veulen van Alonna, blijkbaar vinden de merries vrijdag de 13de wel leuk?

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:41

Pretty ik hoop dat het een beetje meevalt met de kleine Fury

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:41

Zoals ik gezien heb bij Lisa,kan het allemaal best hé Steffie dat ze zomaar bevalt! Maar ze staat daar onder deskundige begeleiding en in een supergrote stal,dus komt vast wel goed!

Faline sterkte met je hengst :(:) ...als het iets kan betekenen,wij hadden verleden jaar de stal vol droes,ook onze hengst heeft koorts gekregen en is matig ziek geworden,dat was ook in april,net begin van het dekseizoen. Midden mei moest hij dekken en alles is toch netjes drachtig geworden.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:48

Pretty gefeliciteerd! Ik hoop dat hij gewoon beetje onder de indruk is van alles

Als je zijn verhemelte checkt met je vinger ?

Net weer even terug geweest bij bentley als je alleen haar uier aanraakt ( lees gewoon me hand erop leg) dan komt er al geel doorzichtig kleverig spul uit de uier....

Ik ben er al eventjes uit he hihi dox van bimmetje wordt alweer 2 dus ja :p

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:01

das al meer dan dat er één shet hier gehad heeft Hiboune.

Hij zuigt wel op mn vinger. Als ik zn tandvlees ontbloot,staat het wel recht op elkaar,maar er zo precies wat plaats tussen,weet niet of het normaal is. Ik google nu maar op dummy en het zou best kunnen..Al had hij nochtans een vlotte bevalling,had meteen slijmpjes verwijderd en hij heeft mooi nog een eind verbonden gelegen met de navelstreng van de mama
ben blij dat de DA er straks staat,ik pieker me suf!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:10

Ach Pretty :(:) hopelijk komt de DA snel... nog een klein uurtje wachten als ik dit typ.
Maar natuurlijk ook gefeliciteerd met je schattige kleintje... tis wel een droppie.
Ik duim keihard dat alles goed komt.

AZ nog geen veulen.. dat had ik toch verwacht!
Hopelijk wacht ze dan nu die paar uurtjes ook nog even zodat je erbij kunt zijn.

Faline ook al zo'n naar bericht. Sterkte met Champie.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:11

Het belangrijkste is voor ons dat hij weer beter wordt. Wbt het dekken, dat kan daarna altijd nog... als hij maar weer helemaal opknapt, dan kan ie er in principe nog jaren tegenaan. Als we dit seizoen niks doen of maar een half seizoen zal me dan een worst wezen. Eerst maar eens opknappen!
Het meest vervelende is wel dat er (nog) geen duidelijke diagnose gesteld is en ook niks qua zekerheid van herstel of wat dan ook. :\ Hij is op de kliniek in goede handen... maar ja wonderen verrichten kunnen zij ook weer niet. Dus ik hoop dat hij snel opknapt met de antibiotica en ontstekingsremmers en dat er niks ernstigs/ongeneesbaars achterweg komt.

@ Pretty... Ook sterkte, ik hoop ook voor je dat het niks ernstigs is! Zeker die kleine fragiele veulentjes is altijd eng... zelfs als ze helemaal gezond tonen is het toch weer spannend hoe ze zich gaan ontwikkelen en met een maiden ook nog eens spannend hoe zij in haar moederrol kruipt en of ze inderdaad goed melk geeft enzo.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:28

Faline, ook een beetje de Atypische myopathie symptomen, mag heel hard hopen van niet, en dat het een doodgewone koliek is die weer op te lossen valt. maar die AM gaat ook gepaard vaak met zweten, koliekachtige symptomen,....

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:47

@ Cemlys, ik denk niet dat het AM is. De oorzaken daarvan zijn eigenlijk al uitgesloten, hij wordt voldoende bijgevoerd en er staan geen bomen(esdoorn) rond het weiland. Qua symptomen heeft hij geen last van zijn spieren, kan ook nog wel gewoon staan, loopt normaal en hij heeft nu juist koorts, wat bij AM eigenlijk nooit het geval is.
Laatst bijgewerkt door Faline op 13-04-12 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:48

Faline: ik hoop voor je dat het geen am is.. Zondag m'n hengst die nog 2 moest worden daaraan verloren. Echt een verschrikkelijke rotziekte is het!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:11

Pretty gefeliciteerd maar ook alvadt veel sterkte.. De da zal er nu wel zijn dus ik ben benieuwd

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:46

Faline en Pretty, sterkte!! Ik duim voor jullie!

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:59

Faline en Pretty sterkte!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 13:06

Faline en Pretty sterkte! Ook ik duim voor jullie!

Hier is Aziza van een merrie die altijd zeer duidelijk is, veranderd in een fopmerrie! Ze is weer gestopt met druppen.. Normaal zodra haar uier begint te lekken staat het veulen er zeker binnen 12 uur naast, nu hebben we drupjes, geen drupjes, drupjes, geen drupjes.. Het is ook nog niet helemaal wit, maar dat maakt bij haar meestal niet zo heel veel uit, dat kan heel snel veranderen.